Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:16

Hippo, we gaan een week, helaas kan ik niet langer. We hebben wel degelijk een plan, elke dag iets uitzoeken op gebied van dagelijks leven, onderwijs, werkgelegenheid, woongelegenheid. Het wordt dus een soort studiereis, met als uiteindelijk doel beslissen of emigratie mogelijk is voor ons.

De vragen die ik hier nu stel, zijn minder makkelijk op algemene sites terug te vinden vind ik. Jullie zijn ervaringsdeskundigen, vandaar dat ik het hier vraag.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:28

Wij doen tegenwoordig boodschappen bij Superstore. Goedkoop en het is echt goed spul. Gisteren de lekkerste biefstukken van m'n leven daar gehaald en voor de helft van de prijs als bij andere winkels.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:10

Superstore is hier ook favoriet maar niet voor alles.

Wat leuk dat jullie erover denken te emigreren! Ik zou Canada kiezen! :j
Werk- en woongelegenheid hangt erg af van waar je wilt wonen/welk gebied en wat voor vak je hebt. Hier in Vancouver is alles duur ("BC means Bring Cash", zeggen ze hier), maar 400 km verderop is de werkgelegenheid, paard houden en wonen al zo anders. Maar goed Vancouver is na Toronto de grootste stad, dus een gebied apart denk ik. Je kijkt natuurlijk wel met andere ogen naar Canada als je met die insteek komt. Dus dat is wel spannend!

Ik heb nog geen moment spijt van onze beslissing gehad in elk geval! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:40

Ja, het is spannend inderdaad. Daarom verzamel ik nu zoveel mogelijk info om voor te bereiden! We willen naar Calgary, een beetje in het buitengebied. Ik had je al eens een pb gestuurd over het verhuizen van paardlief!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:21

Op wat voor visum willen jullie gaan emigreren? Welke categorie of wil je eerst weten of Canada een optie is? Mag ook per pb.
Alberta zit wat lager met de provinciale tax dan BC, waardoor het leven wat goedkoper is. Hoe het zit met de hoogte van de lonen weet ik niet. En het heeft natuurlijk een landklimaat met Winters!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:31

Over een paar weken is er in Winsum, Nederland, een informatie-bijeenkomst over emigreren naar Canada. Daar gaat mijn man naar toe, en laat dan gelijk zijn Nederlandse CV laten controleren en beoordelen. Mijn man heeft nu een eigen ICT bedrijf, en we willen weten wat de mogelijkheden zijn dat daar voort te zetten/nieuw op te bouwen. Ook willen we weten wat de arbeidsmogelijkheden in loondienst zijn. Ik ben zelf nog niet helemaal goed thuis in de verschillende mogelijkheden van visa, hij wat meer hihi!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:45

Oh ik heb mijn visum aan gevraagd mbv een bedrijf in Winsum. Die hebben me heel goed geholpen, zeer tevreden! Ik neem aan dat dat dezelfde organisatie is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 01:04

Zou het voor mij makkelijker zijn om te emigreren? Ivm mijn vriend die Canadees is. Of zouden we dan al verloofd moeten zijn oid :')

Ik wil er nu ook into kijken, misschien een workvisum ofzo..

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 01:17

Hoi allemaal, ik zit momenteel voor een jaar in Canada met een WHP en heb het hier heel erg naar m'n zin. Stiekem zou ik nu al langer willen blijven dan een jaar. Zouden jullie mij kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn m.b.t. verlenging van mijn visum/een mogelijke immigratie?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 01:41

Volgens mij kun je je werkvisum verlengen met een jaar als je werkgever aangeeft dat hij je werk geeft voor nog een jaar. Dat is wat ik gehoord heb tenminste :)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 01:42

@ Anthea; Je kunt ook een samenlevingscontract ofzoiets aanvragen en dan mag je als het goed is blijven. Hoe dat zit weet ik ook niet precies, even bij de ambassade navragen :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 02:26

Ik heb gelukkig geen visum nodig gehad voor mijn bezoekje van twee maanden ;-) Ik kreeg gister de vraag of ik al van plan was hier te komen emigreren :)) Nog niet, maar wie weet wordt ik straks helemaal tuut van dat kleine drukke Nederland :+

Ik wil zondag naar Watertonpark, en dan denk ik de korte hikes lopen, want een lange hike in je eentje lijkt me niet zo slim daar ;-) Iemand nog tips of must sees voor daar?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 03:31

Nee geen idee, jammer genoeg. Ziet er mooi uit (even gegoogled).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:25

vivian_ve schreef:
Oh ik heb mijn visum aan gevraagd mbv een bedrijf in Winsum. Die hebben me heel goed geholpen, zeer tevreden! Ik neem aan dat dat dezelfde organisatie is :)

Ik denk dat die kans heeeel groot is ja, fijn om te lezen dat ze jou goed geholpen hebben, dat schept vertrouwen! Hoe lang heeft de uiteindelijke aanvraag geduurd en wat voor visum heb je nu?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:00

kleinvosje schreef:
vivian_ve schreef:

Ik denk dat die kans heeeel groot is ja, fijn om te lezen dat ze jou goed geholpen hebben, dat schept vertrouwen! Hoe lang heeft de uiteindelijke aanvraag geduurd en wat voor visum heb je nu?

Ik heb toen contact opgenomen met hun omdat ik echt helemaal vast zat met mijn study visa aanvraag, wat een papierwerk!! Het duurde toch nog wel een paar maanden maar dat kwam ook omdat de school in Canada mijn aanvraag was kwijt geraakt en omdat DUO ook erg lang duurde (daar hebben wij uiteindelijk niet langer op gewacht). Zij waren zelf erg snel en erg vriendelijk! Alles werd in een pakketje opgestuurd, en een stappenlijst. Dat was echt een last die van m'n schouders viel! Alles zelf doen is gewoon bijna onmogelijk.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:04

Oh, wij hebben wel alles gewoon zelf gedaan. het was wel spannend maar niet echt moeilijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:50

We zullen zien, eerst maar eens naar die info-dag.

Kleine andere vraag, ik weet niet of jullie er antwoord op kunnen geven hoor! Zijn de nederlandse Nintendo DS en Canadese spelletjes compatible en omgekeerd? Als we daar zijnwillen we misschien wat meenemen voor de kinderen, maar als het niet met elkaar werkt heeft dat geen zin natuurlijk ;-) !

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:15

Voor computerspellen zijn er gewoonlijk regions: Europa en US zijn beiden een verschillende region en zouden dus niet compatible zijn. Ik zou het niet doen, zou zonde zijn van je geld.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:48

Zoeits had ik inderdaad ook al gehoord Yasmine, maar na een potje googelen las ik ook weer andere berichten. Vandaar dat ik het vroeg, wellicht zijn er ervaringsdeskundigen ;-)!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:10

Misschien dat het voor Nintendo DS anders is, dat kan wel :j Ik denk dat je dat het beste aan de verkoper in de winkel kan vragen :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:11

Gaan we zeker doen!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 05:25

@anthea,met een canadese vriend is de enige manier om hier te blijven trouwen of conjugal/common law. Verloofd betekend in principe niks. Alle voorwaarden Zijn te vinden op de immigration website van Canada. Ikzelf zit nu in het proces van spousal sponsorship.
@ mistral, Als je nu een whp hebt, en je hebt een werkgever, Dan kun je de young professional doen. Iets andere voorwaarden Dan whp, maar ook erg gemakkelijk te verkrijgen Zoals whp.

In Alberta is geen provincial tax, dus goedkoper Dan bc.

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:27

Hi Allemaal,

Ik ben afgelopen vrijdag geland in Calgary en ben nu voor 3,5 week op visite bij Baukje mijn (stief)dochter. Zij woont in Red Deer ca 135 km boven Calgary.
8 jaar geleden ben ik met mijn vriend en het jaar daarna met Baukje hier op vakantie geweest.
Alle jaren daarna is Baukje hier geweest en is uiteindelijk hier gebleven.
Zaterdagochtend heerlijk rondgestruind op de Farmersmarket in Red Deer en vandaag gewinkeld bij de walmart.
Hi Steaming,
nog 3 weekjes en dan kom ik jullie thuis weer plagen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:31

Uit Boelenslaan? Daar heb ik nog rijles gegeven (jaren geleden).

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:43

HippoLogic schreef:
Uit Boelenslaan? Daar heb ik nog rijles gegeven (jaren geleden).

Hoe lang is "jaren geleden" en waar??