Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oh boy.
Iemand die er al lang woont maar van oorsprong hier niet vandaan komt. En er eigenlijk ook niet wil wonen.
Maar ja met haar destijds eerste man hier gekomen. Wil eigenlijk verhuizen naar een grote stad met winkels, Theater en vermaak.
Ook niet leuk natuurlijk maar poe ik was blij dat ik buiten stond met nog een beetje energie over.
Al komt er mogelijk wel een kleine electrische horizontale bij voor de knoest dingen of bij fysiek geen energie.
wel een verschil met kou. De gleuf onder de deur is nu afgedekt. 
.
daarna zullen we een papa wissel moeten uitvoeren halverwege weer. Omdat het daarna bivakkeren wordt in de camper, dat gaat beter in mijn eentje.
ik ben gesloopt en alles doet zeer.
Maar met een aantal lagen kleren kom je er wel. Thermo laarzen, muts, oordoppen en gaan.

hopelijk gaat dat van de week een keer lukken. Maarde voorspelde 14 graden nope
volgende week -5 snachts en hooguit 0 graden overdag woensdag sneeuw en storm. Dan s nachts regen en boven 0 en donderdag gaat het weer vriezen. De week erop misschien 11 graden.
het begon goed veel te doen aan keuken leeghalen. Maar verrassing. De wasmachine vond het nodig het water over de vloer te laten gaan. Gevolg een verzopen schuurvloer bij de deur en een half gewassen was die met de hand gespoeld en gewrongen moest worden, te nat voor de droger, dus buiten ophangen. Gaat het sneeuwen bij het ophangen van de laatste stukken kleding (niet voorspeld) en is de energie weg.
en dacht ik waarom wilde ik dit ook al weer
maar tsja als je dan je was ziet hangen met een pakje sneeuw erop
. Nu maar vol frisse tegenzin door met kasten leeghalen.
) en dan de truc droog laten vriezen buiten. Waar het uitgerekend dan begint te sneeuwen stevig
de handen en energie van mijn papa zijn ook niet echt optimaal zeg maar
.

dat blijkt ieder zijn vak)
(gemeten op een koude buitenmuur), langzaam aan warmt de muur iets door.
De vloer blijft wel wel 8 graden
.
ik heb gehakt, hij heeft steeds gestapeld nadat ik de tas had klaar gezet. Hij wordt echt oud nu.
Niet tof om te zien. Hij wil zo graag maar merkt dat zijn lichaam echt niet veel meer kan hebben. Gewoon prut maar niks aan te doen. Ik rem hem nog sterker af nu. Hout stapelen. De afwas of een keer vegen, de was vouwen en dingen aangeven. Scheelt mij een hoop loopwerk en werk en hij is nuttig bezig.