Ik zie het helemaal voor hoe je gewoon die 2 smakken te pakken had en meegesleurd wordt met zo'n wanhopig kijkend gezicht van HELLUP!!!! Ik ga stuk! wel fijn van de tegelmeneer
Ik leef nog, en ik was blij dat ik mijn alarm had gezet oh boy. Iemand die er al lang woont maar van oorsprong hier niet vandaan komt. En er eigenlijk ook niet wil wonen. Maar ja met haar destijds eerste man hier gekomen. Wil eigenlijk verhuizen naar een grote stad met winkels, Theater en vermaak.
Maar ratel ratel een berg met negatieve dingen over me heen gestort gekregen waarvan ik de helft geen idee had waar het over ging. Het was een kwestie van oui oui oh non enz op hopelijk de juiste momenten. En ze was ook echt niet van plan zondag naar de nieuwjaars bijeenkomst te gaan. Ze haat het hier. Ook niet leuk natuurlijk maar poe ik was blij dat ik buiten stond met nog een beetje energie over.
Nu wachten op de stroomman. Ik heb snel nog wat hout gehakt en aangevuld. Ik ben echt nog steeds blij met mijn hakding. Al komt er mogelijk wel een kleine electrische horizontale bij voor de knoest dingen of bij fysiek geen energie.
Gordijn, dit is huis nummer 4 waar ze hangen nu. Handige haakjes die in hoogte te verstellen zijn. Precies boven de vloer. Wel de rail die wat alternatief vast zit aan een kant. En met te weinig haakjes maar daar zie je wel iets van maar het stoort niet van met wat creatief knoopwerk wel een verschil met kou. De gleuf onder de deur is nu afgedekt.
De vloer nu
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-24 18:15
Blij mens, de stroomman is net weg en de planning bekend. En omdat ik zo geduldug heb gewacht blijft de offerte zoals hij is en komen er wat extra dingetjes bij zonder kosten.
Ik ben nog wel even hier en volgende week hebben we de handen vol aan het leegruimen van de keuken . daarna zullen we een papa wissel moeten uitvoeren halverwege weer. Omdat het daarna bivakkeren wordt in de camper, dat gaat beter in mijn eentje.
Dinsdag de voorbereidingen in de woonkamer zodat het beton gestort kan worden. De week erop hakken en breken in de keuken. Alle muren gaan kaal en open. Dat vergt wat schuiven van wat er nu instaat. Tafel tegen de buffetkast. Keuken tegen de tafel en dat alles afdekken.
Koelkast eruit en naar de schuur. Twee kasten weg en naar de schuur? Alles leeg. Als het beton beloopbaar is gaan ze daar ook door. Boven wordt het veilig gemaakt zodat de douche gebruikt kan worden.
En dan als alles klaar is heb ik een geisoleerde woonkamer met plavuizen en twee electrische kachels, voldoende licht en schakelaars, een keuken met electrische verwarming en fatsoenlijk licht, extra stopcontacten in de schuur en lichtpunten. Verwarming in badkamer en wc. En boven veilig voor gebruik.
En altijd fijn, complimenten gekregen voor de stroom naar achter buiten
Kost wat maar dan heb ik ook wat. Het liefst heeft hij me erbij zodat er ter plekke overlegd kan worden nog als nodig.
lukka63
Geplaatst: 12-01-24 18:38
Dat zal een hoop comfort gaan geven,zo mogelijk zou ik wel in de buurt blijven om zaken aan te sturen. Wij waren om 3 uur thuis.
Ik blijf ook voor overleg. Hij wilde wel alleen werken maar beter als ik erbij ben.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-24 19:04
Heeft er iemand een lijf over, ik ben gesloopt en alles doet zeer. 4 uur aan het schredden geweest met pauze tussendoor. Wel een stuk beter zo weer de voortuin.
Wel mooi uitzicht erbij gehad, er is aanvriezende mist al bijna 2 dagen. Alles zit vol met rijp en sneeuw resten. Erg mooi en mooie lucht erbij ook. Wel frisjes. Maar met een aantal lagen kleren kom je er wel. Thermo laarzen, muts, oordoppen en gaan.
Nog wat fotos van de wandeling naar boven vrijdag
Uitzicht
Net begonnen
Het eindresultaat. Drie kruiwagens snippers, een mand aanmaakhout, een aanhangwagen vol dun rest materiaal en een bergje blad voor compost.
De kachel in de keuken stampt stevig door om het warm te houden. De gordijnen helpen wel. Vroeg het bed in vandaag
lukka63
Geplaatst: 13-01-24 21:02
Nu je een bepaalde basiswarmre hebt met atoken koelt het minder hard af in de nacht. Ons nieuwbouwhuis stond nog in de vakantiestand toen we thuis kwamen 16 graden,en dat vind mijn lijf niet fijn. Opwarmen gaat niet hard met warmtepomp maar inmiddels 19 graden.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-24 22:03
Het was vanmorgen maarliefst 5 graden in de keuken
Wassen ging niet. Te koud hopelijk gaat dat van de week een keer lukken. Maarde voorspelde 14 graden nope volgende week -5 snachts en hooguit 0 graden overdag woensdag sneeuw en storm. Dan s nachts regen en boven 0 en donderdag gaat het weer vriezen. De week erop misschien 11 graden.
Veel werk verzet in de tuin hoor. Her wordt wel koud daar, hier wordt het juist weer langzaam warmer gelukkig.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-24 14:31
Het was gister erg gezellig maar ik ben redelijk vroeg weggegaan ivm vermoeidheid, ik lag uiteindelijk voor half 7 in bed met een zeer lijf
Vanmorgen vol frisse moed opgestaan maar het is mijn dag niet het begon goed veel te doen aan keuken leeghalen. Maar verrassing. De wasmachine vond het nodig het water over de vloer te laten gaan. Gevolg een verzopen schuurvloer bij de deur en een half gewassen was die met de hand gespoeld en gewrongen moest worden, te nat voor de droger, dus buiten ophangen. Gaat het sneeuwen bij het ophangen van de laatste stukken kleding (niet voorspeld) en is de energie weg. en dacht ik waarom wilde ik dit ook al weer
Zoveel te doen en dit soort tegenslagen zijn dan niet grappig. maar tsja als je dan je was ziet hangen met een pakje sneeuw erop . Nu maar vol frisse tegenzin door met kasten leeghalen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-01-24 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Ah zo voelde het vanmorgen niet. Gelukkig heb ik een waterstofzuiger en een waterstop. Maar wat een zwembad. Grote poelen met water precies achter de deur
Dat opzuigen. Dan een enorme bult was met zware kledingstukken met de hand wassen uitspoelen en wringen(hallo artrose handen ) en dan de truc droog laten vriezen buiten. Waar het uitgerekend dan begint te sneeuwen stevig de handen en energie van mijn papa zijn ook niet echt optimaal zeg maar .
Maar de was hangt buiten en vriest of droog of kan de droger in. En twee kasten staan inmiddels leeg op hun plek in de schuur. Even duimen dat mijn kleding in een ander grote kist kan. Dan kan een van de metalen kasten plat op een andere plek en houdt ik wat meer ruimte.
Zo eerst de kist overhuizen, dan duimen dat mijn kleren daarin kunnen. Dan kan hopelijk een tweede kast gebruikt worden voor de losse dingen uit de keuken. Afgedekt blijven staan ook.
Hé TS, ook zonder 'een lastig lijf' is het een hele hoop werk wat je al hebt gedaan. Wees een beetje lief voor jezelf.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-24 15:18
Ben ik ook ik neem genoeg rust. Maar extra au waar ik niet op gerekend heb is niet tof
Ik typ vanavond wel waarom ik iets meer haast heb nu
speurneusc
Geplaatst: 15-01-24 15:55
nou ja zo blijft het misschien schoner dan in de mand tijdens het schuiven en doen... anders moet het weer in de machine
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-24 18:11
En de machine is vanmorgen stuk gegaan. Met de hand wassen gaat nog wel maar dat uitwringen is echt niet tof,
De eerste lading zit nu in de droger.
Twee kasten en een kist verplaatst en gevuld. Een kast leeg waardoor daar wat los keukenkast spul inkan. Ze staan wat onhandig maar wel bruikbaar en bereikbaar.
De verse laag sneeuw. De doorgaande weg goed sneeuwvrij, de weg naar het dorp toch aardig wit.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-01-24 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Mooie sneeuw foto's. Hier is de sneeuw al weer zo goed als weg.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-24 09:37
-9,9 vanmorgen. En een mooi aangevroren landschap en zonsopgang. Echt prachtig.
Nu wachtende op de electricien die de woonkamer stroom voorbereiding komt doen. (Edit ze zijn al hard aan het werk.de noord en oost muur worden tijdelijk gedaan en zelf niet aan gedacht. De stroompunten achter in de schuur gaan via de woonkamer muur laag onderin het beton dat blijkt ieder zijn vak) mijn papa slaapt nog in de camper. Die blijft goed op temperatuur. Gelukkig hangt de stroom eraan zodat de accu blijft volhouden,
En we gaan vooruit, 8 graden vanmorgen in de keuken (gemeten op een koude buitenmuur), langzaam aan warmt de muur iets door.
Donderdag middag definitieve tilhulp voor de zware dingen. Morgen avond komt de burgemeester langs voor de paar vragen die ik heb. De strook grond bij de parkeerplaats. Of er een aed in het dorp is en of plaatsing aan een van mijn muren een idee is?
En als ik mijn slaaphuisje zou willen vervangen en verplaatsen. Of daar dan een vergunning voor nodig is ja of nee? Idem zonnepanelen in de tuin ipv op het dak. Ook daar is het vergunningplichtig of niet? Beiden niet voor nu, maar stel ik heb het geld ervoor of de fut dan weet ik in ieder geval wat de juiste regels zijn.
Vandaag verder met het veilig zetten van de losse spullen in de buffet kast. Zo even overleggen ook tot waar het leeg moet. De afdek doeken liggen al klaar
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-24 11:38
speurneusc
Geplaatst: 16-01-24 12:16
owwww boom is mooi die is wat om te vergroten en op te hangen
Goed van je om alles na te vragen,zorg ook dat het schriftelijk bevestigd word! Maar die 8 graden zou ik dan weer doodziek van worden,is een grotere kachel een optie.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-24 13:06
Zonder kachel na een nacht vindt ik het een heel nette temperatuur, het betekend dat de muren en vloer langzaam opwarmen. De eerste dag was het 3 graden s ochtends met een hogere buiten temperatuur. Met de kachel aan is het boven de vloer wel lekker warm. De vloer blijft wel wel 8 graden .
Wel even de jas aanhouden tot het goed op gang is. Met een half uur is het warm genoeg voor mij zonder jas. Mijn vader zit nu zelfs in zijn vest voor de kachel te slapen. Hij is niet moe hoor ik heb gehakt, hij heeft steeds gestapeld nadat ik de tas had klaar gezet. Hij wordt echt oud nu. Niet tof om te zien. Hij wil zo graag maar merkt dat zijn lichaam echt niet veel meer kan hebben. Gewoon prut maar niks aan te doen. Ik rem hem nog sterker af nu. Hout stapelen. De afwas of een keer vegen, de was vouwen en dingen aangeven. Scheelt mij een hoop loopwerk en werk en hij is nuttig bezig.
Ik heb vanmorgen mijn houtvoorraad weer op maat gemaakt en aangevuld. Ik kan er weer ruim twee dagen tegenaan.
Als deze stapel bijna op is (gaat hard nog een week denk ik) dan ga ik vanuit de garage eerst op maat maken voor het opstapelen, dan is het alleen pakken en aanvullen ipv steeds moeten hakken voor alles. Dan hoef ik hooguit aanmaakhoutjes te maken. Daar bne ik in een kwartier wel mee klaar. De bonken zijn veel te dik die er liggen de meesten. Die krijgt de kachel niet aan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-01-24 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt