[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 16:40

Tinka schreef:
Hier schuilden ze van de week nog, leek ook echt een explosie van hertenluisvliegen. De bevestiging van die fibre is gewoon prut, de wind staat daar er vol op. Gelukkig doet ie het nog wel.

Leerzaam van die fibre. Als ze dat ooit hier gaan doen, kunnen we ze er gelijk op wijzen dat het hier waar die draad moet komen te lopen héél erg waait, altijd. Dus dan kunnen we ze zeggen dat ze nog maar een plakkertje extra moeten doen ;-)

Monique1963

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 16:40

O en in het eerste huis in frankrijk vond ik hertshoornolie het beste helpen tegen HLV

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 17:12

Hier helpt dat helemaal niets, ze blijven gewoon zitten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:12

babyolie of zonnebrandcreme bij de staart?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 18:55

Ze zitten overal, niet alleen bij de staart.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:07

o mèn dat is wel erg heftig. eczeemdekens omdoen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:44

Paarden wennen er vanzelf aan hoor, ze staan hier net zo rustig met als zonder vliegen..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:21

palousa_boy schreef:
Paarden wennen er vanzelf aan hoor, ze staan hier net zo rustig met als zonder vliegen..

Hangt van het paard af. Ik had een pony waar ze met tig tegelijk onder zijn staart konden zitten. Gaf er niets om. Maar ik had een merrie en die werd echt helemaal gestoord van die dingen. Als in letterlijk gestoord. Ging letterlijk door het lint. Als ze onder haar staart zaten, vond ze het niet eens zo erg, maar als ze gingen wandelen wel. Ik heb nu een oude niet meer zo weerbare minipony, en afkloppen, gelukkig heb ik ze hier niet, maar als ze daar massaal zo zouden opzitten als bij die eerstgenoemde pony, dan zou ik vinden dat ik haar moest beschermen omdat ze dan mogelijk zou kunnen verzwakken door het bloedzuigen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 13:54

Bij mij verschilt het ook per paard. Angie en Rory reageren niet hysterisch, Mercy dus wel, en Pathos soms wel soms niet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:57

Tinka schreef:
Bij mij verschilt het ook per paard. Angie en Rory reageren niet hysterisch, Mercy dus wel, en Pathos soms wel soms niet.

Dat dus. Heb je Merci onder een vliegendeken staan? Dat helpt in ieder geval haar gevoel te verminderen van die griezeltjes die over haar heen lopen.

Dat zeggende, die merrie die ik toen had, werd al gek als ze ze hoorde komen aanvliegen. Dat was bij haar ook ernstig link om ze te verwijderen, want als je ze wilde afvangen en ze gingen lopen, dan werd ze gek en trapte ze naar waar ze liepen, waar ook je hand zat, of gewoon meppen naar achteren. Ik ben wel geraakt door haar. Ik heb bij haar altijd babyolie en hertshoornolie gebruikt. Wat bij haar wel erg zielig was, is dat door een van de producten haar huid extreem ging vervellen. Dat moest ik dan weer met iets anders behandelen.

Het is een rotprobleem, sterkte ermee!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 15:14

Hertshoornolie mag je nooit puur gebruiken, alleen verdund.
Ze hebben nu geen deken oo omdat er steeds regen voorspeld is, die dan weer niet valt, zucht. Er staat wel een hele harde wind, daardoor hebben ze ook minder last van vliegen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:20

Ik gebruikte het niet onverdund het was een product waar het in zat. Gelukkig dat het waait dat scheelt een stuk. Al nieuws van frans telecom wanneer ze de lijn weer komen ophangen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 19:36

SFR heeft hier de fibre aangesloten, maar Milko heeft het met een touwtje vastgebonden, dus zit wel goed zo. Als ze het weer oo dezelfde manier vastmaken is het weer zo los, stormt nu ook weer hard.
Paarden stonden net midden op de wei, die hadden geen zin om te komen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:11

Graag of niet, haha.
Leuk kwartet heb je toch.

Staat Rory nog steeds te koop?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 20:21

We hebben ze ook maar niet geroepen, ze stonden lekker te eten.
Rory staat nog wel te koop, maar niet actief met een nieuwe advertentie ofzo. Ze staat niet in de weg, dus heeft geen haast.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:36

Staan ze gescheiden?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 21:18

Ze staan per 2 ieder aan de andere kant van de draad, maar er zijn 2 openingen, dus ze kunnen bij elkaar als ze willen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 16:17

Grr heel verhaal getypt, lukken de foto's weer niet, wel uploaden maar niet zichtbaar.
Rory vandaag, even oefenen met aan het halster lopen, ging best goed, ze had al een tijd niets gedaan. Daarna nog horzeleitjes weghalen, vond ze een beetje spannend, maar liet het wel braaf toe. Als troost dan nog maar lekker melk drinken bij mamma.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eergisteren kwam bokker Karuna nog spontaan langs met de camper, en heeft overnacht bij de ruïne.

Vandaag ging ik soep maken van courgette, wortel en pompoen. Er viel een stuk courgette op de grond, heeft dat gekkenhuis Bonita oo gegeten.

De lucht vandaag, mooi uitzicht, zou gasn regenen, paar druppels weer, ondanks de donkere wolken. Ik ho3dat er straks nog wat valt want het is erg droog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de hondjes eergisteren, mooi weer, lekker in het zonnetje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:36

Wat gezellig dat Karuna langs kwam :)

Hopelijk hebben jullie regen gekregen. Wij zitten nu in het oosten van de Morvan en hebben nu regen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:45

We hebben gisteren wel regen gehad, maar niet heel veel. Vandaag zou her wel gaan regenen, maar geen druppel gevallen. Wel een stuk kouder, vandaag maar 15 graden, en een koude wind. Als het goed is morgen weer een stuk warmer en de rest van de week ook.
Mooi weer voor paardrijden was het wel. Nieuwe route gedaan richting st. Sever, klein dorpje hier in de buurt. Mooi door het bos en later nog door de weilanden. Geen rondje kunnen rijden want was best lang. 13,9 km, 2 uur 20 minuten gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:54

Met je rijmaatje zie ik! Mooie plaatjes weer hoor, jullie omgeving is ook echt prachtig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 22:07

Ja en nog genoeg nieuwe paden te ontdekken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:57

Lekker dat jullie er weer samen op uit zijn geweest. Zie er ontspannen uit!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 22:59

Was ook ontspannen. We zagen wel 2 keer reeën, 2e keer schrok Mercy wel, schoot even naar voren. Denk dat Pathos hem niet gezien had.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 20:52

We hadden een enerverend dagje vandaag. De planning was dat Carole zou komen paardrijden en daarna een lunch met bbq. Ze was er pas om 11 uur, 12 uur zaten we te paard, rustige rit van 1 1/2 uur, het was erg warm. Daarna paarden gedoucht en terug naar de wei gebracht. En met de auto terug. We stonden bovenaan bij de caravan, toen Milko vroeg waar Carole haar auto was, nergens te bekennen, we dachten nog gestolen, maar dat kon eigenlijk niet.
Totdat we achter Milko zijn auto keken.

Afbeelding

Afbeelding
Oeps, kennelijk niet goed op de handrem gezet, en zo weggerold en zo het muurtje afgestort.
Eerst de buurman gebeld, die was eerst niet bereikbaar, maar later toch te pakken gekregen. Misschien dat ie met tractor kon helpen. Hij kwam eerst kijken. Dat ging dus niet want dan zou heel de onderkant gesloopt worden door het muurtje. Dat dacht ik ook al, de auto stond bijna verticaal alleen tegen gehouden door een paar boompjes.
Toen heeft ze maar de verzekering gebeld, die komt morgen de auto eruit takelen.
Ondertussen was ze helemaal over de zeik en hoefde geen eten meer. Ze had wel een vriend gebeld om haar op te halen. Die sprak ook een beetje Nederlands, leuk. We hebben toen nog wel de taart gegeten die Carole speciaal voor ons besteld had, heel lief.
Afbeelding
Ik hoop dat haar auto niet teveel schade heeft, we zullen het zien morgen.
En in het vervolg maar op een vlak stuk parkeren.