Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:11

Sokje_6 schreef:
casperzazoe schreef:
Vet! Ik heb hier een keer gereden terwijl ik in Hoedspruit verbleef. Je rijdt echt op een heel mooi reservaat <3 paarden zagen er netjes uit, sowieso 10x beter dan ik had verwacht op een 'toeristische' manage.. In Zuid-Afrika.. haha! Eigenaar kwam een beetje hectisch over maar wel heel aardig

Hoed! <3 Ik heb een halfjaar bij ADHS gezeten, heerlijke tijd gehad.

Traci is inderdaad lekker chaotisch, maar dat is omdat ze altijd voor iedereen klaar staat. Dus werkelijk iedereen met een vraag of probleem belt haar :P
Ik vond vooral haar man Glen een geweldig persoon. Je moet 'm om verhalen vragen, huilen van het lachen!

Paarden zien er inderdaad prima uit, wordt goed voor gezorgd. In de winter een deken op had ik in Afrika niet verwacht :D :P

ADHS is geweldig! *\o/*

Sokje_6

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:52

Heujj, bekend gezicht :D Hahaha.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:45

Wij hebben onze planning rond.
In Kruger was nu al heel veel volgeboekt voor okt/nov dus van de oorspronkelijke planning moest iets worden afgeweken. Maar het is gelukt :D
Vanaf Johannesburg vliegen we op Skukuza.
Dan 2 overnachtingen in Pretoriuskop, 2 nachten Satara, 2 nachten Shimuwini (bushveld kamp), 2 nachten Shingwedzi, 3 nachten Punda Maria (eindelijk dus ook naar Pafuri en Crook's Corner), 2 nachten Mopani, 2 nachten Satara en de laatste nacht Skukuza zodat we de volgende ochtend nog een paar uur naar Lake Panic hide kunnen voor we in de middag weer terug vliegen naar Johannesburg en dan de nachtvlucht weer naar A'dam.
Vanuit Pretoriuskop doen we ook een tripje naar Berg en Dal dus we gaan echt van zuidwest naar noordoost heel Kruger heen en weer :D
De nadruk zal weer liggen op birding. Vooral bij Punda Maria.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 13:46

Heerlijk vooruitzicht!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:26

Ik haak voorlopig af: het wordt Costa Rica dit jaar ( maar geen Griekenland, Manzano ;) )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 23:35

Fitzroy schreef:
Ik haak voorlopig af: het wordt Costa Rica dit jaar ( maar geen Griekenland, Manzano ;) )

Hahaha. Costa Rica is vast ook mooi :))

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:36

Hallo Bokkers
Aangezien ik hoop volgende week mijn tickets naar Kaapstad te kunnen boeken ben ik me al wat aan het oriënteren op tickets. Nu kwam ik via skascanner op supergoedkope tickets terecht en als je deze vlucht dan aanklikt krijg je verschillende aanbieders. Zoals gate 1 en Expedia, maar als ik op ervaringen google met deze maatschappijen lees ik verschillende goede reacties , maar ook reacties over waardeloze klantenservices. Vandaar mijn vraag waar boeken jullie je tickets. Op de site van ethopian Airline waar deze vlucht van is , is deze vlucht niet beschikbaar.

edit:Zie nu dat Tix dezelfde vlucht ook heeft.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:52

Hi, ik lees al een hele tijd met jullie mee en kom me inmiddels ook maar melden. 14 februari vertrek ik voor enkele maanden naar Zuid Afrika om wat te workawayen en om alvast wat voorbereidingen voor m'n master te treffen (een basis Xhosa en/of Zulu leren bijvoorbeeld :)) ). Ik vlieg vanuit Nieuw Zeeland naar Kaapstad, daar blijf ik een paar dagen om even van m'n jetlag af te komen en m'n ouders te zien die er op dat moment ook zijn, en dan ben ik de daarop volgende weken onder de pannen op een stal aan de Garden Route. Ik heb er onwijs veel zin in, want Nieuw Zeeland bleek niet zo mijn ding te zijn en ik kreeg onwijze heimwee naar ZA, dus dan maar iets eerder dan gepland naar "huis". :D

anthea_naomi: ik boek meestal gewoon met de goedkoopste, tenzij direct bij de maatschappij boeken maar 20 euro duurder is of zo. :) Nu heb ik nog nooit een klantenservice nodig gehad en voor omboekingen moet je vaak toch bij je maatschappij zijn, dus ik durf de gok wel aan om voor de goedkoopste te gaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:05

Klinkt als een goed vooruitzicht Summerly! *\o/* Heb je via workaway plekken gevonden of heb je anders nog een goede site voor me? Ik zoek wat in de dierensector (het liefste met leeuwen natuurlijk maar paarden en honden zijn ook goed :+ ). Ik heb al een tijd contact met een fantastische plek in de buurt van Port- Elizabeth maar het verloopt wat stroef dat de moed een beetje in de schoenen begint te zakken..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:27

Ik kijk vooral via workaway inderdaad, want ik vind die site het meest praktisch, maar er staat sowieso nog e.e.a. op helpx en misschien ook nog op wwoof, alleen die laatste gebruik ik zelf nooit. Wat voor iets wilde je gaan doen bij PE? Balen dat het contact zo stroef gaat!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:51

Bedankt voor je antwoord Summerly.
Wat gaaf dat je al zowel al in NZ als is Afrika gewerkt hebt en dat nu nog langer gaat doen!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 00:59

Ik boek eigenlijk altijd bij de airline zelf. Bijna altijd even duur of goedkoper en geen onzin met boekingskosten enzo

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:11

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:19

Kost mij teveel

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:19

Er is hier inderdaad ook genoeg leuk vrijwilligerswerk te vinden waar je niet voor hoeft te betalen.
Als je hier iets zoekt kun je beter gewoon bedrijven googlen en benaderen die niet zoeken naar vrijwilligers. Zodra er een programma voor op gezet betaal je je ineens scheel, terwijl veel bedrijven gewoon open staan voor vrijwilligerswerk waarbij je eten en onderdak krijgt, zonder dat je ervoor hoeft te betalen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:55

Plus dat dit soort reizen gewoon business zijn voor bedrijven als Kilroy en TravelActive en wat-niet-meer. Die doen dit echt niet vanuit een liefdadigheidsoogpunt, maar maken er gewoon winst op. :+ Een bijdrage voor eten en onderdak direct aan de charity zou ik niet erg vinden, maar mijn levensonderhoud kost in Sub-Sahara Afrika geen 50 euro per dag (of ±30 als je er vanuit gaat dat een deel van je geld gedoneerd wordt), daar zou ik zelfs in Nederland hard m'n best voor moeten doen. :=

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:47

Zo'n vrijwilligersproject is een once in a lifetime oppertunity joh :+ mijn project was ontzettend gaaf maar ik durf niet uit te rekenen hoeveel ik nou uiteindelijk heb opgemaakt.. Je komt vaak zelfs op 75 euro per dag uit, whaaaat :\

Voor de gene die in Zuid- Afrika werken, mag ik vragen hoe jullie je visum hebben aangevraagd? Ik zit nu te kijken voor een work visa voor een half jaar en die zal 600 euro kosten en dat vind ik toch wel heel veel dus misschien dat het ergens goedkoper kan? :)) Wel heel jammer dat je dan maar op 1 plek mag werken ipv op meerdere ..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:11

Ik heb mijn werkvisum bijna 3 jaar (en moet er binnenkort dus uit :( ) en de aanvraag duurde alles bij elkaar zo'n 6 maanden. Het was toen nog makkelijker dan nu, dus ik kan weinig zeggen over hoe het nu gaat. Reken op een heleboel extra kosten, je hebt zoveel papierwerk nodig.
Uittreksel gemeente register, verklaring goed gedrag, verklaring vd dokter, rontgenfoto (bewijs van geen TBC) en ga zo maar door. Het tikt heel snel aan.

Helaas zijn de regels nu ook weer anders, dus ik kan je niet vertellen hoe het nu precies zit, maar de kosten zijn hoog. Helaas.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:12

Ik heb een research visa. Aanvragen kostte ongeveer een maand en visum kosten zijn 35 euro, maar daar komen dan nog kosten voor de benodigde documenten bovenop

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:25

Wat balen, Iriscope. :\ Ga je terug naar Nederland als je visum verloopt?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:14

Ik ben er nog niet uit, heb van de week een meeting met mn advocaat om te kijken hoe en wat.
Mijn ex zou tekenen voor partner visum, maar ja, das nu dus mijn EX dus dat werkt niet meer zo :')
Ik wil eigenlijk niet weg, ik hou teveel van dit land. Denk erover om een paar weken Namibie etc te doen en dan terug te komen op een toeristen visum voor 3 maanden, die verlengen voor 6 maanden.
Ik werk voor een NL bedrijf, online, en heb dus geen werkvisum nodig om hier te werken, alleen om hier te mogen zijn.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:58

Lastige exen ook altijd. :+ Wel fijn dat je niet aan ZA gebonden bent voor je werk, dan is de stedentrip-naar-Windhoek-jeeeeej-methode wel een handige optie, zij het niet optimaal. Kan me voorstellen dat je niet meer terug wilt naar Nederland. :))

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:09

Ik denk er inderdaad wel over om naar Windhoek ofzo te gaan. Maar ik heb geen rijbewijs en reis alleen.
Iemand enig idee hoe veilig dat is? Of zou het beter zijn om naar een resort in Mozambique te gaan en lekker een week of 2 op mn luie reet aan t strand te liggen? Ik heb behalve ZA en Lesotho eigenlijk nog niets van Afrika gezien, dus ik sta voor alles open, zolang het maar veilig is om alleen te doen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:46

Ik heb windhoek en Namibië in zn geheel als heel veilig ervaren. Windhoek heb ik in mn eentje gedaan. De rest niet. Swakopmund is ook nog een optie om een tijdje te zitten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:26

Swak is wel gezelliger en aangenamer dan Windhoek! In je eentje ook prima te doen.