USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:22

Op de heenweg viel het me eigenlijk reuze mee. De eerste ochtend was ik om half 5 al wakker maar heb mezelf toen gedwongen om verder te slapen tot half 8. Toen zat ik eigenlijk meteen goed in het ritme.

Op de terugweg was het wat moeilijker. Ik ben om 1 uur gaan slapen omdat ik al meer dan 24 wakker was en echt omviel van de slaap. Om half 6 werd ik wakker gemaakt om te eten en om half 11 ben ik weer naar m'n bed gegaan. Eigenlijk ging het toen goed. Ware het niet dat het de volgende dag 31 december was, dus dat werd een latertje dat ik uiteraard prima volhield :P Hele ritme weer verpest! Pas toen ik weer aan het werk moest was het echt over.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:49

Dat is dus de fout die iedereen maakt, slapen tussen de middag. Ook al ben je nog zo moe, je moet gewoon gaan slapen op je normale tijdstip. Ik heb vanuit californië ook wel eens 24uur niet geslapen, was kapot maar ging op mijn normale tijd slapen en daardoor geen jetlag

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:51

Hmm ja of eventueel om 8 uur 's avonds naar bed, met wat pech word je dan om 5 uur wakker maar die uurtjes zijn beter te overbruggen dan als je 's middags gaat slapen.
Wij landen hier in de ochtend (dacht rond 8 uur) dus ben 'bang' dat dat een zwaar dagje word

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:01

Toen ik uit NY kwam ben ik om 8 uur geland smorgens. Ik heb gewoon de hele dag dingen gedaan en om half 7 's avonds gingen mijn luikjes dicht. Toen ben ik gewoon gaan slapen en heb 14 uur geslapen. Daarna was ik het kwijt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:04

Vanuit Hawaii was ik 48u op geweest en landden we om half 8 's morgens in Amsterdam. Ik ben toen idd pas 's avonds naar bed gegaan, hoe moeilijk dat ook was. Maar desondanks had ik echt nog wel last van een jetlag.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:21

Iedereen heeft zijn eigen methode. Ik blijf ook altijd gewoon op tot 's avonds en ben dan vaak 40u wakker omdat ik op het vliegtuig niet kan slapen. Maar mijn ouders doen altijd meteen een dutje als we thuis aankomen en zij zitten dan ook meteen in hun ritme. Het is niet dat er een methode is die voor iedereen werkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:27

Idd. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer een week of 3 helemaal van slag was en dat ik misselijk was en letterlijk zat te slapen.
Nog 4,5 maand wachten, gaat echt snel :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:47

Weet iemand hier of Chicago een leuke stad is om een weekje te zitten? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:04

Ik vond het een leuke stad, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat jouw interesses zijn. Shoppen? Sightseeing? Musea?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:14

Een combinatie van die dingen eigenlijk :P .

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:32

Chicago staat ook op mijn lijstje! Is het nog maar weinig over gegaan in de USA topics trouwens ;)
Vriend van mij is er geweest en als ik de foto's op zijn facebook zie.. ziet er toch erg bijzonder uit!

Ik ben trouwens nog steeds niet klaar met mijn New York - Californie fotoboek.. Inmiddels al een jaar bezig maar als ie af is heb ik echt een bijzonder aandenken :)

Ik denk dat ik mijn eerst volgende bezoekje aan de US maar iets uit moet stellen. Zit nu toch stiekem een maandje Australie te onderzoeken!

Is er hier trouwens iemand die na een tijd in de US aan het vertalen is geslagen? O:) Ik dacht dat mijn engels vrij goed was maar ik loop wel zo verdomde vast met anderhalf a4'tje scriptie samenvatting. De prijzen die ik op internet tegen kom zijn niet meer echt grapig :o

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:52

Als je van plan bent om naar Australië te gaan, raad ik je aan om met United Airlines te vliegen en gelijk miles te sparen. 1x een retour naar Australië en je hebt gelijk een retour bij elkaar gespaard om gratis naar de VS te gaan.

Wij zijn met de miles al 2x gratis naar amerika gevlogen. Bij hun miles zit ook alamo en veel hotel ketens

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:16

Ah kijk... dat zijn tips waar ik wat aan heb :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:18

Debbie, je mag mij altijd een PB'tje sturen, ik studeer Engels aan de universiteit en heb 6 maanden in Canada gewoond :)

Edit: fotoboek moet ik ook écht aan beginnen, maar ik kan niet kiezen uit mijn 2000 foto's :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:19

wie heeft er hier ervaringen met bagage naar naar NL zenden vanuit US zodat je minder hoeft mee te zeulen? Ik wil gewoon mijn gebruikte, NL, kleding terug naar NL sturen zodat ik wat ruimte in mijn koffer heb, maar dit is dus al van mij, geen gift of commerciele verzending, is het mogelijk dat als de douane het onderschept ik werkelijk moet betalen voor mijn eigen kleren? :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:21

Renee, ik heb vanuit Amerika een doos van 13kg naar huis opgestuurd voor ik ging rondreizen. Ik had veel te veel spullen van m'n uitwisseling om mee te zeulen. Bij USPS heb ik $80 betaald, maar dat was voor mij goedkoper dan een extra koffer (had er al 2 overvolle en een 3de koffer kostte $200). Je moet een formuliertje voor customs invullen bij het verzenden maar voor je eigen spullen gaan ze je niet laten betalen. Maar één tip: verstuur niks van waarde of waar je echt aan gehecht bent, want er is altijd een (kleine) kans dat ze het kwijt spelen. Maar eerst best even nakijken hoeveel een extra koffer zou kosten, want kans bestaat dat dat goedkoper is dan je spullen te versturen.

En nog iets anders dat ik heb geleerd: zoveel mogelijk weggooien. Pyjama's, oude shirts, ondergoed, sokken etc. kan je makkelijk daar laten en bespaart je geld. En vaccuümzakken zijn een wonder om plaats te besparen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:23

Okej! Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb zelf geen 2e koffer, heb alleen 1 kleine... Dus ik moet wel uitgaan van zo'n prijsopgave wb het verzenden? Ik denk idd dat het USPS gaat worden, maar als er een goedkopere optie is doe ik dat natuurlijk haha :P Zou het alleen van de malle vinden als ik belasting over mijn eigen kleren moet betalen :')

Ik heb in elk geval een aantal schoenen en broek en shirts die naar nederland kunnen, draag ik toch niet hier :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:26

Hier kan je berekenen hoeveel het zou kosten: http://postcalc.usps.com/
Er zijn voor international shipping wel vereisten qua grootte, het pak mocht niet groter zijn dan... goh, ik denk iets van een 40cm iedere kant op oid? Je kan wat dat betreft best even een postkantoor opbellen en het hen vragen. Maar afhankelijk van hoeveel je opstuurt zal je rond de $50-80 zitten denk ik.

Edit: Best even het kantoor opbellen en vragen hoeveel het zou kosten om dat pakket op te sturen. Een extra koffer kan goedkoper uitkomen als je ergens bij Walmart een goedkope koffer koopt. Een 2de extra koffer op het vliegtuig kost vaak maar $50 :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:28

Camee schreef:
Weet iemand hier of Chicago een leuke stad is om een weekje te zitten? :)

Een weekje is misschien wat lang, maar vond het een leuke stad, genoeg te doen! Zou er zo weer heen gaan :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:31

Lijkt me bijna goedkoper om een 2e koffer in te checken.

Vorig jaar bij de KLM - heenreis 55 euro, terugreis 55 dollar.

(en je kan vast ergens goedkoop een koffer of grote tas op de kop tikken).

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:32

Douraque schreef:
Als je van plan bent om naar Australië te gaan, raad ik je aan om met United Airlines te vliegen en gelijk miles te sparen. 1x een retour naar Australië en je hebt gelijk een retour bij elkaar gespaard om gratis naar de VS te gaan.

Wij zijn met de miles al 2x gratis naar amerika gevlogen. Bij hun miles zit ook alamo en veel hotel ketens

Fijne tip! Wil misschien volgend jaar naar Australie, dus thanks! :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:37

Douraque schreef:

Gaat het hier om de airmiles van de AH en Etos onder andere?

Bedankt voor de reacties over Chicago btw :))

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:42

Nee, geen airmiles want het gaat om een amerikaanse maatschappij (airmiles is nederlands). Het heet mileage miles van united, check de site van ua. Daarnaast zitten bij die miles nog vele andere luchtvaartmaatschappijen, hotels etc.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:50

Oh ik snap het al, bedankt :)

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:05

Ik heb even een vraagje over mijn vlucht. Ik vertrek pas 24 augustus maar ben nu even een avondje vanalles uitzoeken vandaar ;)
Ik vertrek vanaf Dusseldorf, vlieg via Milaan, naar New York New Ark. Het zijn 2 verschillende vluchtnummers en ik land om 8:40 in Milaan en vertrek vervolgens 10:20 naar NY. Hoe gaat het dan met de bagage, en hoe gaat het verder? Moet je dan opnieuw inchecken etc? Ik heb nog nooit een vlucht gemaakt naar de USA namelijk en geen idee hoe alles in zijn werk gaat :o