Hurghada, Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_xx

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 17:54

heb ook even rondgekeken op internet want wou het nou ook wel eens weten.
er staat inderdaad op elke site wat anders,
dit kwam ik tegen op 3 verschillende sites en denk zomaar dat dit het goede is Haha!

'het is in egypte 1 uur later dan in nederland. De zomer- en wintertijd gaan in Egypte een paar weken later in, waardoor er enkele weken geen tijdsverschil is.'

'Qua tijdsverschil is het over het algemeen 1 uur later in Egypte dan in Nederland. Vanaf de laatste zondag van maart in Egypte tot half april is er geen tijdsverschil en vanaf half september tot de laatste zondag van oktober is er ook geen tijdsverschil.'

'Egypte heeft 1 uur tijdsverschil met de West-Europese tijd. De zomertijd valt ongeveer in dezelfde periode als in Nederland. Het is dus normaal gesproken 1 uur later in Egypte, maar gedurende heel korte perioden kan het verschil 0 of juist 2 uur zijn.'

het is daar deze tijd dus gewoon 1 uur later Knipoog

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:59

Dat klopt ja Lachen Het is er een uur later dan in Nederland, maar dat wordt in het vliegtuig ook wel aangegeven!

Zo, ik ben vannacht 5 over 12 weer geland op schiphol. Zowel heen als terugvlucht paar keer aardig wat turbulentie gehad, maar ag dat vink wel grappig in tegenstelling tot andere mensen haha Ach gut Echt een super vakantie gehad! In een woord Uitstekend hotel, echt geweldig. Super mooi de kamers zijn echt mega luxe alles daar trouwens. En de All inclusive formule doet zijn naam eer aan Ja jee wat goed zeg het eten en alles daar!
We hadden echt hele mooie riffen bij het privéstrand liggen. Super om te snorekelen, echt wist niet dat er zulke aparte vissen bestonden. Nog een waterslang tegengekomen en de raarste kleuren die je je maar kunt bedenken.
Ook zijn we nog een dag met de dolfijnenboot weggeweest, en ja dolfijntjes gezien wat een prachtige dieren zeg! We zijn nog ergens gedropt op een eilandje met een lagune wauw wat mooi zeg. Echt zo'n tropisch eilandje met een paar van die hutjes erop Afgod Het is echt mooi daar, maar erg jammer de stad Hurghada het is echt helemaal niets. Je voelt je er onveilig, je mag eerst een gebedje doen voordat je de 4 baansweg over moet steken
Ik ben heeerlijk bruin geworden, maar god wat is het heet daar zeg 9 dagen écht lang genoeg in die hitte!
Drink trouwens absoluut géén kraanwater eronder douchen kan wel. Spoel zelfs je tandenborstel er niet mee af. Verder moet je er erg omdenken met salades en tomaat en dat soort dingen die in kraanwater zijn afgespoeld. Mijn moeder heeft 2 dagen doodziek op bed gelegen en nog niet eens voedsel gehad wat met kraanwater in aanmerking komt Clown

Ik ben nog ten huwelijk gevraagd, er is een paar keer meer dan 200 kamelen en 20 arabische volbloeden voor me geboden. Maar ik heb ze maar vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik mijn stoel in het vliegtuig op de terugweg wél ging gebruken Haha!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:07

Als je als vrouw een minderwaardigheidscomplex hebt moet je echt naar Egypte gaan, daar helpen ze je er zo vanaf hihi.

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:04

wendely schreef:
Dat klopt ja Lachen Het is er een uur later dan in Nederland, maar dat wordt in het vliegtuig ook wel aangegeven!

Zo, ik ben vannacht 5 over 12 weer geland op schiphol. Zowel heen als terugvlucht paar keer aardig wat turbulentie gehad, maar ag dat vink wel grappig in tegenstelling tot andere mensen haha Ach gut Echt een super vakantie gehad! In een woord Uitstekend hotel, echt geweldig. Super mooi de kamers zijn echt mega luxe alles daar trouwens. En de All inclusive formule doet zijn naam eer aan Ja jee wat goed zeg het eten en alles daar!
We hadden echt hele mooie riffen bij het privéstrand liggen. Super om te snorekelen, echt wist niet dat er zulke aparte vissen bestonden. Nog een waterslang tegengekomen en de raarste kleuren die je je maar kunt bedenken.
Ook zijn we nog een dag met de dolfijnenboot weggeweest, en ja dolfijntjes gezien wat een prachtige dieren zeg! We zijn nog ergens gedropt op een eilandje met een lagune wauw wat mooi zeg. Echt zo'n tropisch eilandje met een paar van die hutjes erop Afgod Het is echt mooi daar, maar erg jammer de stad Hurghada het is echt helemaal niets. Je voelt je er onveilig, je mag eerst een gebedje doen voordat je de 4 baansweg over moet steken
Ik ben heeerlijk bruin geworden, maar god wat is het heet daar zeg 9 dagen écht lang genoeg in die hitte!
Drink trouwens absoluut géén kraanwater eronder douchen kan wel. Spoel zelfs je tandenborstel er niet mee af. Verder moet je er erg omdenken met salades en tomaat en dat soort dingen die in kraanwater zijn afgespoeld. Mijn moeder heeft 2 dagen doodziek op bed gelegen en nog niet eens voedsel gehad wat met kraanwater in aanmerking komt Clown

Ik ben nog ten huwelijk gevraagd, er is een paar keer meer dan 200 kamelen en 20 arabische volbloeden voor me geboden. Maar ik heb ze maar vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik mijn stoel in het vliegtuig op de terugweg wél ging gebruken Haha!

gelukkig heb je het zo leuk gehad! hoop alleen niet dat ik dat overkom!
mijn ouders willen al niet dat ik alleen buiten het resort ben maar dat is opzich ook wel logish na al die verhalen Clown
ik ga overmorgen al, hoop dat ik ook lekker bruin word Haha!

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:12

lekker lekker! wendely mag ik vragen in welk hotel je zat? ik ben in februari ook in hurghada geweest namelijk

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:20

Ik ben 2 jaar geleden in Egypte gaan cruissen..
Écht een aanrader, ik wil zéker nog een keer terug! Haha!
Ik vond 't een mooi & indrukwekkend land!
Heb helaas geen piramides gezien..

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:31

Ik ben daar ook een paar keer geweest, ook nog ergens anders in Egypte.
Je kan er leuk duiken, ook duikscholen en k heb daar ook me pas gehaald en gedoken.
We gaan er dit jaar ook weer heen (2 augustus) een weekje maar, omdat we een beetje laat waren met boeken vanwege verhuizing.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:38

heerlijk die verhalen zeg Lachen
en idd ik heb ook gehoord dat ik absoluut niet zonder me vriend buiten het hotel mag, maar ja dat lijkt me geen probleem Lachen
nog 5 daagjes en dan zit ik in t vliegtuig !

Nemen jullie trouwens voorzorgsmaatregelen?
Ik bedoel ik heb me laten inenten, neem medicijnen mee voor diaree, desinfecterende doekjes enzo..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:42

Igorlover, welk hotel ga je? Kan het me goed voorstellen van je ouders.. En eigenlijk is er ook helemaal niets te doen buiten de resorts.

quincy123 schreef:
lekker lekker! wendely mag ik vragen in welk hotel je zat? ik ben in februari ook in hurghada geweest namelijk

Prima Life Makadi Resort, vorig jaar september (geloof ik) net nieuw geopend.

http://www.skytours.nl/hotel_fotos.php? ... telid=2621

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:46

volgens mij nemen wij ook medicijnen mee voor diarree (weet het niet zeker)
ook heb ik zonneallergie en moet daar ook mijn medicijnen voor meenemen, hoop dat ik er geen last van krijg.
ben over 2 dagen nu op schiphol Haha!

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:49

wendely schreef:
Igorlover, welk hotel ga je? Kan het me goed voorstellen van je ouders.. En eigenlijk is er ook helemaal niets te doen buiten de resorts.

ga naar het giftun beach resort, zoals nog een paar mensen hier in dit toppic Knipoog
ik ga ook absoluut niet buiten het resort in me eentje, misschien savonds afentoe langs de winkeltjes met me ouders, smiddags lig in in iedergeval de hele dag bij het strand of zwembad Haha!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:07

Grappig, toen wij naar de boot moesten voor de dolfijnentocht. Hebben wij onderweg ook nog een aantal mensen afgezet bij het Giftun beach resort. Zit midden in de stad als het goed is? (Tenminste ik meende dat het, het Giftun beach resort was)

Heeeeeeeeeeeeel verstandig die pilletjes voor diaree mee te nemen Ja Tevens goede zonnebrand meenemen!
En verder heb je qua kleding genoeg aan een stel slippers, bikini, zonnebril, pet, rokje, broekje, topje en nog een truitje. Ik had staaaapels kleren mee, maar heb nog geen kwart van dat alles gebruikt Clown

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:00

nu je het toch over de kleding hebt, ik heb gehoord dat het savonds flink afkoeld, moet je dan echt een vest aan of is dat niet nodig? Tong uitsteken

heb het nogal snel koud Clown

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:43

Voor de mensen die naar Giftun gaan, hier enkele foto's Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Het resort

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onze huisdiertjes op de hotelkamer:

Afbeelding

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:18

leeeeeeeuk Haha!

zat je in een bungalow of echt in het hotel?

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 23:33

erg leuke foto's!
vind het maar een raar idee dat ik daar over 2 dagen gewoon al ben Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 23:51

Je maakt me jaloers Nagelbijten / Gniffelen Ik ben er 2x geweest ...vorig jaar en 3 jaar geleden. Wil er ook graag weer heen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:40

igorlover schreef:
nu je het toch over de kleding hebt, ik heb gehoord dat het savonds flink afkoeld, moet je dan echt een vest aan of is dat niet nodig? Tong uitsteken

heb het nogal snel koud Clown

Als je van vissen houd kun je een vest aan trekken (maden kweken).. Pff nee man echt niet.. ik had dan een rokje en topje aan ofzo of zelfs m'n bikini. Ik had ook vest en lange broek bij me, geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om dat aan te trekken Koe

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:14

@ Misja, leuke foto's!
Ga over 1.5 week naar Giftun.
Had jij nog 'nadelen' over het hotel?
En hoe was het eten>?

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:47

Het eten was op zich wel goed, we zijn alleen massaal ziek geweest, dus neem echt goede diarreeremmers mee, die snél hun werk doen! Zeker als je ook nog de woestijn ingaat, want daar zijn dus géén toiletten!
Verder zaten wij in een bungalow, en was de airco stuk. Je kon daarover gaan klagen, dan kreeg je een kamer in het hotel, maar we vonden het allang best zo eigenlijk. De kamer was piepklein en we hadden maar een seconde of 50 enigzins warm water, daarna moest je koud douchen. Ik weet niet of dat euvel inmiddels verholpen is, dat goldt eigenlijk voor iedereen in het hotel.
In het zwembad hebben we niet kunnen zwemmen omdat het zo vol zat met chemisch spul (het stonk ook vreselijk), dat ik er gewoon uitslag van kreeg. We hebben echt alleen maar aan de zee gelegen! En dat was super!

Ik heb wel nog paar tips:
Plingrink echt voldoende daar, en dat wil zeggen: voor je gevoel echt veel te veel, anders wordt je zeker ziek!
*Maak de excursie naar Mahmaya Beach!!
*Ga niet mee op excursies met een bus die zogenaamd naar musea gaan en de stad in: TE heet, vreselijk saai, en ze droppen je in winkels waar ze voorheen een afspraak mee hebben gemaakt
*Je kunt bij Giftun gerust een eindje alleen over de boulevard lopen!

En dan nog een super super tip:

Als je het Giftun uitloopt, en je gaat meteen naar links, moet je een heel eindje doorlopen (dit stuk moet je niet alleen lopen!). Op een gegeven moment kom je aan de andere kant van Hurghada, je loopt er het HardRockcafe voorbij, en op een gegeven moment ligt er aan je linkerhand de Dutch Bar! Daar MOET je naar toe! De eigenaresse heeft Krista, is met een Egyptenaar getrouwd, en de sfeer is geweldig!

Verder heb je bij het Giftun een aantal mogelijkheden om te eten, en hou in de gaten dat het Italiaans restaurant voor aan de straat ook van Giftun is!! Je moet er wel reserveren, maar je kunt daar echt goddelijk eten!
Mocht je het eten echt beu zijn.. Als je naar rechts loopt de boulevard op, en je loopt een stuk door kom je bij de Mac Donalds..

Oh, en dan nog een tip.. In het resort in de lobby zit een man aan een tafeltje die Quad excursies aan biedt. Als je gaat staan overleggen, doe dat dan ff apart, want deze man verstaat woord na woord Nederlands... Haha!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:50

Oh, en schrik niet van de mannen met machinegeweren die echt overal staan. Op sommige plekken in de stad zitten ze in een wachttorentje en wordt je zo'n beetje gevolgd door de loop van het geweer.
Ons werd toe sterk afgeraden deze mensen aan te kijken. Denk maar dat ze er voor je eigen veiligehdi zitten. Verder staan overal enorme bloembakken voor ingangen ter voorkoming van terroristische aanslagen met autobommen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:57

Pff misja als ik zo hoor van dat hotel.. Lijkt me niet erg fijn, waar wij zaten was écht super goed. Het zwembad was echt heeerlijk evenals de zee natuurlijk! Verder was het eten er écht uitstekend. En dan over de kamers te beginnen. Ik heb nog nóóit in zo'n goed hotel gezeten.

Ik raad je ook echt aan goed te drinken, idd zoals misja zei; veelste veel voor je gevoel.
En houd er verder rekening mee met wat je eet, geen voedsel dat met kraanwater is bereid.
Mijn moeder is er 2 dagen dooziek geweest, ik heb zelf trouwens helemaaal nergens geen last van gehad gelukkig! Lachen

Misja schreef:
Oh, en schrik niet van de mannen met machinegeweren die echt overal staan. Op sommige plekken in de stad zitten ze in een wachttorentje en wordt je zo'n beetje gevolgd door de loop van het geweer.
Ons werd toe sterk afgeraden deze mensen aan te kijken. Denk maar dat ze er voor je eigen veiligehdi zitten. Verder staan overal enorme bloembakken voor ingangen ter voorkoming van terroristische aanslagen met autobommen.

Wat ik dus wel deed, nergens problemen mee gehad, ze ging juist naar me zwaaien Vork

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:26

wendely schreef:
Wat ik dus wel deed, nergens problemen mee gehad, ze ging juist naar me zwaaien Vork

Ik was er toen 5 dagen na de aanslagen in Sharm, dus denk dat dat toen behoorlijk gevoelig lag Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:32

Ik keek ook gewoon naar hen, Tong uitsteken en ook zwaaien Tong uitsteken We vonden het juist leuk/spannend dat die lui er zaten Lachen zie je hier niet elke dag Tong uitsteken

Waar wij trouwens ook heel lekker hebben gegeten was bij, volgens mij heet het Valentino of Cupido, je kon buiten zitten in van die bewegende dingen.. Heerlijk was het daar! Heel schoon (moest even naar de WC Tong uitsteken )

Wij hebben geen van allen diarree of andere klachten gehad, gewoon heel voorzichtig zijn, niks uit de kraan drinken en niks nemen met ijsklontjes erin.. Alleen uit blikjes/flesjes drinken.. Tandenborstel afspoelen met je waterfles (wij kregen elke dag 1,5 liter bronwater).

Ik wil er weer naartoe, zo leuk! Maar dan ook een keer naar een andere plaats. Luxor zijn we een dagje geweest en lijkt me ook wel leuk om daar een weekje te zijn..

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:43

Misja schreef:

je maakt me wel een beetje bang Clown