[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:00

Haha ja snel schoonmaken anders denkt ie nog dat je de afgelopen dagen niks gedaan hebt :P

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 13:01

SjonnieZ schreef:
Haha ja snel schoonmaken anders denkt ie nog dat je de afgelopen dagen niks gedaan hebt :P

Haha, ik schoot hardop in de lach.

Hij weet nog niet wat ik gedaan heb idd ... Hij wist wel dat ik klusje op mijn lijstje had staan, maar welke dat weet hij niet.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:07

Hard gewerkt!
Yoda heeft haar bedenkingen omtrent jouw slijpgeneuzel, dat koppie op de achtergrond is hilarisch.
Had je de trekker niet in kunnen zetten bij het verwijderen van de struik, beter voor je rug.
Wat fijn dat Erwin er weer bijna is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 13:14

manja39 schreef:
Hard gewerkt!
Yoda heeft haar bedenkingen omtrent jouw slijpgeneuzel, dat koppie op de achtergrond is hilarisch.
Had je de trekker niet in kunnen zetten bij het verwijderen van de struik, beter voor je rug.
Wat fijn dat Erwin er weer bijna is.

Scherp gezien Manja, Yoda vond het maar niets die herrie. Prinsesje, hè. En ik heb idd overwogen of ik soms de landrover zou inzetten met de lier. Had wel stoer geweest. Erwin zou zo trots hebben geweest als ik dat gedaan had. Maar een van mijn overwegingen om het niet te doen was, dat ik dan niet kon voelen waar de struik nog vast zat en ik niet wist, omdat zo'n lier (of tractor) erg veel kracht heeft, of er dan bijv stenen uit de muur zouden kunnen komen, of ruitjes zouden kunnen breken. Want de struik is echt dwars door het raam en muur gegroeid. Ik zou binnen foto's moeten maken. Ook had ik mijn bedenkingen bij het hekje. Als ik zou gaan lieren dan moest de struik over het hekje. Ik denk niet dat het hekje het gewicht van de struik had aangekund. Dus ik heb er idd aan gedacht, maar toch maar besloten het met de hand te doen.

Nu ga ik weer verder opruimen en schoonmaken en even lekker naar buiten, want het is weer over de 20 graden!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:26

Lekker dat je zoveel hebt gedaan, van die kleine klusjes waar je steeds denkt "O ja, dat ook nog" iedere keer als je er langsloopt.
Fijne dag vandaag. Hier eindelijk ook weer een zonnetje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 13:41

Ja en op een gegeven moment zie je die dingen die stoorden ook niet meer. Zoals niet getegeld achter het koffiezetapp. Het valt niet meer op. En nu het gedaan is valt het ook niet op, hahaha. Maar toch fijn. Ik moet het nog voegen. Dat zal wel weer een jaar gaan duren ;-)

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:29

Haja, zoveel klusjes en zo weinig tijd (of zin om eraan te beginnen ;) ).

Je bent in ieder geval heel goed bezig geweest in je eentje.
Ik vond het ook grappig om te zien hoe Yoda vanop een veilige afstand naar jouw geslijp zat te kijken :D
Ik zag daar wel iets smeulen/roken, naast Yoda ... ik dacht nog daar staat iets in de fik, maar blijkbaar en gelukkig toch niet !

Monique, ik ben aan jouw boek begonnen en ik heb mezelf al overtroffen ! Ik ga al beginnen aan november 2015 ! Dus voor mijn doen heb ik op twee dagen tijd al véél gelezen !
Het leest ongelofelijk vlot ! Jouw schrijfstijl is echt heel goed :j

En bovendien doet het me terugdenken aan het verleden ... en aan bepaalde paarden en toestanden die ik er mee heb meegemaakt ... Heel erg herkenbaar, al ben ik iemand die sneller opgeeft dan jij. Ik ben ook wel een heel stuk banger, denk ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 14:52

Marilu schreef:
Haja, zoveel klusjes en zo weinig tijd (of zin om eraan te beginnen ;) ).

Je bent in ieder geval heel goed bezig geweest in je eentje.
Ik vond het ook grappig om te zien hoe Yoda vanop een veilige afstand naar jouw geslijp zat te kijken :D
Ik zag daar wel iets smeulen/roken, naast Yoda ... ik dacht nog daar staat iets in de fik, maar blijkbaar en gelukkig toch niet !

Monique, ik ben aan jouw boek begonnen en ik heb mezelf al overtroffen ! Ik ga al beginnen aan november 2015 ! Dus voor mijn doen heb ik op twee dagen tijd al véél gelezen !
Het leest ongelofelijk vlot ! Jouw schrijfstijl is echt heel goed :j

En bovendien doet het me terugdenken aan het verleden ... en aan bepaalde paarden en toestanden die ik er mee heb meegemaakt ... Heel erg herkenbaar, al ben ik iemand die sneller opgeeft dan jij. Ik ben ook wel een heel stuk banger, denk ik.

Hi Marilu, scherp gezien! Er stond idd wat in de fik, maar dat hoorde, wierook ;-) . Nag champa, zooo heerlijk! (hippiegeurtje jaren 60)

Dank je voor de complimenten over het boek. Leuk dat je het fijn vindt lezen.

Soms is opgeven verstandiger. Ik weet niet noodzakelijkerwijs of mijn doorgaan verstandig is geweest. Maar ja, van die dingen.

Angst heb ik gelukkig nooit gehad. Wel shaken uiteraard als er iets heftigs gebeurt, maar als ik weet waarom het gebeurt, kan ik goed relativeren.

Nu snel weer verder nog zoveel te doen voordat de man weer thuis komt...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 15:37

Ooooo, ik heb tijd zat. Hij is verkeerd gereden en rijdt nu bij Limoges. Met gemak nog een uur vertraging, hij had zich vanmorgen namelijk ook verslapen een uur.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:00

Monique1963 schreef:
Ooooo, ik heb tijd zat. Hij is verkeerd gereden en rijdt nu bij Limoges. Met gemak nog een uur vertraging, hij had zich vanmorgen namelijk ook verslapen een uur.

Oh tijd voor een wijntje… dat stofzuigt zoveel soepeler daarna

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:43

Zooo Mo wat een bergen werk heb jij verzet in je eentje ;) Jammer van de Passiflora, maar wellicht wel beter zo. Je gaat me volgende keer iets nieuw moeten geven om hele dagen in te snoeien, haha :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 16:45

SjonnieZ schreef:
Monique1963 schreef:

Oh tijd voor een wijntje… dat stofzuigt zoveel soepeler daarna

Ik heb hem wel opengetrokken omdat ik dacht dat hij zo ongeveer nu thuis zou komen, maar ik laat hem maar lekker chambreren tot die jongen weer thuis is. Hij vermoedt nu 18u thuis te zijn. Maar uit ervaring weet ik dat er op zo'n lang traject nog wel een half uur vertraging kan zitten ook al is het zondag en rijden er geen vrachtwagens. Dus ik hoop dat ik er vanaf kan blijven ;-) Heel lekkere witte Bordeaux.

Kaatastrof schreef:
Zooo Mo wat een bergen werk heb jij verzet in je eentje ;) Jammer van de Passiflora, maar wellicht wel beter zo. Je gaat me volgende keer iets nieuw moeten geven om hele dagen in te snoeien, haha :D

Dank je, ja zonde, maar ik bewaar een paar stukken stam met oogjes en leg die in het bos. Mogelijk slaat ie daar toch weer aan. En ik bewaar wel alle klusjes die er nu nog zijn voor je. ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 12:20

Zo de man is weer thuis en verbaasd en trots op wat ik gedaan heb. Dat is leuk. Zag hij het zelf? neu. Dus het filmpje laten zien en toen kon hij zien wat en waar. Zelfs de tegels achter het koffiezetapp vielen hem niet op, hahaha, zullen maar zeggen dat dat een goed teken is, dat het er natuurlijk uitziet.

Hij heeft het zo koud gehad in NL, hahaha, arme man. Zijn moeder stookt niet zo hard, dat is te duur, dus het was de eerste nacht 10 graden of zo op zijn slaapkamer. Hij ging dood! Alle dekens erop gelegd, extra trui en sokken, sooo sielig. En buiten was het rond het vriespunt en dat zijn wij nauwelijks gewend hier in Frankrijk. En hier in huis hebben we de heerlijke warmte van een houtkachel. Als je het koud hebt ga je lekker even je handen warmen boven dat vuurtje of gewoon lekker er even voor staan. Dat heb je bij zijn moeder niet die heeft cv. En gezellig bij een radiator je handen op gaan warmen, mwah.

En nu zijn wij geen alcoholisten of zo, maar het lijkt in NL toch niet zo gebruikelijk om een apérootje te nemen en later wijn bij het eten. Dat vond hij heel onwennig dat dat niet (meer) zo is. Is dat zo dat er soms minder dan vroeger gedronken wordt in in NL?

En hij vond het zó druk, zoveel mensen, zoveel auto's, de wegen en zelfs de snelwegen zijn zo smal vindt hij. Aan de andere kant alles is zo mooi netjes, keurige tuintjes, alles netjes geverfd, alles zo trendy mooi en dat is in Fr heel anders.

Verder kwam hij met een tas vol NLse dingen waarvan de meeste niet in Frankrijk te koop zijn of tegen exorbitante prijzen, pindakaas, drop, hagelslag, stroopwafels, advocaat, candijkoek, oeps, ik ben aan het lijnen. Sinds kerst 2,5 kilo er af, dus nu wordt het een test, houd ik het vol ...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 14:55

Zolang je het niet allemaal tegelijk opeet kan het geen kwaad toch.
Wij hadden de hele auto volgeladen met eten uit Nederland.
10 graden vind ik nog wel een aangename temperatuur in de slaapkamer hoor, meestal is het 7 in de Tarn. Soms zelfs maar 4.
Elektrische deken doet wonderen.
Ik heb bij het nieuwe huis de radiator op standje 1, dat is echt niet warm. En toch weer de halve nacht liggen zweten onder mijn zomerdekbed. Zal ook de overgang zijn denk ik.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:01

Lol, en zo gaat dat. Fijn dat hij weer thuis is. Jammer dat hij het zo koud heeft gehad.
Ik denk dat hij nu nog wel eens bedenkt of hij echt wel op in vakantie naar de Noordpool wilt.
Met een kleine hint toch in compliment krijgen. Daar doe je het voor. En ach… al dat lekkers kan eraan en er weer af toch ;).

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:25

Monique, goed dat je ventje weer thuis is !

Wel weer typisch mannelijk, zeker, om al wat je gedaan hebt niet op te merken :D
Alhoewel ... ik kan dat ook wel hebben, hoor, dat ik dingen gewoon niet zie, al staan ze vlak voor mijn neus ...
Zeker in de tuin, mijn man is nogal van de bloemetjes en de plantjes, ik ben meer van de dieren ...
Als hij dan in de tuin iets nieuws geplant heeft, merk ik dat normaal gezien niet op, tenzij een week later ofzo :D

Wat die alcohol betreft ...
In Frankrijk is het toch gebruikelijk, dacht ik, om bij het tafelen wijn te drinken ? In Spanje ook wel.

Bij ons thuis werd er eigenlijk amper alcohol gedronken. Mijn vader kon er niet tegen en dronk echt zelden iets. Als hij dan toch eens iets dronk, dan was het een enkele geuze (Belgische biersoort). Mijn moeder dronk eigenlijk nooit, tenzij bij een speciale gelegenheid een glaasje champagne. Maar er was wel altijd bier in huis, pils, voor het bezoek. En ook stond er standaard een fles rode porto en een fles Elixir d'Anvers (een heerlijk Belgisch of meer bepaald Antwerps, likeurtje) in de kast, voor het bezoek. Advocaat van Bols was er meestal ook.
Bij mijn man thuis daarentegen werd wel op regelmatige basis geschonken en gedronken én dat heeft mijn man ook overgenomen.
En 'wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien', dus ik drink nu ook quasi dagelijks wel een of twee glaasjes cava. Wijn drink ik niet graag, noch wit, noch rood. Maar cava is mijn lievelingsdrank :D

Maar ik ondervind toch ook wel dat de tendens tegenwoordig is, dat mensen minder en minder alcohol drinken. Dat komt ongetwijfeld door het feit dat er strenger opgetreden wordt door de politie en dat er in de media heel veel wordt geschreven en gepraat over alcoholgebruik of -misbruik.
In ieder geval wordt er, alleszins toch al hier in Vlaanderen, veel minder gedronken op restaurant of café, omdat het sociaal minder en minder aanvaard wordt dat er ongelukken gebeuren die veroorzaakt worden door chauffeurs die gedronken hebben.

Op het beeldmateriaal dat ik al van jou gezien heb, Monique, zie je er een slanke deerne uit, dus een beetje Hollandse snoep is je zeker gegund ;) Geniet er maar lekker van :P

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:40

Ik val middenin binnen maar lees al een tijdje mee. Over alcohol: sinds mijn internist eens, in een algemeen gesprek over van alles en nog wat op medisch gebied, liet vallen dat ze in Frankrijk goed zijn met levers, heb ik toch wel bedenkingen. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 21:36

Tinka schreef:
Zolang je het niet allemaal tegelijk opeet kan het geen kwaad toch.
Wij hadden de hele auto volgeladen met eten uit Nederland.
10 graden vind ik nog wel een aangename temperatuur in de slaapkamer hoor, meestal is het 7 in de Tarn. Soms zelfs maar 4.
Elektrische deken doet wonderen.
Ik heb bij het nieuwe huis de radiator op standje 1, dat is echt niet warm. En toch weer de halve nacht liggen zweten onder mijn zomerdekbed. Zal ook de overgang zijn denk ik.

Ja klopt, maar ik heb al een jaar minstens geen dropje meer gegeten. En dan 4 zakken heerlijke drop. Hoe erg is dat! Ik neem er nu eentje per dag. Vandaag heb ik een salmiakmunt genomen, mèn wat heerlijk! Ik heb er zo lang mogelijk mee gedaan, hahahhaha, sneu.

Nou, 10 graden is vind ik veel te koud. En bij jullie vind ik het helemaal erg koud. Een normale slaaptemperatuur is 16 tot 18 graden.

Overgang heb ik gelukkig 13 jaar geleden gehad en er soepeltjes doorheen gefietst.

balance schreef:
Lol, en zo gaat dat. Fijn dat hij weer thuis is. Jammer dat hij het zo koud heeft gehad.
Ik denk dat hij nu nog wel eens bedenkt of hij echt wel op in vakantie naar de Noordpool wilt.
Met een kleine hint toch in compliment krijgen. Daar doe je het voor. En ach… al dat lekkers kan eraan en er weer af toch ;).

Hahaha, ja wel erg koud denk ik de noordpool.

Nou, dat er weer af krijgen van extra kilo's wordt steeds lastiger. Ik was 2,5 jaar geleden echt zo mooi op gewicht en toen gebeurde er van alles telkens en met de afgelopen kerst was het echt erg zonde, dus ik ben gaan opletten en probeer suiker en zetmeel te vermijden. Gisteren was er 2.5 kilo af totaal. Dus ik ga nog een keer 2.5 eraf willen en dan wordt het weer richting wat ik wil.

Marilu schreef:
Monique, goed dat je ventje weer thuis is !

Wel weer typisch mannelijk, zeker, om al wat je gedaan hebt niet op te merken :D
Alhoewel ... ik kan dat ook wel hebben, hoor, dat ik dingen gewoon niet zie, al staan ze vlak voor mijn neus ...
Zeker in de tuin, mijn man is nogal van de bloemetjes en de plantjes, ik ben meer van de dieren ...
Als hij dan in de tuin iets nieuws geplant heeft, merk ik dat normaal gezien niet op, tenzij een week later ofzo :D

Wat die alcohol betreft ...
In Frankrijk is het toch gebruikelijk, dacht ik, om bij het tafelen wijn te drinken ? In Spanje ook wel.

Bij ons thuis werd er eigenlijk amper alcohol gedronken. Mijn vader kon er niet tegen en dronk echt zelden iets. Als hij dan toch eens iets dronk, dan was het een enkele geuze (Belgische biersoort). Mijn moeder dronk eigenlijk nooit, tenzij bij een speciale gelegenheid een glaasje champagne. Maar er was wel altijd bier in huis, pils, voor het bezoek. En ook stond er standaard een fles rode porto en een fles Elixir d'Anvers (een heerlijk Belgisch of meer bepaald Antwerps, likeurtje) in de kast, voor het bezoek. Advocaat van Bols was er meestal ook.
Bij mijn man thuis daarentegen werd wel op regelmatige basis geschonken en gedronken én dat heeft mijn man ook overgenomen.
En 'wie bij de hond slaapt, krijgt zijn vlooien', dus ik drink nu ook quasi dagelijks wel een of twee glaasjes cava. Wijn drink ik niet graag, noch wit, noch rood. Maar cava is mijn lievelingsdrank :D

Maar ik ondervind toch ook wel dat de tendens tegenwoordig is, dat mensen minder en minder alcohol drinken. Dat komt ongetwijfeld door het feit dat er strenger opgetreden wordt door de politie en dat er in de media heel veel wordt geschreven en gepraat over alcoholgebruik of -misbruik.
In ieder geval wordt er, alleszins toch al hier in Vlaanderen, veel minder gedronken op restaurant of café, omdat het sociaal minder en minder aanvaard wordt dat er ongelukken gebeuren die veroorzaakt worden door chauffeurs die gedronken hebben.

Op het beeldmateriaal dat ik al van jou gezien heb, Monique, zie je er een slanke deerne uit, dus een beetje Hollandse snoep is je zeker gegund ;) Geniet er maar lekker van :P

Ja in Frankrijk is alcohol heel gebruikelijk, zie mijn antwoord onderaan aan Mysa.

En ik geloof ook dat veel alcohol in NL en België niet meer zo gewoon is als eerder. Dat is verstandig. Want het blijft slecht natuurlijk. Wat een prachtige uitspraak, wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien! Heb ik nog nooit gehoord en ik vind het een geweldig mooie metafoor.

Die slanke deerne leefde niet zo gezond meer, dus andere keuzes maken, zie bovenstaande uitleg.

En ik denk dat een mens veranderingen ziet in dingen die hem interesseren of bezig houden. Ik wed dat jij meteen bij je dieren een haar verkeerd ziet zitten. Terwijl je man een blaadje verkeerd ziet zitten. De een zal het van de ander zijn hobby niet zien denk ik. Is logisch. In ieder geval werd het hier wel erg gewaardeerd.

mysa schreef:
Ik val middenin binnen maar lees al een tijdje mee. Over alcohol: sinds mijn internist eens, in een algemeen gesprek over van alles en nog wat op medisch gebied, liet vallen dat ze in Frankrijk goed zijn met levers, heb ik toch wel bedenkingen. ;)

Hey Mysa, wat leuk dat je ook meeleest! Gezellig. Welkom. Ja, alcohol en levers gaat niet samen. En ik snap het wel want ik vind de meeste Fransen alcoholist in de strikte zin van het woord. Een fles wijn per dag is normaal, zeker op het platteland. Maar ja, ze vinden wijn geen alcohol. Alcohol is pas als het meer is dan 15%. Bier is ook water. Sterker nog, veel Fransen op het platteland van een halve generatie ouder kregen als kind al wijn. Dus ja, ik snap dat wel van die levers.

Afijn, ik ga eens aan de wijn, LOL

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:41

Volgens mij kom ik uit een Frans gezin, al heb ik zelf meer de Hollandse mentaliteit. _O-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 23:16

SjonnieZ schreef:
Volgens mij kom ik uit een Frans gezin, al heb ik zelf meer de Hollandse mentaliteit. _O-

Technisch gezien zijn wij ook alcoholisten, iedere dat minstens 1 glas, aiaiai.

Trouwens Erwin komt van een Franse achtergrond. Zijn oma stamde van Fransen af. Wel wat generaties terug, maar toch ....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:43

Drop is van alle snoep wel het snoep met de minste calorieën, dus dat scheelt. Wel knap dat je al 2,5 kg afgevallen bent.
Ik drink helemaal nooit, hou niet van bier of wijn. Een cocktail lust ik nog wel, maar neem ik ook nooit.
Milko is meer een gelegenheidsdrinker, die drinkt alleen een wijntje als we bezoek hebben die dat ook doet, en dat is bijna nooit dus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 11:47

Tinka schreef:
Drop is van alle snoep wel het snoep met de minste calorieën, dus dat scheelt. Wel knap dat je al 2,5 kg afgevallen bent.
Ik drink helemaal nooit, hou niet van bier of wijn. Een cocktail lust ik nog wel, maar neem ik ook nooit.
Milko is meer een gelegenheidsdrinker, die drinkt alleen een wijntje als we bezoek hebben die dat ook doet, en dat is bijna nooit dus.

Dat is heel verstandig dat jullie niet drinken! Ik drink geen tweede glas meer, daar word ik tipsy van. Maar een glaasje voor het slapen gaan vind ik heerlijk bij de tv. Maar goed, een beker thee word ik ook blij van. Ik heb nu kurkumathee. Iemand wel eens gedronken? Schijnt goed voor je lijf te zijn. In het begin vond ik het net alsof ik soep dronk, maar nu vind ik het lekker.

Dank je, ja vind het ook fijn dat ik wat aan mijn gezondheid doe. Meer bewegen en meer groen eten. En fruit. Maar dat vind ik meestal niet lekker, maar goed het moet maar. Ik heb nu redelijk zoete mandarijnen gevonden.

Mooi dat drop niet het slechtste ter wereld is. Ik houd het op 1 per dag. Vreemd genoeg is het eerste zakje al bijna leeg. Rara wie doet dat ;-) Maar bij hem komt er nooit iets aan. Spiering.

Nou giga tegenvaller, ik weet eindelijk meer over het isolatieproject. Morgen is de 6 weken voorbij die die instantie nodig heeft om te beslissen. Ik had dus weer een mail geschreven. Wat blijkt nu. De mevrouw die in december 17 februari heeft beloofd als start van het project, is buiten haar boekje gegaan. Dat had ze niet mogen beloven.

Want wat blijkt, het senaat moet ieder jaar stemmen hoeveel miljoen/miljard de Franse overheid aan subsidie gaat geven. Er is nog niet gestemd. Dus, de vraag is dan maar of de beloofde subsidie aan ons dan doorgaat. Als het duizenden euro's minder gaat worden, dan moeten we kijken of we dat nog kunnen trekken.

Maar ondertussen heeft het bedrijf wel de aanbetaling van ruim 10.000 euro geïnd. Erwin vroeg zich gisteren af of we niet met arnaques dus zwendelaars te maken hebben. Erg enge gedachten. Nu is het een enorm groot bedrijf, de grootste in Frankrijk, maar wie zegt dat een stel zwendelaars zich niet hebben voorgedaan als hen. Ik blijf erop vertrouwen dat dat niet het geval is. Maar goed.

Dus wel een tegenvaller. In tijdsbestek, want wanneer gaat het dan nog eens gebeuren, maar mogelijk ook in financiën, want hoeveel subsidie blijft er dan nog over.

Van die dingen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:03

Heerlijk die lekkere dingen uit Nederland. Lekker drop, ik herken dat, zo lang mogelijk met een dropje doen. Fijn trouwens dat drop de snoep is waar de minste calorieën in zitten.:D

Hahaha, mannen, die merken zelfs de grootste veranderingen niet op. Maar met wat hints en de video kon hij mooi zien wat je allemaal gedaan hebt.

Vond je die 10 dagen, zonder Erwin, lang duren?

Wat een sof van de isolatie... Ik hoop maar dat alles goed komt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 15:34

Hi Astrid, ik heb net mijn dagelijkse dropje genomen, hahaha. Ik vroeg me nog af of iedereen van 25 en jonger die dropriksen eet, wel weet wat riksen zijn ;-)

Nee, die dagen zonder hem zijn voorbij gevlogen. Eerlijk gezegd vond ik het een heel fijne afwisseling zo eens. Vond het erg fijn geen rekening met iemand te moeten houden. Natuurlijk weer erg fijn dat hij er weer is, maar vroegah ging ik altijd mee naar zijn moeder ieder jaar. Maar dat ga ik nu niet meer doen. Ik heb verder niets in NL waar ik per se heen wil en ik vind facetimen wel lekker efficiënt met zijn familie. Dus dit gaan we ws wel vaker zo doen. Hij wil eigenlijk 2x pj naar NL naar zijn moeder zolang ze nog leeft.

En ja die isol is vervelend. Duimen maar dat het goed gaat komen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:51

Ja, dat moest ik toch even opzoeken ... (drop)riksen ...
Een uitleg vond ik niet, maar wel een foto :D Dus ik vermoed dat een riks een rijksdaalder is ??

Wat spijtig van de perikelen rond het isolatieproject !
Geeft toch wel stress zoiets, hé ... Duimen maar weer dat het goed komt (met de gebruikelijke vertraging, waarschijnlijk ;) ) !