denice schreef:Maar eigenlijk maakt het toch allemaal geen moer uit wat Helma, Karen en Wilma ervan vinden?
Wij vinden die reis wel belangrijk en gaaf, als een ander daar problemen mee heeft dan zit ik daar niet mee. Er zijn altijd dingen oneerlijk, het enige waar ik me druk om maak is mijn gezin. Ik vind die regels oprecht belachelijk star en bekrompen en ik denk dat een lange reis altijd een goed idee is. Ik baal van de consequenties, dus daar ben ik benieuwd naar. Dat is mijn vraag. Wat voor werk mijn man doet is niet belangrijk.
Alles met school en leerplicht is al lang en breed doorgesproken. Ze snappen onze visie, alleen de wet zegt nee. Dat is ok. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk echt als we gaan, dat kan ik niet echt duidelijk krijgen.
Ik denk dat er niets mis is met af en toe buiten de kudde lopen als alle afwegingen gemaakt zijn.
100% met je eens. Je kinderen hebben mazzel met een moeder zoals jij die hen leert dat je zelf kunt nadenken ipv klakkeloos doen wat "de regels" zeggen
En ook helemaal eens met Shadow0 over Nederland en het dwingen en verplichten.
Ik denk dat het helemaal niet verkeerd zou zijn om iedere ouder een x aantal dagen per jaar speling te geven. Tijd die je mag, maar niet moet gebruiken om je kind van school te houden. Waarvan een klein deel helemaal vrij in te vullen, en de rest onder bepaalde voorwaarden (dus niet "omdat het vandaag mooi weer is"). Dat zou alles zoveel makkelijker maken voor ouders
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 21-06-24 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt