Nado schreef:Even omdenken: een groot deel van BC bestaat uit prachtige natuur, zeker als je het met NL ogen bekijkt. En BC is heel groot. Een paar plekken, zoals Jasper/Banff/Whistler, zijn heel toeristisch en duur. De rest veel minder tot niet. De Kootenays werden al eerder genoemd. Zo zijn er veel meer kleinere parken die veel beter bij jouw budget passen, en - voor NL ogen - minstens net zo mooi zijn, met wildlife, bergen, bossen en rivieren. Ik zou zeggen: kies daarvoor. Scheelt een hoop (financiële) stress. Waar gaat je familie wonen?
Familie gaat in Vancouver wonen en we hebben een family meeting op Vancouver island half juni.
Daarna reis ik via Squamish, Whistler, Kamloops, Revelstoke, Golden, Lake Louise richting Jasper, om daar een aantal dagen te verblijven en de Jasper Skyline trail te wandelen, daarna rijdt ik in een paar dagen door richting Banff om vanuit Banff in één keer naar Calgary te rijden en vanuit daar naar Toronto te vliegen om de Niagra Falls te bezoeken. Vanuit Toronto vlieg ik terug naar huis.
Ik kom dus zeker ook in de Kootenays enkele dagen en in de kleinere parken rondom Bannf en Jasper.
Alleen zijn overnachtingen enz echt nèt zo duur daar dan in Banff en Jasper, in ieder geval wat betreft campings. Dit omdat de meeste campings van Parks Canada zijn en dus ongeveer dezelfde prijzen gehanteerd worden. De private campings zijn niet te betalen, dus die vermijd ik zo veel mogelijk.
Ik heb als minima nu eenmaal geen onbeperkt budget en dit is zn reis die je maar één keer in je leven maakt en (planning tot nu toe) family vertrekt in principe ook maar één keer in hun leven voor 6 maanden die kant op, dus het is niet dat ik een aantal jaar kan sparen om ze op te zoeken, want zoals de plannen er nu liggen, zijn ze voor de winter weer thuis in Nederland. En is het dus een unieke kans om met het hele gezin samen in Canada te kunnen zijn. (Ouders hebben nl óók vakantie naar Vancouver geboekt)