En ook wij verhuizen naar Zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: En ook wij verhuizen naar Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:59

Ok......Dat klinkt niet slecht!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:34

Fijn om te horen dat de OP goed gegaan is. Nu duimen voor een goed herstel TS.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:52

Beterschap voor je partner. Hopelijk snel naar huis en door met jullie mooie plannen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 10:57

Een heel gezond en liefdevol 2023 iedereen.

Mijn vriend ligt nog in het ziekenhuis.

De verzorging van de paarden werd me de afgelopen weken echt te veel, dus besloten dat die alvast vooruit gaan naar Zweden.
Ze mogen bij Quir staan totdat wij alles klaar hebben qua schuilstal en omheining. De verwachting is dat de grond in mei genoeg ontdooid is om dit te gaan doen, maar dat is nog even afwachten.
Het geeft mij in ieder geval even wat ademruimte om zelf bij te tanken.
Ik zal de mannen missen en ergens klein beetje jaloers dat zij straks al daar zijn. :o :D

Zoals het er nu uitziet worden ze komend weekend opgehaald en zijn ze woensdag avond bij Quir. Nu hopen dat het dan nog meevalt met de sneeuw.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:22

Ik lees al even mee maar had nog niet gereageerd geloof ik.

Allereerst een hopelijk fijn verlopen nieuw jaar gewenst.

En ik denk een slimme beslissing om je paarden alvast daarheen te sturen. Zij komen op een fijne tijdelijke plek terecht en zonder rijden vermaken ze zich denk ik ook wel. Jij kunt je nu vol concentreren op je eigen gezondheid en op het herstel van je partner. Het zal denk ik inderdaad niet fijn zijn ze te missen maar zij hebben ook niks aan een baasje dat zelf instort en dan ook misschien ze niet kan komen verzorgen.

Maar het ziet er fijn uit waar jullie komen en al best af met jullie spulletjes erin. Wel grappig dat dit keer de meubels er eerder zijn dan de mens. Meest is het omgekeerd :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:56

Wat super tof! Ook van Quir.
Geeft jullie mooi iets ademruimte.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 20:23

Er is al iets van 2 maanden niet met ze gewerkt. Dat pakken we als ze weer aan huis staan wel weer op.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 20:27

Afbeelding
Afbeelding

Even geen foto waar Boots ook op staat, maar ze vermaken zich nu ook wel zonder te werken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:37

Alleen maar fijn dat we jullie daarmee kunnen helpen en we zullen heel goed voor ze zorgen en uiteraard regelmatig foto's en zo sturen! <3

Kunnen ze ook al even wennen aan de bij ons iets mildere winter in Zweden en volgend jaar de echte winter bij jullie in gaan. :))

Inderdaad even hopen dat de sneeuw wat meevalt komende dagen, code oranje vanwege sneeuw val (40/50cm morgen en komende dagen 60/80 cm := ) en harde wind/storm morgen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:11

Goh daar kunnen wij nog wat van leren in Nederland..40-50cm sneeuw zou hier code donker zwart zijn :=

Hoop voor jullie dat het meevalt…

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:01

SjonnieZ schreef:
Goh daar kunnen wij nog wat van leren in Nederland..40-50cm sneeuw zou hier code donker zwart zijn :=

Zo grappig dat men blijft vergelijken qua sneeuw in NL en buitenland waar (veel) sneeuw normaler is.
Wij zijn geen sneeuwland dus ja alles staat op zijn kop.

Fijn dat je paarden alvast gaan dan heb jij even tijd voor jezelf en je partner.
En super dat Quir ze op kan en wil vangen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:16

Steppe schreef:
SjonnieZ schreef:

Zo grappig dat men blijft vergelijken qua sneeuw in NL en buitenland waar (veel) sneeuw normaler is.
Wij zijn geen sneeuwland dus ja alles staat op zijn kop.

Fijn dat je paarden alvast gaan dan heb jij even tijd voor jezelf en je partner.
En super dat Quir ze op kan en wil vangen.

We zijn idd geen sneeuwland, wel een (media) paniek en betuttel land en dat zie je is is oa terug in de hoeveelheid codes die afgegeven worden voor normaal Nederlands (winter) weer.

Maar nu gaan we way off topic ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:38

Nl is ook wel echt extreem qua codes hoor. :=

Beetje mist: code oranje
Wind: code oranje of zelfs rood
Enz.

Hier zal je nooit een code zien voor mist bijvoorbeeld en ook wind pas bij windkracht 9/10 of in combinatie met veel sneeuw zoals nu. Code rood is hier extreem zeldzaam, code oranje zelfs al.

Maar voor hier is zoveel sneeuw ook wel echt uitzonderlijk. Waar Nickolay gaat wonen is het weer veel normaler, maar scheelt ook nog zo'n 500/600km met waar wij wonen.

Maar het is al wit (ligt nu ongeveer 10cm), vanaf 12 uur komt er elk uur 5cm bij tot morgen vroeg 9/10 uur, daarna neemt het iets af.

Afbeelding

Maar hebben grof materiaal om het op te ruimen straks. _/-\o_
Afbeelding

Maar hopelijk valt het verder mee, voor de paarden van Nickolay ook wel zo fijn als het verschil niet zo groot is.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:37

Quir schreef:
Maar het is al wit (ligt nu ongeveer 10cm), vanaf 12 uur komt er elk uur 5cm bij tot morgen vroeg 9/10 uur, daarna neemt het iets af.

[ [url=m/4iBdhr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar hebben grof materiaal om het op te ruimen straks. _/-\o_
[ [url=m/0dlRU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar hopelijk valt het verder mee, voor de paarden van Nickolay ook wel zo fijn als het verschil niet zo groot is.

Op welke hoogte zit jij?

En wat een gaaf ding is dat! Wat is het? Een soort minilæser? Kan je er ook andere dingen opzetten dan de sneeuwploeg?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 20:13

Dat is een mooi ding, Quir. Wij zaten te kijken naar een kleine hand sneeuwblazer, maar deze is mooier en scheelt lopen. We hebben bij de woning een zitmaaier gekocht en gaan nog een quad en trekker kopen.

Volgens google maps zitten we zelfs 770 km van elkaar vandaan.

Het weer doet echt vreemd, het is nu -15. Maar ik zie dat het volgende week overdag rond het vriespunt of net eronder is. Nou ja scheelt stookkosten, want electrisch stoken is nu niet grappig. Zag net dat we in december 2100 kwh verbruikt hebben. :(
Het is even niet anders, maar hoop dat we snel erheen kunnen en op pellets / hout kunnen gaan stoken

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:21

Dit is ook een zitmaaier! :D
Maar je kan er van alles aan hangen, snöslunga heet dit ding. Die blaast de sneeuw weg. Hebben ook een karretje die grind en/of zout kan strooien. En gisteren hebben ze 2 ton ijs grind gestort, maar dat ligt nu onder een meter sneeuw. :+

Hebben ook nog wat andere dingen die we er aan kunnen hangen, deze kan je dan gebruiken waarvoor de tractor te groot is of op plekken waar ie te veel kapot rijd.

770km zelfs, scheelt heel veel! Inderdaad wel een rare winter met best veel extreme steeds (of ja vooral grote verschillen). Op elektriciteit verwarmen is inderdaad niet leuk. Energie was in december ook nog eens duur. Hadden onze rekening van elektriciteit voor december, echt niet grappig. -O-

Wij zitten in Dalsland Nado, ongeveer een uur boven Göteborg links van het grote meer bij de Noorse grens.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 09:13

Afbeelding

Pfff best wel even slikken. De paarden zijn gisteren opgehaald en die gaan dinsdag ochtend op pad naar Zweden. Ze liepen gelukkig best relaxt de vrachtwagen op. Maar het is even wennen dat ik nu niet naar ze toe hoef om ze te voeren.

Mijn vriend ligt nog in het ziekenhuis en we weten nog niet wanneer hij naar huis mag, dit wordt per dag bekeken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 09:18

Dat is inderdaad slikken en wellicht ook traantjes wegslikken. Althans bij mij wel indertijd met Hercule. Ik duim dat ze goed aankomen. Hopelijk gaat het de goede kant uit met je vriend.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:20

Ai das best slikken ja maar bij Quir worden ze top verzorgd.
Hoop dat jouw vriend gauw het ZH mag verlaten, dan krijgt het leven weer wat normaliteit hè

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 22:27

De paarden zijn eind van de middag aangekomen bij Quir in Zweden. Heel benieuwd hoe ze morgen de sneeuw gaan vinden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:42

Wat fijn dat ze er zijn. Denk dat ze bij Quir echt een topplekje hebben. Hopelijk gaat het met je vriend snel de goede kant op

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:16

Wat fijn en wat een opluchting dat deze horde alvast goed genomen is!

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:41

Ah flinke reis :) Nu kunnen ze lekker bijkomen. Bij ons kwamen de paarden redelijk relaxt van de wagen af. Zijn ze in een paardenhotel geweest of in de trailer gebleven op de boot? Dat waren bij ons de 2 opties en hing er vanaf hoeveel paarden er totaal in de wagen zaten. Hopelijk is het bij Quir niet zo glad...hier is het weer gaan dooien en gaan opvriezen. Maar misschien valt het in het Zuiden mee. Zou wel lekker zijn als ze even kunnen rennen

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 13:36

Ze hebben in Malmö de nacht op stal doorgebracht. Verder weet ik het niet.
Boots kwam niet bezweet de wagen af, maar Billy en Beau waren behoorlijk bezweet. Maar gelukkig waren ze op stal gisteren meteen super relaxt aan het eten en drinken. Billy en Beau hebben plat slapend de nacht doorgebracht, dus dat is heel erg fijn.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:59

Ah volgens mij is dat hetzelfde paardenhotel als waar Nala en Otis ook een nachtje sliepen:) Ik geloof dat Otis geen zin had om daar weg te gaan dus blijkbaar is het 5 sterren ;) Fijn dat ze nu even tot rust kunnen komen van de reis en hopelijk kunnen ze straks nog even de beentjes strekken daar. Hier begint het langzamerhand nog meer te smelten de sneeuw. Morgen nog een klein zonnetje erop en dan weer een lading verse sneeuw in aantocht. Ik hoop dat het glibberige snel weer verdwijnt dat vind ik het stomste van de sneeuw plus alles poep die met de dooi weer naar boven komt en dan heb je meteen een aantal kruiwagens vol.