Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Onze vallei stond vorige week dagenlang blauw van de rook door een enorme bosbrand vlakbij Sayward, en nu staat een gebied nabij Port Alberni in brand. Ik las zojuist dat highway 4 naar Tofino dicht is, de enige weg naar het westen. Het sneeuwdek dit jaar is gemiddeld 60-70% en door deze ongekende temperaturen nu al grotendeels weggesmolten. Het is begin juni, en ik houd echt mijn hart vast voor deze zomer, zowel qua branden als drinkwatervoorzieningen voor bepaalde communities en de enorme impact op de al zo kwetsbare ecosystemen. Oshaa schreef:Nog even geen uitgebreid verslag, maar wel een 'we zijn gearriveerd!' berichtje. Alles is enorm soepel verlopen, inclusief vrijwel geen wachttijden. Het langste dat we moesten wachten (naast het bij de gate) was omdat mijn laptop extra gecontroleerd werd.
En onze Beer heeft het fantastisch gedaan. Zo ren je 24 uur ervoor nog met je hondenvriendin over de hei en zo lig je in je AirBnB 8000km verderop!
) zijn we gearriveerd in Canada! Het is moeilijk voor te stellen dat er al een jaar voorbij is, maar ergens voelt het ook heel normaal.

Suzanne F. schreef:Wat een mooie en realistische update. Jullie hebben in ieder geval ervaringen opgedaan die niemand jullie meer af kan nemen. Wat heeft jullie doen realiseren dat een lange loopbaan er niet in zit voor jouw man?
Waar zouden jullie eventueel heen willen en op welke termijn? Wel in Canada maar dan ergens anders?
Wat wil jij graag, ook qua werk?

)
. Ook merkte ik dat bepaalde Canadese verkeersregels er al echt ingesleten waren (je mag 95% vd tijd naar rechts afslaan bij een rood licht).
)