Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kally schreef:Misschien idee om ipv veel onderbroeken, inlegkruisjes mee te nemen kun je beetje minder meenemen.
kally schreef:Misschien idee om ipv veel onderbroeken, inlegkruisjes mee te nemen kun je beetje minder meenemen.
maaikemuis schreef:Voor 2 weken trekken heb ik mee:
4 paar sokken
2 sport bh’s
7 onderbroeken en inlegkruisjes voor de dubbele dag
2 shirts
<knip>
mvdende schreef:Een "documentaire" die ik gekeken heb heet "een half jaar met 3 onderbroeken" in het Engels 6 months with 3 pairs of undies. Is te zien op YouTube trouwens.
Principe 1 aan, 1 schoon en 1 die je iedere dag even uitspoeld in een meertje ofzo. Aan je rugzak hangen om te drogen. Die dingen zijn met een uurtje zon wel droog.
Thirt heb ik er dan ook maar 1 van bij. 1 broek en 1 paar sokken aan. 1 paar wandelsokken schoon en dus in totaal 3 onderbroeken. en 1 set slaap kleding.
Als je daar 6 maanden mee kan wandelen, dan moet 1 a 2 weken óók makkelijk lukken.
Die 1kg sleep ik liever niet mee. En ja, ik meur óók na 2 dagen wandelen. En dan douche ik óók nog de 1e avond. Kan ik niets aan doen, mensen gaan in de trein maar ergens anders zitten. (Deo helpt niet veel meer als je meerdere keren per dag compleet doorweekt bent van het zweet, eer je bij het station bent en opgedroogd, meur je.)
Ik koop dan wél een 1e klas kaartje, daar is het vaak wat rustiger en hoef je niet zo hutje mutje te zitten.
germie schreef:Gisteren heb ik 14km gewandeld rond Nijmegen en 375 hoogtemeters gedaan. In totaal 17km op de been (dus inclusief wandelen vanaf de auto enz). We hadden er een aardig tempo in, maar het viel enorm mee. Nu voel ik wel dat ik wat gedaan heb, en natuurlijk stond ik met een stijve achillespees op en een gevoelige hak, maar dat is dagelijks zo. En nu kan ik wel weer een rondje wandelen.
Dus de test is geslaagd en ik ben fit genoeg om nu echt naar tickets, organisator e.d. te mogen kijken van mezelf.
Es_ther schreef:17/20 kilometer loop ik in NL fluitend op m’n sneakers bijna. Maar op een berg echt niet hoor…
Het valt niet te vergelijken of je in Nl loopt of op een berg waarbij je een grote hoogte stijging hebt..
Es_ther schreef:17/20 kilometer loop ik in NL fluitend op m’n sneakers bijna. Maar op een berg echt niet hoor…
Het valt niet te vergelijken of je in Nl loopt of op een berg waarbij je een grote hoogte stijging hebt..
germie schreef:Op de Kilimanjaro valt niets te wassen. A) het droogt er niet. en B) de dragers moeten vanaf een bepaald punt ook water omhoog dragen. Het is dan op rantsoen hoor, dus genoeg om te drinken, je krijgt een kommetje om je te wassen, maar je krijgt niet om ook even kleding uit te spoelen. Dan draag je zelf die extra kilo niet zeg maar, maar je laat iemand anders wel tig extra kilo's omhoog sjouwen omdat jij je onderbroek uit wilt wassen.
Ik denk zelf aan 2-3 dagen per shirt, 2 dagen per paar sokken, 2-3 dagen per broek, misschien zelfs 4 dagen. En dan wel elke dag een schone onderbroek. Thermo ondergoed wil ik wel meenemen, ik denk dat je daar ook prima in kunt slapen, hoewel ik niet van heel strak spul houd, niet met wandelen en niet met slapen. Dus ik moet dat even bekijken.
Ik loop hier in de winter ook vaker met vorst in de ochtend in wat dikkere spijkerbroeken of heb er wat onder. Ik heb ooit mijn dijen bevroren gehad door als kind op de fiets naar de stad te gaan met vorst en sindsdien heb ik echte winterdijen, totaal niet erg, maar bij kou krijg ik dan direct korsten op de dijen. Sindsdien vind ik wind en kou niet fijn meer zeg maar.
Ik zou dan eerder een tube midalgan of perskindol meenemen die berg op tegen stijve spieren. Hoewel dat ook niet op het absolute 'must have' lijstje staat.
Huurslaapzakken worden daar ook gewoon gewassen of gereinigd hoor na gebruik. Ik weet natuurlijk niet hoe goed, maar het is niet dat ze ze gewoon aan de volgende verhuren.
Gisteren heb ik 14km gewandeld rond Nijmegen en 375 hoogtemeters gedaan. In totaal 17km op de been (dus inclusief wandelen vanaf de auto enz). We hadden er een aardig tempo in, maar het viel enorm mee. Nu voel ik wel dat ik wat gedaan heb, en natuurlijk stond ik met een stijve achillespees op en een gevoelige hak, maar dat is dagelijks zo. En nu kan ik wel weer een rondje wandelen.
Dus de test is geslaagd en ik ben fit genoeg om nu echt naar tickets, organisator e.d. te mogen kijken van mezelf.