Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kevinsky schreef:Wat een heerlijk topic om bij weg te dromen
Wij zitten stiekem te kijken na een skilled migrant visa.. Alleen dan moet vooraf vanuit nl een baan hebben gevonden.
Heb jij daar toevallig ervaring mee die je wilt delen?
riannhuh schreef:Gefeliciteerd met je eigen paard
En wat een heerlijke foto's weerik verlang weer terug naar die temperaturen haha
kevinsky schreef:Wij zitten stiekem te kijken na een skilled migrant visa.. Alleen dan moet vooraf vanuit nl een baan hebben gevonden.
Lienek schreef:kevinsky schreef:Wat een heerlijk topic om bij weg te dromen
Wij zitten stiekem te kijken na een skilled migrant visa.. Alleen dan moet vooraf vanuit nl een baan hebben gevonden.
Het is mij helaas niet gelukt. Het is echt heel erg lastig om binnen te komen, behalve wanneer je arts bent bijvoorbeeld. Iedereen wil nu hier heen en zelfs seasonal workers komen er nu niet in.
Dus mocht je arts zijn dan heb je wellicht een kans!
kevinsky schreef:Helaas geen arts. Maar Software Engineer
ImkeTarek schreef:kevinsky schreef:Helaas geen arts. Maar Software Engineer
Stille meelezer, aangezien mijn vriend liever vandaag dan morgen gaat.. Ik vind het lastig, ivm de afstand en ons zoontje.. Maar het land is GEWELDIG, dus wie weet..
Maar ik geloof dat je als software engineer ook wel kan maakt normaal gesproken (heb al een tijd niet gecheckt). Mijn vriend is software developer en dat staat geloof ik wel op de lijst..
Marloessjee schreef:Lieve Lieneke,
Ik zat toevallig even op bokt te kijken na jaren en welk topic kom ik tegen... de jouwe.
Wat een ontzettend tof mens ben je toch! Wauw Lien, wat knap van je dat je je droom bent gaan najagen.
Ik kom heeeeel graag een keertje langs om jouw nieuwe home te zien en te ontdekken
Take care!
Xxxxxx
daffie1986 schreef:Hi Lienek, ik vroeg me af hoe het nu gaat bij jullie? Kom jij nog in aanmerking voor het speciale residency visa, of was je net te laat hier? Zitten jullie eigenlijk in Level 3 of 2?
Grootste grap van de lockdown, kiwi's zijn verslaafd aan afhaal maaltijden. Zoals jullie in NL al meegekregen hebben, had ik gehoord.
Voor degene die het gemist hadden: gangmembers smokkelde afhaal maaltijden van KFC Auckland in.
daffie1986 schreef:Protest met maar 1 persoon??? Die heb ik gemist denk ik, afgelopen anti-lockdown protesten hadden wel meer.
Ik moet bekennen dat ik de lockdown toch nu wel erg zwaar vind. Wij zitten in level 2 Dus niet te vergelijken met level 3 Maar ik ben het gewoon helemaal zat. Doelgroepen die per X datum gevaccineerd moeten zijn omdat ze anders hun baan kwijt raken.
Hebben hier in het dorp jaarlijks een open dag waarin we ook een kerst optocht hebben, foto's met de kerstman (volgens mijn dochter haar santa), kinderen kunnen op een graafmachine, rondje op een pony stappen, vers fruit ijs, food karren, enz. Overal wordt dan om een donatie gevraagd (wat je zelf kunt missen) voor een goed doel en iedere attractie doet wat anders. Kinderen keken er allemaal naar uit en dat gaat nu ook weer niet door, om nog maar af te wachten wat de zomervakantie straks gaat brengen, ik zit straks 9 weken met de kinderen thuis omdat ik geen vakantie durf te boeken. Die onzekerheid is echt zo verschrikkelijk ondertussen, er komt gewoon geen eind aan.