Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:40

Heel veel plezier alvast :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 11:06

Dat is een mooie prijs dan, voor 30 dagen vakantie.

Veel plezier alvast WenK, post je hier af en toe iets?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:21

WenK schreef:
Vandaag nog precies 3 weken...
Kijk er zo ontzettend naar uit!

Voor mij ook! ;)
We gaan zondag uitzoeken wat we ongeveer willen doen. Geld van de week al besteld bij GWK.

Dreamy, dat heb je netjes gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:28

Mandyy schreef:
Geld van de week al besteld bij GWK.

Je kan gewoon pinnen bij het eerste de beste pinautomaat op het vliegveld.

(Max 20.000 baht, bij sommige 30.000 baht, wat ook aan te raden is vanwege iets van 200 baht vaste kosten per transactie).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:33

Dat weet ik, maar ik vind het fijn al iets te hebben. :)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:48

Het is een stuk goedkoper om een stapel eurobiljetten mee te nemen en die op de luchthaven te wisselen, of elders in het land. Er zijn overal wel wisselkantoortjes, met een gunstiger koers dan de bank. Vooraf geld wisselen is echt zó 1970 :=
Maar daar kom je vaak pas ter plaatse achter. Zo had onze vakantie in Venezuela ook honderden euro's goedkoper kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:52

Ter plekke omwisselen kan inderdaad ook op het vliegveld: "super rich" heeft een branch daar met goede wisselkoersen en anders "vasu exchange" in de stad voor de beste koersen. Maar een pinautomaat is vaker een stuk sneller/makkelijker en altijd open.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:20

Mandyy schreef:
Dat weet ik, maar ik vind het fijn al iets te hebben. :)

Wij willen ook vooraf al wat regelen hoor, iig zodat we eventueel de borg cash kunnen voldoen. Hoorde dat dat vaak gevraagd wordt, een creditcard niet altijd geaccepteerd wordt en als je dan tijdens het inchecken voor de verrassing komt heb ik geen zin om te gaan pinnen na zo'n lange reis.

We hebben vandaag ook de tickets ontvangen met onze zitplaatsen vermeldt, we zitten gelukkig naast elkaar op alle vluchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:24

Je zal toch vanaf de douane naar de taxi of skytrain moeten lopen, dan kom je vanzelf langs pinautomaten en heb je binnen een minuut 20.000 baht op zak.

(Desnoods kies je zelf je bedrag en neem je 19.900 baht zodat je meteen wat klein geld hebt)

Maar als het je gerust stelt, lekker cash vanuit NL meenemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:37

Daarnaast is de koers hier in NL helemaal om te huilen. Zonde dat je besteld hebt.
Je kan echt bij 100 pinautomaten en wisselkantoren terecht op het vliegveld in de kelder.
Daarna even een flesje water kopen zodat je klein hebt. Werkt prima.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:38

enzino schreef:
Je zal toch vanaf de douane naar de taxi of skytrain moeten lopen, dan kom je vanzelf langs pinautomaten en heb je binnen een minuut 20.000 baht op zak.

(Desnoods kies je zelf je bedrag en neem je 19.900 baht zodat je meteen wat klein geld hebt)

Maar als het je gerust stelt, lekker cash vanuit NL meenemen.

Dat is waar. Ik neem aan dat dat op bijna ieder vliegveld wel zo is. Ik weet van mezelf dat ik idd een enorme controlfreak ben en ben bij aankomst vooral bezig met waar ik mn bagage ga halen en waar mn transfer is. Als ik dan ook nog op moet letten waar ik een pinautomaat tegenkom word ik er waarschijnlijk niet relaxter op...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:46

Controlfreak in Azie leer je wel af. hahahaha Daar gaat bijna niets volgens plan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 15:56

Haha, echt iets voor mij, dat Thailand :D :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:56

Needje schreef:
Controlfreak in Azie leer je wel af. hahahaha Daar gaat bijna niets volgens plan.

Dat zeiden ze ook over de Dominicaanse Republiek... Mislukt... :D

Maar dit soort kleine dingen helpen mij om meer van de vakantie te genieten. Net als op tijd weten waar ik zit in het vliegtuig... Call me crazy, maar als ik dit soort dingen weet en geregeld heb kan ik andere onverwachte zaken veel beter aan...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:58

Niet crazy hoor. Prima. Als het voor jou zo het beste werkt.
Ik vond het juist heerlijk om alles een keer los te laten.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:06

Needje schreef:
Niet crazy hoor. Prima. Als het voor jou zo het beste werkt.
Ik vond het juist heerlijk om alles een keer los te laten.

Kan ik me ook voorstellen hoor... Hoor dat vaker...

Ach, ik zeg altijd maar "iedere gek z'n gebrek"... ;)

Voorlopig heb ik heel veel zin in de vakantie, zijn de meeste voorbereidingen rond en kan ik dus langzaamaan steeds meer genieten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:09

Als je zo'n controlfreak bent zou ik je aanraden een pen mee te nemen in je handbagage.

Ergens voor het landen delen ze een kaart uit die je bij de douane af moet geven met je gegevens erop (of je een visum hebt, adres van je eerste hotel, persoonlijke gegevens) en ondanks dat je die kaart ook gerust voor de douane in kan vullen, aan een desk waar ze pennen hebben, raakt iedereen in het vliegtuig altijd in paniek om het zo snel mogelijk in te vullen en van elkaar een pen te lenen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:13

enzino schreef:
Als je zo'n controlfreak bent zou ik je aanraden een pen mee te nemen in je handbagage.

Ergens voor het landen delen ze een kaart uit die je bij de douane af moet geven met je gegevens erop (of je een visum hebt, adres van je eerste hotel, persoonlijke gegevens) en ondanks dat je die kaart ook gerust voor de douane in kan vullen, aan een desk waar ze pennen hebben, raakt iedereen in het vliegtuig altijd in paniek om het zo snel mogelijk in te vullen en van elkaar een pen te lenen.

Goede tip! Dat zijn tips waar ik blij van word!

Pen hebben we altijd wel mee ivm puzzelboekjes, maar meestal prop ik m ergens tussen als we de spullen pakken als we het vliegtuig uit gaan. Zal m nu meer bij de hand houden...

Bij de DR moesten we toen ook een formulier invullen, nou die beambte vond het niet nodig en pakte zo het oningevulde formulier aan en wees ons door. Bagage hoefde ook niet door de scan... Aparte gewaarwording was dat ook.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 16:06

Aaahhhrrrgghhhh ik ben er zo klaar mee!! Vandaag heeft Bangkok Air onze vlucht Chiang Rai - Bangkok - Krabi geannuleerd. Kan ik weeeeer op zoek naar tickets. -:(- We hebben vandaag ook een wijziging in de terugreis gekregen waardoor we een super lange overstap hebben, daar ben ik al mee bezig. Maar er lijkt echt niks goed te gaan met deze reis. |o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:07

Annoying zeg!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 16:11

Nou, zeg dat! Je zou haast gewoon naar een camping in Lutjebroek gaan }:0

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:22

Heb je al globaal een reisschema gemaakt?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 18:10

Globaal? Alles ligt al vast... Het schema staat in de OP.

Ik heb iig nieuwe tickets Chiang Rai - Bangkok - Krabi geboekt net. Voor dezelfde prijs gelukkig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:25

Oops. Sorry. Haha

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:40

callippo schreef:
Het is een stuk goedkoper om een stapel eurobiljetten mee te nemen en die op de luchthaven te wisselen, of elders in het land. Er zijn overal wel wisselkantoortjes, met een gunstiger koers dan de bank. Vooraf geld wisselen is echt zó 1970 :=
Maar daar kom je vaak pas ter plaatse achter. Zo had onze vakantie in Venezuela ook honderden euro's goedkoper kunnen zijn.

hoe weet je dan zeker dat je niet zo'n malafide kantoortje treft zoals je altijd ziet op tv bij oplichters in het buiten land enzo?