Vliegtuigstoelen en etiquette

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vliegtuigstoelen en etiquette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:33

Ik denk dat dat voor iedereen wel duidelijk was :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:35

Als je nu in een binnenbak rijdt en opeens komt iemand random zeggen dat je alleen nog maar de grote volte mag gebruiken, omdat dat anders lastig is voor haar. Dan geef je die persoon toch ook gewoon een middenvinger? Voor mij is dat met die stoelen net zo, je mag gewoon de faciliteiten gebruiken waarvoor je betaalt. Punt.

Diegenen die dan superirritant gaan doen, die kunnen aan mij een harde krijgen die expres tijdens het eten of als er een glas staat haar stoel naar achter knalt. Als je zelf problemen hebt met je knieen of op het tafeltje wil slapen, is het toch je eigen verantwoordelijkheid om op voorhand even aan de mensen te vragen of ze willen waarschuwen of heel zachtjes hun stoel veranderen. Dat gaat meestal wel. Maar al die zeikerds die denken om het voor een ander te bepalen: shut up. Echt not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:38

Niet eens Poekkie, als jij in een bak rijdt en er komt een onervaren iemand bij je in, of iemand met een jong/fris/bang paard. Dan houd je daar ook rekening mee. Ook zijn er om die reden rijbakregels.. Heeft allemaal met etiquette en fatsoen te maken, idem in het vliegtuig. Ja je stoel mag en kan achterover, maar rekening houden met elkaar is wel het minste :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:40

Ik denk dat het ook wel ligt aan de manier waarop je met elkaar omgaat. De toon die jij zet poekkie helpt dan weer helemaal niet mee want je hebt het over super irritant doen, maar zet zelf ook al een behoorlijk duidelijke mening klaar waar je niet van wilt afwijken zo te zien terwijl je een situatie ook anders kunt benaderen met het oog op samen een compromis sluiten. Als ik in de bak aan't rijden ben en iemand zou vragen of ik tijdelijk alleen de grote volte zou willen gebruiken omdat... en dat op dat moment gewoon te doen is voor mij, zou ik dat gewoon doen voor iemand - in principe kun je gewoon toegankelijk zijn naar elkaar hoor.

Zo heb ik eens in de bak gereden met de bareback pad om te oefenen maar werd ik onzeker nadat iemand een paard kwam longeren in de bak en liet galopperen. En toen heb ik gewoon netjes gevraagd of ze misschien even rustiger wilde doen omdat ik toch zo uit de bak zou gaan en ik me niet prettig voelde op dat moment. Daar heeft ze totaal geen problemen van gemaakt. Ze had idd ook kunnen zeggen: rot op, ik betaal ook stalgeld en bekijk het je maar. Maar het is de toon die de muziek maakt en hoe je onderling omgaat met elkaar. Ik vond het superfijn dat ze me tegemoetkwam hierin. Had ze het niet gedaan, was ik afgestapt en meteen gestopt bv. Maar ik heb het gewoon netjes gevraagd.

Kunt gewoon rekening met elkaar houden. En juist doordat mensen van beide kanten nu keihard zijn en maar roepen: 'ik vind dit en wijk er niet vanaf en sta niet open voor compromis' is het hele probleem. Maar zo zijn mensen en dat zal ook nooit veranderen, of het nu over vlieg etiquettes gaat, rijden in de bak of wat dan ook. Rekening houden met elkaar en met fatsoen met elkaar praten en omgaan is jammer genoeg niet meer standaard in deze maatschappij en dan krijg je dit soort situaties met actie (naar doen) reactie (iemand die naar terug gaat doen) met als gevolg dat niemand blij is, ipv dat een compromis beiden wel redelijk blij kan maken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-09-19 16:43, in het totaal 3 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:41

Zo moest ik 2 jaar terug mijn drinken grijpen omdat iemand zo die stoel op lig stand ging gooien zonder waarschuwing.

Zelf geef ik het altijd even aan. En ik doe m niet helemaal plat. Maar een beetje in de relaxt stand.
En alleen op lange vluchten buiten Europa.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:49

Ik denk dat in alle bakvoorbeelden van hierboven het de verantwoordelijkheid is van de 'benadeelde'persoon om dan idd op voorhand te vragen wat rekening te houden. Zolang het redelijke eisen zijn is er idd veel mogelijk. Niet op voorhand maar eisen dat een ander eerst alles aan jou moet vragen.

Maar als die persoon niet wil, houdt het op en heb je het ook te respecteren. Het mag immers gewoon.

met superirritant bedoel ik de mensen die tegen de stoel stampen, boksen, eisen dat hij terug recht moet, of zoals eerder vermeld hun water op die persoon gieten (wtf?). Dat kan echt niet. En dan heb je het bij mij ook gewoon verpest en ben ik ook helemaal niet netjes meer, in tegendeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:53

En zo mag een lang iemand toch ook vragen of je rekening met zijn of haar knieën wil houden? Maar dan zeg je heel zwart wit dan jij de faciliteit gebruikt waarvoor je hebt betaald. Punt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:55

Nee klopt, dat kan ook idd echt niet wat je aanhaalt in die laatste zin poekkie. En ik zou dan ook kinderachtig zijn maar als iemand in mijn stoel gaat zitten schoppen, ga ik echt niet meer omhoog met die stoel hoor. Dikke doei. Dan ben ik ook maar lekker kinderachtig. Beetje respect naar elkaar is wel het minste wat je kunt doen. Ik gooi overigens mijn stoel ook nooit helemaal achterover, maar een klein stukje is voor mij net genoeg om wat in te kunnen doezelen (wat wel fijn is ook als je niet graag vliegt. Slapen leidt me dan goed af) Werkt gewoon beide kanten op vind ik, hoe je met elkaar omgaat.

Zo is het als ouders zijnde bv. ook doodeng om te vliegen als je ziet hoe haatdragend iedereen reageert als je met kids gaat vliegen, pfft. Ik snap de kant van niet ouders zijnde ook wel hoor haha. Gelukkig is zoonlief nu weer wat ouder, maar die eerste keer vliegen (zoonlief was 2,5 toen) was echt zenuwslopend. Opstijgen en landen was prima, maar na 1u in de lucht (en we gingen echt niet ver hoor > Mallorca) was hij klaar met op de stoel zitten en was het best een gevecht met 'm want we hadden helaas geen kind wat lekker een filmpje keek maar die na 10min klaar was ermee haha. Kan me voorstellen dat het vervelend was voor omstanders, maar anders ook voor ons wel, aangezien we idd niemand tot last willen zijn en mensen echt heerlijk veroordelend kunnen zijn en dat ook laten merken. En ja we hadden echt alles eraan gedaan om 'm tevreden te houden lol. Cadeautjes e.d. maar nope. En dan kun je wel zeggen; dan ga je niet vliegen. Maar tja, je wilt ze er toch ook gewoon aan maken. Snap wel dat het niet leuk is als je huilende/vervelende kids enz in een vliegtuig hebt zitten, maar als ik zie hoe sommige hier omgaan of zouden omgaan met de ergernis 'stoel naar achter' zijn volwassenen misschien soms nog wel irritanter zeg :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:01

Relaxed schreef:
En zo mag een lang iemand toch ook vragen of je rekening met zijn of haar knieën wil houden? Maar dan zeg je heel zwart wit dan jij de faciliteit gebruikt waarvoor je hebt betaald. Punt.

Die persoon mag mij vragen om het op voorhand te melden, geen probleem. En mag mij vragen om mijn stoel niet de hele tijd naar achter te doen, geen probleem. Als dat op voorhand wordt gevraagd wil ik daar best rekening mee houden. Echter niet als ze om de minste cm beginnen zeuren vanaf je al aan knop komt.

Maar op de momenten dat ik wil slapen, gaat hij echt wel helemaal naar achter, ja. Punt. En ga je dan stampen, dan blijft ie gewoon naar achter of komt steeds met een knal terug, ook prima.

Edit: vliegen met huilende kinderen is idd ook heel erg vervelend en vermoeiend. Maar ik begrijp ook dat ouders daar ook niet veel aan kunnen veranderen.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 16-09-19 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:03

Stoelen achterover heb ik niet heel veel last van aangezien ik zelf vet klein ben, maar ik vind het wel heel prettig als degene voor me dat even aankondigt zodat ik eventuele spullen kan pakken van het tafeltje.

Waar ik wel een ziekelijke hekel aan heb is mensen of kinderen die tegen mijn leuning trappen of met knieën prikken ofzo. Laatst had ik een kindje achter me die maar aan het tafeltje aan mijn stoel bleef wrikken en het naar beneden stond te klapperen enzo. Ik snap echt niet dat ouders daar niets van zeggen. Op dat soort momenten vraag ik me oprecht af of opvoeden echt zó moeilijk is. Een simpele "hou daar nu mee op" of wat dan ook. Ik snap best dat er probleemgevallen zijn die echt nergens naar luisteren, maar communiceer dat dan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:09

Relaxed schreef:

Naja als iemand zijn stoel naar achter wilt doen is dat iemand zijn goed recht natuurlijk, ook als er gevraagd wordt om dat niet te doen. Feitelijk gezien dan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:10

Maar zelfs als je ouders hebt die er wel wat van zeggen en ermee bezig zijn, zijn mensen niet tevreden hoor.
Dat ervaar ik zelf als ouder zijnde ook. Wij letten er wel op en proberen alles in goede banen te leiden maar ook daar is meestal geen begrip voor als er dan toch even een moment is dat je niet meteen door dringt tot je kind. Iedereen verwacht immers dat je zit, af, lig en blij zegt en je kind doodstil blijft liggen zonder een kik en dat je anders maar niet moet gaan vliegen of je überhaupt niet moet laten zien in de buitenlucht waar andere mensen lopen :')

Ik snap dat zeker op een langdurige vlucht, kinderen echt irritant kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd is er ook vandaag de dag nog maar heel weinig tolerantie, of dat nu om kinderen gaat of volwassen mensen onder elkaar. Mensen, volwassenen of kinderen, die tegen mijn stoel zouden schoppen. Het kan eens per ongeluk gaan hoor, maar herhaaldelijk en bewust > daar zou ik dan idd wel wat van zeggen op een gegeven moment, op een normale manier < zeker als je door hebt dat de ouders er idd niks aan doen. Want die zitten er ook altijd bij; mensen die zich er gewoon niks van aantrekken en hun kids maar laten gaan. Maar daar heeft vragen of ze willen ophouden dan ook geen zin bij. Maar dat soort ouders verpesten het beeld wel voor ouders die wel hun best doen om dit zo goed mogelijk te ondernemen en dat is wel erg jammer.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-09-19 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:14

Ik vind vliegen dus echt drama......en helemaal om alles wat hier genoemd wordt. Ik ben ook lang en dus zit ik altijd een soort klem. Mensen die klakkeloos hun stoel naar achter klappen zijn bij mij ook echt verkeerd.

Maarre...ooit wel eens op de rij gezeten die grenst aan het toilet??? Dat is dus echt gruwelijk. Iedereen hangt tegen je stoel/leuning/arm aan en als je vraagt of ze dat niet willen doen, ben jij degene die niet goed wijs is. Vreselijk.

Ik kan bijvoorbeeld niet slapen op een vlucht dus ik lees, het liefst rechtop. Ooit op een vlucht naar Amerika is dat een keer bijna uit de hand gelopen. Gast voor mij had 3 stoelen met zijn tweeen en kwakte zijn stoel voor mij dus, naar achter dus ik hou dat tegen, hij nijdig en ik zeg ja sorry maar ik zit klem. Purser erbij dus ik zeg nou ik weet het goed gemaakt, we wisselen wel van stoel maar daar trapte hij mooi niet in. Hij moest inbinden en gewoon zijn stoel overeind houden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:16

cursebreaker schreef:
Ik snap dat zeker op een langdurige vlucht, kinderen echt irritant kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd is er ook vandaag de dag nog maar heel weinig tolerantie, of dat nu om kinderen gaat of volwassen mensen onder elkaar.

Nou dit dus. Men kan maar heel weinig van elkaar hebben. Of het nu in het vliegtuig is, op de weg of in de supermarkt is.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:18

Ik wist dus serieus niet dat die stoelen naar achter konden tot ik dit topic las... Misschien gebeurt het wel, maar zodra de motoren aangaan word ik gegrepen door een onbedwingbare slaap. Zit dus graag aan het raam zodat de zwakke blazen mij niet wakker hoeven te maken. :D
En ik heb toch wel vaker dan 10x gevlogen....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:18

NatasjavE schreef:
cursebreaker schreef:
Ik snap dat zeker op een langdurige vlucht, kinderen echt irritant kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd is er ook vandaag de dag nog maar heel weinig tolerantie, of dat nu om kinderen gaat of volwassen mensen onder elkaar.

Nou dit dus. Men kan maar heel weinig van elkaar hebben. Of het nu in het vliegtuig is, op de weg of in de supermarkt is.

Zo waar. Het moet allemaal zo snel, vlug en makkelijk. Alles is vervelend en irritant en iedereen is ook zo ongeïnteresseerd. Vandaag in de trein ook verbaasde ik me weer over hoe iedereen in zijn telefoon/tablet/laptop zit gedoken, van jong tot oud. Zonder enig oog voor de omgeving of voor elkaar. Geen leuk gezicht.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:20

Ja idd Natasja. En dan is het idd ook de manier waarop je elkaar aanspreekt wat de basis al legt van een gesprek en hoe de situatie zich dan gaat 'oplossen'. Als je normaal met elkaar praat, ben je veel sneller geneigd elkaar tegemoet te komen. Maar ik snap dat als je geïrriteerd bent, het ook lastiger is om nog rustig te blijven maar dat kan de ene persoon beter als de ander - ik laat het wel snel merken als ik geïrriteerd ben bv. hihi Maar daarentegen ben ik echt een pleaser, houd niet van ruzies, dus zou ik iemand al snel tegemoet komen ook haha.

@Shaggy,
zo las ik hier op bokt eens een reactie van iemand in het ergernis topic; die ergerde zich omdat de trein stilstond want iemand moest zich zonodig voor de trein gooien en of dat niet ergens anders had gekund want nu stond ze al 45min stil met de trein. Ik heb m'n onderkaak van de grond geraapt. Echt bizar hoe mensen idd reageren omdat ze geen tolerantie naar elkaar hebben, geen respect, geen begrip en geen geduld.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-09-19 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:21

daffodil schreef:
Hij moest inbinden en gewoon zijn stoel overeind houden.

Heb ik ook al een paar keer meegemaakt op een vlucht dat er gevraagd werd om een stoel rechtovereind te houden omdat de persoon achter hem/haar anders niet meer gewoon kon zitten.

(Niet voor mij maar elders in het vliegtuig)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:22

cursebreaker schreef:
Nee klopt, dat kan ook idd echt niet wat je aanhaalt in die laatste zin poekkie. En ik zou dan ook kinderachtig zijn maar als iemand in mijn stoel gaat zitten schoppen, ga ik echt niet meer omhoog met die stoel hoor. Dikke doei. Dan ben ik ook maar lekker kinderachtig. Beetje respect naar elkaar is wel het minste wat je kunt doen. Ik gooi overigens mijn stoel ook nooit helemaal achterover, maar een klein stukje is voor mij net genoeg om wat in te kunnen doezelen (wat wel fijn is ook als je niet graag vliegt. Slapen leidt me dan goed af) Werkt gewoon beide kanten op vind ik, hoe je met elkaar omgaat.

Zo is het als ouders zijnde bv. ook doodeng om te vliegen als je ziet hoe haatdragend iedereen reageert als je met kids gaat vliegen, pfft. Ik snap de kant van niet ouders zijnde ook wel hoor haha. Gelukkig is zoonlief nu weer wat ouder, maar die eerste keer vliegen (zoonlief was 2,5 toen) was echt zenuwslopend. Opstijgen en landen was prima, maar na 1u in de lucht (en we gingen echt niet ver hoor > Mallorca) was hij klaar met op de stoel zitten en was het best een gevecht met 'm want we hadden helaas geen kind wat lekker een filmpje keek maar die na 10min klaar was ermee haha. Kan me voorstellen dat het vervelend was voor omstanders, maar anders ook voor ons wel, aangezien we idd niemand tot last willen zijn en mensen echt heerlijk veroordelend kunnen zijn en dat ook laten merken. En ja we hadden echt alles eraan gedaan om 'm tevreden te houden lol. Cadeautjes e.d. maar nope. En dan kun je wel zeggen; dan ga je niet vliegen. Maar tja, je wilt ze er toch ook gewoon aan maken . Snap wel dat het niet leuk is als je huilende/vervelende kids enz in een vliegtuig hebt zitten, maar als ik zie hoe sommige hier omgaan of zouden omgaan met de ergernis 'stoel naar achter' zijn volwassenen misschien soms nog wel irritanter zeg :')

Dat hoeft echt niet op zn jonge leeftijd hoor! Ik was 11 en mn zusje 9 toen we voor de eerste keer gingen vliegen. Geen enkel probleem, tis niet dat een kindje ineens angst opbouwt als je niet vroeg met ze gaat vliegen ofzo. Buiten wat geruzie om over wie er bij het raampje mocht zitten was er bij ons geen gejengel of gejank of geren door het vliegtuig, gewoon netjes op onze stoel zitten.

Daarna heeft er een dikke 4 jaar tussen gezeten voordat ik weer ging vliegen en op wat ge-ADHD op de luchthaven van mij na, was er natuurlijk weer niets aan de hand.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:24

Nouja in ons geval; we wilden gewoon heel graag met hem naar Mallorca en dat was uiteindelijk meer voor ons natuurlijk, maar hij heeft zo ontzettend genoten daar en sindsdien is Mallorca ons vaste tripje elk jaar en we genieten er onwijs van telkens. Moet kunnen toch? En goed, hij vond het niet leuk om een paar uur lang stil te zitten op die stoel toen. Waar zijn neef 3u lang film kon kijken, kon onze zoon dat niet dus dat werkte helaas niet bij ons. Cadeautjes waren snel uitgepakt en was hij snel mee uitgespeeld. Dat was dan maar zo. Hij heeft overigens niet geschopt ofzo tegen stoelen hoor. We probeerden 'm zo goed mogelijk bezig te houden.

We wachten nu bv. wel bewust tot hij 10/11 is om een langere reis te maken naar Amerika ofzo omdat we willen dat hij dat meer bewuster meemaakt en dat hij het ook makkelijker aan kan om langere dag trips enz te maken, want dat is veel vermoeiender als 8 dagen luieren aan het zwembad haha.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:27

cursebreaker schreef:
Nouja in ons geval; we wilden gewoon heel graag met hem naar Mallorca en dat was uiteindelijk meer voor ons natuurlijk, maar hij heeft zo ontzettend genoten daar en sindsdien is Mallorca ons vaste tripje elk jaar en we genieten er onwijs van telkens. Moet kunnen toch?

We wachten nu bv. wel bewust tot hij 10/11 is om een langere reis te maken naar Amerika ofzo omdat we willen dat hij dat meer bewuster meemaakt en dat hij het ook makkelijker aan kan om langere dag trips enz te maken, want dat is veel vermoeiender als 8 dagen luieren aan het zwembad haha.

Wij hebben de kinderen vanaf hun geboorte tot nu gewoon ieder jaar met het vliegtuig meegenomen.

Maar die waren, ondanks hun ADHD, altijd heel makkelijk met vliegen.
Geen gekrijs en gejank.gewoon zitten op hun stoel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:33

cursebreaker schreef:
Nouja in ons geval; we wilden gewoon heel graag met hem naar Mallorca en dat was uiteindelijk meer voor ons natuurlijk, maar hij heeft zo ontzettend genoten daar en sindsdien is Mallorca ons vaste tripje elk jaar en we genieten er onwijs van telkens. Moet kunnen toch? En goed, hij vond het niet leuk om een paar uur lang stil te zitten op die stoel toen. Waar zijn neef 3u lang film kon kijken, kon onze zoon dat niet dus dat werkte helaas niet bij ons. Cadeautjes waren snel uitgepakt en was hij snel mee uitgespeeld. Dat was dan maar zo. Hij heeft overigens niet geschopt ofzo tegen stoelen hoor. We probeerden 'm zo goed mogelijk bezig te houden.

Als je kind maar niet het hele vliegtuig bij elkaar jengelt, heb ik niets tegen vliegen met kinderen. Ouders kunnen echt wel voorspellen hoe hun kind zich ongeveer gaat gedragen in het vliegtuig. Een huilbaby meenemen is gewoon vragen om gejengel terwijl een lief rustig kindje die zich met bijna niets kan vermaken waarschijnlijk geen probleem zal opleveren.

Mijn ouders hadden met mij echt niet hoeven gaan vliegen want ik had het hele vliegtuig op stelten gezet als baby/peuter/ kleuter, terwijl ze met mn zusje bij wijze van spreken gerust naar Australië hadden kunnen vliegen zo rustig en tevreden zij altijd was.

Buiten het opstijgen en dalen is vliegennatuurlijk ongeveer hetzelfde als een lange autorit, kindjes die al niet één uurtje stil kunnen zijn thuis in de box of in de auto moet je gewoon niet mee willen nemen het vliegtuig in.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:49

Ik vind het bizar dat sommige mensen hier lang zijn als iemands 'eigen probleem' noemen, als ze dan klem komen te zitten.
Lange mensen hebben niet gekozen om zo lang te zijn :') net zoals dat kleine mensen die meer voordeel hebben in het vliegtuig qua beenruimte niet hebben gekozen om klein te zijn...
En daar kunnen best compromissen over gesloten worden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:08

Miefje schreef:
Ik vind het bizar dat sommige mensen hier lang zijn als iemands 'eigen probleem' noemen, als ze dan klem komen te zitten.
Lange mensen hebben niet gekozen om zo lang te zijn :') net zoals dat kleine mensen die meer voordeel hebben in het vliegtuig qua beenruimte niet hebben gekozen om klein te zijn...
En daar kunnen best compromissen over gesloten worden.

Maar je kunt ook voorzorgsmaatregelen nemen als je lang bent....

Vlucht optijd boeken, dan heb je nog volop stoelkeuze. Gelijk een stoel kiezen op de éérste rij of bij de nooduitgangen. Dat kost ongeveer €15 enkele reis dus dat zijn de kosten niet.

Wil je persé last minut? Dan een klasse hoger boeken of genoegen nemen met een platte stoel voor je. Simpel as appelpie.

Je kan altijd nog aan een stewardess vragen of je misschien met iemand van stoel kunt ruilen of op een andere lege plek mag zitten als het toestel niet helemaal vol is.

Maar een stewardess erbij halen om je voorganger te verbieden met de stoel naar achteren te gaan vind ik echt heel kinderachtig! Als ik wil slapen tijdens mijn vlucht, wil ik slapen tijdens mijn vlucht! Niemand die voor mij hoeft te bepalen dat de vlucht te kort is/ midden op de dag is enz. Dat bepaal ik zelf wel.

En aangezien ik niets specifieks wil, hoef ik ook geen duurder ticket te kopen, wil ik 100% zeker kunnen slapen, of zo iets, dan moet ik daar zelf extra voor betalen, maar voor simpelweg een stoel naar achteren klappen ga ik niet speciaal extra geld uit geven want deze optie zit in het standaard bedrag wat ik voor de vlucht al heb betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:21

Was het maar zo'n feest, dat stoelen met extra beenruimte 15 euro enkele reis kosten. Bij de meeste maatschappijen ben je daar minimaal het dubbele voor kwijt. Ik mocht laatst 80 euro voor een enkele reis neertellen.