Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:En zo mag een lang iemand toch ook vragen of je rekening met zijn of haar knieën wil houden? Maar dan zeg je heel zwart wit dan jij de faciliteit gebruikt waarvoor je hebt betaald. Punt.
Relaxed schreef:En zo mag een lang iemand toch ook vragen of je rekening met zijn of haar knieën wil houden? Maar dan zeg je heel zwart wit dan jij de faciliteit gebruikt waarvoor je hebt betaald. Punt.
cursebreaker schreef:Ik snap dat zeker op een langdurige vlucht, kinderen echt irritant kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd is er ook vandaag de dag nog maar heel weinig tolerantie, of dat nu om kinderen gaat of volwassen mensen onder elkaar.
NatasjavE schreef:cursebreaker schreef:Ik snap dat zeker op een langdurige vlucht, kinderen echt irritant kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd is er ook vandaag de dag nog maar heel weinig tolerantie, of dat nu om kinderen gaat of volwassen mensen onder elkaar.
Nou dit dus. Men kan maar heel weinig van elkaar hebben. Of het nu in het vliegtuig is, op de weg of in de supermarkt is.
cursebreaker schreef:Nee klopt, dat kan ook idd echt niet wat je aanhaalt in die laatste zin poekkie. En ik zou dan ook kinderachtig zijn maar als iemand in mijn stoel gaat zitten schoppen, ga ik echt niet meer omhoog met die stoel hoor. Dikke doei. Dan ben ik ook maar lekker kinderachtig. Beetje respect naar elkaar is wel het minste wat je kunt doen. Ik gooi overigens mijn stoel ook nooit helemaal achterover, maar een klein stukje is voor mij net genoeg om wat in te kunnen doezelen (wat wel fijn is ook als je niet graag vliegt. Slapen leidt me dan goed af) Werkt gewoon beide kanten op vind ik, hoe je met elkaar omgaat.
Zo is het als ouders zijnde bv. ook doodeng om te vliegen als je ziet hoe haatdragend iedereen reageert als je met kids gaat vliegen, pfft. Ik snap de kant van niet ouders zijnde ook wel hoor haha. Gelukkig is zoonlief nu weer wat ouder, maar die eerste keer vliegen (zoonlief was 2,5 toen) was echt zenuwslopend. Opstijgen en landen was prima, maar na 1u in de lucht (en we gingen echt niet ver hoor > Mallorca) was hij klaar met op de stoel zitten en was het best een gevecht met 'm want we hadden helaas geen kind wat lekker een filmpje keek maar die na 10min klaar was ermee haha. Kan me voorstellen dat het vervelend was voor omstanders, maar anders ook voor ons wel, aangezien we idd niemand tot last willen zijn en mensen echt heerlijk veroordelend kunnen zijn en dat ook laten merken. En ja we hadden echt alles eraan gedaan om 'm tevreden te houden lol. Cadeautjes e.d. maar nope. En dan kun je wel zeggen; dan ga je niet vliegen. Maar tja, je wilt ze er toch ook gewoon aan maken . Snap wel dat het niet leuk is als je huilende/vervelende kids enz in een vliegtuig hebt zitten, maar als ik zie hoe sommige hier omgaan of zouden omgaan met de ergernis 'stoel naar achter' zijn volwassenen misschien soms nog wel irritanter zeg
cursebreaker schreef:Nouja in ons geval; we wilden gewoon heel graag met hem naar Mallorca en dat was uiteindelijk meer voor ons natuurlijk, maar hij heeft zo ontzettend genoten daar en sindsdien is Mallorca ons vaste tripje elk jaar en we genieten er onwijs van telkens. Moet kunnen toch?
We wachten nu bv. wel bewust tot hij 10/11 is om een langere reis te maken naar Amerika ofzo omdat we willen dat hij dat meer bewuster meemaakt en dat hij het ook makkelijker aan kan om langere dag trips enz te maken, want dat is veel vermoeiender als 8 dagen luieren aan het zwembad haha.
cursebreaker schreef:Nouja in ons geval; we wilden gewoon heel graag met hem naar Mallorca en dat was uiteindelijk meer voor ons natuurlijk, maar hij heeft zo ontzettend genoten daar en sindsdien is Mallorca ons vaste tripje elk jaar en we genieten er onwijs van telkens. Moet kunnen toch? En goed, hij vond het niet leuk om een paar uur lang stil te zitten op die stoel toen. Waar zijn neef 3u lang film kon kijken, kon onze zoon dat niet dus dat werkte helaas niet bij ons. Cadeautjes waren snel uitgepakt en was hij snel mee uitgespeeld. Dat was dan maar zo. Hij heeft overigens niet geschopt ofzo tegen stoelen hoor. We probeerden 'm zo goed mogelijk bezig te houden.
We wachten nu bv. wel bewust tot hij 10/11 is om een langere reis te maken naar Amerika ofzo omdat we willen dat hij dat meer bewuster meemaakt en dat hij het ook makkelijker aan kan om langere dag trips enz te maken, want dat is veel vermoeiender als 8 dagen luieren aan het zwembad haha.
Miefje schreef:Ik vind het bizar dat sommige mensen hier lang zijn als iemands 'eigen probleem' noemen, als ze dan klem komen te zitten.
Lange mensen hebben niet gekozen om zo lang te zijnnet zoals dat kleine mensen die meer voordeel hebben in het vliegtuig qua beenruimte niet hebben gekozen om klein te zijn...
En daar kunnen best compromissen over gesloten worden.