Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:56

kimberleyepe schreef:
Natuurlijk doe je dit niet bij baby's, bij een kind dat weet of iets wel of niet mag en je hebt gewaarschuwd kan ik het gewoon begrijpen. En dan doe je natuurlijk niet zo extreem met op hem zitten of met takken slaan.

Ik denk dat het daarom dus ook heel moeilijk is om te beslissen wat wel en wat niet mag. Ieder mens heeft er een andere kijk op.

Hoe bedoel je ieder mens heeft er een andere kijk op? Ieder mens met een gezond verstand begrijpt dóndersgoed dat dit soort dingen gewoon ziekelijk zijn. Dat is echt niet moeilijk. En ook geen grijs gebied.

Shephard

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 00:03

Nou dat ik het normaal vind dat ik wel eens een tik heb gehad en dat dat voor een ander een hele no go is.
En ook dat die mensen het heel normaal vinden wat er in die boeken staat en dat wij dat juist te extreem vinden.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 01:42

Ik denk inderdaad niet dat ze het heel erg op prijs zullen stellen als jij vertelt hoe anders het er hier aan toe gaat. Sterker nog, ik denk dat ze je zelfs met de nek aan zullen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:02

kimberleyepe schreef:
Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar ik ga niet naar de familie die ik volg. Zo emotioneel betrokken vind ik dat niet.

@drifter, dat is natuurlijk over de grens. Dit zijn erge dingen die wij niet eens zouden bedenken. Ik bedoel meer het is lastig te zeggen of een tik al te veel is.

En wat ga jij doen als je zulke "erge dingen" ziet? Want daar komen mensen die die Pearls aanhangen. Wat doe jij als je ziet dat er met een kind of baby dingen gebeuren waar wij 112 voor zouden bellen?
https://www.politicalresearch.org/2013/ ... rl-family/
Citaat:
Officials determined her death was caused by hypothermia and malnutrition. According to the investigation, “the parents had deprived her of food for days at a time and had made her sleep in a cold barn or a closet and shower outside with a hose. And they often whipped her, leaving marks on her legs.”

Hana’s death was the third confirmed case of an adopted child murdered by parents who followed the teachings of No Greater Joy Ministries (NGJ), founded by Christian fundamentalists Michael and Debi Pearl.

Heel naief dat je denkt dat ze willen horen hoe jij dat zou oplossen. Die mensen weten prima hoe andere mensen dat oplossen, maar kiezen voor iets anders. Het is geen achtergebleven gebied waar mensen niet beter weten.

Ik ben er niet helemaal uit of je nou de boel hopeloos romantiseert door alles maar te bagatelliseren of dat je eigenlijk de manier van denken wel onderschrijft, maar dat niet ronduit wil zeggen.

Ik denk ook, afgaande op jouw berichten hier, dat die mensen de indruk zullen hebben dat jij hun normen en waarden deelt. Aangezien ik dat idee al begin te krijgen.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 08:20

Wat je vraagt hebben we het al over gehad hier. Ik heb geen zin om steeds hetzelfde te blijven typen.

Er is hier niemand die weet of deze dingen op het kamp ook gebeuren. Er komen gewone normale gezinnen. Ik denk niet dat ze dan zo open en bloot dat soort dingen zullen doen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:25

kimberleyepe schreef:
Wat je vraagt hebben we het al over gehad hier. Ik heb geen zin om steeds hetzelfde te blijven typen.

Er is hier niemand die weet of deze dingen op het kamp ook gebeuren. Er komen gewone normale gezinnen. Ik denk niet dat ze dan zo open en bloot dat soort dingen zullen doen.

Maar ze doen het, dat is het hele punt.
Dat je zo hard naar een plek wilt gaan die mishandeling promoot is best eng.
Maar ik denk inderdaad dat je het er wel goed gaat hebben, je hebt dezelfde mindset.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:42

kimberleyepe schreef:

Dat weet je toch wel. Hoe kom je zo naïef :D ?

Ze zullen iig geen nanny Jo met time-out methodes prediken. Waar hebben ze anders dat boek voor geschreven.
Jij romantiseert. Ala een paarden-lesmethode- boek strak in de krul met spoor en zweep en dan in de praktijk ineens een zeer horsenatural-positieve cursus geven?

Je zult de wilgentakjes en andere lijfstraffen wellicht niet standaard dagelijks meerdere keren zien worden toegepast. Dat zullen ze onder druk van kinderinstanties ook niet kunnen doen. Dat is wat anders dan naïef aannemen dat het in de praktijk vast niet zo erg is als in het boek: kom op, dan zetten ze zichzelf behoorlijk te kakken als ze A schrijven B doen. Deze mensen hebben een zienswijze die echt niet uit meerdere persoonlijkheden bestaat.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:24

Furrow schreef:
kimberleyepe schreef:

Maar ze doen het, dat is het hele punt.
Dat je zo hard naar een plek wilt gaan die mishandeling promoot is best eng.
Maar ik denk inderdaad dat je het er wel goed gaat hebben, je hebt dezelfde mindset.

Ik vind jouw hele gedachten gang behoorlijk zorgelijk TS. Het incestverhaal waar je wel erg luchtig over doet, hun ideeën over de relatie man/vrouw en het opvoedden met harde hand. Als het niet open en bloot gebeurd, dan gebeurd het niet of is het minder erg? Je bedekt alles nogal met de mantel der liefde terwijl ieder normaal denkend mens hier verre van zou moeten willen blijven. Juist hoe je daar je eigen draai aan geeft, zou mij als jouw ouders toch wel bezorgd maken hoeveel weerstand je kan bieden in de praktijk als je daar bent, eerlijk gezegd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:28

Joh weet je, bij deze mensen weet je nu wat er in de familie speelt. Dan kan je wel heel leuk naar een andere plek gaan waarbij de familie en aanverwanten niet helemaal uitgepluist zijn....wie weet wat daar allemaal voor lijken in de kast zitten :=

Ik zou als ik jou was werk maken van het contact zoeken met diegene die er eerder heeft geholpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:30

kimberleyepe schreef:
@poes,ik snap dat je dit zo ziet. Ik ga er alleen wel heen met een neutrale instelling. Ik ben iemand die moeilijk nee zegt, maar als ik het ergens niet mee eens ben qua gedrag of bidden oid dan zeg ik dat wel eerlijk. Ook met hoe ik erover denk en hoe ik er in sta.

Het is de bedoeling dat ik ze help met koken en schoonmaken enzo, niet met geld ophalen voor hun kerk of zoiets. De mensen daar weten ook dat ik niet zo ben.

Dat die mensen daar weten hoe je bent is prima, vraag is of ze dat ook gaan respecteren. En doordat jij de huishoudelijke taken op je neemt kunnen zij dus andere zaken doen, geld ophalen voor hun "groepje" mensen proberen te bekeren enzenz dus ja, indirect help jij zeker mee om hun levenswijze en gebedel aan andere mensen over te brengen.
En ik krijg de indruk dat je hier een situatie wil ontvluchten en daar denkt in een warm bad te komen. Natuurlijk ontken je dat maar ik hoop toch zo dat jij geen visum gaat krijgen en je iets anders moet zoeken. En dat bedoel ik niet gemeen maar uit pure bezorgdheid want ik vind je absoluut niet overkomen als een zelfverzekerde jonge vrouw die prima haar mannetje kan staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:44

Nou hier in het topic staat ze toch aardig haar mannetje en laat zich niet snel van de wijs brengen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:50

pmarena schreef:
Nou hier in het topic staat ze toch aardig haar mannetje en laat zich niet snel van de wijs brengen ;)

Nee en waarom?? Ze ziet alleen haar eigen overtuiging dat ze gewoon daar heen gaat. En de rest word meteen gedelete , ik snap dat wel hoor. Wanneer je een plan opvat en denkt dat dat echt voor jou helemaal het einde is, mensen toch wel redelijk verheerlijkt en dan komen wij als criticasters haar vertellen dat ze beter twee keer na kan denken. Zou ik als 19 jarige lieve maar ozo naieve meid niet van gediend zijn. Ik hoop dat ze inziet dat alle ouwe tantes hier (ik tenminste) het goed met haar voorhebben. Mijn dochters zouden hier rustig naar toe mogen, met z'n tweeen en met hun partners maar zeker niet alleen. Ik ben in mijn jonge jaren een aantal keren in de States geweest en weet hoeveel aparte en totaal buiten de werkelijkheid staande groeperingen daar zijn en daar wil je niet in de klauwen van vallen.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 10:11

@bigone en @pmarena, ik vind het ook lief dat jullie deze berichtjes doen, en dat vind ik ook helemaal niet erg.

Ik doel er meer op dat er nu meerdere mensen zijn die zeggen dat ik daar heel erge dingen ga zien, maar dat denk ik eigenlijk niet. Als ze dit soort dingen in het zicht van andere mensen doen waren ze vast al wel opgepakt. Dat maakt het niet minder erg over de dingen die ze steunen, ik begrijp heel goed dat dat verkeerd is!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:19

Maar wáárom wil je per se naar déze mensen toe? (Nog afgezien van je naïviteit dat ze 'vast wel al opgepakt zouden zijn als ze erge dingen zouden doen')
Omdat ze geassocieerd zijn met mensen die op TV komen?

Waarom niet helpen bij officiele organisaties zoals Cordaid? Of het Leger des Heils, als er dan toch een gelovig tintje aan moet zitten? Of bij de Mormonen, die doen ook dingen die wij niet 'normaal' vinden (veelwijverij) als je per se ook 'andere' dingen wilt zien?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:22

kimberleyepe schreef:
@bigone en @pmarena, ik vind het ook lief dat jullie deze berichtjes doen, en dat vind ik ook helemaal niet erg.

Ik doel er meer op dat er nu meerdere mensen zijn die zeggen dat ik daar heel erge dingen ga zien, maar dat denk ik eigenlijk niet. Als ze dit soort dingen in het zicht van andere mensen doen waren ze vast al wel opgepakt. Dat maakt het niet minder erg over de dingen die ze steunen, ik begrijp heel goed dat dat verkeerd is!

Ze doen het inderdaad achter gesloten deur, is dat dan minder erg?
Waarom wil je perse naar mensen gaan die achter mishandeling staan, ik denk dat je eens moet praten met de kinderen die wel weg zijn geraakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:53

bigone schreef:
pmarena schreef:

Nee en waarom?? Ze ziet alleen haar eigen overtuiging dat ze gewoon daar heen gaat. En de rest word meteen gedelete , ik snap dat wel hoor. Wanneer je een plan opvat en denkt dat dat echt voor jou helemaal het einde is, mensen toch wel redelijk verheerlijkt en dan komen wij als criticasters haar vertellen dat ze beter twee keer na kan denken. Zou ik als 19 jarige lieve maar ozo naieve meid niet van gediend zijn. Ik hoop dat ze inziet dat alle ouwe tantes hier (ik tenminste) het goed met haar voorhebben. Mijn dochters zouden hier rustig naar toe mogen, met z'n tweeen en met hun partners maar zeker niet alleen. Ik ben in mijn jonge jaren een aantal keren in de States geweest en weet hoeveel aparte en totaal buiten de werkelijkheid staande groeperingen daar zijn en daar wil je niet in de klauwen van vallen.

Snap ik helemaal hoor :)

Maar zoals ze hier niet ineens van mening verandert, doet ze dat daar dus wellicht ook niet.
Het kan best zijn dat TS naïef is, maar het kan ook zijn dat ze gewoon duidelijk voor ogen heeft wat ze wel of niet wil en wat ze wel of niet aan kan.

Je hoeft het totaal niet met mensen eens te zijn om toch nieuwsgierig te zijn naar wat hen drijft, hoe ze in elkaar zitten. Ik vind dat wel een goede eigenschap eigenlijk :)

Beetje zoals dat je het totaal af kan keuren dat iemand een aanslag pleegt, maar dat je toch begrip kan hebben voor hoe het zover kan komen en dat je beseft dat het niet "gewoon een gestoord iemand" is. Dat je graag de andere kant wilt zien. Dat je het daarna nog steeds afkeurt, maar wel beter begrijpt :j

Iets met respect en interesse voor je medemens, ook al doen anderen dingen waar je totaal niet achter staat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:07

TS geeft zelf aan dat ze iemand is die moeilijk nee zegt. Dan ben je imo niet het beste soort persoon om naar een zeer radicaal gelovig gezin/kamp te gaan, waar mensen zeer sterk overtuigd zijn van hun gedachtegoed en er waarschijnlijk niet op zitten te wachten om tegenwind te krijgen.

Daarnaast vraag ik me überhaupt wel af of je inziet dat de dingen die zij verkondigen fout zijn, TS. Hoe jij seksueel misbruik wegwuift is verschrikkelijk. Ik denk dat je niet tegen deze mensen in zou gaan omdat je oprecht niet inziet dat wat zij geloven en hoe ze handelen schadelijk kan zijn. Dat bewijst alles wat je hier schrijft.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 12:14

@pmarena, echt heel goed omschreven! Dit is exact hoe ik erin sta:)

Ik begrijp heel erg goed dat wat ze doen niet door de beugel kan, maar dat ik het toch een heel interessant iets vind hoe zij erin staan.

Zoals eerder vermeld, ik zeg moeilijk nee wanneer me iets gevraagd wordt, maar wil ik iets niet of ben ik het ergens niet mee eens laat ik dat ook wel horen.

Zonder dit topic wist ik een aantal dingen natuurlijk niet, daarom vind ik het ook helemaal niet erg dat dit nu benoemd wordt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:18

Iets zegt mij dat ts door het gedachtengoed wordt aangetrokken.
Misschien werken de waarschuwingen wel averechts.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 12:20

Lees je het bovenste überhaupt? Dan lees je toch hoe ik erin sta?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:33

Ik denk dat veel mensen 't zich ook moeilijk voor kunnen stellen, TS. Ik zou zelf nooit drie weken kunnen optrekken met mensen die voorstander zijn van lijfstraffen voor baby's, van kinder- en partnermishandeling, van het verdoezelen van incest. Allemaal uit naam van God. Ik zou me er doodongelukkig, machteloos en kwaad voelen. Ook als ik niks zie gebeuren, alleen al wéten dat zij zo denken zou ik niet mee om kunnen gaan.

Maar jij bent misschien in staat het meer als 'n soort onderzoeksproject te benaderen. Dat je juist wil zien hoe hun dagelijkse leven is terwijl ze er zulke radicale en beschadigende denkbeelden op na houden. Ik vind dat ook wel knap, als je dat kan. Ik moet 'n beetje denken aan Louis Theroux, een journalist die ook juist de mensen opzoekt in de taboesfeer. Hij heeft een documentaire, 'The most hated family in America.' Dat gaat over een ander extreem strenggelovig gezin. Wel vergelijkbaar qua overtuigingen, denk ik. Misschien vind je dat wel interessant om eens te bekijken. Hij heeft ook nog een update-docu van enkele jaren later.

Het komt gewoon 'n beetje over alsof je het wegwuift, zo van 'ja nou ja, zij denken gewoon anders over kindermishandeling dan wij, dat moeten we respecteren'. En dat is natuurlijk niet zo, kindermishandeling is objectief beschadigend en slecht voor het kind, andere kijk op de wereld of niet. Een baby blauwe plekken slaan omdat 'ie van zijn kleedje afkruipt is ook echt niet vergelijkbaar met dat jij wel eens een tik kreeg. Maar ik denk ook dat het ongelukkiger overkomt dan hoe jij het bedoelt, en dat je echt wel beseft dat hun methodes allesbehalve normaal of oké zijn.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 12:36

Dat klopt inderdaad! Ik merk ook echt dat ik het lastig vind om het allemaal heel duidelijk te omschrijven.

Die documentaire ga ik zeker kijken! Heel interessant, dankjewel!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:58

Ik heb het idee dat TS deze mensen ziet als pacifistische, vredelievende, vrome christenen die er soms een wat ouderwetse levensstijl op na houden, zoals bijvoorbeeld de Amish. Zelf ben ik enorm geïnteresseerd in de manier van leven van de Amish, en ik zou er een moord voor doen (oh nee, dat is niet pacifistisch) om een paar weken bij zo'n gezin te mogen leven.

Dus op zich kan ik me de drang van TS heel goed voorstellen. Alleen denk ik niet dat het gezin van TS ook zo is. Dat lijken mij moderne evangelicals van het ergste soort. Nu kun je ook daar op een soort journalistieke manier in geïnteresseerd zijn. Je zou er een onwijs interessant boek over kunnen schrijven als je terug bent. Maar dan moet je daar ook met die insteek naartoe gaan, en alleen met hen meewerken met dat doel. Je zegt Ja en Amen, maar ondertussen registreer je goed wat je meemaakt. Dat is moeilijk, want je zult zelf ook gemanipuleerd worden, en zie dan nog maar eens je blik helder te houden.

Maar ga je daar naartoe met het idee aardige mensen te willen helpen en wat goede gesprekken te voeren, dan ga je waarschijnlijk van een koude kermis thuis komen.

Volgens mij komt het erop neer dat je daar gewoon goed geharnast naartoe moet gaan, en omdat we in dit topic niet het idee krijgen dat de TS een goed harnas heeft, maken we ons zorgen.

EDIT: Oh, Dani zegt zo'n beetje hetzelfde. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:58

kimberleyepe schreef:
Lees je het bovenste überhaupt? Dan lees je toch hoe ik erin sta?

Ja, juist daardoor.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:05

Ibbel schreef:
Maar wáárom wil je per se naar déze mensen toe? (Nog afgezien van je naïviteit dat ze 'vast wel al opgepakt zouden zijn als ze erge dingen zouden doen')
Omdat ze geassocieerd zijn met mensen die op TV komen?

Waarom niet helpen bij officiele organisaties zoals Cordaid? Of het Leger des Heils, als er dan toch een gelovig tintje aan moet zitten? Of bij de Mormonen, die doen ook dingen die wij niet 'normaal' vinden (veelwijverij) als je per se ook 'andere' dingen wilt zien?

Bij de huidige Mormonen is veelwijverij verboden.