.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:22

Ik mag dit jaar weer eens met mijn ouders en broer op vakantie, waarschijnlijk in Oostenrijk. Lekker in de bergen wandelen zoals 'vroeger' :D Mocht iemand nog wat leuke tips hebben in Gloss Glockner / Zell am see ?
Verder ben ik er een gewoonte van aan het maken om elk jaar minimaal een maand vrijwilligers werk te doen/ reizen dus dit jaar hoop ik naar Peru, Nepal of Noorwegen te gaan (ja echt, de logica is er niet :+ )

Het valt me wel op dat steeds meer mensen eventjes naar Thailand gaan met het gezin, of eventjes gaan backpacken in Australië terwijl het een paar geleden nog zo was dat iedereen naar Frankrijk of Italie ging *D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:52

Voor nu heb ik alleen 2 vakanties met de paarden gepland staan *\o/*

- 14 tot 18 feb naar Kootwijkerbroek samen met mijn vriend, hond en pony's (Falco en Puck, zie profiel)
- 11 tot 16 juni naar Epe, eper paarden4daagse samen met Falco.

Tussen door zal ik nog wel een aantal keer naar Tsjechie gaan om mijn 2 jarige pony in de opfok te bezoeken <3 De eerste keer dit jaar hoop ik begin maart te kunnen gaan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:33

Esmee_98 schreef:
Ik ga volgende maand mijn familie in Perth, Australië bezoeken *\o/* In april 2 citytrips naar Parijs en Lissabon, Lissabon ben ik nog nooit geweest dus ben ik erg benieuwd naar. En in de zomervakantie een weekje naar Tenerife {:}

Ik wil ook familie in Australië hebben. Ben vorig jaar 2 maanden in Australie geweest. Ben verliefd op rottnest Island nabij Perth

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:35

Jolandaa_ schreef:
Esmee_98 schreef:
Ik ga volgende maand mijn familie in Perth, Australië bezoeken *\o/* In april 2 citytrips naar Parijs en Lissabon, Lissabon ben ik nog nooit geweest dus ben ik erg benieuwd naar. En in de zomervakantie een weekje naar Tenerife {:}

Ik wil ook familie in Australië hebben. Ben vorig jaar 2 maanden in Australie geweest. Ben verliefd op rottnest Island nabij Perth

Staat inderdaad ook op de planning, ik kan echt niet wachten! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:50

Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik heen wil samen met vriendje in augustus. Ga dit jaar al naar Berlijn en Stockholm.

Eisen:
- lekker weer, 23+ graden
- niet extreem toeristisch
- westers land
- auto en vliegen kan beiden
- 8 tot 14 dagen
- Budget rond de 1000 euro P.p.
- zee/zwembad is erg leuk

Vorig jaar waren we in Griekenland, Lesbos. Was super leuk echt geen klachten over. Maar zitten ook te denken aan bijvoorbeeld Oostenrijk oid.

Gouden tips zijn welkom! _O_

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:51

Fiets huren en mooi het eiland rond. Snorkel mee.. (had ik niet en baal ik achteraf wel van. Maar ik was ook alleen dus niet zo'n prettig idee)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:45

@Marlinderooz: Cala d'or, Mallorca! Niet met de auto bereikbaar, maar wel heel fijn! <3 Alles wat je wil is daar :)
Vooral de baaitjes daar zijn super chill

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:50

Naar Mallorcaaaa! Vorig jaar naar AlbuFeira geweest, dat was echt ultiem genieten. Hoop dat Mallorca nog beter wordt dan afgelopen vakantie, ik kan iig niet wachten!!!

Oja als je nog leuke plekjes weet of dingen die ik er echt moet gaan doen, kom maar door :j

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:56

Wat zou je willen doen daar?
Western waterworld moet leuk zijn, maar was in April nog te koud.
Wij zijn het eiland rondgereden, hebben gezwommen, naar Palma geweest, door de bergen getourd, uit eten geweest etc

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:00

Marlinde; Zuid Frankrijk? Zat ook aan Kroatië of Italië te denken, maar daar kan het vaak wel dik in de 30 graden worden. Frankrijk is dat vaak wel iets minder.

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:16

_AB_ schreef:
Wat zou je willen doen daar?
Western waterworld moet leuk zijn, maar was in April nog te koud.
Wij zijn het eiland rondgereden, hebben gezwommen, naar Palma geweest, door de bergen getourd, uit eten geweest etc

Ik ben wel in voor een avontuur! Quads huren en rijden maar, dat soort dingen. Over dta waterpark heb ik inderdaad ook veel gehoord en gelezen :o

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:18

Wij gaan in maart met de familie naar Gran canaria zoals we elk jaar doen. In augustus naar Malta, ik ben er nog nooit geweest dus als jullie nog tips hebben hoor ik het graag! :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:34

Oh, heerlijk, Gran Canaria! Zou ik ook zo weer heen willen! <3
Sowieso Spanje!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:54

Ik zou wel naar Australië willen. Maar dat gaat met geld niet uitkomen. Ik blijf ieder jaar in Nederland. En dit jaar ga ik voor het eerst fietsen. Naar de andere kant van het land. En dan met een Velomobiel. Dus kan ik alles mee nemen achterin de fiets.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:04

Wij gaan paardrijden in Amerika. Gaan naar de Silver Spur Ranch in Idaho.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:24

Jolandaa_ schreef:
Fiets huren en mooi het eiland rond. Snorkel mee.. (had ik niet en baal ik achteraf wel van. Maar ik was ook alleen dus niet zo'n prettig idee)

Jup, snorkels heeft mij familie ook al klaar liggen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:51

Jolandaa_ schreef:
Fiets huren en mooi het eiland rond
tot aan het eeeeeeeeind, nou dan ben je mooi weer aan het begin

en bedankt, ik stam nog uit de tijd met de familie robinonson op tv.. gelijk weer dat deuntje in mijn hoofd :')

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:55

casperzazoe schreef:
Ik mag dit jaar weer eens met mijn ouders en broer op vakantie, waarschijnlijk in Oostenrijk. Lekker in de bergen wandelen zoals 'vroeger' :D Mocht iemand nog wat leuke tips hebben in Gloss Glockner / Zell am see ?
...

Hou er rekening mee dat in met name Zell superveel (rijke) arabieren bivakkeren. Bijna geen Europeaan meer te bekennen daar. Meeste terrasjes zijn daardoor donker gekleurd en vergeven van de burka's. Ook zijn de menu's vaak daarop aangepast. Leuke uitjes zijn de Krimmler watervallen, de Hochgebirgsstauseen waarbij je via een grote tandradbaan naar boven gaat, nostalgisch stoomtreintje vanuit Zell naar Krimml: http://www.pinzgauer-lokalbahn.info/con ... hrten.html
Verder kun je lekker in de Zeller see zwemmen aan de overzijde van het meer. Daar heb je de keus uit een gewoon zwembad en je kunt er zo het meer in wandelen. Bij slecht weer is er een openbaar binnenbad in Zell. Ook mooi zijn de diverse liften die ook in de zomer geopend zijn. Aanrader is de kortingskaart: https://www.zellamsee-kaprun.com/nl/zomerkaart
Verder moet je savonds de magic lake show gezien hebben. Werkelijk fantastisch mooi. Ook kun je vanuit Zell naar Kaprun waar boven (ca 3000 m.) sneeuw ligt.
Rondritje grossglockner ook mooi, te combineren met het dierenpark onderaan de berg.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:28

Ik ben op zoek naar tips wat betreft Kenia. Ons idee is om aan de kust te zitten en ter plekke excursies te boeken. Wij hebben hier in Gambia hele goede ervaringen mee..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:14

Kenia alleen voor de kust bezoeken vind ik persoonlijk erg zonde :o

Kan je beter naar Zanzibar gaan ofzo. De kust van Kenia is ook niet zo bijzonder en niet zo toeristisch als Gambia. Het binnenland van Kenia is veel meer de moeite waard. En natuurlijk het wildlife bekijken :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:12

Wat leuk om alle vakantieplannen te lezen.

Wij gaan van de zomer een week met de honden en puberkind naar Dorset.
Puber gaat, als hij slaagt voor de Havo, daarna naar het HBO.
Kost helaas genoeg aan studiegeld.

Mijn man en ik willen nog een weekend naar Berlijn.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:08

Wat een leuk topic! Wellicht dat jullie nog tips/ideeën hebben voor mijn vakantie plan.

- 2 personen (meiden van 23)
- naar Portugal
- bij het strand
- in juni? 8-10 dagen
- Ik hou niet van onwijs grote appartementencomplexen of hotels, maar vind juist wat kleiner leuk
- wellicht iets via Airbnb?
- waarschijnlijk zullen we dan ook een auto huren
- prijs ongeveer 600,- per persoon (incl vlucht)

Weten jullie nog wat leuks?
Ik ben zelf afgelopen zomer naar Tarifa geweest (zuid Spanje). Ik verbleef daar via Airbnb in het Girls love boards huis. Ik ben daar in mijn eentje heen gegaan en raad het echt iedereen aan! Heb het daar zo ontzettend naar mijn zin gehad!

Afbeelding

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:30

verootjoo schreef:

Kan je beter naar Zanzibar gaan ofzo. De kust van Kenia is ook niet zo bijzonder en niet zo toeristisch als Gambia. Het binnenland van Kenia is veel meer de moeite waard. En natuurlijk het wildlife bekijken :)

Nee dat is ook niet de bedoeling. De kust als basis en dan uiteraard meerdaagse safaris.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:22

berdien85 schreef:
verootjoo schreef:

Nee dat is ook niet de bedoeling. De kust als basis en dan uiteraard meerdaagse safaris.

Ah, wat voor safari’s wil je? En moeten ze met de auto vanaf de kust bereikbaar zijn?
En hoeveel? Er zijn echt zoveel supermooie parken! Maar allemaal anders en net wat je wilt.
Aan de kust is mombasa mooi. Er is ook eigenlijk weinig kust in Kenia, je kunt lang niet op de hele kust, met name richting de grens van Somalië is het erg onveilig.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:37

vanaf juni gebonden aan de schoolvakanties? dus dit jaar kun je voor die ene maand niet meer voor t seizoen uit ? das knudde..

Nee dat komt bij mijn vriend niet uit op het werk helaas

Waar gaan jullie heen aan het gardameer? (en hoeveel juli? want als we kruisen.. wij hebben dan kortingsbonnen liggen voor sealife eventueel. krijgen we bij ons abo.. maar als wij al nog een keer daar heen willen is het voor ons al gratis omdat we een vip abo hebben)..

Wij vertrekken ( ligt nog niet vast) rond 19 juli en gaan naar peschiera del garda of daar in de buurt]

gardaland heeft trouwens een nieuw deel dit jaar 'peppa pig land' .. tezamen met het plein met de kinderatrracties is het wellicht wel leuk voor jullie om dat mee te pakken. (avondkaartjes vanaf 18.00h zijn nog te overzien kwa kosten)[/quote]

bedankt voor de tip!