Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colinneke

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:07

Waar wassen jullie de skibroek/jas mee? Met speciaal spul en daarna impregneerspul of 2 in 1 of gewoon wasmiddel.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:09

Nikwax, wasmiddel en impregneer. Spul hoeft tussendoor niet te drogen dus doe het op kort programma achter elkaar door.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:24

Dee_Es schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
Ook weer vergeten, gaan er nog mensen naar La Plagne / Paradiski? Ik kan een piste aanwijzen die op de kaart er uit ziet als een fantastische mooie blauwe, maar een leugen is. Ik bespaar jullie graag 1,5km steppen/prikken.

:') vorig jaar geweest maar gelukkig die piste niet gehad (kan me het niet herinneren iig). Wax en sneeuwcondities doen trouwens wel erg veel hoor.

Ik ging met mijn net gewaxte skietjes dan ook beter dan de anderen met board en huurski's, maar nog steeds. Die piste ging echt nergens over. Zo'n vlak bospaadje waar ze kennelijk van dachten 'als we er nou paaltjes langs prikken is het ook een piste! Tada, 4,5km meer op de kaart!'

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:58

IM9, vreselijk zo’n veredelde piste. Een enkel lesje op de rollerbaan is echt niet genoeg. Je voelt je echt een kneus op het snowboard. Ik kan aardig boarden en kom met gemak van zwart af maar bv ijs of knetterharde pistes vind ik niks met Mn board. Daarmee kan je de rollerbaan vergelijken. De eerste lessen zal je je een echte idioot voelen zonder enig gevoel voor de beweging maar na een aantal lessen wordt het beter. Ik heb nu nog 2 lessen staan maar knijp hem behoorlijk nadat ik zo vreselijk hard ben gevallen :o

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:36

Ja! Ben je al wel weer hersteld ondertussen? Het zal uiteindelijk toch wel een kwestie zijn van weer opstappen, net als met t paard en als je op de piste een flinke smak hebt gemaakt - dan voel ik me toch ook een eindje onzekerder voordat het weer lekker gaat :(:)

Mijn plan was om voor de ski's een klein paar keer te gaan, om techniek wat op te halen. Maar het wennen aan de rollerbaan heeft dus eigenlijk ook al wat langer nodig?
Ik heb nog geen intentie te leren boarden :) Maar mocht ik dat op de baan willen doen zou een uitgebreidere lessensessie sowieso het plan zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:44

Zo'n rollerband klinkt vooral heel pijnlijk, voor mij geen aanrader denk ik :+

Wij zitten dit jaar op 15 min rijden van Warth & Schrocken en vanaf daar kun je nu ook naar Lech skien, dus dat gaan we zeker een keer proberen! Ben benieuwd!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:38

Ik ben onderweg naar Gerlos! Heb er weer helemaal zin in. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:55

Winterberging gehad staan nu in willingen

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:22

Is Willingen nu wat meer te doen dan 2 pistes?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:58

Lijkt er wel op gisteravond 4 pistes verlicht maar mist nu zijn nog niet op piste

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:47

Wij zijn vanochtend vroeg aangekomen in Westendorf *\o/* gelijk al alles geregeld, ideaal zonder al die drukte. Mogen zometeen al naar de kamer en dan lekker wat bijslapen. Morgen lekker knallen *\o/*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:19

Net thuis van Saint Sorlin d'Arves in Les Sybelles!! Heerlijke omstandigheden en prachtig weer!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:37

Prachtige foto's!

Wij zijn ruim een uur geleden ook aangekomen. Eerste driekwart van de reis flink door kunnen rijden. Daarna flink wat files. Maar wel gewoon rustig aan gedaan. Alles is alweer uitgepakt. Nu lekker chillen en morgen de pistes op. :):)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:54

Wij willen morgen naar de skipiste in de buurt, blijkt er veel wind en sneeuw voorspeld te zijn. Het gebied was vandaag dicht en de kans is er dat het morgen ook dicht is ;(
Nou zouden we naar een groter gebied kunnen maar dat wil vriendlief niet, want dat is ook 2x zo duur. Hij kan nog helemaal niet snowboarden dus ik snap wel dat hij niet €40 uit wil geven om 100m te snowboarden, maar ik baal wel onwijs..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:57

Waar wil je dan heen? Ben je al op vakantie? Niet wintersporten en binnen zetten lijkt mij ook niet de bedoeling. Mss informeren of ze een kaart hebben voor de babyliften?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:52

Opgelost! We gaan naar een ander gebied, die is wel open en ze hebben liftpassen voor beginners (beperkt toegang). Op vakantie hoeven we niet om te snowboarden, want wij hebben het geluk in Noord-Spanje te wonen en skigebieden in de buurt te hebben :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:49

Ah gelukkig opgelost. Vaak hebben ze puntenkaarten. Die koop ik altijd. Stuk goedkoper en je kunt als beginner er voldoende mee uit de voeten. Waar gaan jullie nu heen?

Les sybelles ziet er goed uit,

Wij zijn weer terug, ietsje anders verlopen dan gepland door eerst wat camper ellende en onderweg wat kou problemen die onhandig waren. Maar ipv willingen gister de hele dag is het twee uur winterberg in de middag geworden. Hihi. Was zooo idioot druk in willingen met pas kopen na half uur in de rij te wachten en nog mgelijk een uur te gaan daarin afgetaaid, maar wel voor volgende keer (volgend weekend? Hihi) gevnden waar zonder wachtrij ze te kopen zijn.

Terug gereden naar winteberg kale asten bij de nordhang geparkeerd en met de sleeplift omhoog. Drukte daar viel gek genoeg mee. Puntenkaart gekocht voor beiden. Mijn rest punten van de dag ervoor opgemaakt en nog best veel gedaan. Ik ben nu echt tegen mijn knie beperking aangelopen. De limiet die gesteld wordt is volledig terecht. Au doet zeer maar trekt ook snel weg na pootje hoog en rusten.

Heb nu drie keer stoeltjes lift kunnen doen zonder te vallen bij uitstappen joepie. Twee keer ankersleeplift. Mijn eerste keer. De eerste run bleef mijn bil hangen de tweede keer ging ik rechtuit het hek in hihi. Maar niet gevallen. Heb in twee dagen drie keer de afdaling tien gehad. De langzame band daar en weer naar beneden. Twee keer de afdaing bij de sleeplift naar de kale asten parkeerplek en een keer die half en via langlaufpad naar schneewitchen gegaan. Alleen vrijdag vandaar daar boven moeten lopen. De afdaling naar de stoeltjeslift is te steil nog.

Maar ik ga vooruit. Baalde al waarom ik zo langzaam leer maar als we gaan rekenen. Heb sinds kerst 2016 pas 20 uur of zo maximaal op de skies gestaan. Wat normaal mensen in een week les makkelijk halen. De beperking van mijn knie is daar duidelijk de oorzaak van. Het uur les in flaine heeft wel duidelijk effect gehad. Maar merk dat bij idioten die voorbij vliegen (dit keer een duw gehad van een kamikaze idioot die alleen maar recht naar beneden kon zonder remmen die stukje verder plat op zijn bek ging ben zelf gelukkig blijven staan) me te allert maken en ik denk teveel na. Kan het wel blijkt nu maar bij te steil is het ooh help slik en ik verkramp en ga lopen wringen. -O-

Komend weekend weer als het gaat lukken. nu twee dagen weer waarvan mogelijk twee willingen of een willingen en een winterberg.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:39

Wij zijn zaterdag weer terug gekomen uit Westendorf! Super week gehad, alleen donderdag dikke mist en de rest vd dagen zon. Maandags waren we in kitzbuhel en de hanenkam lag er super bij, heel apart om tijdens de dalafdaling maar 3 mensen tegen te komen. Echt genieten!! We kunnen er weer een jaar tegenaan!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:23

karuna schreef:
Ah gelukkig opgelost. Vaak hebben ze puntenkaarten. Die koop ik altijd. Stuk goedkoper en je kunt als beginner er voldoende mee uit de voeten. Waar gaan jullie nu heen?

Helaas geen puntenkaarten, niet eens skipassen met chip :oo maar wel een debutantenpas waarmee je alleen met sleeplift en band omhoog kan. We zijn nu naar Masella geweest, heel gaaf gebied waar ik zeker nog eens naar terug wil!

Bij deze een (beetje lange) video van mijn afdalingen gisteren!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:29

Ziet er goed uit zeg. Ook niet zo idioot druk lijkt. Jammer dat je opstaan niet hebt gefilmd. Iets wat ik met snowboarden niet voor elkaar krijg. Voor een beginner is band en lift meer dan genoeg ook denk ik

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:55

Op 1:43 sta ik op (na een val), wel vanaf mijn knieën. Volgens mij zit er nog ergens tussen dat ik opsta vanaf mijn kont :+
Voor een beginner was het inderdaad meer dan genoeg, alleen natuurlijk wel een beetje saai. Gelukkig vonden we halverwege de dag nog een band/debutantenpiste!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:59

Opstaan met knieen en het vallen ervoor ging zo snel dat ik dat niet eens herkend had. Andere niet gezien helaas. Knieen opstaan is niet te doen, de van billen opstaan zou wel handig zijn.

Saai tsja ik ben steeds zo druk bezig met fatsoenlijk naar beneden gaan dat steeds hetzelfde stukje juist handig was. Steeds op dezelfde plaats dezelfde bocht maken, maar was afgelopen weekend wel blij met die langere afdaling. Dit keer langer met naar beneden gaan bezig dan omhoog. :P wel fijn dat jullie nog een ander stukje hadden gevonden

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:09

karuna schreef:
Opstaan met knieen en het vallen ervoor ging zo snel dat ik dat niet eens herkend had. Andere niet gezien helaas. Knieen opstaan is niet te doen, de van billen opstaan zou wel handig zijn.

Saai tsja ik ben steeds zo druk bezig met fatsoenlijk naar beneden gaan dat steeds hetzelfde stukje juist handig was. Steeds op dezelfde plaats dezelfde bocht maken, maar was afgelopen weekend wel blij met die langere afdaling. Dit keer langer met naar beneden gaan bezig dan omhoog. :P wel fijn dat jullie nog een ander stukje hadden gevonden

Ik sta eigenlijk altijd op vanaf mijn knieen (omdat ik flowbindindingen heb). Als ik vanaf mijn billen opsta, houd ik meestal 1 hand aan de kant van mijn tenen bij mijn board. Dan probeer ik uit hurkzit op te staan, maar kan ik extra kracht zetten doordat ik met mijn hand kan trekken, snap je?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:43

Ja snap ik, ik neem aan dat je dan knieeen meer dan 90 grden moet buigen? Dat kan ik nu net niet door die kniebrace die de boel blokkeert op 90 graden maximale buiging. :+

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:58

Leuk filmpje Nissima.
Dat opstaan met een snowboard vind ik echt drama. Ik was tijdens de vakantie op een gegeven moment zo moe dat een skiër me heeft opgetild :').
Denk dat ik daar anders nu nog had gezeten. :=

Karuna, geen idee hoe diep je door je knieën moet. Misschien kan je een inschatting maken adhv dit filmpje?

Tip van irsje is misschien ook nog wel een goeie, ik doe dat zelf volgens mij niet. Ik probeer alleen op m'n kont te zitten op steile stukken, dan is het makkelijker om overeind te komen.