Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:40

Ooooo! Dat had onze ouwe Miep ook zó leuk gevonden! Nu doen we niet meer zo gek met haar. Ze wordt stram door de artrose, heeft uitval door de spondilose en is dement. Maar op vakantie gaat t lampje ineens weer branden. Dus naar Engeland gaat ze ook gewoon weer mee.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:46

Onze hond gaat altijd mee op vakantie. Al 14 jaar. Kamperen,huisjes, waar dan ook.
Bij kamperen erg belangrijk een waterdichte hondenmand. Regelmatig takkeweer gehad. Voortent blank, hondje droog. Hoe het het eerste jaar ging weet ik niet eens meer maar als ze dr “vakantiemand” ziet word ze helemaal blij!!
Ons hond Is bij thuiskomst zelfs een dag of twee beetje down en lustenloos. Beetje verdrietig dat het klaar is met de pret.

Dus ik zeg doen! Hondje mee en genieten.
Veel plezier

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:54

Miep is ook 14. En tuurlijk gaat ze gewoon mee. Ze heeft een paar vakanties gemist door een operatie en verdere reizen en ook nog een x Engeland gemist. Maar weet niet meer waarom toen. Maar nu gaat ze gewoon weer mee. Ik mis mijn honden, als ze niet mee gaan. En ik vind wandelen (en wij wandelen graag) zonder hond ook echt armoedig. Onze nieuwe hond begint de lol van vakantie en weekendjes weg ook in te zien. Dus wie weet wordt zij ook echt een vakantiedier. Zij was echt een stadshond en die vieze natuur in haar vacht vond ze zéér bedenkelijk. Maar inmiddels begint ze ook van de natuurwandelingen te genieten. Ben dus echt benieuwd wat ze van Engeland vindt. Denemarken vond ze wel goed in ieder geval :))

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:22

Wij willen naar texel dit jaar met onze 2 honden, weet iemand nog iets aan te raden qua huisje?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:50

Ik denk in de zomer ook aanTexel, ja. Meestal wordt t Ameland, maar daar zit t veel vol als je laat boekt.

Ik zou wat meer naar het noorden gaan op Texel. Zit je vlak bij de hondenstranden.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:43

Amyd schreef:
Wij willen naar texel dit jaar met onze 2 honden, weet iemand nog iets aan te raden qua huisje?

Kijk even bij camping de hoogekamp die heeft ook een huisje

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:42

Ik ben afgelopen twee jaar naar Frankrijk (Cussac) geweest;
https://www.gites.nl/vakantiehuizen/lim ... ogle.nl%2F

Een kleinschalig park met 8 huisjes aan een prachtig water met super veel mooie wandelroutes dwars door de natuur waar je vanuit het huisje gelijk in liep.
Wij gingen eind juni/begin juli en dan waren er vaak maar 1 of 2 huisjes bezet.
Het nadeel is wel dat er geen omheining is; voor ons was dat geen probleem want onze hond blijft gewoon los bij ons maar voor 'weglopers' is het dan wat minder geschikt (of lange lijn vastleggen).

Dit was het uitzicht vanuit het huisje:

Afbeelding

We hadden steeds een hele blije hond die echt in zijn element was in de natuur-omgeving

Afbeelding

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:12

Wow dat ziet er prachtig uit daar zeg, kun je op loopafstand wat te eten krijgen daar?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:15

Nynke1 schreef:
Klopt dan moet je echt een klein hondje hebben anders gaan ze als ruimbagage of vracht. Voor meenemen in de cabine geldt: Het totale gewicht van huisdier + reistas of kennel mag maximaal 8 kg (18 lbs) zijn.

Correctie : wij vliegen met Transavia en mogen tot 10 kg hond inclusief tas mee nemen :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:40

maras schreef:
Nynke1 schreef:
Klopt dan moet je echt een klein hondje hebben anders gaan ze als ruimbagage of vracht. Voor meenemen in de cabine geldt: Het totale gewicht van huisdier + reistas of kennel mag maximaal 8 kg (18 lbs) zijn.

Correctie : wij vliegen met Transavia en mogen tot 10 kg hond inclusief tas mee nemen :)

Ja dat verschilt iets per vliegmaatschappij maar ik denk dat je wel begrijpt dat het meer was om aan te geven dat je dat alleen met een klein formaat hond kan doen ;-) (helaas)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:34

Ja dat verschilt iets per vliegmaatschappij maar ik denk dat je wel begrijpt dat het meer was om aan te geven dat je dat alleen met een klein formaat hond kan doen ;-) (helaas)[/quote]

Inderdaad met een grote hond zijn dit soort uitstapjes niet mogelijk, dat is ook precies de reden waarom wij na het overlijden van onze labrador en onze Duitse Dog voor een klein formaat hond gekozen hebben, iets minder hond om te zien maar net zoveel hond om te hebben :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:40

Ohh wat een leuk topic!
Wij gaan dit jaar voor de 3e keer met onze Border Collie op stap. Het eerste jaar zijn we naar de Vogezen in Frankrijk geweest: www.hondenmeenaarfrankrijk.nl super leuk. Leuke mensen en alles kan. Ook oppassen op de hond als je even iets anders wilt doen. Eten kan voor je worden gekookt, etc.
Vorig jaar hebben we een huisje in Duitsland (Sauerland) geboekt via Natuurhuisje.nl
En ook dit jaar via deze website maar dan naar België.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:17

berdien85 schreef:
Ohh wat een leuk topic!
Wij gaan dit jaar voor de 3e keer met onze Border Collie op stap. Het eerste jaar zijn we naar de Vogezen in Frankrijk geweest: http://www.hondenmeenaarfrankrijk.nl super leuk. Leuke mensen en alles kan. Ook oppassen op de hond als je even iets anders wilt doen. Eten kan voor je worden gekookt, etc.
Vorig jaar hebben we een huisje in Duitsland (Sauerland) geboekt via Natuurhuisje.nl
En ook dit jaar via deze website maar dan naar België.

Haha Berdien, lijkt wel of je onze vakanties beschrijft. Wij zijn veel in de Vogezen geweest met de honden. Ook veel in Duitsland (waaronder Sauerland natuurlijk). Vogezen is de favoriete bestemming van mijn dochter (nu 13). Hopelijk komen we er dit jaar nog een x. Was wel t idee. Maar beetje moeite met oppas aan huis dit jaar, voor de paarden en de poezen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:03

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het buitenland met de hond. In Nederland is hij al wel vaker mee geweest. Dit jaar gaan het de Vogezen in Frankrijk worden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:24

Daar ga je echt van genieten. Vogezen rules! In de zomer wel warm troywens. Daar moet je hond wel tegen kunnen als je van plan bent veel te wandelen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:29

Fabster schreef:
Daar ga je echt van genieten. Vogezen rules! In de zomer wel warm troywens. Daar moet je hond wel tegen kunnen als je van plan bent veel te wandelen.

We gaan begin juni dus dat scheelt misschien nog wat?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:41

Dat kan. We zijn toen eens in juni geweest en toen was t 16 graden. Voor wandelen echt prima. Maar in diezelfde periode was het ook eens 23 graden. Dat was met dat wandelen in de ‘bergen’ eigenlijk al te warm. Ik had toen 1 hond mee die daar niet goed tegen kon. Mijn andere hond had daar geen enkele moeite mee. Dus ligt erg aan je hond (en aan jezelf, want t is best wat omhoog lopen. Dus ik had het best snel warm :D ).

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:50

Wij gaan dit jaar weer lekker naar Terschelling! Eind maart een midweekje en na de zomervakantie nog twee weekjes. Heb er enorm veel zin in! Afgelopen zomer zo goed bevallen. Toen was de hond nog wel erg jong. Nu kunnen we dus wat langere wandelingen maken. Kijk er naar uit! :):)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:39

Wat toevallig Fabster!
Jammer dat het nu wat lastiger voor je is. Misschien oproepje op bokt doen?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:52

Hebben jullie nog tips voor vakantiehuisjes in de Vogezen? Of gaan jullie kamperen? :)

Wij zijn twee jaar terug in de Elzas geweest, ook heerlijk. <3
Willen nu graag weer terug naar die regio.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:52

MarrieLeen schreef:
Hebben jullie nog tips voor vakantiehuisjes in de Vogezen? Of gaan jullie kamperen? :)

Wij zijn twee jaar terug in de Elzas geweest, ook heerlijk. <3
Willen nu graag weer terug naar die regio.

Wij gaan naar Center Parcs, om even te wennen om met de hond op vakantie.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:05

Wij gaan altijd met de honden op vakantie. We gaan meestal kamperen of huren een huisje. Meestal Frankrijk en ook Duitsland, 3 honden en altijd met de auto. Ik zou het niet anders willen, wij doen altijd wandelvakantie en ik zou hen anders toch de hele tijd missen en het zonde vinden dat ze er niet zijn.

Ik weet niet of deze al geplaatst is, maar ik kan hondecamping les cerisiers aanraden: http://www.hondencampinglescerisiers.com Omheind plekken dus dat is zalig hé!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:44

Wij boeken meestal huisjes via dogsincluded. Wij hebben over het algemeen ook wandelvakanties. En een wandelvakantie zonder hond vind ik te armoedig. Dus de hondjes altijd mee!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:46

Hoe doen jullie dat met kamperen? Ik ben bang dat als ik s'ochtends wakker word, ik met een kapot gebeten tent en een weggelopen hond zit :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:49

_classic schreef:
Hoe doen jullie dat met kamperen? Ik ben bang dat als ik s'ochtends wakker word, ik met een kapot gebeten tent en een weggelopen hond zit :')

Haha! Vaste bodem in de tent. En als hij gaat kluiven, metk je het vast wel. Of je moet een enorme bungalowtent hebben met 4 slaapkamers, natuurlijk. :+

Maar als je de hele dag hebt gelopen, wil je hond vast niet meer ontsnappen. Liever even uitrusten.

Maar heb niet heel veel ervaring. 1 x met mijn honden gekampeerd. Zijn keurig in de tent gebleven.