Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:54

Hebben jullie de app sneeuwhoogte? Ik vind hem erg prettig, ook met het verwachte weerbericht en de webcams :p
Gisteren in het weerbericht stond ook de foto van Saalbach met de nieuwe verbinding naar Fiebergrunn. Ziet er hopeloos en troosteloos uit zo'n witte strook in de groene omgeving.

_Nelleke_

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:07

Nou inderdaad. Al is het seizoen erg vroeg en kan er nog een hoop veranderen. Het is ook geen doen zo'n dikke paplaag in de loop van de dag (voel nu al m'n knieën).

Ik maak me geen zorgen. Mijn skigebied heeft de afgelopen 10 jaar nog nooit geen sneeuw gehad. Kan ook haast niet anders als je op 2000m zit. Er ligt nu zo'n 50cm op de berg en 30cm in het dal. Niet veel maar er kan nog een hoop gebeuren in een maand. :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:00

In val thorens ligt gelukkig al 120 op de berg en 80 in het dal. Mag nog wel meer bij van mij het is over 2 weken al...
Maar bijna de helft van de pistes zijn al Open

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:26

Hoi! Misschien een leuke tip voor mensen die nog ski-kleding moeten kopen en dit online willen doen.
De website Vente-Exclusive heeft nu van Craft, Kjus en Kimberfeel een uitverkoop.
Je moet je wel aanmelden voor die site, maar er staan soms leuke dingen tussen met echt giga kortingen.. bv Craft thermo shirt voor 34 euro ipv 65.. Ik ga er ook maar wat bestellen denk ik zo!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:24

Kjus kost daar minimaal €200, dus als je geldpest hebt, is dat zeker een aanrader :)) (OK, de artikelen waren €800, dus de korting is zeker de moeite waard, maar alsnog blijft de kleding erg duur!)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:04

Bedankt voor de tip!

Ik kan ook iedereen aanraden om naar de Sample Sale in Amsterdam te gaan. Op 12 en 13 dec hebben ze weer een sale. Je hebt dan korting tot 70%. Zo ben ik ook aan mijn jas gekomen, die was normaal 270 euro maar ik heb hem gekocht voor 120 euro :).
Maar ze hebben ook (onder)kleding, skibroeken, boards, ski's, mutsen en nog veel meer!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:20

Hilli schreef:
Kjus kost daar minimaal €200, dus als je geldpest hebt, is dat zeker een aanrader :)) (OK, de artikelen waren €800, dus de korting is zeker de moeite waard, maar alsnog blijft de kleding erg duur!)

Haha precies, ik vind dat ook nog veel te duur. Maar wellicht had iemand een item van Kjus op 't oog en kan die nu met 500€ korting kopen, toch lekker haha!

Phen: heb jij enig idee of ze daar ook snowboots hebben? Dat is het laatste item dat ik nog moet scoren, kan m'n 'oude' echt nergens vinden helaas. Waren hele gave fel roze :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:44

Iemand nog tips voor ons?

M'n moeder heeft bedacht toch nog op wintersport te willen ivm wegvallen van andere vakantieplannen. De eisen zijn als volgt:
- goed bereikbaar met vliegtuig en/of trein (vliegen vanaf Rotterdam)
- goed aaneengesloten gebied liefst met toch wel > 75/100 km piste leuk voor de gevorderde skiër
- Zwitserland, Frankrijk of Oostenrijk
- zo sneeuwzeker mogelijk eind januari
- leuk, gezellig dorp, niet alleen maar betonnen hoogbouw

Plaatsen waar we bijv al zijn geweest: chamonix, zermatt, Verbier, sankt moritz, val thorens, davos, tignes, iets wat daar op lijkt dus.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:05

AnneJ1995 schreef:
Hilli schreef:

Haha precies, ik vind dat ook nog veel te duur. Maar wellicht had iemand een item van Kjus op 't oog en kan die nu met 500€ korting kopen, toch lekker haha!

Phen: heb jij enig idee of ze daar ook snowboots hebben? Dat is het laatste item dat ik nog moet scoren, kan m'n 'oude' echt nergens vinden helaas. Waren hele gave fel roze :D

Ja, die verkochten ze wel! Heb er alleen niet naar gekeken. Kunnen wel goede tussen zitten hoor! Ze verkochten gewoon allemaal goede merken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:52

WillemYntJee schreef:

M'n moeder heeft bedacht toch nog op wintersport te willen ivm wegvallen van andere vakantieplannen. De eisen zijn als volgt:
- goed aaneengesloten gebied liefst met toch wel > 75/100 km piste leuk voor de gevorderde skiër

Plaatsen waar we bijv al zijn geweest: chamonix, zermatt, Verbier, sankt moritz, val thorens, davos, tignes, iets wat daar op lijkt dus.

Kijk eens bij tui. Selecteer dan je vervoersmiddel trein en dan geeft die vanzelf opties. Zo zijn wij ook bij Saalbach uitgekomen. Vertrekken carnavalsvrijdag met de slaaptrein komen zaterdagochtend aan en de transfer van het station naar het hotel zit er ook bij
Buiten Saalbach waren er nog meer mogelijkheden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:03

WillemYntJee schreef:

Ons skigebied is een mooie. Abtenau in Oostenrijk. Je kan met de trein of vliegtuig naar salzburg of München en daar word je opgehaald (als je in hetzelfde pension als ik zit). Heerlijk rustig dorp. Kleine skipiste wel maar er gaat dagelijks een bus naar russbach en annaberg. Daar zit het gebied dachstein West :) enorm gebied om heel lang te kunnen skiën!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:48

Gaan er meer mensen in de kerstvakantie naar winterberg? Ik ben bang dat dat hetzelfde wordt als de foto op de vorige pagina :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:41

Winterberg is nog te warm om bij te sneeuwen volgens mij. Ligt er überhaupt wel wat? :')

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:26

Er lag 10 cm maar nu alleen zo'n baantje als op de foto haha

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:35

2 weken naar morzine, hebben een mega ski gebied ter beschikking (portes du soleil) maken vaak 1/2x per vakantie is grootte tocht van 96km waar we dan zoon 5/6 uur over skiën.
Skiën vaak dagelijks, af en toe rustdag.
We gaan altijd met de caravan en ook de hondjes gaan fijn mee. Sinds paar weken nieuwe caravan dus ook weer even kijken of deze winterproof is. Gaan al zoon 25 jaar met de caravan en het bevalt nog altijd super goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:48

Hoihoi!

Wij gaan misschien ook weer! :) In Filzmoos, maar het hangt er nog even vanaf of mijn oom en tante een huisje kunnen vinden.

Ik heb vorig jaar in totaal 8 uur skiles gehad, en ik pakte het best wel snel op! :) ik ben toen ook al zonder problemen een blauwe piste afgeweest. Echt ontzettend gaaf! :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:23

Met de caravan op wintersport, nog nooit van gehoord :D !

Ik heb toch een nieuwe jas gescoord :o Eerst een jas van Phenix besteld, maar die was bij lange na niet warm genoeg. Dus net naar de Outlet in Best geweest & daar een mooie jas van Icepeak meegenomen :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:44

Heeft iemand een leuke tip voor in de regio skicircus saalbach?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:15

Pattyy_ schreef:

Ligt eraan wat je zoekt?
Wij gaan ieder jaar naar Hinterglemm en vermaken ons prima!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:40

Ik ga in maart 2016 ook weer op wintersport. Voor 8e keer naar ANdorra. Ga met zelfde groep.

@roxiie: Kijk op single reizen of groepen waar je evt. bij aan kan sluiten. Zo ben ik bij mijn groep gekomen. TJa het is geen oostenrijk dus niet wat je zoekt denk ik. Maar dan ben je niet alleen.
Ik ga ook niet alleen. Al ski ik soms wel alleen maar als ik niet terug kom weet groep dat ik daar zit.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:30

Alexandra__ schreef:
Gaan er meer mensen in de kerstvakantie naar winterberg? Ik ben bang dat dat hetzelfde wordt als de foto op de vorige pagina :')

Ja ik! Ben ik ook bang voor. Hoewel als je op de webcams kijkt, het toch wel wit is.
Deze weer staat ook veel sneeuwval op het weerbericht.. Dus fingers crossed!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:51

Zo te zien gaan de meesten van jullie naar de vreselijk populaire skigebieden in Oostenrijk.

Hier zijn de liften ook sinds zaterdag open. Helaas ligt er alleen een opgespoten piste maar mijn man zei dat de kwaliteit wel goed was al. Meestal komt de echte sneeuw pas rond de kerst.
Maar voor iedereen die op zoek is naar betaalbaar en rustig gebied zonder hoempa apres ski gedoe.

Kom eens naar Osttirol (Ik woon in Matrei)
http://www.gg-resort.at/

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:57

bloempie186 schreef:
Pattyy_ schreef:

Ligt eraan wat je zoekt?
Wij gaan ieder jaar naar Hinterglemm en vermaken ons prima!

Ik ben alleen nog naar hinterglemm geweest maar dat heeft er wel voor gezorgd dat ik nu ieder jaar wil en dus dit jaar weer naar Hinterglemm ga :o

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:07

Wij zaten in Viehofen, een stukje verderop van Saalbach. Was weinig te beleven in het dorpje maar hadden een heerlijk appartement! Wel iedere dag met de skibus
Dit jaar willen we gaan kijken naar iets waar we naar de piste kunnen lopen, lijkt me wel fijn. Ben er alleen nog niet helemaal uit waar... Wil wel een wat groter gebied (meer dan 150km) maar dat zijn er nog heel veel :') waarschijnlijk wel Oostenrijk (of evt. Zwitserland) met halfpension en liefst een sauna of bubbelbad ofzo erbij. Als iemand nog een gouden tip heeft? Apres ski hoeft niet :P

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:30

Heeft er iemand ervaring met een weekendje winterberg met de caravan? Ik wil graag in 15/16 januari tot 19 januari een paar nachten naar Winterberg met de hondjes maar vind een appartement (wat nodig is met honden...) erg duur in Winterberg in die periode...