Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ludique96

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:39

Hoi, kan je je hier ook melden als je erover twijfelt om stage te lopen in Engeland? Ik zou
wel wat meer willen weten over dit land.

Ik hoor een erg duur land dus ik vraag mij af of het voor een student te doen qua kosten etc.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:48

Ludique96 schreef:
Hoi, kan je je hier ook melden als je erover twijfelt om stage te lopen in Engeland? Ik zou
wel wat meer willen weten over dit land.

Ik hoor een erg duur land dus ik vraag mij af of het voor een student te doen qua kosten etc.

van mij mag je meekletsen hoor :j Welkom! En leuk dat je nadenkt over stage hier aan de Andere Kant van het water :)

ik vind het qua prijzen niet een erg duur land, maar dat kan zijn omdat ik hier al zo Lang ben dat ik eigenlijk geen idée heb van de prijzen in nl :')
er zijn wel dingen zoals de nhs, die gewoon een hoop geld schelen, en het ligt er een beetje aan waarin je stage wil lopen, maar veel plaatsen hier hebben ook live-in positions, dus Dan hoef je ook geen huur Te betalen bijvoorbeeld :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:12

Het is denk ik duur t.o.v. de euro.

Maar als je betaald wordt in ponden valt het allemaal wel mee.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:46

weet iemand hier toevallig nog een (dressuur) stal waar ze iemand zoeken. We waren bezig met een stal maar ze reageren niet meer op de mail.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:50

Ik zou me aanmelden of Yard and Groom als je iets zoekt :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 00:05

Leuk dat ik mee mag kletsen. :)
Ik ben zelf nog nooit in Engeland geweest dus ik weet echt totaal niks van het land af. Maar ik lees en praat gezellig mee.

Ik wil het wel heel graag stage lopen in Engelsnd maar zeker is het niet. Ik moet volgend jaar goed scoren om naar het buitenland te mogen. Zelf zit erover na te denken om naar Purfleet te gaan als het allemaal mogelijk is. Ik wil er naar toe om mijn Engelse taal onder de knie te krijgen en voor mijn ervaring. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:28

Nagini schreef:

Beetje plat door de bocht: pond = euro in de winkel.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar want sommige dingen zijn gewoon goedkoper in GB (uit eten) en andere dingen wat duurder (persoonlijke verzorging, paardrijden) maar met wat tolerantie klopt dat heel aardig.
Dat maakt GB een tikkie duur voor de Nederlander, maar over het algemeen valt het wel mee, vind ik. Onderdelen voor mijn auto's zijn nog altijd de moeite waard om in GB te bestellen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:03

Het hangt er ook heel erg vanaf waar je heen gaat voor je spulletjes :)

Paardrijden is hier inderdaad veel meer een 'elite' sport dan in Nederland, waar bijna iedereen zijn kind wel rijlessen kan laten nemen als ze dat zouden willen. Zelfde geldt voor pension stalling en paarden woningen.

Ik vind kleding hier over het algemeen wel goedkoper (in het extreme Matalan en Primark), wegenbelasting vind ik hier ook beter te betalen, maar een auto rijden onder de 25 is dan weer peper duur.

Het hangt dus maar net af van wat je wil in het dagelijks leven en als je dat goed doet balanceer je het mooi uit en is het niet duurder dan Nederland imho.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:08

Nagini schreef:

Behalve als je een onbetaalde stagiair in Engeland bent, dan is het gewoon duur :+

Ik vertrek dinsdag weer naar NL na 4 maanden stage in Engeland, dus als je vragen hebt over hier stage lopen dan hoor ik het wel Ludique :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:31

Ik heb vandaag zooo veel heimwee -O-
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 21-06-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:33

Ahh, hoezo dat?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:44

M'n ouders zijn net een week op bezoek geweest en zijn vanochtend weer vertrokken, m'n beste vriendinnen gaan vandaag met z'n allen iets doen (ik zit uiteraard nog in de whatsapp groep dus ik krijg dit soort dingen standaard mee haha) en mehhh ik mis alles en iedereen -O- En m'n hond. En m'n pony.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:03

Aahh :(:)
Dat met die whatsapp groep heb ik ook, zit uiteraard ook nog in de groepsapp van mijn vriendinnen in NL, en als ze dan weer wat leuks met zn allen gaan doen.. Mehh. -O-
Oh en mijn hondjes mis ik ook, uitgebreide knuffelsessies met ze kan ik opzich wel gebruiken nu <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:19

Ja precies! Ik heb gisteren heel wat foto's laten afdrukken zodat ik die kon ophangen en dat heeft het eigenlijk alleen maar erger gemaakt want nu word ik er steeds aan herinnerd :') Had vandaag gewoon iets leuks moeten gaan doen maar vriend moet zo nodig op het laatste moment zeggen "ja maar je kunt toch ook alleen naar de stad" en vervolgens de hele dag in bed blijven liggen en boos worden als ik vraag of we eindelijk kunnen gaan doen wat we zouden doen. Eh -O-

Goed, klaagmodus weer uit. Komt goed :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:29

Awhh die momentjes hebben we allemaal wel. :)

Moet je eventjes doorheen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:01

Ik heb het niet, maar voor mij is het niet de eerste keer dat ik in het buitenland woon. Ik zit in Eindhoven te wachten op mijn vlucht terug en inmiddels al 1.5 uur vertraging. Aangezien het al een keer is aangepast kijk ik er niet van op als het nog wat later wordt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:10

Dan ben je waarschijnlijk een uitzondering op de regel.. ;)

Toen ik in USA woonde had ik echt wel heimwee momenten.. nu in UK niet.. dat is zo dicht bij huis voor mijn gevoel.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:23

Ik ken dat gevoel erg goed als ik zelf in Nederland bij mijn familie ben geweest, of wanneer mijn moeder hier is geweest. Duurt altijd een weekje voor dat weer over is :+

Ik verdrink dan vaak even in mijn boeken of films, dingen als Harry Potter en Eragon doen 't dan erg goed :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:25

Hahah ohhh beide houd ik van <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:44

Ik heb zelf totaal geen heimwee, maar soms mis ik alles wel een beetje. Vind het persoonlijk pas heimwee als je echt een: ik-wil-naar-huis idee krijgt. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:53

__Sannne schreef:
Ik heb zelf totaal geen heimwee, maar soms mis ik alles wel een beetje. Vind het persoonlijk pas heimwee als je echt een: ik-wil-naar-huis idee krijgt. :)

Dat vind ik ook inderdaad. Natuurlijk wil ik wel eens graag dat ik in de auto kon stappen en een uurtje later bij mijn familie was,maar dat is het enige. Voor mij absoluut geen heimwee. :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:23

Oh maar dat gevoel heb ik dan ook echt hoor :) Maar het is meer heimwee naar de familie en de beesten dan naar het gebouw wat des tijds mijn huis was als je snapt wat ik bedoel.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:50

Heimwee heb ik niet echt Meer, vroeger wel :j bij mij op school zeiden ze altijd dat afleiding het beste werkte en dat klopt :D
Ik vind t vaak nog wel lastig Om echt gedag Te zeggen tegen mijn moeder, maar dat is na twee uurtjes ook wel over gelukkig. Zeurmodus mag best hoor, denk dat iedereen wel begrijpt wat je bedoelt hier :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:09

Ja geen probleem even zeurmodus,moet kunnen! Ik zeg gelukkig wel makkelijk gedag. Vind het altijd fijn om op bezoek te gaan maar ga ook net zo makkelijk weer terug. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:24

Als ik hier tijdelijk zou zitten, zou ik het ook nog anders vinden, maar het is inderdaad soms een beetje het idee dat je nooit meer dicht bij je familie en sommige vrienden (en ik ben nog heel close met mijn vriendinnen van school) zult wonen zeg maar. Zeker omdat ik een beetje halsoverkop vertrokken ben vorig jaar :+
Is inderdaad altijd binnen 2 dagen weer over hoor, heb het net als jij ook als vrienden of familie hier zijn geweest of als ik even in Nederland ben geweest, maar weet desondanks dat dit is wat ik wil :j