Ik probeer steeds een foto te maken maar meneer denk daar anders over... Ik kan het aanraken nu maar zodra ik een camera, zalf of spray in mijn handen heb, is hij verdwenen... Morgen weer een poging.
Een deel van zijn voorpluk is toch in de wond terecht gekomen en er een beetje ingegroeid... IEmand hier tips voor om dat was los te weken?
Donderdag had ik even aan de longe gekeken en ik kon er helemaal niks aan zien kwa lopen en hij was heel blij dat hij wat mocht doen. Vandaag ben ik er even opgekropen en ik voelde er zo niet direct iets aan. Ook heb ik niet het idee dat het hoofdstel hem in de weg zit. De frontriem is er af en ik haal het gewoon helemaal uit elkaar zodat ik het niet over zijn hoofd hoef te trekken en dat gaat prima. Dus we zijn op weg naar een goed herstel! Zoals sommige zeiden, veel sneller dan ik dacht!
Bernoe
Geplaatst: 17-08-14 01:14
Had ff niet gevolgd, maar wat een gave foto's!! Gelukkig gaat het al wat beter met Empaier, vaak wel een goed teken als ze blij zijn dat ze wat mogen doen
Ik krijg de pluk er toch niet zelf uit en vind hem te diep zitten. De dierenarts komt morgen even langs om te kijken. Over een week mogen de hechtingen er al weer uit. Het moet nog wel wat meer samen komen. Foto wederom niet geslaagd grrr. Steeds als ik hem pak, loopt hij weg. En ik wil ook niks afdwingen. MIsschien morgen met de DA.
De franse Mersitran komt ook morgen binnen dus dan kan ik gaan smeren als hij het goed vind.
Vandaag wilde ik toch eens echt dressuren om te kijken hoe hij zou voelen. Hij voelde eigenlijk super alleen zat er een hik in voor mijn gevoel. Iets wat ik aan de longe meende te zien maar niemand anders zag voelde ik vandaag. Met 4 man aan de kant die meekeken en toen ik klaar was zei ik, hij voelt niet niet helemaal 100% links. Niet kreupel, gewoon alsof er iets niet lekker zit. En hun zeiden hetzelfde. Dus osteo komt als het goed is deze week nog voor hem dan weet ik ook zeker dat dat goed zit.
Wat betreft het klussen. Ik ben druk bezig met een hooiruif zodat ik ze minder vaak op een dag hoef te voeren en er minder verloren gaat. Het is wel een puzzel hoor haha. Maar leuk om te doen. Ook komt er een grote bloembak bij waar ook mijn fruitbomen in kunnen. De basis is gelegd, nu heb ik regen nodig om te zien wat die gaat doen en dan kan ik verder met een 2de laag.
En morgen ga ik naar een spa hier. Ik heb dat voor mijn verjaardag gekregen. Eerst een masage met modder uit de dode zee, dan jacuzzi, hamman en sauna, dan een Gezichtsverzorging (ik heb uitslag op mijn gezicht, misschien helpt dit?) dan nog een uurtje terug in de soa zelf en dan nog een hotstone massage. Moet goed zijn toch? En de paarden en hond worden verzorgd terwijl ik weg ben. Ideaal
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 18-08-14 20:25
Verwen dagje klinkt goed, alleen ga je de soa in ? Mag hopen van niet. Lekker tutten en ontspannen.
Balen dat de pluk manen ingegroeid zit, kun je idd beter de dierenarts maar laten kijken ipv zelf prutsen en vertrouwen kwijt raken. Is ook pas kort geleden nu dus heeft even tijd nodig dicht te groeien.
Denk je dat het een beschadiging is als gevolg van zijn ongelukje (rest hersenschudding oid) of zou hij echt iets beschadigd hebben aan bot oid?
Wat voor hooiruif ga je maken dan dat het gepuzzel is? Hebben jullie in Frankrijk niet van die kuubs watertanks? Daar kun je heel fijne grote hooibakken van maken, van zowel de plastic binnenbak als de buitenkant. Van die plastic bakken kun je ook grote bloembakken maken, of daar eventueel fruit/groente houten kuubskisten voor gebruiken. Laagje folie aan de binnenkant of dekzeil en je hebt er mega bakken aan. Gebruik ik hier als groente bak.
Pff het hooiruif zit in elkaar, nu nog bevestigen.... Dat gaat morgen nog zeker een halve dag al dan niet meer duren. Ik vind het wel een leuke klus overigens, en het kan lekker in het zonnetje dus dat is ook dik prima haha.
Empaier heeft de pluk die in zijn wond vast was komen te zitten, losgeschuurd. Nu is er een stuk huid mee gekomen en staat de wond een stukje open. Ik kan er verder weinig aan doen, behalve smeren. Dus dat doen we dan maar.
Nou ja allemaal niet heel vreemd natuurlijk, maar de blog stond even stil. De komende 3 dagen daarom 3 updates! De eerste staat nu online, het hooiruif!
Leuk om de updates inclusief foto's te krijgen! Super gemaakt die hooi ruif, en super fijn dat je bbq geslaagd was en lief van alle planten ipv wijn! Hoe doet Empaier het verder?
Bernoe
Geplaatst: 26-08-14 22:32
Leuk om te lezen weer! Edit: en kijken natuurlijk haha
En de 3de update is daar! Deze gaat over Empaier Myrt. Volgende week weer gewoon het normale ritme van ongeveer 1 x per week .
Vandaag 110 palen in de grond geslagen met de buurman. Op de tractor rond gereden ook . Nog een paar dagen werk en dan zal het veld klaar zijn voor de paarden! Alleen de schuilstal zal nog op zich laten wachten, maar er staan wel flinke bomen en bijna geen wind. Voor september zal dit dus nog wel prima zijn. Als het echt slecht word komen ze toch terug naar huis, maar ik wil eind september toch graag de stal er hebben staan. We zullen zien of dat lukt!
Wat fijn dat het nu zo goed gaat met Emp! Die osteo mag je wel een dikke pluim geven. Klinkt erg deskundig en goede tips. Altijd fijn. Is het niet lastig om alles uit te legen en te vragen in het frans? Ook lijkt het mij lastig om de fransen te volgen. Ze praten altijd zo snel of houden ze daar bij jouw rekening mee (langzaam en soms herhalen)?
De fransen hier houden goed rekening met mij! Ze praten langzamer en plakken niet alle woorden aan elkaar. Zo kan ik het redelijk volgen. Steeds beter in ieder geval!
Vond die osteo erg kundig overkomen. Wel deed hij dingen die ik een nederlandse osteo nog nooit heb zien doen. Morgen kan ik gaan testen! Tenminste, als Emp zich goed genoeg voelt na zijn roesje van vandaag. Vandaag zijn de hechtingen er uit gehaald. Ik heb de laatste blog even ge-update met foto's. Hopelijk is hiermee de ziekenboeg gesloten!