Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:34

Kim_Evendi schreef:
@Cindeeh: Allereerst, wat leuk dat je plannen om naar Polen te gaan steeds concretere vormen aan nemen!
Dus je wilt even naar Polen voor een weekendje om te kijken of de stal bevalt? Het zou persoonlijk niet eens in mij opkomen omdat ik het veel geld en tijd vind kosten, maar dat is je vraag natuurlijk helemaal niet.

Ik denk dat jij en je vriend een prima indruk kunnen krijgen van de stal :j daar heb je m.i. geen derde persoon voor nodig.
Jij kunt kijken wat je van de sfeer vindt en hoe de paarden erbij staan en gereden worden, en je vriend is handig als extra paar ogen en om jouw bevindingen na het weekend mee door te nemen. Jij kunt echt wel zelf kijken of je het wat vindt of niet, daarvoor hoef je niemand meer mee te nemen.

Edit: alinea's O:)

De reden waarom ik heen wil, is omdat mijn vader het niet helemaal vertrouwd, want waarom zou je naar het buitenland gaan wat ook in nederland kan?

Nu hij ziet dat het een erkend leerbedrijf is met nederlandse eigenaren is hij wel redelijk om, maar toch wil hij graag weten hoe of wat.

Tuurlijk zou ik liever het geld bewaren voor andere dingen, maarja stel dat ik het niks vind, of zij niet, dan zit ik met de gebakken peren :P

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:35

@ spruitjee: Ik wil ook heeeeel graag op stage naar NZ, maar dat duurt nog een jaar of 3 geloof ik >;)
Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? En wat voor werk zou je willen doen na je opleiding?

J_Onne

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:46

Wat is een normaal, redelijk salaris voor een fulltime baan in Australie?
Ik weet dat je als backpacker best veel verdiend voor een simpel baantje, maar het leven daar is natuurlijk ook erg duur. Aan hoeveel dollars per maand moet ik denken? Hebben ze eigenlijk zoiets als een minimumloon?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:03

J_Onne schreef:
Ik weet dat je als backpacker best veel verdiend voor een simpel baantje, maar het leven daar is natuurlijk ook erg duur. Aan hoeveel dollars per maand moet ik denken? Hebben ze eigenlijk zoiets als een minimumloon?

Ligt er echt aan wat je doet en hoe zwaar je beroep is. Ik ken backpackers die heel heel zwaar werk deden en op 1000 per week zaten, maar dit was alleen voor mannen, en begreep dat die het binnen een maand ook wel gehad hadden. Andere zitten weer op 250 per week, maar gaat gerust naar de 400. Als je in een bar/restaurant in Sydney werkt komt je al gauw op 20 dollar per uur.
Ik ben geen backpacker, en zit ook op een heel ander loon, maar dit is wat ik hoorde van andere backpackers.

J_Onne schreef:
Ik lees ook even mee! :)

Heb gesolliciteerd op een baan in Australie. Op anderhalf uur van Melbourne af, in de buurt van Philip Island. Ik ben er twee jaar geleden op stage geweest en zag een vacature op Facebook voorbij komen, dus zodoende!
Ik ben er nog niet helemaal over uit, ben me nog aan het orienteren. Het is wel vrij zeker dat ik mag komen! Alleen komt het eigenlijk iets te vroeg voor mij, ben nu nog aan het afstuderen. Kan dus pas op z'n vroegst eind september/oktober gaan.

Weet iemand hier hoe het zit met een visa? Mijn stage heb ik gedaan op een working holiday visa, en ik was in de veronderstelling dat je deze maar één keer aan mag vragen. Maar dit kan ik nu nergens terug vinden? Ik kan volgens mij geen second year visa aanvragen, want ik ben maar 2,5 maand in Australie geweest. Wel farmwork gedaan, maar dus net te kort.
Het plan is om voor een jaar/aantal jaar te gaan. Emigreren klinkt nog ietwat te heftig, eerst zo maar eens kijken!

Wie o wie kan mij helpen? :)

Oeh dit is een lastige, je kan idd maar 1keer je whv aanvragen, en op je 2e whv heb jij geen recht. Je komt alleen nog het land in op een touristen visa, maar daar mag je niet mee werken en is maar 3 maanden. Emigreren gaat niet zo makkelijk ;) de enige andere optie die jij nog zou hebben is op een 457 sponsor visa gaan (deze heb ik) maar dan moet je wel een contract voor 4 jaar hebben, en je werkgever moet bereid zijn een hoop geld neer te leggen.
Ik vrees het ergste voor je, en anders adviseer ik je een mailtje naar immigration te sturen, ze antwoorden vrij snel.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 01:04

tweety_be schreef:
ImkeTarek schreef:
Iemand enig idee of je een WHV voor Australië of Nieuw-Zeeland kan aanvragen wanneer je in het buitenland zit? Als dat mogelijk is, zou ik dit in Canada evt. wel kunnen aanvragen en zo meteen doorreizen na een korte tussenstop thuis (en mits het budget het toelaat natuurlijk).

Voor NZ kun je gewoon je working holiday visum online aanvragen, even je adres in canada opgeven en dan sturen ze de papieren zo naar je toe. www.immigration.govt.nz

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 03:31

J_Onne schreef:

Het verschilt heel erg, ik verdien op dit moment 20 dollar per uur. Dus per week krijg ik 680 dollar netto. Ik heb een contract voor 38 uur en ik werk in de horeca.

@J_onne: wat Waikiki zegt; zonder recht op een WHV gaat het erg lastig worden. Wel is er een nieuw visum bijgekomen (geen 457, maar een ander maar weet niet meer hoe deze heet), waarbij je gesponsord kan worden voor 2 jaar. Ik zou de site van de overheid even nalezen of inderdaad even mailen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:29

Ik ga naar Duitsland richting Passau. Het is een stal waar ze werken met paarden op therapeutische basis. Dus met kinderen maar ook volwassenen, zoals coaching e.d. Tevens doen ze aan transport van paarden.

Ben heel benieuwd, ga iig nog wat andere bedrijven mailen in de buurt zodat ik wat achter de hand heb.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:19

Ja, ik baal zo erg dat ik de vorige keer niet op gewoon toeristenvisum ben gegaan!

Ik zou 200 dollar per week gaan verdienen, en daarbij een woning en auto tot mijn beschikking hebben. En als er paarden verkocht worden krijg ik 10% van de verkoopprijs.
Dit laatste kan natuurlijk wel leuk oplopen, hoewel ze ook weer niet zo veel paarden hebben. Maar 200 dollar per week vind ik niet zo heel veel..

Maken ze uitzonderingen met working holiday visa's? De vorige keer ben ik 2,5 maand in Australie geweest, heb geen rekening geopend, veel geld uitgegeven en 'niks' verdiend. Zou ik daar voor kunnen pleiten? :P

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:58

J_Onne schreef:
Ja, ik baal zo erg dat ik de vorige keer niet op gewoon toeristenvisum ben gegaan!

Ik zou 200 dollar per week gaan verdienen, en daarbij een woning en auto tot mijn beschikking hebben. En als er paarden verkocht worden krijg ik 10% van de verkoopprijs.
Dit laatste kan natuurlijk wel leuk oplopen, hoewel ze ook weer niet zo veel paarden hebben. Maar 200 dollar per week vind ik niet zo heel veel..

Maken ze uitzonderingen met working holiday visa's? De vorige keer ben ik 2,5 maand in Australie geweest, heb geen rekening geopend, veel geld uitgegeven en 'niks' verdiend. Zou ik daar voor kunnen pleiten? :P

Wauw dat is flink balen! Ik denk persoonlijk dat ze geen uitzonderingen gaan maken. :(

En India geeft groen licht!
Ik kan mijn VISA nu regelen en een vlucht uitzoeken, woehoeeee!
De bedoeling is dat ik 2/3 maandjes paardjes ga rijden en ga helpen. Daarna kan ik kiezen of ik blijf of dat ik ga reizen! :D
Nu even kijken wat er voor ponylief te regelen valt en het visum regelen.
Verder kijk ik hoe lang het ongeveer duurt voor ik mijn visum heb en dan oriënteer ik vast op tickets!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:06

J_Onne schreef:

Nee ze maken echt geen uitzonderingen, en ik zou ook niet gaan werken op een toeristenvisum, als je betrapt wordt ben je de sjaak. En als ze je doorhebben bij immigratie word je zo op het vliegtuig naar huis gezet.
Ik zou even kijken voor dat visum wat ik zei, ik zal ook ff kijken of ik kan vinden welke dat was..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:17

SpikkelFire schreef:
J_Onne schreef:

Nee ze maken echt geen uitzonderingen, en ik zou ook niet gaan werken op een toeristenvisum, als je betrapt wordt ben je de sjaak. En als ze je doorhebben bij immigratie word je zo op het vliegtuig naar huis gezet.
Ik zou even kijken voor dat visum wat ik zei, ik zal ook ff kijken of ik kan vinden welke dat was..

Immigratie is echt heeeel streng ja, heb ervaring :P Ik mag nu niet eens is op een touristen visa terug komen.. Althans kan wel, maar dan kan mijn 457 in gevaar komen, en ze zetten mij waarschijnlijk terug op het eerste vliegtuig, en heb geen zin in een ban van 3 jaar, en als je ooit voor een ander visum in aanmerking wilt komen moet je het aangeven :\
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die van 2 jaar! Wij hebben wel een hoop Indiers die hier zijn op een soort 457, misschien is dat wel dezelfde als die jij bedoelt SF :j

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:23

Voor de liefhebbers van Italië of Egypte, ik heb wat leuke paardenbaantjes in de aanbieding! Zie link in m'n onderschrift :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:34

Waikiki schreef:
SpikkelFire schreef:

Immigratie is echt heeeel streng ja, heb ervaring :P Ik mag nu niet eens is op een touristen visa terug komen.. Althans kan wel, maar dan kan mijn 457 in gevaar komen, en ze zetten mij waarschijnlijk terug op het eerste vliegtuig, en heb geen zin in een ban van 3 jaar, en als je ooit voor een ander visum in aanmerking wilt komen moet je het aangeven :\
Ik ben trouwens wel benieuwd naar die van 2 jaar! Wij hebben wel een hoop Indiers die hier zijn op een soort 457, misschien is dat wel dezelfde als die jij bedoelt SF :j

Ja misschien wel, mijn manager had het erover. Die was eerst op die van 4 jaar, maar die zijn nu overgestapt naar dat nieuwe (doen het via een visumbureau). Ze zijn (met haar man) ook bezig voor permanent res.. Ik zal eens vragen welke dat is, kan het zo snel niet vinden. :j

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:04

Maar kan je met een 2 jarige dan ook een permanent visum krijgen? Want ik moet nu dus 2 jaar bij mijn werkgever blijven, dan ga ik over op iets tussen de 457 en een permanent visum, en dan zou het, het beste zijn als ik daar nog 2 jaar bleef, en dan kreeg ik een permanente (uiteraard als je even wat neerteld :') ) Ik doe het ook via een agency :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:18

Alles is goed geregeld en ik ga dit weekend richting Polen samen met mijn vriend, maken er gelijk een uitje van.

En als alles goed gaat, ben ik 1 juli daar anderhalve maand te vinden. {:} {:}

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:22

Cindeeh schreef:
Alles is goed geregeld en ik ga dit weekend richting Polen samen met mijn vriend, maken er gelijk een uitje van.

aaaah dat is ook gaaf zeg! Klopt het dat de eigenaren van die stal in Polen nederlands spreken?
Ik ken een bedrijf in polen, ook met tinkers en trektochten en deze mensen komen volgens mij uit Nederland. :)

Ik heb net een telefoongesprek gehad met de mensen in India, en het meisje waarmee ik dan zou gaan reizen en op de kamer zit..
Het is zo onwerkelijk, zo gaaf. Ik was zo zenuwachtig hahaha! Maar ze zijn echt verschrikkelijk lief. :)
Ben nu dus bezig met visa regelen en zodra die binnen is willen we 1 van de eerste vluchten daar naartoe boeken! :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:25

Super gaaf Gowlan, hou ons op de hoogte! :D

Ik zou ook zo snel mogelijk weg willen, maar wil mijn contract eerst uitwerken (=centjes *D ).

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:51

Gowlan, waar in India ga je heen? Vriendinnetje van me woont er al drie haar en werkt met paarden daar. Als je dus nog een ervaringsdeskundige zoekt...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:01

Gowlan schreef:
Cindeeh schreef:

aaaah dat is ook gaaf zeg! Klopt het dat de eigenaren van die stal in Polen nederlands spreken?
Ik ken een bedrijf in polen, ook met tinkers en trektochten en deze mensen komen volgens mij uit Nederland. :)

Ja klopt! Gaat om stoeterij Jaskółka.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:05

Goed nu zijn we op het punt aangekomen. Wat moet ik allemaal regeln? Dit is de eerste keer dus ik heb geen idee.

Visa etc is geen probleem want ik blijf binnen de eu haha.

Busreis moet geregeld worden.

Ik ga vh weekend vragen stellen over huisvesting etc. Qua kleding wassen. Zakgeld bedrag. Allee dingen die erbij komen. Noem het maar op.

Maar dan wat nog meer? Waar mort ik nog meer over nadenken? Mn zorgverzekering zal ik maar 1x in die tijd hoeven betalen. En dat gaat automatisch dus komt goed.

Ik ben zo happy dst ik niet meer weet waar ik aan moet denken. Haha.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:44

kehdra schreef:
Gowlan, waar in India ga je heen? Vriendinnetje van me woont er al drie haar en werkt met paarden daar. Als je dus nog een ervaringsdeskundige zoekt...

Punjab, bij Ludhiana.
En dat meisje dat daar al zit heeft ook weer een kennis en die woont in Mumbai dus wellicht gaan we dat hele stuk ook nog samen afreizen.
Maar als zij mij nog wat leuke plekjes kan aanwijzen welke we écht moeten bezoeken, dan is dat natuurlijk altijd welkom! *\o/*

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:43

Waikiki schreef:
Maar kan je met een 2 jarige dan ook een permanent visum krijgen? Want ik moet nu dus 2 jaar bij mijn werkgever blijven, dan ga ik over op iets tussen de 457 en een permanent visum, en dan zou het, het beste zijn als ik daar nog 2 jaar bleef, en dan kreeg ik een permanente (uiteraard als je even wat neerteld :') ) Ik doe het ook via een agency :j

Ja ook een permanent :j Want mijn manager hoeft maar 2 seizoenen te draaien en dan heeft ze haar permanent. Nog vergeten te vragen vandaag welke het nou was. :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:19

SpikkelFire schreef:
Waikiki schreef:

Ja ook een permanent :j Want mijn manager hoeft maar 2 seizoenen te draaien en dan heeft ze haar permanent. Nog vergeten te vragen vandaag welke het nou was. :')

:') waarom ga ik in godsnaam dan op een 4 jarig contract :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:59

Kim_Evendi schreef:
@ spruitjee: Ik wil ook heeeeel graag op stage naar NZ, maar dat duurt nog een jaar of 3 geloof ik >;)
Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? En wat voor werk zou je willen doen na je opleiding?

Ik doe Diergezondheidszorg op het van Hall-Larenstein in Leeuwarden. Ik zou graag de jongveeopfok en/of de fokkerij in willen. Bijvoorbeeld als opfokmanager in het buitenland of bij CRV/KI samen etc om daar met de fokkerij te werken. Wat voor opleiding doe jij dan? :)

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:54

SpikkelFire schreef:
Waikiki schreef:

:') waarom ga ik in godsnaam dan op een 4 jarig contract :')[/quote]

Ik ben ook héél benieuwd naar dat 2 jarige visum! Op internet kan ik door de bomen het bos niet meer zien, maar een 2 jarig visum ben ik tot noch toe nog niet tegen gekomen!