@Kallandso ja ik ga daar ongeveer elke maand heen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jankeke schreef:[b]Ik ben nu 55 jaar en heb minstens al 45 jaar heimwee naar Zweden. Ik ben er vreselijk veel op vakantie geweest, heb de taal geleerd en was bezig met emigratie. [/b]Alle literatuur uit Zweden, maar ook andere Scandinavische literatuur heb ik verslonden. Maar toen heb mijn relatie ontmoet die ab-so-luut niet naar Zweden wilde verhuizen. Daarbij had ik een ernstig zieke vader (inmiddels overleden) waardoor de emigratie in de ijskast is gezet en er nog steeds staat. Maar de heimwee blijft.
Waar dat gevoel voor Zweden vandaan komt......?? Is iets onbegrijpelijks. Wel weet ik dat het in de verste takken van de familie voorkomt. Dus misschien zit het in de genen en stam ik in de verste verte wel af van de Vikingen, ik ben in ieder geval blond met blauwe ogen
Kallandso schreef:Grappig topicTof om te lezen dat zoveel mensen iets met Zweden hebben zonder dat ze er geweest zijn, interessant.
Ik studeer Scandinavistiek met als hoofdtaal Zweeds. Je zou dus kunnen zeggen dat ik wel wat met Zweden heb
anoukwendy schreef:Om van kopenhagen naar växjö te gaan hoef je geen trein kaartje te kopen, het kost ongeveer 30 euro enkele reis. Ik ben de laatste keer naar nl op vakantie geweest voor 150 euro retour. Kost niet heel veel dus. Over het algemeen kan je de trein rechtstreeks pakken naar växjö, de laatste keer dat ik mn zusje uit kopenhagen ging halen sloot het niet aan en ben ik in hässleholm overgestapten je bent er met 2,5 uur, ik vind het heel snel gaan, stelt geen reet voor
Hier in de buurt is het wel onwijs mooi! Ik woon ongeveer 45 km van växjö af en ben ook helemaal verliefd! Voor mij geen nederland meer, alleen vakanties naar mn vader
riannezweeds schreef:Gashmiron schreef:Ohhh spannend!
volgende week zaterdag vertrekken we naar zweden![]()
![]()
Het is voor ons de eerste keer dus ben benieuwd of ik ook verliefd wordt haha
Oeh leuk! Waar ergens ga je naar toe?