Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:00

Mijn ervaring aan de paspoortcontrole: Ik heb er drie uur gestaan met vier personen voor mij (wel een ander emiraat) :')
- Even rondkijken..
- Even op de stoel hangen..
- Iemand naar voor roepen..
- Even babbelen met de buurman..
- De persoon in de camera laten kijken..
- Heel traag een stempel pakken..
- De persoon toegang verlenen, en even rondstappen.
- Wat op de stoel hangen..

En terug beginnen van nul :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 06:22

Drie uur?! Ik ben inmiddels drie keer het land ingekomen hier, maar heb nooit langer dan een minuut of 20 gewacht op mijn visum. Drie uur klinkt alsof het enorm druk was?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:51

Furrow dat ging daar nogal een vaart dus .... :') :') :')

Anoniem

Re: Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:49

Wat een mega interessant topic zeg.
Zo te lezen bevalt het je allemaal prima daar!

Ik weet niet precies hoe het in Koeweit is, maar zijn ze net als in Saoedi Arabië zulke slechte ondernemers? Over een jaar of 40? is de olie op en als er van tevoren niets wordt gedaan, dan zal Saoedi Arabië terug gaan naar een woestijns leven ipv alle luxe en rijkdom die ze nu hebben.
Ze investeren alleen in het buitenland en hun eigen land blijft achter. Het onderwijs is slecht en studenten worden dan ook voornamelijk in het buitenland onderwezen op kosten van de overheid. Buitenlanders hebben ze niet graag, en daardoor denk ik dat ze toch een hoop kennis mislopen. Misschien is het omdat Saoedi Arabië zo jong is, en derhalve relatief weinig ervaring heeft. Maar de manier waarop ze hun natuurlijke bronnen uitputten is gewoonweg dom.

Merk je daar iets van in Koeweit?
Veel succes!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:33

Meer Qatar

Afbeelding
Al-Ruweis, het noordelijkste puntje van Qatar

Afbeelding
Kamelenracebaan

Afbeelding
Same

Afbeelding
Woestijn, de 'desert mushrooms'

Afbeelding
Wachttorens van Umm Salal Muhammad

Afbeelding
Een van de stadions, waar misschien nog WK wedstrijden gespeeld worden in 2022. Als Qatar ook de WC houdt.

Afbeelding
Villaggio Mall, geïnspireerd door Venetië.

Afbeelding
Villaggio Mall. Buiten was het 48 graden, binnen kun je schaatsen.

Afbeelding
De Katholieke kathedraal van Qatar

Afbeelding
Mis

Afbeelding
Kapel (Maronietise mis)

Afbeelding
Valkensouq. Waar we 's avonds laat waren (enige bezoekers) en dus opeens valken mochten vasthouden.. heel cool :D

Afbeelding

Afbeelding
Koninklijke stallen

Afbeelding
Openluchtconcert

Afbeelding
Moskee in nieuwerwetse stijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:41

oh wat een toffe platen weer! , dat ze daar konijnen houden := Die kamelenracebanen zien er echt gewoon mooi uit haha

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:45

takkie_muis schreef:
oh wat een toffe platen weer! , dat ze daar konijnen houden := Die kamelenracebanen zien er echt gewoon mooi uit haha

Koeweiti's houden alles. Laatst las ik een berichtje op een internetforum, dat iemand klaagde over een buurman die een leeuw in de achtertuin hield. Dat vond de TS toch wel vervelend, ivm jonge kinderen enzo. En dat was dus gewoon in mijn wijk, een paar blokken verderop :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:12

Leuke foto's weer !!
Die schaatsbaan is geweldig....buiten sauna, binnen ijsschaatsen ... :=
Fijn dat jullie even valkenier mochten zijn...vind het echt zo'n indrukwekkende vogels !
'T koninklijk paardje.... :z :z

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:15

Die schaatsbaan := dat kun je toch niet menen.
Vind de kerk wem echt heel mooi :D
En mag je daar zo de koninklijke stallen binnen lopen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:30

Wat een leuke updates weer.
Ik vind het mooi om te zien hoe groot de verschillen zijn.
Woestijn - imposante gebouwen
Bloedheet - ijsbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:55

Mhihi, ze blijven me verbazen daar :') Die Villaggio Mall is echt maf, net als die leeuw in de achtertuin. :=

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:10

Die foto's <3 <3 <3
Ze hebben echt Amerika naar de emiraten gebracht (villagio is een replica van the venitian in las vegas).

Kamelen racen is daar echt groot, ik heb spijt dat ik nooit een race heb gezien. Heb jij er al één meegemaakt?
Is Qatar strenger?

Ik geniet echt van je updates!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:25

Aria_zz schreef:
Die schaatsbaan := dat kun je toch niet menen.
Vind de kerk wem echt heel mooi :D
En mag je daar zo de koninklijke stallen binnen lopen?

De schaatsbaan is echt. Dubai heeft zelfs een skihal in het winkelcentrum :P
En ja, je mag inderdaad gewoon de stallen binnenlopen en de paarden aaien. Ze staan midden in het centrum, in de oude souq.. dus makkelijk te bereiken :)

Furrow schreef:
Kamelen racen is daar echt groot, ik heb spijt dat ik nooit een race heb gezien. Heb jij er al één meegemaakt?
Is Qatar strenger?

Ik geniet echt van je updates!

De kamelenraces zijn helaas alleen in de winter, in de zomer is het te warm. Het seizoen was al afgelopen in februari, voordat ik er erg in had -O-
Qatar is ook conservatief, maar minder dan Koeweit. Alcohol is verkrijgbaar in hotels en met een bepaalde vergunning voor niet-moslims. Dat is hier bijvoorbeeld niet het geval. Ook lopen stelletjes hier hand in hand, dat doen stelletjes in Koeweit echt niet. Voor 'public display of affection' kun je gedeporteerd hier worden.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:26

loveshadow schreef:
Mhihi, ze blijven me verbazen daar :') Die Villaggio Mall is echt maf, net als die leeuw in de achtertuin. :=

De leeuw is slechts een voorbeeld. Je ziet mensen hier gerust met aapjes op straat, en ze houden ook beesten als cheeta's enzo als huisdieren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:28

Die Villagio Mall doet me denken aan Las Vegas. Daar heb je het Venetian Hotel en daar varen ze ook met gondels rond. Dat was leuk om te zien, maar dan vooral omdat het zo idioot is dat ze zoiets proberen na te bouwen. Hoog efteling-gehalte. :D :D

En dat koninklijke paardje... Wauw! Lijkt we wel een gedoe daar in de woestijn. Het zal er wel te heet zijn voor een buitenritje in de zomer. En als je ze buiten zet heb je zo zandkoliek :D En hooi en stro haal je vast niet bij de loonwerker om de hoek. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:16

Heb je alweer meer foto's?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 06:29

Oh ja, ik was nog niet helemaal klaar met de Qatar sessie :P

Afbeelding
Politieboten. En ja, het water is echt deze kleur <3

Afbeelding
Dhow (traditionele boot) haven van Doha, met op de achtergrond het Museum of Islamic Art.

Afbeelding
Doha

Afbeelding
Doha

Afbeelding
Hotel in Doha (niet dat van ons, helaasch :+)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 06:39

En als toegift nog een beetje Koeweit:

Afbeelding
The Hashtags, een lokale band, op een muziekfestival georganiseerd door de Franse Ambassade. De jongens zijn vrienden en willen dolgraag touren door Europa, dus ze mogen wel een beetje gepromoot worden, dacht ik zo :P Ze zijn op het moment bezig met het opnemen van hun eerste album.

Afbeelding
Tochtje met de jacht van een Koeweitse vriend :9

Afbeelding
Animal souq

Afbeelding
Awww! Kosten: zo'n 300 KD/700 euro.

Afbeelding
Een onbewoond eiland voor de kust van Koeweit.

De stage is inmiddels in de laatste maand. Nog drie weken, en dan zit het erop. Het idee dat ik terug naar huis moet vind ik heel naar, al was afgelopen week de minste tot nu toe.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:34

Super foto's weer! Geniet nog even van de laatste 3 weken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:42

Ah heerlijk, die foto's. Die zee is daar mooi, zeg! En die kittennn <3
Hoop dat dit een betere week voor je wordt :(:)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:41

aww die kittens <3 Wel héél duur, zijn het soms raskatten of is dit een normale prijs voor een bastaardkat?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:46

:(:) Hopelijk deze week een leuker weekje!

Wel prachtige foto's.. Door jou heb ik echt een strenge immigratie dwang.
Ik vind wel dat alle emiraten dezelfde bouwstijl hebben, doha souq en haven zou Dubai kunnen zijn.

Heb jij niet dat mensen je gek verklaren om naar daar te gaan, als ik iets uitspreek over mijn wens, denken ze direct aan plekken waar vrouwen niet mogen autorijden en alleen in een boerka mogen buitenkomen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:49

Wat super gaaf zeg! wat kost zon pak met speculaasjes nou?

je zit op bokt, dus de kasn is groot dat je iets met paarden hebt :+
Mis je dat daar? of is het ook mogelijk (om als vrouw zijnde) paard te kunnen rijden? en hoe gaat dat?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 06:27

merrylegs schreef:
aww die kittens <3 Wel héél duur, zijn het soms raskatten of is dit een normale prijs voor een bastaardkat?

Dit zijn raskatten, speciaal geïmporteerd uit Europa. Dat zie je overigens niet aan de omstandigheden waaronder ze leven, ik zou toch wel een beetje beter voor ze zorgen als ik zulke dure katten verkocht. De winkel waar ik deze foto maakte was nog de beste, in andere winkels waren de omstandigheden diep triest. In sommige winkels zitten de beesten buiten (wel in de schaduw, maar niet in de airco dus), terwijl het zo'n 45 graden is. Voor langharige rassen, die uit een heel ander klimaat komen, is dit echt een ramp. De helft van de katten lag dan ook als een gek te hijgen om de warmte maar kwijt te kunnen, dat breekt echt je hart -O-

Furrow schreef:
Heb jij niet dat mensen je gek verklaren om naar daar te gaan, als ik iets uitspreek over mijn wens, denken ze direct aan plekken waar vrouwen niet mogen autorijden en alleen in een boerka mogen buitenkomen.

Dat is inderdaad het gangbare beeld, maar hier (en ook in de Emiraten) zijn zoveel expats dat je min of meer toch wel je gang kunt gaan als Europese vrouw. Natuurlijk zijn er dingen die je niet kunt doen, maar het leven is niet zo beperkt als mensen zich het voorstellen :)

Ladybird schreef:
Wat super gaaf zeg! wat kost zon pak met speculaasjes nou?

je zit op bokt, dus de kasn is groot dat je iets met paarden hebt :+
Mis je dat daar? of is het ook mogelijk (om als vrouw zijnde) paard te kunnen rijden? en hoe gaat dat?

Een pak speculaasjes kostte zo'n 2 euro. Valt heel erg mee, toch? Een stuk Nederlandse kaas (200 gram) kost zo'n 2,5 euro, maar daarvoor krijg je wel een vieze, naar plastic smakende kaas voor :P

Koeweit is mijn derde keer in het buitenland, en ik heb het paardrijden opgegeven toen ik voor de eerste keer wegging. Het is er helaas niet meer van gekomen om opnieuw te beginnen. Ik mis het wel, maar mijn tijd is beperkt, en andere studiegerelateerde dingen moeten op dit moment in mijn leven prioriteit hebben. Wat betreft het paardrijden hier, dat kan ook. De meeste paarden die hier gehouden worden, worden gehouden voor races of de fok, maar er zijn ook clubs waar je kunt rijden als expat zijnde. En dan maakt het geen verschil of je man of vrouw bent. Zo'n club is een soort manege geloof ik.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:23

Mooie foto's weer.
De zee is inderdaad een prachtige kleur.

Geniet van je laatste weken.
Al vastere plannen voor de route van de terugreis?