merrylegs schreef:aww die kittens

Wel héél duur, zijn het soms raskatten of is dit een normale prijs voor een bastaardkat?
Dit zijn raskatten, speciaal geïmporteerd uit Europa. Dat zie je overigens niet aan de omstandigheden waaronder ze leven, ik zou toch wel een beetje beter voor ze zorgen als ik zulke dure katten verkocht. De winkel waar ik deze foto maakte was nog de beste, in andere winkels waren de omstandigheden diep triest. In sommige winkels zitten de beesten buiten (wel in de schaduw, maar niet in de airco dus), terwijl het zo'n 45 graden is. Voor langharige rassen, die uit een heel ander klimaat komen, is dit echt een ramp. De helft van de katten lag dan ook als een gek te hijgen om de warmte maar kwijt te kunnen, dat breekt echt je hart
Furrow schreef:Heb jij niet dat mensen je gek verklaren om naar daar te gaan, als ik iets uitspreek over mijn wens, denken ze direct aan plekken waar vrouwen niet mogen autorijden en alleen in een boerka mogen buitenkomen.
Dat is inderdaad het gangbare beeld, maar hier (en ook in de Emiraten) zijn zoveel expats dat je min of meer toch wel je gang kunt gaan als Europese vrouw. Natuurlijk zijn er dingen die je niet kunt doen, maar het leven is niet zo beperkt als mensen zich het voorstellen 
Ladybird schreef:Wat super gaaf zeg! wat kost zon pak met speculaasjes nou?
je zit op bokt, dus de kasn is groot dat je iets met paarden hebt
Mis je dat daar? of is het ook mogelijk (om als vrouw zijnde) paard te kunnen rijden? en hoe gaat dat?
Een pak speculaasjes kostte zo'n 2 euro. Valt heel erg mee, toch? Een stuk Nederlandse kaas (200 gram) kost zo'n 2,5 euro, maar daarvoor krijg je wel een vieze, naar plastic smakende kaas voor
Koeweit is mijn derde keer in het buitenland, en ik heb het paardrijden opgegeven toen ik voor de eerste keer wegging. Het is er helaas niet meer van gekomen om opnieuw te beginnen. Ik mis het wel, maar mijn tijd is beperkt, en andere studiegerelateerde dingen moeten op dit moment in mijn leven prioriteit hebben. Wat betreft het paardrijden hier, dat kan ook. De meeste paarden die hier gehouden worden, worden gehouden voor races of de fok, maar er zijn ook clubs waar je kunt rijden als expat zijnde. En dan maakt het geen verschil of je man of vrouw bent. Zo'n club is een soort manege geloof ik.