Turkije (marmaris) zomer 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Re: Turkije (marmaris) zomer 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 19:49

Ik heb betaald met lira. Die kan je gewoon pinnen bij de banken daar!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:39

Wij betalen ook bijna altijd met lira. Is meestal nog voordeliger ook.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:47

Mijn vriend en ik gaan eind september 10 dagen naar Akyarlar. We gaan naar hotel Acacia club. En volgens mij vliegen wij met corendon. Ik kan niet wachten tot het zover is..heb er zo'n zin in!! Op de foto's ziet de omgeving er prachtig uit!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:32

Wat leuk jastiehorse! Hoeveelste ga je?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:09

Ik ben in akylar geweest. Hotel was erg leuk Bodrum en Turgutreis ook maar nadeel was dat je niet direct lopend naar een stadje of boulevard kan. Altijd met dokmus busjes.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:20

Miejmoon dat hebben we idd gelezen, vinden we ook geen probleem verder. Wij gaan vooral voor een niet te veel doen vakantie :P

Bambino we gaan 25 september PAS :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:51

Ik zit op dit moment in Marmaris! :) of nouja, Icmeler! We zijn maandag middag aangekomen! Dinsdag ebben we een quad safari en een hamam behandeling gedaan, woensdag dagje strand en wezen jetskien, gister wezen duiken en vandaag hebben we lekker een rustig dagje zwembad! Morgen gaan we paardrijden! Echt zin in! Degene waarbij ik geboekt hebt zegt dat de paarden goed verzorgd zijn dus ik ben benieuwd! (Werd in een voorgaand bericht genoemd: complete travel!) wij hebben alles bij hun geboekt en de service is perfect! Dus morgen paardrijden, die dag daarna weer lekker niets doen, dan een boot trip naar turtle beach en de dag erna gaan we alweer naar huis! Ik kan het jullie allemaal aanraden om te doen! Tot nu toe is het zo gaaf allemaal!
Ik betaal alle excursies in euro's en probeer de rest zo veel mogelijk in lira's te doen! De koers staat nu heel hoog dus je geld is veel waard nu! En lira's pinnen kan overal, alleen moet ik ook nog uitzoeken waar we euro's kunnen pinnen! We hebben wel een ING bank voorbij zien komen toen we met de dolmus naar Marmaris gingen!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:08

Klinkt alof je het goed naar je zin hebt :)
Veel plezier nog de komende dagen!

Hoe vind je het hotel? Zit je ooit voor bij de bar (die niet all inclusive is)?

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:31

Ik bevind me op dit moment ook in marmaris!!! Wat is het genieten zeg hier! En een super hotel!!!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:33

Ik ga morgen weer naar huis helaas! Heerlijke vakantie gehad, veel gezien en gedaan.. en genoten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:07

Ik vind het hotel wel goed! Heel veel Nederlanders! De hoeveelheid kip vind ik erg meevallen! Maar het eten is wel lekker! We zitten af en toe bij die bar vooraan! Maar dat doen we alleen voor de Wifi! De Wifi doet er dan gemiddeld 12 uur lang dus het kan dan zijn dat je de ochtend daarna nog Wifi bij het zwembad hebt! Heerlijk. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:12

zou het nu nog heel druk zijn? Ik hoorde dat sommige scholen volgende week alweer beginnen.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:19

Basisscholen en middelbare scholen idd wel!
Universiteit begint september weer. Wij gaan pas de 18e, hoop dat er nog wel wat mensen rondlopen :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:25

Ik hoop juist dat het rustig is :-P een beetje drukte is oké, maar niet dat alles overal vol ligt/zit

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:18

Kan je zeggen dat het nu heel erg druk is, maar dat is over een paar dagen weer weg. Veel mensen uit istanbul en andere delen komen naar marmaris om suikerfeest te vieren. Stond gisteren zelfs in een enorme file in marmaris, veel zijn alweer onderweg naar huis gok ik. Foto van barstreet gezien, dat stond echt helemaal vol.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:26

Of je nu betaalt in lira of euro, voor niet turken zijn de prijzen altijd hoger.
Zij kunnen ook omrekenen, verkopers hebben een prijs in gedachte en die hangt niet af van de soort valuta.
Plus als in in euro betaalt,dan weet je wat iets kost en of dat het (je) waard is.
In lira weet je dat alleen als je de actuele koers weet en gaat staan omrekenen.

Wij betalen altijd in euro, hoewel mijn man een Turk die aardig goed is geïntegreerd als het om Hollandse zuinigheid gaat.
Laatst bijgewerkt door Boras op 10-08-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:32

Voor het boeken van excursies, wij gaan nu met corendon en we kunnen bij hun ter plaatse excursies boeken maar twijfelen ook om het bij turkije-excursies.nl (complete travel) te doen. Tips?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:52

Maar weet je al precies welke excursies je wilt doen? Want heb je dan niet zoiets als je nu al dingen gaat boeken dan ben je op vakantie en heb je alsnog verplichtingen. Terwijl ter plaatse boeken wanneer je zin heb om iets te gaan doen is toch veel fijner?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:54

We willen sowieso duiken en hamam en dan nog een safari (quad of jeep).

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:56

Tja ik persoonlijk zou het lekker daar ter plaatse boeken :j
Kan je zelf kijken naar de omstandigheden per dag ( denk aan : goed uitgerust, het weer en wat je de dag ervoor al ondernomen heb. )
Het is juist zo lekker op vakantie zijn zonder verplichtingen en anders zit je direct ergens aan vast.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:02

Ja alleen kunnen wij met 7 meiden wel wat verplichtingen gebruiken anders wordt het daar zon kakelhok :+
Ben bang dat we anders teveel aan het strand gaan luieren terwijl we juist wat meer willen ondernemen. Morgen gaan we bij elkaar zitten en het bespreken :)

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:45

Het is nu wel druk ja in marmaris
Hier in het hotel merk je inderdaad wel dat het suikerfeest is, veel turken die voor een paar dagen hier zijn.
Er zijn nu wel wat minder nederlanders in het hotel dan voorgaande weken, vooral minder kleine kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:23

Undefined schreef:
Voor het boeken van excursies, wij gaan nu met corendon en we kunnen bij hun ter plaatse excursies boeken maar twijfelen ook om het bij turkije-excursies.nl (complete travel) te doen. Tips?

Ik heb via complete travel geboekt (5 excursies) en dat ging prima! Heb goed contact met de medewerkers in Nederland en als er iets is kan ik haar gewoon whatsappen, dan lost zij het op! Super makkelijk contact dus! Ze heeft de eerste dag dat we hier waren haar Turkse collega naar on toe gestuurd zodat we het over de excursies konden hebben en en hebben toen meteen geboekt! We kregen de hamam gratis omdat we zo veel excursies boekte! Als bijvoorbeeld de cd met foto's te laat in het hotel komt, whatsapp ik haar gewoon en dan neemt zij weer contact op met het bedrijfje waar we de excursie bij hebben gedaan! :) ik kan het je in ieder geval aanraden!

En wat ik gezien heb van mensen die bij corendon hebben geboekt (excursies bedoel ik dan) dat ze best aak te laat komen ophalen!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:28

Oke bedankt! Heb inderdaad haar nummer nu ook voor als we vragen hebben.
Gaan vanavond overleggen! Jullie hebben dus via hun geboekt maar wel pas in Turkije?
Was je ook in Marmaris? Kun je excursies aanraden? :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:23

Ik ben met Corendon in Marmaris geweest begin juli dit jaar en we hebben ook drie excursies gedaan. Namelijk de kroegentocht, all inclusive boottocht en de jeepsafari. Ik kan eigenlijk alles heel erg aanraden en vooral de jeepsafari was ontzettend leuk! Wij zijn altijd gewoon goed op tijd opgehaald, maar we hoorden wel van andere Nederlanders die bij ons in de jeep zaten toen dat bij 1 stel bijvoorbeeld ze nooit op waren komen dagen (de datum van de jeepsafari was verzet en daar hadden wij in ons hotel netjes een fax van gekregen, maar schijnbaar komen die faxen soms niet aan bij het hotel en die mensen wisten dus ook niet dat het van datum veranderd was). En bij anderen waren ze hun vergeten op te halen..