Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:20

Vraagje aan de toekomstige reizigers of mensen die willen reageren?
Omdat mijn thaise schoonzusje ( engelse lerares in thailand) volgend jaar naar Nederland komt ( als eindelijk al die papierenrompslomp eens erdoor is)... ben ik eens polshoogte aan het nemen of er interesse zijn voor reizigers naar Thailand om basis thais te leren, o.a. weg kunnen vragen, misschien medische dingen, boodschappen/ eten bestellen ?
Idee was via Skype, prive lessen, want ze gaat in zuid limburg wonen ;-).
Zou hier animo voor zijn en wat zou een redelijk bedrag zijn voor een uur ? ( x lessen vooruit betaald) Of een basis -stoom- cursusje?
Dit in engels-thais, nederlands gaat steeds beter maar engels-thais is voor haar vertrouwd :-).
Omdat er toch nog weinig thaise mensen echt beetje engels onder de knie schijnen te hebben lijkt me dit erg fijn voor vakantiegangers/backpackers.
Gewoon zo maar een idee en omdat ik ook graag beetje de taal leer van een vreemd land lijkt me dit voor haar fijn om iets om handen te hebben straks hier.
Ideeën welkom :-), mag allemaal pb uiteraard zodat ik de reisverhalen etc. niet onderbreek.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:22

Finair schijnt wel ptima te zijn! Wij hebben getwijfeld tussen Emirates en Lufthanza. Okdst Lufthanza de chillste vluchttijden had, hebben we daar voor gekozen. 635 inclusief verzekeringen en toeslagen :) Wel n tussenstop in Frankfurt heen en terug.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:59

Oké bedankt. :) Lufthansa heb ik ook goede ervaringen mee. Ben met die vliegmaatschappijen vorig jaar naar Zuid Afrika gevlogen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:07

enzino schreef:
CalvinenGino schreef:
http://www.nu.nl/algemeen/3637829/noodw ... esten.html

Hopelijk is het over als ik ga in januari'

Je kan maar beter geen hotel boeken dicht bij Khaosan Rd. In het centrum zijn de effecten nagenoeg nul aangezien de protesten vooral plaats vinden rond het parlement, democracy monument en de regeringsgebieden.

Maar Khao San Road ligt toch best een eind van het parlementsgebouw? Wij slapen volgende week dinsdag en woensdag nabij dat gedeelte en was eigenlijk nog niet zo bang. Maar nu begin ik hem een beetje te knijpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:46

Mareska schreef:
Maar Khao San Road ligt toch best een eind van het parlementsgebouw? Wij slapen volgende week dinsdag en woensdag nabij dat gedeelte en was eigenlijk nog niet zo bang. Maar nu begin ik hem een beetje te knijpen..

Nabij het parlement of nabij Khaosan rd?

Khaosan road is vlakbij democracy monument en dat is de centrale plek voor de protesten.
Daarnaast heb je kleinere protesten en ongeregeldheden op andere plaatsen die een bepaalde betekenis hebben. Een groep protesteerders is nu bijvoorbeeld het ministerie van financien binnen gedrongen om dat te bezetten.

Maar alles is tot nu toe (relatief) rustig zolang je je maar niet in de menigte gaat mengen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:00

Khoa San Road. Het was ook niet mijn bedoeling om me te mengen in de protesten, maar vraag me een beetje af of het slim is om de toerist uit te gaan hangen als het mogelijk 'niet helemaal veilig is'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:29

De protesten houden waarschijnlijk op donderdag 5 december op, maar dat is dan net te laat voor je.
Veiligheid zal niet het grootste probleem zijn, een groter probleem is dat er geen verkeer mogelijk is. En er is geen skytain/metro in dat gebied, dus het kan wat langer duren om je hotel te bereiken (veel taxichauffeurs zullen die omgeving ontwijken) en om een taxi naar een andere plek te vinden.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:26

Zo lastig.. wilde deze week ticket naar Bangkok boeken.. weet nu echt niet of het verstandig is..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:30

Bij geldwissel kantoortjes moet je uitkijken , precies willen weten hoe. moet je even alberto stegeman opzoeken, op gelicht in het buitenland.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:49

franka75 schreef:
Bij geldwissel kantoortjes moet je uitkijken , precies willen weten hoe. moet je even alberto stegeman opzoeken, op gelicht in het buitenland.

pinnen kan op elke hoek :D

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 03:56

Vraagje aan personen die ervaring hebben met Bangkok!
Ik wil vooraf 2 of 3 nachten bij een hotel in Bangkok boeken.. maar.. welke? Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde hotels?
Ik hoef niet persé in de drukkere wijken te zitten, misschien zit ik zelfs liever in de buurt van het vliegveld (iemand die ik ken noemde de wijk 'Makasan'?). Verder mag het hotel voor deze twee nachten best iets luxer zijn dan gemiddeld..

Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 04:14

Check Agoda of Booking.com: daar kan je heel makkelijk zoeken op wijk en je keuze baseren of ervaringen van duizenden andere mensen (customer rating).

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:07

wij hebben in het nasa vegas hotel gezeten in bangkok.
prima hotel!
vanaf het vliegveld pak je de skytrain en vanaf het station is het drie minuten lopen naar het hotel.
de skytrain brengt je ook naar het centrum, ideaal!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:15

Wij gaan ook naar het Nasa Vegas Hotel, goedkoop en opzich wel een fijn hotel volgens mij, vooral de eerste 2 nachten na zo een reis :)

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:08

Hoe is het nu in Bangkok? Laatste nieuws wat ik zo snel vind is van eind november / begin december.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 03:49

Afgelopen maandag was het nog onrustig met grote protesten, daarna is het stil geworden.
Alleen rond democracy monument zijn er nog betogers, maar die doen niet heel veel meer.

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:04

Ik vertrek dinsdag naar Thailand voor 12 dagen.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:40

enzino schreef:
Afgelopen maandag was het nog onrustig met grote protesten, daarna is het stil geworden.
Alleen rond democracy monument zijn er nog betogers, maar die doen niet heel veel meer.

Dank je wel voor de update!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 09:48

enzino schreef:
Check Agoda of Booking.com: daar kan je heel makkelijk zoeken op wijk en je keuze baseren of ervaringen van duizenden andere mensen (customer rating).

Agoda.com is een fijne site, dankjewel! Vanavond via deze site een hotel boeken :)

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:45

Iemand al in Phuket geweest, ik vertrek dinsdag naar daar voor de allereerste keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:39

Yellona schreef:
Iemand al in Phuket geweest, ik vertrek dinsdag naar daar voor de allereerste keer

Phuket is vooral berucht om de taxi maffia: je zult de hoofdprijs betalen om ergens te komen (vergeet het maar om een taxi te vinden die de meter wil gebruiken). Zorg dus dat je daar op voorbereid bent en alle alternatieve en bijbehorende prijzen kent.

Verder is het een schitterend eiland (helder blauwe zee, mooie stranden) maar het toerisme heeft er duidelijke sporen achtergelaten (vervuiling, buitenlandse cafe's, veel troep voor toeristen te koop, duur, etc.).

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:49

Zoekt iemand misschien nog een reismaatje voor de zomervakantie 2014? :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:51

Zo het Nasa Vegas hotel is geboekt.
Heb gezien dat r een station in de buurt is, Het Khlong Tan Station.
Kan alleen niet vinden of er ook een rechtstreekse trein/metro van het vliegveld naar dit station gaat?
Iemand ervaring/sugesties?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:21

ik zou lekker een taxi nemen :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:48

Misschien maar doen, gezien we rond half 7 's avonds landen is het ook finn, om gewoon lekker nr het hotel tr gaan ;)
Wat zijn eigenlijk normale prijzen voor die taxiritjes?