Indonesie 2013!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:56

Mijn zus is daar geweest. Blijkt wel mooi te zijn! Ik ga er ook heen tijdens mijn reis. Zal 6 weken in Indonesië vertoeven :D

Eulogy

Re: Indonesie 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:25

Ik ben op Gili Trawangan geweest! Vond het echt heel mooi, er was natuurlijk niet zo veel en het was heel klein maar dat was juist wel fijn eigenlijk.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:27

Wij gaan er in juli ook 6 dagen heen (Gili Trawangan) kun je er ook mooi snorkelen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:27

Ik denk dat wij dan ook naar Gili Trawangan gaan, lekker chillen een paar daagjes :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:54

VBij ons is alles bijna geboekt, moeten alleen nog een hotel boeken in Kuala Lumpur. Maar dat gaan we van het weekend doen :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:59

Olympia schreef:
VBij ons is alles bijna geboekt, moeten alleen nog een hotel boeken in Kuala Lumpur. Maar dat gaan we van het weekend doen :)

Quality city centre is een leuk hotel, ong. 5 min van de monorail af! Simpel hotel maar je gaat waars. toch de stad verkennen.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:10

Ik wil alleen hotel boeken in Jakarta! Rest zie ik daar wel. Iemand aanrader daar? :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:27

Ik zal eens kijken waar wij zaten in Kuala Lumpur; fijn hotel op een gunstige locatie. Wij waren met tien minuten lopen op china market (al een hele belevenis op zich en heerlijk eten) en bij die grote zendmast.

Iemand toevallig ervaring met lokale touroperators die complete tours in sumatra aanbieden? Ik kan het wel in NL boeken maar als ik lokaal boek houdt de bevolking er een stuk meer aan over :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:00

Hoewel het niet indonesië is maar Maleisië (Sabah/borneo), wil ik diegenen die tijd overhebben en avontuurlijk zijn ingesteld de tip geven om voor een paar dagen naar de Kinabatanganarea te gaan.

Hoewel het bijna 10 jaar geleden is en het camp inmiddels is verplaatst bestaat Uncle Tan nog steeds en heb ik nog steeds veel vertrouwen erin dat ze je een fantastische ervaring kunnen bieden.

http://www.uncletan.com/index.html

Kosten voor een 3day/2 night package zijn 420 ringgit (info van 2012 kan dus inmiddels wat meer zijn)/ong.95 euro.
Hier zitten maaltijden/koffie/thee bij inbegrepen (en natuurlijk transfer naar het kamp/slaapgelegenheid etc), in het kamp zelf kun je flessen water aanschaffen en blikjes frisdrank, deze worden apart afgerekend en zijn dus niet inbegrepen ('handeltje' voor de jongens in het kamp nl, maar zeer zeker geen extreme prijzen).
Verlenging kost per dag ong. 18 euro (80 ringgit), en is incl maaltijden en je kunt weer mee op de excusies mits er voldoende plaats is (in hoogseizoen kan dit dus niet mogelijk zijn... maar dat weet ik niet zeker want ik ben nooit in hoogseizoen geweest)

Het kamp is basic... echt basic, verwacht geen luxe lol, electriciteit is er alleen 's avonds (generator), douche is een outdoor mandi (emmer water >.<, neem dus een bikini oid mee), toilet is biologisch afbreekbaar ding... gat in de grond >.<, slapen doe je in kleine hutjes op een dun matrasje met een meegekregen laken (of zelf meegenomen lakenzak).

Wat krijg je ervoor terug:
Een kans om wildlife te zien, de kinabatanganarea staat bekend om zijn wildlife en de hoge concentratie (de reden van de hoge concentratie is helaas bomenkap/plantagebouw), er is natuurlijk niets gegarandeerd maar je hebt kans Orang Oetangs en Olifanten(olifanten trekken dus dit is erg afhankelijk van de tijd dat je er bent, de kans is dus klein... maar als je er in de juiste tijd bent dan zie je ze ook in overvloed), gibbons (je zult ze misschien wel horen) leopardcats en andere katachtigen verblijven er ook maar die kans is klein, wat je zeer zeker wel zult zien is een overschot aan apen (long tailed macaque, pig tailed macaque, leaf monkeys, proboscis monkey (deze zijn geweldig!), flying foxes, en natuurlijk de nodige vogelsoorten incl. hornbills/eagles/kingfishers, reptielen: crocodiles/monitor lizards/diverse soorten kikkers, insecten.

Er zitten in de package 5 excursies, 1 ochtend riviersafari's (2 als er voldoende plek is), 1 afternoon riviersafari, 1 avond riviersafari, 1 moerassafari te voet, 1 dagsafari (te voet), alle safari's zijn 1-2 uur

Het is dus een complete package voor een aantal dagen. Aanvliegen op Sandakan (hoofdstad van Sabah, provincie van maleisisch borneo) en een taxirit naar de B&B is voldoende... daarna wordt je aan het handje meegenomen zegmaar.
De B&B staat los van het kamp, je kunt daar dus ook de dag/avond ervoor arriveren en daar slapen (wordt dus apart afgerekend), zodat je 's morgens naar Sepilok kunt (wereldbekend orang oetang opvangcentrum) wat op 5 min afstand zit, vervoer van de B&B naar Sepilok verzorgen hun gratis maar je kunt er ook naar toe wandelen.

Sandakan is te bereiken vanaf Kuala Lumpur, niet vanaf indonesie rechtstreeks (vlgs mij), Air Asia is de budgetoptie naar Sandakan, Malaysia Airlines de duurdere optie.

Wat is handig mee te nemen:
bikini (ivm douchen in de open lucht), muggenspul (sterke!), zonnebrand, zaklantaarn of mijnwerkerslampje (laatste is het handigst), zakdoekjes (altijd te gebruiken als wc papier als deze weer eens op is :P), volle batterijen voor je camera, evt. een verrekijker, handdoek (mocht je ervoor in hotels hebben gezeten waar deze gewoon waren... hier dus niet, het is geen hotel :P), lekkers/knabbels/chips/nootjes/sigaretten wat je nodig hebt om een aantal dagen 'te overleven', er is geen winkel middenin de jungle.

Voor foto's van het kamp, tik uncle tan camp in via google image
En/of lees de onderste helft van dit blog even (niet van mij hoor, kwam ik tegen):
http://somedayiwilltraveltheworld.wordpress.com/2013/12/19/walking-with-the-man-of-the-forest/

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:26

Klinkt heel gaaf Annemiek! Helaas geen tijd voor zoiets deze reis.

Hebben jullie nog tips voor Bali, leuke plekjes, wat moet je absoluut zien? Tips qua hotels/overnachtingen? Wat is de makkelijkste manier van vervoer?

Ik ben nog nooit richting Azie geweest, dus ik weet echt niets..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:48

Wat ik zelf een leuk plaatsje vond om een paar daagjes te verblijven is Padang Bai, en dan naar het Kerti Beach Inn. Superleuk resort met bamboohutjes voor 10 euro per nacht inclusief ontbijt (in januari was dat). :D
Padang Bai doen veel mensen aan om door te reizen naar Lombok, maar je hebt ook een hele mooie Blue Lagoon waar je goed kunt snorkelen vanaf het strand, een massage kan nemen of gewoon lekker zonnen en lunchen bij het restaurant. :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:04

Ik heb geboekt *\o/* . Mocht iemand nog tips hebben m.b.t. een Indonesische touroperator; we gaan terplekken onze trip naar Sumatra boeken. Overigens; wij willen vijf dagen gaan (vier nachten) ik zit nog een beetje te twijfelen over malaria tabletten. Het is zo kort en ik heb er echt enorm last van...

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:41

Prachtig Indonesië! Zit nu inmiddels een week op Java en kijk echt mijn ogen uit hier!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:18

Erpel schreef:
Prachtig Indonesië! Zit nu inmiddels een week op Java en kijk echt mijn ogen uit hier!

Waar zit je in Java? Toch niet vlakbij die vulkaan.. ach kom hoe heet 'ie ookalweer? Hij zit iig vlakbij de Borubudur, die ze overigens aan het inpakken zijn vanwege de as.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 02:51

Ja klopt echt balen! Waarschijnlijk gaat ie vrijdag weer open, wil m wel zien. Maar overal last van as! Zit dadelijk bij dieng plateau.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:34

Voor iedereen die naar sumatra wil heb ik een super reisorganisatie : sarasindo tours! James heeft voor ons alles perfect geregeld! Ze zitten in sumatra en denken echt met je mee hoe je jou reis het leukste kunt indelen. Mocht iemand interesse hebben, mijn pb staat open.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:53

Mijn reisgenootje wil ineens niet mee naar Flores.. iemand toevallig in de buurt die met mij mee wilt gaan? Zodat we ook kosten kunnen delen?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:08

Ik ben sinds donderdag terug dus dat gaat niet lukken :D . Iemand trouwens een idee hoe lang een jetlag kan duren? Ik ben al half de wereld over geweest maar nog nooit zo'n jetlag gehad als nu :(