Misschien een idee om iets met zijn alle met te gaan? (degen die willen en net als ik alleen zijn)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
heidy_wilco schreef:Traiectum schreef:Auschwitz (of een ander concentratie/vernietigingskamp) staat ook hoog op m'n lijstje, maar ik kan niemand overtuigen om mee te gaan. Normaal ga ik dan gewoon in m'n eentje, maar dit is te heftig om alleen te doen, volgens mij moet je na zo'n bezoek even niet alleen zijn.
Ik ben juist iemand die dan graag even alleen is. Over zoiets moet ik altijd denken en dan ga ik verschillende dingen uitzoeken en verwerken.
Maar we zouden haast wel een keer een reis met zijn naar Auschwitz (en/of andere kampen) kunnen doen. Ik ken ook alleen maar mensen die niet willen of kunnen.
Suzanne F. schreef:Er zijn er hier meerdere die graag willen maar geen reispartner hebben en niet alleen willen.
Enige moeilijke als je met velen wilt gaan is dat je alles op elkaar af moet stemmen. De reisperiode, het vervoer, overnachtingen, de planning (meerdere kampen of alleen Auschwitz) etc etc.
Doanique schreef:Bizar... Kom je daar aan zie je je koffertje of je nieuwe schoenen...
amies100 schreef:pluisje88 schreef:De raampjes bij de grond op foto 4 waren cellen van mensen die veroordeeld waren tot executie (doodgeschoten) het grind/zand is de binnenplaats waar het gebeurde. Als gevangene keek je dus uit op de binnenplaats waarbij je kon zien hoe anderen de kogel kregen tot jij aan de beurt was... Daar ben ik binnen geweest. Dat kan ik me nog herrinneren.
Het grind/zand was niet de binnenplaats bij de dodenmuur. De gevangene in die 2 celblokken konden niet kijken naar de excecuties. Deze ramen waren dichtgetimmerd.
Ik heb helaas geen foto's bij de hand waar je dit op kunt zien.
MarcoBorsato schreef:Ik wil liever niet met een grote groep. Gewoon een paar meiden van mijn leeftijd die het ook leuk vinden om 's avonds in Krakow even stoom af te blazen.