Polen, Auschwitz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Re: Polen, Auschwitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:19

ik wil er ook ''graag'' heen..klinkt zo raar :o
Misschien een idee om iets met zijn alle met te gaan? (degen die willen en net als ik alleen zijn)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:25

Er zijn er hier meerdere die graag willen maar geen reispartner hebben en niet alleen willen.
Enige moeilijke als je met velen wilt gaan is dat je alles op elkaar af moet stemmen. De reisperiode, het vervoer, overnachtingen, de planning (meerdere kampen of alleen Auschwitz) etc etc.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:27

Wij trekken voor ons groepje (4 personen) minstens 2 dagen uit voor Auschwitz, vanwege de verschillende kampen. Als we er dan toch naartoe gaan willen we dan ook echt alles zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:28

Bizar... Kom je daar aan zie je je koffertje of je nieuwe schoenen...

Traiectum

heidy_wilco schreef:
Traiectum schreef:
Auschwitz (of een ander concentratie/vernietigingskamp) staat ook hoog op m'n lijstje, maar ik kan niemand overtuigen om mee te gaan. Normaal ga ik dan gewoon in m'n eentje, maar dit is te heftig om alleen te doen, volgens mij moet je na zo'n bezoek even niet alleen zijn.

Ik ben juist iemand die dan graag even alleen is. Over zoiets moet ik altijd denken en dan ga ik verschillende dingen uitzoeken en verwerken.

Maar we zouden haast wel een keer een reis met zijn naar Auschwitz (en/of andere kampen) kunnen doen. Ik ken ook alleen maar mensen die niet willen of kunnen.

Ik bedoel ook niet om meteen een groepsgesprek oid te houden. Maar als je helemaal in je eentje bent, dan kun je met niemand praten als je daar behoefte aan hebt, en dan zit je daar op de dag zelf en de hele terugreis mee. Dan lijkt het me prettig dat er iemand bij je is.

't zou wel een idee zijn om met een groep van hier te gaan - hebben we iig onze paarden om over te praten als we wat luchtigers tussendoor willen :)

Anoniem

Suzanne F. schreef:
Er zijn er hier meerdere die graag willen maar geen reispartner hebben en niet alleen willen.
Enige moeilijke als je met velen wilt gaan is dat je alles op elkaar af moet stemmen. De reisperiode, het vervoer, overnachtingen, de planning (meerdere kampen of alleen Auschwitz) etc etc.

Klopt.. Dat is het hem

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:32

Doanique schreef:
Bizar... Kom je daar aan zie je je koffertje of je nieuwe schoenen...

Wat ik heel akelig vond was dat mensen bijvoorbeeld schoenpoets hadden ingepakt voor het concentratiekamp.. die mensen hadden echt geen idee wat ze te wachten stond (of geloofden het niet, in de eerste tijd van de geruchten waren er ook een hoop mensen die het wel gehoord hadden maar dachten dat het overdreven was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:33

Schoenpoets... Jeetje...
Het is echt zo zielig hoe onwetend die mensen waren, die komen daar aan en zien al die ellende al...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:35

Ik kan minimaal 3 dagen van huis,langer niet invb kleine kindjes en melkvee.
Maar een idee misschien voor een topic??
Kijken of we eruit komen met zijn alle??

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:38

Ja, ik denk dat het maar even in een ander topic moet inderdaad. Is hier denk ik niet zo gepast.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:39

We hoeven toch ook niet met 1 groep te gaan? Gewoon kijken wie wanneer kan, en mensen die tegelijk kunnen, gaan samen. Ik vind het een prima idee :Y

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:39

Kan inderdaad ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:43

Maak een planningstopic met meerdere data. Kan iedereen zelf kiezen wnaneer hij of zij wilt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:01

amies100 schreef:
pluisje88 schreef:
De raampjes bij de grond op foto 4 waren cellen van mensen die veroordeeld waren tot executie (doodgeschoten) het grind/zand is de binnenplaats waar het gebeurde. Als gevangene keek je dus uit op de binnenplaats waarbij je kon zien hoe anderen de kogel kregen tot jij aan de beurt was... Daar ben ik binnen geweest. Dat kan ik me nog herrinneren.

Het grind/zand was niet de binnenplaats bij de dodenmuur. De gevangene in die 2 celblokken konden niet kijken naar de excecuties. Deze ramen waren dichtgetimmerd.
Ik heb helaas geen foto's bij de hand waar je dit op kunt zien.

Dan was dat op een andere plek maar er is wel zon plek. ik ben zelf in zon cel geweest met een gids. Die cel was zo klein dat je er op een bankje kon zitten, en ervoor kon staan n dan was de ruimte vol. maar je keek daar dus uit op de executieplek. brrr

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:35

Ik wil liever niet met een grote groep. Gewoon een paar meiden van mijn leeftijd die het ook leuk vinden om 's avonds in Krakow even stoom af te blazen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:39

MarcoBorsato schreef:
Ik wil liever niet met een grote groep. Gewoon een paar meiden van mijn leeftijd die het ook leuk vinden om 's avonds in Krakow even stoom af te blazen.

Inderdaad Lieveli, ik heb het liever ook niet te groot. Ik ben best rustig en kan niet zo bijster goed tegen drukte. Daarbij is het ook wel onhandig om met een hele grote groep te gaan.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:42

dat wil ik ook niet een hele grote groep,maar ik denk niet dat er veel meiden erheen gaan en je hebt altijd afhakers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:43

Nee idd , we zijn geen japanners die met bussen vol naar europa komen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:51

Ik ben in Sachsenhausen (Bij Berlijn) en Theresienstadt geweest (bij Praag),
zeer indruk wekkend..
wat mensen elkaar aandoen...

Als jullie naar zo'n kamp willen, kan ik het alleen maar aanraden, het is heel wat om daar rond te lopen en te beseffen wat er daar allemaal gebeurt is, heeft op mij in ieder geval heel veel indruk gemaakt.
Alleen moet je er eigenlijk maar met paar mensen of 1 goede vriend of zo rond lopen, het is heel raar namelijk om daar te lopen, wel fijn om dat dan te doen met iemand die je goed kent.
En grote groep is niet heel practisch en doet de sfeer ook geen goed denk ik..

Auschwitch lijkt me nog indrukwekkender..... dan de kampen waar ik ben geweest, gewoon alleen al vanwege de massaliteit....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:01

Ik heb de mensen die ik meewil gepb't. Ik denk niet dat je er een meetingtopic van moet maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:49

Ik ben nog even wezen zoeken naar wat kosten. Misschien dat jullie er nog iets aan hebben. Wel doe ik alles low-budget.

Ik heb een nachttrein(NS Hispeed) gevonden van AMS- Warschau voor 49 euro een retour zal dan op 100 euro uitkomen.

Hostels in warschau tussen de 10 en 15 euro per nacht. Een beetje afhankelijk met hoeveel je op een kamer wil. Ik ging vroeger altijd met meerdere maar nu ik wat ouder word (38) weet ik niet of ik dat nog wil)

Dan met de trein naar krakau daar kon ik geen prijs van vinden...iemand die dat weet?

Hostels Krakau zijn hier ook tussen de 10 en 15 euro per nacht. Sommige met ontbijt.

Excursie's naar Auschwitz ben ik tegen gekomen voor 39 euro. Maar ik heb zomaar het gevoel dat je die het beste ter plekke in je hostel/hotel kunt boeken. Of daar heen en je daar aansluiten bij een groep.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:08

vanaf eindhoven kun je vliegen met ryanair op krakow, laagste tarief is 25,99 (enkele reis), als ik even uitging van 3 overnachtingen en met 15 kg bagage (moet je namelijk los boeken, anders mag je alleen 10kg handbagage meenemen), kwam ik uit op 130 euro voor een retour, terugvlucht was dus duurder, en 2x bagage bijboeken en zo kom je op 130 uit

puur qua info voor diegenen die eventueel al plannen aan het maken zijn :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:42

Hmm... Dat is niet eens zo gekke duur...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:52

wizz air is ook een goedkope maatschappij die op Polen vliegt, ook vamaf eindhoven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:53

Dat is helemaal niet zo gek , dat houdt ik eens in het achterhoofd