Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:15

rOcky_lofz schreef:
Linda_Bien schreef:
Dat Myour nu achteraf met haar ervaringen komt en dit niet eerlijk tegen zowel Bedouin als Sandra en de anderen heeft verteld vind ik eigenlijk nog wel het meest belachelijke wat ik hier in dit topic heb gelezen. Het feit dat zij (en ik quote) "bij thuiskomst tegen d'r ouders had gezegd dat ze erg benieuwd was of Sandra en de andere twee wel hun hele tijd gingen halen", maar niet het lef heeft gehad om Sandra en de anderen te waarschuwen vind ik ontzettend laag en not done. Hoe haal je het in je hoofd?

Jeetje, Wat een rot opmerking van jou zeg! :(

Wie zegt dat Myour niet het lef heeft gehad om anderen te waarschuwen ? had ze daar wel tijd voor ? had ze wel een mogelijkheid om hun te waarschuwen ?? volgens mij kan je daar niet eens een antwoord op geven, en houd je het er maar op dat het komt omdat Myour geen lef had...

_-:( wat een poedersuiker opmerking, kan er met me hoofd niet bij!

TS, heel veel sterkte :(:)

Wat een nare en vervelende ervaring moet dit zijn geweest.. Geen woorden voor.. Sorry, maar geloof toch echt TS

Ik bedoel het niet rot en ook niet gemeen, vind het gewoon ontzettend banketstaaf voor de meisjes als Sandra, want Myour heeft duidelijk aangegeven dat zij wist dat Sandra en die andere meisjes gingen, dan snap ik niet dat zij hen niet het hele verhaal heeft verteld en het alleen gehouden heeft op 'dat ze het te warm vond'. Ik had het misschien iets minder hard moeten verwoorden, was er alleen een beetje kwaad over. Sorry daarvoor :)[/quote]

opzich snap ik het wel, maar je weet de reden er niet achter, misschien wist ze het wel, maar waren de meiden al weg, of weet ik veel wat ;)

Geeft verder ook niet, kan gebeuren, ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:24

Bedouin, je zult ongetwijfeld helemaal weg zijn van je man. En ik heb geen enkel verstand van de cultuur daar in Tunesië. Maar schelden, spugen, vrouw van paard willen sleuren, in onderbroek bij vrijwilliger in de slaapkamer staan, vertrekkende vrijwilligers willen naaien met taxie en zelfs achtervolgen, massage op willen dringen...dat is echt niet normaal. In geen enkele cultuur, behalve die van uitschot. Geprovoceerd of niet, ramadan of niet; dit kan niet.

Of je deze man vertrouwd, bij hem blijft enz is geheel aan jou, maar het lijkt me niet verstandig meiden bij jullie vrijwilligerswerk te laten doen.

Daarnaast is eerder een heel goed punt genoemd; volgens je site moet 150,- betaald worden om bij jullie vrijwilligers werk te mogen doen. En dan kan een was draaien er niet van af?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:29

[quote="bedouin"]
Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar deze opmerking van Bedouin suggereert dat zij Sandra heeft gewaarschuwd,voor dat ze naar tunesie kwam,voor de "aanhankelijkheid" van haar man. En heeft afgesproken met Sandra dat zij dit direct aan haar moet melden,of is mijn Nederlands niet correct.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:32

Goh wat een verhalen.
Je hoort een verhaal in eerste instantie altijd van één kant.
Hier lees je verhalen van alle partijen.
Hoe het allemaal precies zit, en wat allemaal waar is en wat niet, weten alleen de desbetreffende mensen.
Ik snap best dat de cultuur en levensomstandigheden daar zo anders zijn, dat je inderdaad met een cultuurschok te maken krijgt.
In ieder geval, iedereen die erheen gegaan is om vrijwilligerserk te doen, jammer dat het zo gegaan is!
Verschrikkelijk om dan zo'n tijd te hebben.
En Bedouin, jij ook sterkte, lijkt me ook niet leuk om dit zo mee te maken.
Als alle verhalen kloppen en jij wist er niks van, is het vreselijk. En als de verhalen overtrokken zijn is het ook vreselijk.
En als jij er wel van wist dat je man zo is, maar toch opnieuw elke keer vrijwilligers aantrekt is ook verschrikkelijk.
Jij zit gewoon in een rotsituatie.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 04-08-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:41

Ook ik ga reageren, ik heb naar mijn gevoel te lang gezwegen. Dit bericht heeft het bloed uit mijn gezicht weg doen trekken, temeer omdat ik besef dat ik misschien iets had kunnen voorkomen.

Mijn eerste ervaring was tijdens mijn eerste trektocht, 2 jaar geleden. Samen met nog 2 meiden ben ik op trektocht gegaan. Bij deze trektocht was Bedouin niet aanwezig, haar man echter wel. Deze leidde de tocht. Het masseren, het alleen willen zijn met de meiden, het spugen naar mensen het komt me allemaal maar wat bekend voor. Tijdens deze tocht is dit echter totaal geëscaleerd. Tijdens de laatste overnachting werd er door de man zeer veel alcohol gedronken, waardoor het lontje zeer kort werd. 1 van mijn reisgenoten had goed contact met 1 van de chamerliers, hetgeen niet werd geaccepteerd door de man en ook werd verboden. Tijdens de laatste avond hadden deze twee een gezellig gesprek met elkaar waarop de man in woede uitbarstte en zeer dreigend op mijn reisgenoot af kwam. Mijn reisgenoot is daarop de woestijn in gevlucht, haar vriendin is haar achterna gegaan en ik heb hen mijn GPS met de coordinaten van het kampement gegeven. Zo konden ze niet verdwalen. Ik op mijn beurt heb de man proberen te kalmeren. Dit lukte in eerste instantie redelijk en ik heb per telefoon Bedouin opgebeld voor een oplossing en ik heb per telefoon contact gehouden met de twee meiden in de woestijn. Echter, tijdens dit gesprek werd de man weer woedend aangezien hij in de veronderstelling was dat ik wist waar zij waren, hetgeen ik niet wist. Voor ik het wist had ik een slag in mijn gezicht te pakken. Hierop ben ook ik de woestijn ingerend. Zonder GPS, zonder dekens, wel met het geluk dat ik zeer goed kan navigeren. Via de telefoon Bedouin gebeld en uiteindelijk is zij richting ons gekomen. 5 uur later ben ik gevonden en nog een half uur later de andere twee meiden.

Ik heb hierop Bedouin aangesproken op het feit dat het mij zeer onverstandig leek om haar man nog langer alleen met een groep weg te sturen en nog een aantal andere aanbevelingen. Het leek mij niet nodig om een pionierend bedrijf het onmogelijk te maken. Sterker nog, ik ben teruggeweest. Een jaar later.

Ook tijdens deze vakantie zijn er twee voorvallen geweest. Echter niet met mij, maar met twee andere meiden. Deze verhalen weet ik wel, maar mag ik niet vertellen, ze komen dan uit tweede hand. Ik heb beide meiden wel op de hoogte gebracht van dit topic en hen gevraagd te reageren. Het enige wat ik hier over mag zeggen is dat het dezelfde verhaal blijft. Een man die zeer handtastelijk is, ook wanneer de gast aangeeft dit niet te willen en die in combinatie van alcohol zeer onplezierig en onverantwoordelijk wordt.

Bedouin is hier door 3 mensen (waarvan ik weet, onder wie mijzelf) op aangesproken. De reactie blijft hetzelfde. De gast moet zich meer inleven in de cultuur, er is geen probleem en dit is normaal gedrag. Stellen dat ze niet van dit gedrag af weet is op zijn zachtst gezegd onjuist en gevaarlijk. En juist deze reactie stelt mij enorm teleur en maakt mij ook bang voor de toekomst van dit bedrijf.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:44

maaikemuis schreef:
Ook ik ga reageren, ik heb naar mijn gevoel te lang gezwegen. Dit bericht heeft het bloed uit mijn gezicht weg doen trekken, temeer omdat ik besef dat ik misschien iets had kunnen voorkomen.

Mijn eerste ervaring was tijdens mijn eerste trektocht, 2 jaar geleden. Samen met nog 2 meiden ben ik op trektocht gegaan. Bij deze trektocht was Bedouin niet aanwezig, haar man echter wel. Deze leidde de tocht. Het masseren, het alleen willen zijn met de meiden, het spugen naar mensen het komt me allemaal maar wat bekend voor. Tijdens deze tocht is dit echter totaal geëscaleerd. Tijdens de laatste overnachting werd er door de man zeer veel alcohol gedronken, waardoor het lontje zeer kort werd. 1 van mijn reisgenoten had goed contact met 1 van de chamerliers, hetgeen niet werd geaccepteerd door de man en ook werd verboden. Tijdens de laatste avond hadden deze twee een gezellig gesprek met elkaar waarop de man in woede uitbarstte en zeer dreigend op mijn reisgenoot af kwam. Mijn reisgenoot is daarop de woestijn in gevlucht, haar vriendin is haar achterna gegaan en ik heb hen mijn GPS met de coordinaten van het kampement gegeven. Zo konden ze niet verdwalen. Ik op mijn beurt heb de man proberen te kalmeren. Dit lukte in eerste instantie redelijk en ik heb per telefoon Bedouin opgebeld voor een oplossing en ik heb per telefoon contact gehouden met de twee meiden in de woestijn. Echter, tijdens dit gesprek werd de man weer woedend aangezien hij in de veronderstelling was dat ik wist waar zij waren, hetgeen ik niet wist. Voor ik het wist had ik een slag in mijn gezicht te pakken. Hierop ben ook ik de woestijn ingerend. Zonder GPS, zonder dekens, wel met het geluk dat ik zeer goed kan navigeren. Via de telefoon Bedouin gebeld en uiteindelijk is zij richting ons gekomen. 5 uur later ben ik gevonden en nog een half uur later de andere twee meiden.

Ik heb hierop Bedouin aangesproken op het feit dat het mij zeer onverstandig leek om haar man nog langer alleen met een groep weg te sturen en nog een aantal andere aanbevelingen. Het leek mij niet nodig om een pionierend bedrijf het onmogelijk te maken. Sterker nog, ik ben teruggeweest. Een jaar later.

Ook tijdens deze vakantie zijn er twee voorvallen geweest. Echter niet met mij, maar met twee andere meiden. Deze verhalen weet ik wel, maar mag ik niet vertellen, ze komen dan uit tweede hand. Ik heb beide meiden wel op de hoogte gebracht van dit topic en hen gevraagd te reageren. Het enige wat ik hier over mag zeggen is dat het dezelfde verhaal blijft. Een man die zeer handtastelijk is, ook wanneer de gast aangeeft dit niet te willen en die in combinatie van alcohol zeer onplezierig en onverantwoordelijk wordt.

Bedouin is hier door 3 mensen (waarvan ik weet, onder wie mijzelf) op aangesproken. De reactie blijft hetzelfde. De gast moet zich meer inleven in de cultuur, er is geen probleem en dit is normaal gedrag. Stellen dat ze niet van dit gedrag af weet is op zijn zachtst gezegd onjuist en gevaarlijk. En juist deze reactie stelt mij enorm teleur en maakt mij ook bang voor de toekomst van dit bedrijf.

:oo En weer valt mijn mond open van verbazing. Zonder begeleiding de woestijn in! Godzijdank dat dat goed is gekomen..

quera

:7 oei. Steeds meer negatieve verhalen

madelief88

MaaikeMuis... :\
Zooo, hier schrik ik al helemaal van, in je gezicht geslagen, de woestijn in gevlucht... jeetje...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:46

wow toch al een tweede verhaal uit eerste hand die zo negatief is. :oo

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:47

furious schreef:

3e toch?
Laatst bijgewerkt door Fellow op 04-08-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rOcky_lofz

ook hier valt mijn mond open.. :\ :oo

Dit is niet niks, en vraag me af waarom je een jaar later terug ben gegaan, na deze verschrikkelijke ervaring..

Sorry, maar het wordt steeds gekker, en begin steeds meer TS te geloven.. :(:)

cam

cam schreef:
bedouin schreef:
Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar deze opmerking van Bedouin suggereert dat zij Sandra heeft gewaarschuwd,voor dat ze naar tunesie kwam,voor de "aanhankelijkheid" van haar man. En heeft afgesproken met Sandra dat zij dit direct aan haar moet melden,of is mijn Nederlands niet correct.

Als je dit leest Blijkt mijn Nederlands toch beter dan ik dacht.
En Bedouin weet er dus van.
Ze waarschuwd zelfs
Laatst bijgewerkt door cam op 04-08-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:48

Ben benieuwd wat Bedouin op dat laatste verhaal te vertellen heeft.
Ik snap best dat er 1 iemand soms, vooral in een ander land en begrijp mij niet verkeerd, zich sneller 'aangevallen of minder veilig voelt'. Maar dat er steeds meer mensen zich bijvoegen met precies hetzelfde en dan nog zeggen dat het geen waar is?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:49

Hier valt mijn mond van open. Bedouin weet dus dat haar man ooit een klant geslagen heeft, dat hij drank misbruikt en jeetjemina.. Ik ben geschokt..
Dit kun je toch niet goed praten bedouin?

furious

KirstenVosje schreef:
furious schreef:

3e toch?

ja je hebt gelijk.

_janet_

Jeetje wat een verhalen....

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:50

Kimbers schreef:
Hier valt mijn mond van open. Bedouin weet dus dat haar man ooit een klant geslagen heeft, dat hij drank misbruikt en jeetjemina.. Ik ben geschokt..
Dit kun je toch niet goed praten bedouin?

en dan nog klanten met de desbetreffende man alleen laten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:51

Wat ik me eigenlijk afvraag. Is er geen organisatie of bond voor vrijwilligers waar je dit soort verhalen kunt melden? Dan worden toekomstige gasten of vrijwilligers gewaarschuwd.
Het topic zal in ieder geval via Google te vinden zijn neem ik aan. Een enkel verhaal kun je nog in twijfel nemen. Bij twee (los van elkaar staande) verhalen wordt het moeilijk, maar ik zie nu echt vier of vijf mensen met dezelfde ervaring voorbij komen. Dan lijkt me hier toch sprake van een sterke kern van waarheid.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-08-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:52

Cayenne schreef:
Wat ik me eigenlijk afvraag. Is er geen organisatie of bond voor vrijwilligers waar je dit soort verhalen kunt melden? Dan worden toekomstige gasten of vrijwilligers gewaarschuwd.
Het topic zal in ieder geval via Google te vinden zijn neem ik aan.

dat weet ik wel zeker :j

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:53

Jeetje.. Hier valt ook mijn mond weer van open.. :\

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:53

Ik heb intussen wat pb contact maar als ik het verhaal van MaaikeMuis hoor ben ik toch ook erg verbaasd :n .

TS, als je toen al zulke verhalen hebt moeten horen dat je gasten voor je man in de woestijn zijn moeten vluchten en een slag in hun gezicht hebben gekregen (!!!) zou ik me zéker eens goed achter de oren krabben of jou man wel in staat is om om te gaan met "westerse" meisjes. Want dat moet er toch wel zeker zijn. En daarmee wil ik niet zeggen dat hij hun moet behandelen alsof ze je in Amsterdam bent en alles zo Westers mogelijk houden voor "verwende Nederlandse poppen" geen trauma's te bezorgen. Maar wel dat hij voor ze open moet staan en begripvol dat het niet altijd gemakkelijk is. Er is imo nog een heel groot verschil tussen iemand een cultuurshock bezorgen of iemand een cultuurshock bezorgen door angst en dreigementen. En dan nog te zwijgen over gebruik van alcohol tijdens de begeleiding.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:54

rOcky_lofz schreef:
ook hier valt mijn mond open.. :\ :oo

Dit is niet niks, en vraag me af waarom je een jaar later terug ben gegaan, na deze verschrikkelijke ervaring..

Sorry, maar het wordt steeds gekker, en begin steeds meer TS te geloven.. :(:)

Ik ben idd teruggegaan omdat ik uiteindelijk geen kwade gevoelens had. Ik heb het destijds afgedaan als incident. Echter bij mijn tweede bezoek bleek niets minder waar. Een wijze levensles. En ik weet nu dat ik kan navigeren in de woestijn :')

Bedouin weet van dit alles, ze is hier door 3 personen (waaronder mijzelf) op de hoogte gesteld.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:55

Jeetje... -O-

Ik hoop dat meiden die dit overwegen eerst google even goed doorzoeken (zo kom je vast wel op dit topic uit), dit kan écht niet..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:55

rOcky_lofz schreef:
Cayenne schreef:
Het topic zal in ieder geval via Google te vinden zijn neem ik aan.

dat weet ik wel zeker :j

Klopt idd.

Ff gecheckt: 4de hit. Met als eerste woord: WAARSCHUWING (is de topic titel, maar dat wist iedereen vast wel)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:57

@maaikemuis ontzettend goed dat ook jij dit op durft te schrijven, ik hoop dat er nog meer 'ervaringen' komen.
Niet om de boel 'zwart' te maken maar om toekomstige slachtoffers te behoeden!

Want het is nu wachten tot het moment dat de boel verschrikkelijk uit de hand zal lopen.