Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:08

ShauniBef schreef:
Gaaf dier, leuk filmpje :D ! Je luistert alleen voor geen meter O:) !

Hoorde je dr niet ofzo := ?

Nou wat aardig zeg! Tuurlijk luister ik wel, waar vind jij dan dat ik niet luister? Heel soms hoor ik dr niet omdat ze dan wat te zacht praat maar verder....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:49

Vandaag heb ik voor de 2e keer op Sao Martinho gereden, ik heb nu alle ruinen gehad dus we beginnen maar weer vooraan het rijtje :P
Wat een leuk paard is dat zeg!! Schouderbinnenwaarts, wijken, appuyeren, wisseltje No Problemo! Kreeg ook nog hulp van Jose Carlos. Het is toch best wel leuk om een GrandPrix ruiter te horen zeggen dat het Muy Bien (Heel Goed) gaat!!

Sao Martinho is ook heel goed met minder ervaren ruiters, super dier dus!

Oh en toen ik vanmorgen de kudde merries wilde checken kwam ik erachter dat ze door het draad waren gegaan en echt een heel stuk verder stonden. Ik Elske gebeld en terug gereden met de auto naar boven. Ik ging toen op Daphne daarheen rijden, 2 andere meiden met de auto en dat zou ik het weiland inrijden en zo de kudde terug jagen. Echter waren 2 mannen al bezig en die had de kudde al op de goede weg... ik ben toen halverwege het land in gegaan en Daphne wist meteen wat ze moest doen, die werd heel druk en ging er achteraan! Echter waren er 2 stenen stukken tussen, ik had die al gezien en wilde al zachter gaan maar ik denk dat Daphne het nog niet gezien had ofzo, en die ging toen opeens op de rem, daar lag ik bijna.... :P Ik voelde me best een beetje zoals in Mc Leods Daughters :P

ShauniBef

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:27

Bedoel het niet gemeen hoor TS :') ! Omdat je voltes moest maken, niet rechtuit :D

Als je dit paard vaker gaat rijden, zou ik veel figuren met hem gaan rijden. Veel bochtjes ed :j

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:33

Wauw wat rij je netjes zeg op jouw filmpje! Heerlijk rustig zit je. Spannend avontuur!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:39

_Linn_ schreef:
ShauniBef schreef:
Gaaf dier, leuk filmpje :D ! Je luistert alleen voor geen meter O:) !

Hoorde je dr niet ofzo := ?

Nou wat aardig zeg! Tuurlijk luister ik wel, waar vind jij dan dat ik niet luister? Heel soms hoor ik dr niet omdat ze dan wat te zacht praat maar verder....

noh, das echt niet gemeen of onaardig bedoeld. maar het viel mij ook op dat ze zegt niet te lange stukken rechtuit maar voltes, en dat ik je welgeteld 1 volte zie rijden en verder lange stukken :o
verder ziet het rijden er netjes uit! +:)+

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:47

Huh, dan zie jullie vast een ander filmpje dan ik? :+
Ik zie haar gewoon voltes rijden, en doen wat er gezegd wordt. Alleen zwenkt het paard af en toe wat uit volgens mij/lastig te begrenzen, waardoor de voltes wat groter worden volgens mij :j

Leuk paardje hoor! En leuk om je verslagje zo te volgen :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 21:52

Zodra ik voel dat het tempo meer van mij is kan ik prima wat stukken rechtuit lopen. Zodra hij het tempo weer wat over gaat nemen ga ik weer de volte op. Ik ga niet honderd voltes achter elkaar blijven rijden natuurlijk :P En idd, hij zwenkt soms een beetje uit en dat is dan moeilijk te begrenzen :P Hij liep dus ook bijna Elske omver toen :P Maar dit was de eerste keer op hem en hij zal vanaf nu ook weer vaker onder het zadel zijn omdat er iemand weer terug komt die de ruinen allemaal rijdt.
Verder bedankt voor de complimenten, vind ik leuk om te lezen!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:47

Ik zie je helemaal voor me als een Mcleod :) Het klinkt echt gaaf meis !!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 14:12

Ik begin een beetje heimwee te krijgen....geen leuk gevoel.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:43

_Linn_ schreef:
Ik begin een beetje heimwee te krijgen....geen leuk gevoel.

:(:) geniet nou maar nog ff lekker daar wat een gave omgeving en wat een gave paarden

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 14:55

LadySpring schreef:
.

Stond daar iets wat ik niet meer mocht lezen??

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 14:58

Ja ik zit een beetje in een dip sinds het weekend. Elske heeft nu 5 weken vakantie en Alba is vandaag weer begonnen na 5 weken vakantie. Alba is spaans en spreekt niet zo heel goed engels. Door al dat spaans om me heen en omdat ik het niet snap voel ik me soms best een beetje alleen. En ik denk dat dat wel erger gaat worden nu Elske minder hier is en ik dus niet met haar nederlands kan praten. Hopelijk gaat dit gevoel over.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:56

:(:)
Ik snap dat gevoel wel goed. Hopelijk kom je snel uit het dipje!
Lukt het al wel een beetje met Spaans? :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 18:59

Emily_ schreef:

Niet echt....maar hopelijk leer ik het nu met Alba sneller, zij zegt eerst een zin in het spaans en dan zo goed mogelijk in het engels. Maar bij mij helpt herhaling vaak het beste, dus vaak als ze iets in het spaans zegt en het me uitlegd ben ik het even daarna weer vergeten. Ik kom erachter dat ik niet zo'n talenknobbel heb...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:25

nu al heimwee? :(:) en dan duurt het nog heeeeel lang opeens...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:29

Ariebombarie schreef:
nu al heimwee? :(:) en dan duurt het nog heeeeel lang opeens...

Ja maar als ik zou willen zou ik zo weer thuis kunnen zijn...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:02

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:58

_Linn_ schreef:
Emily_ schreef:

Niet echt....maar hopelijk leer ik het nu met Alba sneller, zij zegt eerst een zin in het spaans en dan zo goed mogelijk in het engels. Maar bij mij helpt herhaling vaak het beste, dus vaak als ze iets in het spaans zegt en het me uitlegd ben ik het even daarna weer vergeten. Ik kom erachter dat ik niet zo'n talenknobbel heb...

Tja, heimwee hoort er meestal wel bij.
Het nieuwtje en het vakantiegevoel gaan na een aantal weken over.
Degenen die daar wonen hebben hun routine, familie, vrienden... jij niet. Waarschijnlijk heb je ook niet zo veel om handen in je vrije tijd.
De taalbarriere speelt op nu je niet kunt leunen op de Nederlandse.

Als ik je een tip mag geven:
Nu is de kans om het echt een 'buitenland-ervaring' te maken en Spaans te leren.
Het gaat je wel lukken hoor... je maakt vaak sprongen in de taalontwikkeling. Dat duurt soms even.
Zoek afleiding en zoek niet veel contact met je thuisfront. Het is even een periode waar je doorheen 'moet'...
Focus je op wat je in Spanje kunt doen, de mensen daar en wat je daar wilt ervaren en leren....
Succes.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:53

kom op je kunt het!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:09

Wat een domper om na 3 weken heimwee te krijgen. Maar richt je lekker op wat je daar wel goed kunt doen: Spaans leren en genieten van de paarden en het mooie weer. Is het echt heimwee (naar Nederland) of is het het gemis aan iemand waarmee je echt kunt praten? Als je weet wat je mist kun je er wat aan doen. Als je gewoon een gesprekspartner mist, kijk dan eens rond of er in de buurt ook andere NL's zitten als je daar behoefte aan hebt of Engels sprekende mensen.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:42

wat een stoere ervaring! ik lees mee :) wel jammer dat je nu heimwee krijgt.. niet opgeven hoor!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:03

En misschien is er nog wel een andere stal in de buurt waar je als je zin hebt op je vrije dag heen kunt en waar ook nederlanders zitten. Wie weet zit er wel iemand bij jou in de buurt op een fokkerij of stal die hetzelfde heeft als jij!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:09

Ahh jammer.
ik kreeg het ook na een paar weekjes toen ik in egypte zat,
Gelukkig heb ik toen mensen ontmoet die me heel dierbaar zijn geworden.
Dus probeer nieuwe mensen te leren kennen, op je vrije dag ergens heen te gaan.

is heel eng int begin. maar mij heeft het toen wel geholpenn! :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:09

En, gaat het alweer wat beter?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:25

HippoLogic schreef:
Wat een domper om na 3 weken heimwee te krijgen. Maar richt je lekker op wat je daar wel goed kunt doen: Spaans leren en genieten van de paarden en het mooie weer. Is het echt heimwee (naar Nederland) of is het het gemis aan iemand waarmee je echt kunt praten? Als je weet wat je mist kun je er wat aan doen. Als je gewoon een gesprekspartner mist, kijk dan eens rond of er in de buurt ook andere NL's zitten als je daar behoefte aan hebt of Engels sprekende mensen.

Het is echt heimwee naar Nederland. Ik kan heel goed praten met Elske (die is dus ook nederlandse) dus daar ligt het denk ik niet aan. Maarja Elske is volgende week de hele week weg en dan gaat ze vanaf 5 sept voor 3 weken naar Nederland, dus misschien wordt het dan wel weer erger.

Enamorado schreef:
En misschien is er nog wel een andere stal in de buurt waar je als je zin hebt op je vrije dag heen kunt en waar ook nederlanders zitten. Wie weet zit er wel iemand bij jou in de buurt op een fokkerij of stal die hetzelfde heeft als jij!

Hier in de buurt zit niet veel, daar zou je dan toch een stuk verder voor moeten rijden. En aangezien ik geen auto heb en de auto van hier toch echt vaak nodig is.... dat is dus niet echt een mogelijkheid. Gister ben ik met Elske een stal wezen bezoeken op een kleine 2 uur rijden hier vandaan. Waren heel veel mooie PRE's, alleen maar bruine en zwarte paarden. Was een leuke, gezellige dag gister!

c_esther schreef:
Ahh jammer.
ik kreeg het ook na een paar weekjes toen ik in egypte zat,
Gelukkig heb ik toen mensen ontmoet die me heel dierbaar zijn geworden.
Dus probeer nieuwe mensen te leren kennen, op je vrije dag ergens heen te gaan.

is heel eng int begin. maar mij heeft het toen wel geholpenn! :)

Ik kan dus niet zomaar op me vrije dag ergens heen gaan want bijna alles moet je hier met de auto doen en die heb ik niet.... plus dat ik echt niet zou weten waar ik heen zou moeten gaan.

Het gaat nu wel weer iets beter met me. Ik had vooraf tegen mezelf gezegd dat ik het sowieso een maand moest geven omdat je dan echt pas in het ritme zit. Een maand is aankomende woensdag.... ik zeg eerlijk dat ik niet denk dat ik de 3 maanden vol ga maken, ik kan het denk ik niet nog 2 maanden 'volhouden'. Ik heb het iig wel gedaan, het is wel weer iets dat ik af kan sluiten. En ik vind het zeker niet opgeven ofzo als ik eerder naar huis zou gaan, als het gevoel niet helemaal goed is dan is dat gewoon zo. Ik heb nu ook echt heel sterk het gevoel dat ik weer naar school wil en de opleiding verloskunde blijft door me hoofd spoken. Ik heb er al informatie over opgezocht enzo en ga het ook even met me mams bespreken wat die ervan vind.