Wij hebben in Agios Gordis gezeten aan de westkust. Leuk dorpje, niet te toeristisch. Maar je moet geen wilde stapplannen hebben want dan ben je daar op de verkeerde plek.
Nee we zijn eigenlijk helemaal niet van plan om te gaan stappen, maar het is wel leuk om een beetje in een levendig dorpje te zitten. Onze plannen zijn meer het eiland bekijken, dagje strand enz..
Fitzroy
Geplaatst: 02-05-12 16:06
Ik durf niet te zeggen of daar een bus komt. Wij hadden een auto gehuurd en zijn daarmee over het eiland gereden. Persoonlijk vind ik waar wij zaten het leukste dorpje dat we gezien hebben en waren we blij dat we daar zaten. De rest leek naar onze mening wel op een kermis, zo druk overal
Ja, die muggen vond ik echt een drama Zodra je niet in de zon zat dan kwamen ze al en je hoorde ze niet zoemen zoals in NL (het leken ook op tijgermuggen, want ze waren gestreept, maar weet niet of ze dat waren). Ik kreeg echt enorm heftige reacties van die beesten. Leek wel alsof ik bont en blauw was
Vraag me overigens nog steeds af waarom het daar zoveel meer was dan op de andere eilanden. Daar moet ik vaak 's avonds ook wel smeren hoor, maar niet zo erg als op Corfu. We hadden 1 dag schaduw (bewolking) en toen zijn we gewoon zelfs binnen gaan zitten omdat we belaagd werden. Was gewoon overdag.
Weet nog wel dat we buiten op ons terras aan het kaarten waren (vakantieritueel ) en dat we op een gegeven moment met z'n 3en overal aan het krabben waren 't Zijn kleine mugjes maar jemig wat een bulten kreeg je daarvan.
Ik kan me ook niets herinneren van muggen, dus dat zal meegevallen zijn. Ik kan me ze op Skiathos nog wel herinneren. Toen stonden we zelfs op het punt om het eerste vliegtuig naar Nedeland te pakken. Jammer genoeg ging er maar een per week.
raket
Geplaatst: 02-05-12 20:49
Iemand van jullie weleens paardgereden op Kos?? Ik vind het altijd leuk om dat te doen op vakantie omdat je het land dan vanaf een wat minder toegankelijke kant ziet. ik heb vorig jaar op Zakynthos ook gereden, wel eerst gekeken welke paarden goed verzorgd worden en bij die stal afgesproken. We hadden een Griekse cowboy een geniale paardenman... Bij gebrek aan ruiterpaden reden we over akkers, dwars door sloten. In Spanje ook gereden, was ook super zo langs het ravijn etc..
Vind het ook altijd te warm en ook sneu voor die beesjes. Daarbij ben ik de enige in de familie die paardrijdt
raket
Geplaatst: 03-05-12 13:03
Ik zie het ook op vakantie vooral als een vervoersmiddel om op paden te komen die te voet met de warmte niet zo goed te doen zijn. Om 9.00uur heb ik echt heerlijk gereden hoor. Was echt geweldig, dwars door akkers en sloten etc..
Aaaah het is hier HEERLIJK! Het is perfect! Tussen 25 en 30 graden, super hotel en ga maar door! Zaterdag gaan we een boottocht doen van Rhodos-stad naar Lindos, maandag Rhodos-stad verkennen. Nu eerst nog lekker hele dagen luieren aan het zwembad, op het strand !