Naar welke landen ben jij al geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:46

ElineB schreef:
Fiffill schreef:
Verder ben ik helemaal verliefd geworden op Engeland <3 elke keer als ik daar voet aan wal zie voelt het als thuiskomen. :)
IJsland was ook een geweldige ervaring, ik ben er bijna 5 maanden geweest en het is een fantastisch land.

Wat leuk! Wil je daar ook echt ooit gaan wonen, of blijft het bij op vakantie gaan?

Geen idee, ik heb nog niet genoeg van het land gezien om zeker te weten waar dan, en ik zou heel graag eerst nog een keertje naar Schotland en Ierland willen... maar zo'n gevoel als bij Engeland heb ik met geen ander land gehad. :) Ben tot nu toe altijd met de boot geweest, als ik die krijtrotsen zie ga ik al bijna huilen. :')

vuurneon

Re: Naar welke landen ben jij al geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:51

Florida; vs, Frankrijk (favoriete vakantieland voor mij :j ), Portugal, België, Duitsland, Tsjechië, Italië, Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland.

Ik wil graag nog naar New York en Engeland.

Maar dit jaar ga ik weer naar Frankrijk, waarschijnlijk in de buurt van Calais zodat ik ook een overstap kan maken maar 2 dagen Engeland oid :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:53

Nederland, Duitsland, Italië :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:14

Fiffill schreef:
IJsland
België
Duitsland
Engeland
Luxemburg
Denemarken
Polen
Griekenland
Spanje
Portugal
Italië
Frankrijk

Sommige landen ben ik vaker geweest. Ik zou nog heel graag een keer naar Schotland, Rusland (en andere Oostbloklanden) en de rest van Scandinavië willen.
Bepaalde streken in Amerika trekken me ook wel, Canada ook. En Nieuw-Zeeland/Australië. Verder heb ik niks met Azië en Afrika, alhoewel Noord-Afrika (Egypte) me wel interessant lijkt.

Verder ben ik helemaal verliefd geworden op Engeland <3 elke keer als ik daar voet aan wal zie voelt het als thuiskomen. :)
IJsland was ook een geweldige ervaring, ik ben er bijna 5 maanden geweest en het is een fantastisch land.

Ohja, helemaal vergeten: Oostenrijk en Zwitserland :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:14

Luxemburg, daar ben ik ook nog geweest haha :D lekker gewinkeld :j

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:15

Ik alleen 3x naar Oostenrijk en ik ga naar Belgie!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:20

Nederland
Belgie
Duitsland
Frankrijk
Zweden
Denemarken
Finland
Noorwegen
Rusland
Engeland
Italie
Oostenrijk
Luxemburg
Zuid-Korea (familie komt daar vandaan)
En dit jaar misschien naar Amerika :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:06

Elanor schreef:
Wat een gave (en lange!) lijstjes hier zeg! Gelukkig zijn de bokkers met de 'waslijsten' over het algemeen wat ouder dan degenen met de wat kortere lijstjes. :D

Nemen jullie ook allemaal wat mee uit de landen waar je bent geweest? Ik neem bijvoorbeeld altijd een sleutelhanger mee. Heb er inmiddels zo veel dat ik nu een sleutelhanger-bos heb, zonder sleutels. :P

tegenvraag.. nemen jullie bv kleding mee die je kan weggeven na gebruik? of voor ons banketstaaf dingen zoals oude tennisballen of bv babykleertjes,tandpasta,balonnen? uiteraard in de armere landen dan he.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:10

Ik neem eigenlijk nooit wat mee op vakantie om weg te geven....
Afgelopen vakantie heb ik wel mijn birkenstocks laten staan op de hotelkamer.

Spullen koop ik ook niet op vakantie, daarvoor reis ik te licht en thuis gaat het waarschijnlijk toch de berging in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:17

Ik neem niet iets mee voor de armeren, ik ben wel in een arm gebied in Mexico geweest (o wacht, die mist op mijn lijst :') ) maar er is wel geld gegeven. Geen praktische dingen, ik wil niet te zwaar reizen op de heenreis. Zou ik echt omtwikkelings werk doen, dan wel.

Terug neem ik altijd iets mee, liefst praktisch; 5 paar schoenen en een iPad uit Amerika :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:36

vuurneon schreef:
Florida; vs, Frankrijk (favoriete vakantieland voor mij :j ), Portugal, België, Duitsland, Tsjechië, Italië, Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland.

Ik wil graag nog naar New York en Engeland.

Maar dit jaar ga ik weer naar Frankrijk, waarschijnlijk in de buurt van Calais zodat ik ook een overstap kan maken maar 2 dagen Engeland oid :j

Ervaring; Florida. Helemaal wow! Gesnorkeld op key largo, stadstour door Miami en ook de everglades (al vond ik dat iets minder interessant). Heerlijk strand, heerlijke winkels :D

Frankrijk; noord, zuid, oost en west gezien. Heerlijk! Echt mijn favoriete vakantieland.

Griekenland; corfu en samos gezien. Helaas was corfu was 40 graden dus ik werd ziek door de hitte. Samos begin mei gedaan toen, veel beter haha. Lekker relaxed.

Mexico; mooie cultuur, even wennen aan al die agenten met machine geweren voor de bank :') prachtige maya piramides en genoten van alle gekke beesten. Leguanen in de hotelkamer bijvoorbeeld :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:41

in die landen is het meestal niet goed om geld te geven. Juist de kleine dingen doen het goed. Dus als je ruimte in je koffer heb, prop er dan bv schiftjes en potloden in of andere "nuttige"dingen die ze zelf niet kunnen kopen. beslis ook zelf wie wat krijgt. Het hoeft je zelfs geen geld te kosten.. als je bv naar een school gaat en verteld dat je naar afrika op vakantie gaat en dat je daar de kids wat wil uitdelen dan heb je de week erop een hutkoffer vol schriften en potloden. Zo ook als je familie en bekenden vraagt om babykleertjes....en het weegt niks.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:43

Dat snap ik ook wel :) anders moedig je het bedelen aan, maar goed wij waren op pad met een anderen en die vond het wel best.

ze bouwen overigens nu een school in Afrika :) dus ze zijn heen praktisch bezig.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-01-12 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:44

België
Duitsland
Frankrijk
Engeland
Oostenrijk
Tsjechië
Denemarken
Noorwegen
Zweden
Portugal
Spanje
Gran Canaria
Mallorca
Griekenland (Lesbos)
Egypte
Tanzania & Zanzibar
Jordanië!

Ik vond Jordanië echt helemaal geweldig! Zou ik zo nog eens heen gaan! Zulke vriendelijke lieve mensen en de natuur is ook heel mooi! Echt een aanrader!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:46

Pipo, het weegt niets :+ Als ik 3 weken op vakantie ga, heb ik max 12kg bij mij...
Vuurneon, agenten met machinegeweren vind je overal in Midden en Zuid Amerika :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:47

Ja dat weet ik nu ook, maar als 14 jarige kijk je wel even gek op haha.
Helemaal toen in Cuba die mannen ons het vliegtuig in dwongen omdat wij niet uit het vliegtuig mochten, maar dat wad misgegaan met de communicatie haha

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:22

Fiffill; misschien moet je je eens laten testen op Anglofilie? :P ;)

Mijn heimwee toen ik terug kwam van vakantie, was het ergst toen ik uit Engeland en New York City terugkwam... Vroeg me eerst af of het niet gewoon met de taal te maken heeft, bij andere landen/gebieden had ik dat helemaal niet op een vergelijkbare manier. :n Daar dacht ik ook nog wel aan terug, maar niet met zo'n sterk gevoel...

Na 2 weken Engeland (1e keer dat ik er was ook) had ik hier echt zoiets van 'aah oliebol zeg', wat moest ik hier, ik had andere keren ook wel eens lichte moeite met het thuiskomen gehad, maar dan was het meer de vakantie die je miste dan het land... Hier lag niet echt een direct verband met de vakantie, ging gewoon om de totale sfeer daar... :) Ineens krijg je dan zo'n gevoel dat je niet in NL hoort te wonen. Het gevoel slijtte ook maar heel langzaam. Het was meer de acceptatie van dat ik dus hier zat, dan dat ik dat gevoel kwijtraakte. Als ik dat gevoel op wat voor manier dan ook aandacht ga geven, word ik alleen maar nog meer getrokken...

Toen ik ik terugkwam uit NY had ik niet verwacht dat dat me zo zwaar zou vallen... 5 hele intensieve dagen en dan zo'n geaard gevoel, alles in NL was ineens crap, en het straatbeeld heeft zo'n zware sleur in vergelijking met NYC. Ik moest echt terugwennen aan het nuchtere leventje hier. En dan een jetlag als je hier bent, dat maakt de confrontatie nog groter.
Toen legde ik ineens een link met de taal, maar ik geloof zeker niet dat dat het enige is...

New York is sowieso gewoon echt geweldig, maar met de USA in het algemeen heb ik niet veel. Engeland/UK daarentegen. :+:
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 08-01-12 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:27

België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Canarische Eilanden, Egypte, Barbados, Griekenland en Cyprus.
Dit is wat ik mij kan herinneren, misschien ben ik nog wel ergens anders geweest :')

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:34

Ik ben geweest in:
Belgie (duuh daar woon ik :P )
Nederland
Spanje (heel veel)
Frankrijk
Luxemburg
Ierland
Duitsland
Oostenrijk
Zwitserland
Italie (heel veel)
Griekenland
Slovenie
Kroatie

Turkije
Amerika
Egypte
China

En in april ga ik naar Rusland en vanaf augustus ga ik 5 maanden in Thailand studeren. Daar hoop ik veel rond te reizen en hopelijk nog omringende landen te zien zoals Vietnam, Laos, Cambodja,... Verder gaan we deze zomer nog een reis maken, maar het is nog niet beslist waar naartoe.

Op mijn verlanglijstje staat nog Zuid-Afrika, Kenia, Tanzania en die andere landen daar in de buurt. En ook nog Australie en ook landen in Zuid-amerika. Ik wil echt de hele wereld gezien hebben!

Sommigen hier hebben echt een indrukwekkend lijstje!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:40

Belgie
Duitsland
Frankrijk
Spanje
Griekenland
Venezuela

In juni ga ik voor het eerst naar Engeland, en volgend jaar staat Mexico op de planning.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:50

Veel,

Ik heb overal familie zitten

Frankrijk, belgie, Engeland, schotland, ierland, Canada, australie, Niew zeeland, Zuid Korea, Tripje naar Noordkorea tijd trip zuid korea, Ijsland, Mali, Kenia, Duitsland, Zwitserland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Belarus, Rusland, Oostenrijk, Italie, Griekenland, Amerika, Tanzania, Zanzibar, spanje.

Ik heb een familie die verspreid zit over de wereld, ik heb zelf een jaar in engeland en een jaar in amerika gewoond. Wij hebben een huis in Parijs, Londen en Zuidfrankrijk (familie huizen).

Wij houden ontzettend van reizen en backpacken als familie de hele wereld door :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:07

Eens kijken....

België, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland, Duitsland, Polen, Noorwegen, Finland, Turkije, Tunesië, Ierland, Noord-Ierland, Schotland, Engeland, IJsland, Luxemburg en Malta. Voor het gemak heb ik doorreis landen maar niet meegenomen.

Op mijn to do lijstje staan nog, Australië, Peru, Rusland, Japan, India, Indonesië, Nepal, Mongolië, Jordanië en Amerika. Ik hoop dan ook van harte dan ik heel oud ga worden ;).

@Fiffill, dat van Engeland herken ik heel sterk! Mijn ex was Engels en het voelde ook echt iedere keer als thuiskomen. Helaas heb ik wel tot de conclusie moeten komen dat er wonen voor mij tot iets enorm lastigs gaat worden.

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:11

ehm daar komen ze hoor :+
Nederland
België
Duitsland
Luxemburg
Frankrijk
Spanje
Kroatië
Oostenrijk
Italië

Wil heel graag een keer buiten Europa, alleen mn moeder durft niet te vliegen :+

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:08

1 vergeten Praag dus tsjechie

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:20

Duitsland (daar woon ik)
Nederland (duh, daar kom ik vandaan :D )
Belgie
Frankrijk
Spanje
Denemarken
Zweden
Finland
Engeland
Amerika

Ik geloof dat dat het was...