Ik wilde naar Cambridge, was al jaren m'n droom, maar is net op het nippertje niet gelukt. Was ook al een moeilijke poging, ben niet de average kandidaat en het is echt crazy competetive, dus op zich al trots dat ik zo ver gekomen ben Het is een beetje lastig om zo'n droom na zo'n lange tijd helemaal op te moeten geven, maar nu dus iets anders zoeken Ben op zich wel opgelucht dat ik die studieschuld zo ontwijk Hopelijk kan ik naar Schotland, dan kan ik alsnog naar een goede, leuke uni en het is vrijwel gratis
Oh wat jammer zeg dat je afgewezen bent Bibi! Echt ontzettend jammer. En nu? Wel iets anders gaan zoeken ja? En hoe komt het dat Schotland zo ongeveer gratis is
Wat enorm balen zeg! Hopelijk vind je een leuke alternatieve universiteit om te gaan studeren.
Killyenn
Geplaatst: 22-01-12 23:58
Tja en nu Ben zelf ook nog een beetje zoekende, ik wil niet van 'de beste universiteit ter wereld' afzakken naar gewoon een bachelor in Leiden oid, klinkt een beetje verwend maar ik ben heel bang dat ik me dan (weer) heel erg ga vervelen Edinurgh lijkt me een leuk alternatief, gave stad, goede uni en dus gratis. De collegekosten zijn daar uberhaupt niet zo hoog, ongeveer 2000 euro vergeleken met de 10000 euro van Engeland per jaar, en dan kan je ook nog eens heel makkelijk een beurs aanvragen. Heel fijn Maar goed ook want de accomodation is daar wel duur Maar ook daar gelden behoorlijke selectiecriteria (minimaal 7'ens en 8'en, het liefst 8'en en 9'ens) dus het is nog maar de vraag of ik daar in kom Anders misschien ergens een verkorte bachelor van 2 jaar en dan kan ik direct door m'n master doen in Cambridge
Pfffff... Daar gaat deel van mijn fonds. Na het bijvullen van mijn overjarige CV-ketel afgelopen weekend tot de conclusie gekomen dat ik druk verlies en dat via ketel/expansievat gebeurt. Whoeps...
Balen Richard, soms hoort dat er alleen wel bij....
Ik moet ook maar kijken of ik uberhaupt genoeg kan sparen voor die tijd... Eerst half april afstuderen, dan werk zoeken en dan kan ik pas gaan sparen en tegelijkertijd mijn studieschuld (gelukkig netto maar zo'n 5000 euro) aflossen terwijl ik ook een dure lens wil kopen. Wil toch wel erg graag die 70-200 mm F2.8 van Nikon, maarja die is zeker nu zo belachelijk duur...
Wanneer: Waarschijnlijk ergens in de periode van week 26 t/m week 31 in 2013
sorry haar me van de lijst ik red het echt niet om het geld bij elkaar te halen. en al helemaal niet in de dure vakantie maanden. buiten de vakantie is het veel goedkoper
Haal mij ook maar van de lijst. Ik vind het super super super leuk, maar ik heb besloten dat ik liever met bekenden (familie, vriend, ouders bijv.) ga. Daarbij is er een reële kans dat ik volgend jaar naar Zuid Afrika ga (buiten het seizoen is inderdaad een stuk goedkoper ) en als het lukt ga ik mijn stages ook in buitenland doen, dus dat vind ik wel genoeg
Nou ja buiten de vakanties is normaal gezien geen optie voor mij, want ik wil geen studievertraging oplopen hierdoor, maar gezien het studiegerelateerd is ga ik in ieder geval proberen of het kan
jah dat weet ik nu al richard. me auto en nieuw zadel komt er ook aan en heb nu geen baan dus kan ook niets apart zetten. dus zo doende. ga lekker naar noorwegen onveilig maken