USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:15

Guinevere, dat we voor Phoenix hebben gekozen komt door een collega van manlief. Die heeft daar meerdere jaren z'n vakantie doorgebracht en raadde het echt aan. Vandaar ;) Zij zaten altijd in Scottsdale.
Naam Zenyard klinkt heerlijk rustgevend :+

Zefana, dat begreep ik ook uit de link. 't Is natuurlijk jammer om een tour te boeken en vervolgens niet op het eiland te komen.
Die avondtour klinkt wel lekker spooky.

Desolate, geweldige plannen, maar ook al prachtige reizen gehad zeg!

Ondanks dat ik vaker in Houston ben geweest heb ik de toeristische plekken nooit bezocht :')

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:14

Zefana schreef:
@ Guinevere: Volgens die site die je aangaf zijn er rond 10,11 en 12 mei al geen tickets meer. De hele periode daaromheen al niet. Of ik doe iets verkeerd...

Je kan pas 90 dagen van tevoren tickets bestellen, dus dat kan pas over een maandje. Waar zien jullie dat de avond tour niet altijd naar het eiland gaat?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 05:19

Wij zijn na een rit van 13 uur éindelijk aangekomen in San Antonio. Wat een pokke-eind was me dat. Vanochtend om 6u vertrokken uit Santa Fe en om 20u hier aangekomen (onderweg een uur verloren ivm tijdszones). Eindeloze weg in the middle of nowhere, het duurde 3 uur voor we een afrit vonden om te eten :+

Maar ons hotel is prachtig! We zitten in een inn redelijk in het centrum, een prachtig koloniaal landhuis met reusachtige kamers en bedden, helemaal in koloniale stijl. En het is hier buiten ook 24° overdag, meteen een hele verbetering op Santa Fe :D

Laura_

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 05:23

aaaaah heerlijk!! dat zijn echte temperaturen! :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:07

Wat een lange rit Yasmine, maar het klinkt wel geweldig waar jullie zitten!! Mooi, zo'n koloniaal landhuis.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:07

Guinevere, ja de meesten waren ook van het kamp. Alleen mijn tweede roadtrip was met een vriendin van een vriendin van kamp. Die zou gaan studeren in Denver, dus ik kon zo mee. :D

Jottum, bedankt! Ik kijk er al echt naar uit! :D

Yasmine, ik vond San Antonio ook echt prachtig! Ga je naar the Alamo toe? :D Lekker weertje trouwens, een stuk beter dat hier! (8,5 graden en regen. Oosten van Nederland)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:20

ik boek eigenlijk alleen de vluchten en auto, rest doe ik altijd terplaatse. Al heb ik wel het geluk dat ik nooit in het hoogseizoen hoef.

Ik hoop in maart naar NY te gaan, ben al 12x ofzo in Amerika geweest maar nog nooit in NY.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:21

zo wij hebben geboekt 527 euro was het heen en terug naar denver.
Hotels doen wij ook ter plaatsen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 05:02

Hotels ter plaatse zou ik nooit willen doen. Dan moet je op dagen dat je veel moet rijden en doodmoe bent nog gaan zoeken naar een kamer, ik wil gewoon exact weten waar ik heen rijd en dan kunnen neerploffen in bed.

San Antonio is mooi! We zijn naar de Alamo geweest, boottaxi genomen op de Riverwalk en heerlijk gegeten op de Riverwalk :) Morgen naar Austin!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:38

Hoihoi,
In het vorige topic had ik mij ook al gemeld, toen zat ik nog te twijfelen of ik om langs Yellowstone te rijden maar ik heb besloten dat het toch te ver om is.. Dan nog maar eens terug :D

Ik heb een schemaatje gemaakt voor de reis, we hebben nog niks geboekt (ook geen vlucht) dus het is nog even kijken of het allemaal gaat lukken met vrij vragen enzo.
Heeft iemand nog aanvullingen/tips?
Afbeelding
Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:40

Yasmine schreef:
Hotels ter plaatse zou ik nooit willen doen. Dan moet je op dagen dat je veel moet rijden en doodmoe bent nog gaan zoeken naar een kamer, ik wil gewoon exact weten waar ik heen rijd en dan kunnen neerploffen in bed.

San Antonio is mooi! We zijn naar de Alamo geweest, boottaxi genomen op de Riverwalk en heerlijk gegeten op de Riverwalk :) Morgen naar Austin!

Ik ben ook meer de boeker op voorhand, beiden hebben voor en nadelen. Maar vriendje mocht beslissen deze keer :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:05

SF - Lake Tahoe is eerder een dikker 4,5u rijden :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:58

pff ik heb ook een schema gemaakt. Ik vraag me af... heb ik nu teveel in de 18 dagen gestopt of is dit wel te doen. :P
(wil zoveel mogelijk zien in 2,5 week tijd)

Afbeelding

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:00

Guinevere schreef:
Je kan pas 90 dagen van tevoren tickets bestellen, dus dat kan pas over een maandje. Waar zien jullie dat de avond tour niet altijd naar het eiland gaat?

Oke vandaar dat je nog niet kan boeken :z . Via welke site heb je de tickets geboekt?
Heb niet op deze site gezien dat deze tour niet naar het eiland gaat maar dat heb ik ergens gelezen op internet dat je daar op moet letten. Schijnt dat het er niet altijd duidelijk bij staat of je het eiland op gaat.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:05

@ Suuszels & Mag: Wat een overzichtelijke schema's maken jullie. Handig als voorbeeld. Ga ik ook maar eens maken ;) .
Hoe hebben jullie de km's en reistijden bereken? Via google maps?

@ Mag: Doe je alcatraz en golden gate bridge op 1 dag of in 2 dagen (omdat er 2 dagen voor staat)?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:40

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 07:53

Ik heb het schema van suuszels als voorbeeld genomen, en inderdaad via google maps alles berekend. Heb alleen geen idee of het een beetje realistisch is...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:19

Suuzels & Mag, zo op het eerste gezicht ziet jullie reisschema er niet verkeerd uit. :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:08

ik boek hotel altijd de ochtend dat ik wegrij, kan je ook niet verrast worden door prijzen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:08

mag schreef:
Ik heb het schema van suuszels als voorbeeld genomen, en inderdaad via google maps alles berekend. Heb alleen geen idee of het een beetje realistisch is...

Ja daar ben ik bang voor als je alles zo berekent, je hebt dan heel weinig schuifruimte.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:05

Ik heb het ook via google maps berekend maar op het allesamerika forum kreeg ik de tip om via http://www.scenicbyway12.com/ mijn route te berekenen, google maps stuurt je vooral over de snelweg, wat vaak dus niet de mooiste route is.
Verder gaven ze aan dat ik misschien voor bepaalde plaatsen wat meer tijd uit kon trekken en kon denken om op een andere plaats terug te vliegen dan waar ik aankom. Daar ga ik allemaal nog even achteraan :)

Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen met motels boeken, mijn ouders zochten meestal ter plekke een hotel, anderen boeken alles op voorhand.. Ik denk dat ik voor de middenweg ga en mijn laptop mee neem en dan de dag van te voren een motel boek. Wat Michael ook zegt dus eigenlijk... Daardoor heb ik toch nog wat schuifruimte, stel iets bevalt goed (of juist niet) dan kunnen we weer doorrijden. Sowieso heb ik niet hele lange reisperiodes op 1 dag.

Dit overzicht dat ik heb geplaatst is trouwens fout, alles in de eerste ('s Ochtends) kolom moet 1 vakje naar beneden :P

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:16

Ik heb gisteren ook voor zover onze route uitgestippeld en ik ben die routes op internet na gaan zoeken en kwam zo bij veel blogs uit waar ze kaartjes bij gedaan hebben van de betreffende stukken. Super handig!! Dus ik denk dat ik nu een leuke route heb uitgestippeld. Ik zal vanavond onze route erop zetten, die staat thuis op de computer. Vrijdag gaan we boeken!!!! *\o/*

Ik zal ook eens op die link van jou kijken Suuszels. Kijken of het zoveel afwijkt van Google. Je kunt trouwens op google maps routes wijzigen door de route te slepen. Ik denk dat je sowieso meer tijd uit moet trekken omdat je onderweg ook wel een aantal keren zult stoppen. Mijn vriendin neemt haar supersonische camera mee en is helemaal gek van fotograferen, dus dat worden regelmatige stops onderweg :+ .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:15

Spannend, MontyRulezz!

Tijdsinschattingen van Google Maps zijn over het algemeen heel accuraat, tenzij je natuurlijk in file terecht komt.

Wij zijn aangekomen in Austin en het heeft hier de hele nacht gestormd, nu gaat het blijkbaar de hele dag regenen. Morgen rijden we naar New Orleans, waar het 21° is en zwaar stormt. Gezellig :+
We gaan zo naar de capitol, eens kijken of we een interessant museum kunnen vinden en uiteraard chili eten :Y)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:18

Hoe krijgen jullie die lijst zo netjes hierin?? Ik probeer mijn excel bestand te kopieren maar dan komt alles door mekaar :o? .

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:21

Als je windows 7 hebt heb je een programma op je computer dat heet knip (even in het start-menu zoeken)
En anders gewoon een printscreen maken en gewoon uploaden zoals je een normale foto upload..