Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:52

Konstantine schreef:
Dan is jouw traject het enige traject waar alles goed gaat, als ik de tweets van NS zo zie... :')

toch nog geluk vandaag :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:25

Zap, waar moet je vandaan komen dan? Volgens mij blijft utrecht-schiphol en utrecht-amsterdam wel het zelfde voor zover ik het nu heb gezien. Ik zit wel met de bussen te hannessen. Mag er wel om denken dat ik volgende week 10 minuten eerder van huis ga, want ze gaan bij mij om het kwartier rijden. En het GVB is nog niet duidelijk. Maar die gaan ook pas vanaf januari over alhoewel het voor mij waarschijnlijk heel slecht gaat uitpakken. Al de lijnen die ik moet hebben schijnen opgeheven te worden. Dat wordt voortaan nog verder lopen ;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:29

He, zelfs over treinen is er een topic! :D Dus ik meld me hier ook maar eens even ...

Ik ben 2 weken geleden voor het eerst sinds 20 (!) jaar weer eens met de trein geweest, en ik moet zeggen ... het beviel me wel!
Was precies op die dag dat het zo vreselijk mistig was en je geen hand voor ogen kon zien. Met de auto had ik nooit naar mijn bestemming kunnen rijden daardoor, maar nu heerlijk ontspannen met de trein! :j

Moest wel even wennen aan die drukte zo 's ochtends vroeg, hutje-mutje tegen elkaar zitten ... ;)

Horsefreak

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:15

Ik moet ook 15 minuten eerder weg als ik om 8u op school wil zijn en miss nog wel eerder, ik weet niet hoe de bus aan gaat sluiten op de trein of dat ik andere bussen moet gaan nemen. En de intercity's schiphol utrecht gaan elke 15 minuten, .00 .15 .30 .45. De vertrektijden op utrecht zijn nog .13 .28 .43 en .58, die veranderen niet. Alleen vanaf schiphol gaan er 2 treinen per uur 2 minuten later

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:16

Voor mij verandert er niks.. zelfs niet als ik naar mn ouders ga. :+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:28

Die twee minuten zijn dan ook eigenlijk het probleem niet. Ik heb de ervaring dat ze toch altijd al pas rond 15/16 of 30/31 aankwamen op schiphol.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:44

oohja 11 dec andere dienst regeling toch?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:45

Jep! :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:53

Oh volgens mij veranderd er niet veel voor mij :D gelukkig maar altijd zo'n ramp als je dan weer aan andere dienst regeling moet wennen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:59

Ja dalijk sta je keurig op de normale tijd bij het perron, blijkt de trein al geweest te zijn door de veranderingen :') Of je loopt net als anders rustig aan naar het perron, zie je net de trein wegrijden omdat ie 2 minuten eerder gaat :=
Indd maar ff goed kijken of er niet wat tijdverschil tussen zit xD

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:00

Mijn trein gaat 3 minuten eerder en stopt nu ook op Blaak, dat betekent dat ik bijna een uur later op kan staan. 8-)
(Ben nu net 5 minuten te laat of 55 minuten te vroeg omdat ik nog van CS naar school moet.)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:17

Ja het zou je maar gebeuren :Y) sta je daar, rijd je trein net weg omdat die iets eerder gaat.
Scheelt dat ik vanaf nu van steenwijk naar Holten of enschede ga en weer terug, dus is toch iets anders qua tijden, perfect getimed _O-
Heb vandaag ook best lang over mij rit gedaan maar ja, ik heb wel mazzel dat ik in zo'n busje stap waar je niet met ov chipkaart in kan checken, laten zien is al voldoende :Y) lekker goed koop ritje heen en weer naar het station....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:01

Zetten ze weer zo'n oud barrel van een VIRM in in de ochtendspits hoor...

Lieve mensen van het materieel... Vis-a-vis opstelling is poedersuiker, dank u! 8)7

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:03

Ik heb gister een gepimpte trein van NSenSport :)) Die had k ook nog bijna nooit gezien.
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:07

Die staat wel 'ns terzijde op Roosendaal... :j
Laatste keer dat ik hem had reed 'ie op vrijdag rond spitstijd als los stel (4 bakken dus) de rond die tijd altijd bomvolle intercity naar Vlissingen. Het was 25 °c en op Roosendaal mocht niemand meer instappen omwille van de veiligheid. Slechte zaak... :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:07

ukje schreef:
Zap, waar moet je vandaan komen dan? Volgens mij blijft utrecht-schiphol en utrecht-amsterdam wel het zelfde voor zover ik het nu heb gezien. Ik zit wel met de bussen te hannessen. Mag er wel om denken dat ik volgende week 10 minuten eerder van huis ga, want ze gaan bij mij om het kwartier rijden. En het GVB is nog niet duidelijk. Maar die gaan ook pas vanaf januari over alhoewel het voor mij waarschijnlijk heel slecht gaat uitpakken. Al de lijnen die ik moet hebben schijnen opgeheven te worden. Dat wordt voortaan nog verder lopen ;(

Ik heb het traject gorinchem-leiden. Er komen stations bij en daardoor duurt gorinchem-dordrecht langer, waardoor aansluiting gemist wordt.
Terug verschijnt zelfs de verbinding over Utrecht op de reisplanner (1.41)..dat is nog nooit gebeurt..dan is het echt een *&^%$verbinding :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:41

Jemig... 10-baks VIRM puilt compleet uit en de een of andere oude knar in onze coupé is gewoon zo aso om een studente de lege plaats naast hem te weigeren, want zij reist gratis en hij niet.

Eh... Je betaalt om vervoerd te worden, klojo! 8)7
Als je privé wilt zitten ga je maar met de auto of de Fyra! _-:(

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:01

Kon, dat vindt ik echt schandalig. Met andere woorden omdat je "gratis" reist, moet je maar gaan staan. tss en zelf reed die meneer zekers me 40% korting.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:05

Ik was gewoon heel ongelukkig langs hem heen gekropen en daar gaan zitten, pff dat vind ik echt aso.
Of je nu wel of niet "gratis" reist iedereen heeft recht op een zitplekje.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:09

Zat ie aan de buitenkant. Dan was ik gewoon perongeluk express boven op hem gevallen. Wel die zware tas eerst natuurlijk hé. *D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:11

Ik heb altijd een hekel aan mensen die in een drukke trein aan de binnenkant zitten (en aan buitenkant dus een plek leeg is) O:) Dan willen ze voorkomen dat er iemand naast ze gaat zitten en houden ze die plek dus soort van 'bezet' best asociaal!
Kijk als de trein half leeg is en er genoeg zitplekken vrij zijn, ist geen probleem maar bij gebrek aan zitplaatsen....

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:17

Meestal zet ik me tas zo naast me neer maar maandag zette ik hem heel braaf boven me neer en ging er in de bom volle trein nog niemand naast me zitten _O- ze mogen me niet zo denk ik.
Oh ik lekker wel zo ziek dat niemand dat durfde, stel je voor dat ik moest overgeven :+ (groot gelijk)
Ik vraag het gewoon altijd zo, mag ik naast je komen zitten ook als er een plek aan de andere kant vrij is.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:30

NienSCHaap schreef:
Meestal zet ik me tas zo naast me neer maar maandag zette ik hem heel braaf boven me neer en ging er in de bom volle trein nog niemand naast me zitten _O- ze mogen me niet zo denk ik.
Oh ik lekker wel zo ziek dat niemand dat durfde, stel je voor dat ik moest overgeven :+ (groot gelijk)
Ik vraag het gewoon altijd zo, mag ik naast je komen zitten ook als er een plek aan de andere kant vrij is.

Haha, arme jij. Naja, hun probleem, als zij niet willen zitten. :P

Ik zet ook eigenlijk mijn rugtas altijd naast me neer op de stoel, gewoon omdat ik dat makkelijker vind met spullen pakken etc. Maar als iemand naast me wil zitten zet ik hem netjes op de grond. En als ik weet dat het druk wordt, zoals op vrijdagmiddag 2 uur dan zet ik hem bij voorbaat alvast op de grond. Tuurlijk staat de tas er ook een beetje zodat er geen mensen naast me gaan zitten, maar ik doe er niet moeilijk over om hem opzij te zetten. En ik vraag het anderen ook gewoon, ze houden tenslotte gewoon een zitplek bezet.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:30

Ik ga altijd bij het raampje zitten, vind dat veel leuker! Kun je zo eens lekker buiten kijken, lekker tegen de zijkant aanhangen. Zit er toch altijd vrij lang in, dus dan vind ik het altijd wel fijn om tegen de zijkant aan te hangen :))

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:41

Ik zet ook altijd mn rugtas naast me neer als de stoel vrij is, maar ga niet zo demonstratief bij het gangpad zitten om andere mensen weg te houden :') als het druk wordt haal k gewoon mn tas weg xD