[SCHOKKEND] Auschwitz, mijn verhalen en foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:54

eenitraM schreef:
Grace schreef:
waauw wat een verslag, heb hem helemaal door genomen en heb nu serieus de rillingen op mijn lijf staan.. hoe verschrikkelijk had dit moeten zijn.. Mijn overgroot oma was een joodse vrouw het idee... het is gewoon verschrikkelijk en heb er geen woorden voor.. raar genoeg blijf ik voor altijd een raar gevoel bij duitsers en duitsland hebben.. terwijl veel mensen van nu er helemaal niets meer mee te maken etc hebben.... Dit was echt zonder aarzelen de HEL op aarde...

Schaam je! Makkelijk hoor, om mensen over 1 kam te scheren. Dus als een homo een heel schoolgebouw neerknalt, krijg je een raar gevoel bij homo's?

Hoezo schaam je.. dit is hoe zij het voelt.
Als ze maar niet tegen elke duitser zegt dat ze diegene niet mag etc.
'Dus waarom mag ze dat niet zeggen? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:56

Blue_Eyes schreef:
Website is inderdaad niet direct holocaust-ontkenning, maar wel een heel zware poging om holocaustslachtoffers zo ongeloofwaardig mogelijk te maken. Zie bv ook deze quote:

Citaat:
In joodse kringen is het blijkbaar gewoon om onwaarheden over de Holocaust en de concentratiekampen levend te houden.

En dan de ontkenning dat er in Auschwitz mensen vergast werden.... :r

Heb het stuk nu even helemaal doorgelezen, dat van Auschwitz snapte ik ook niet helemaal.... :? Aparte site.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:00

Fiffill schreef:
Ik weet nog dat ze beneden de ovens een kelder hadden waar allemaal grote haken aan de muur hingen. Leek geen heel bijzondere ruimte, tot ik 't bordje las waarop stond dat die haken gebruikt werden als 'vleeshaken' om de lijken aan op te hangen voor de verbranding.

Bordje zegt nu dat ze gebruikt werden om mensen op te hangen (strangle): http://i33.photobucket.com/albums/d97/g ... wald05.jpg

De haken: http://i33.photobucket.com/albums/d97/g ... wald04.jpg

Ovens..
http://i33.photobucket.com/albums/d97/g ... wald02.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d97/g ... wald01.jpg

Deze stond in de kamer van de dokter.Waar je nu doorheen kan kijken was een klepje wat dicht was. Daar ging dan iemand voor staan, met de rug naar de muur toe. Dan ging het klepje open (aan de andere kant van de muur was een kast met iemand met geweer) en werden ze zo in de nek geschoten...
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:06

WendyBZ, zou ook goed kunnen, is alweer een paar jaar terug dat ik er was en ik moet zeggen dat ik de bordjes niet zo heel goed heb gelezen, stond mijn hoofd ook niet echt naar toen ik er was.

WendyBZ

Re: [SCHOKKEND] Auschwitz, mijn verhalen en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:07

Nee, het is echt even omschakelen, had ik ook. Je bent zo bezig met wat je ziet.. Daarom heb ik de bordjes op de foto gezet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:08

To strangle is letterlijk wurgen. Door iemand aan zijn armen op te hangen 'wurg' je hem ook, omdat je dan geen adem meer kunt halen. Dat was aan die haken zo, maar ook eerder in de tijd als mensen gekruisigd werden. Dat was vaak de doodsoorzaak van mensen die zo opgehangen werden.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:17

Pff wat een verslag!
Erg goed in beeld gebracht, heb er geen woorden voor....
wat een verschrikking is en blijft dat toch!!

...

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:20

Ik vond Westerbork indrukwekkend en zou eigenlijk ook Auschwitz willen zien. Lijkt me heftig, maar nog indrukwekkender dan Westenbork.
deze foto's en verhalen vind ik ook al heftig...

mooi dat je hier jouw ervaring verteld hebt.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:41

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:48

Heel erg indrukwekkend.

Ik ben er stil van.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:50

bah,ik zit gewoon met kippenvel :o

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:51

Wat een indrukwekkend verslag heb je ervan gemaakt, het heeft me écht geraakt!

Het bezoeken van Auschwitz is iets wat ik ooit nog in mijn leven wil doen maar door jou foto's en je tekst lijkt het net alsof ik er zelf loop.

Afschuwelijk, dit soort dingen zetten je altijd aan het denken..

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:00

Jeetje, word er helemaal stil van.... Wat een verhaal, vreselijk.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:02

Wat heb jij hier een indrukwekkend verslag van gemaakt. Dit brengt de gedachte vn mijn bezoek naar Auschwitz ook weer terug. Ik ben hier 2 jaar gelden geweest met school. En alles wat jij beschreef heb ik ook gezien. Alleen heb ik de laatste paar foto's niet gezien, daar mochten wij toen niet komen. Heb je ook de barakken zelf van binnen gezien?
Ik weet nog dat wij een dikke winterjas aan hadden en het koud hadden daar.. En om dan te beseffen dat die mensen vaak nog geen eens sokken aan hadden..

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:03

Ten eerste, heel mooi verslag duidelijk uitgelegt. Ik kreeg er kippenvel van, wat een nachtmerrie :oo

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:04

Ik word er ook stil van als ik het verslag lees. Op school werd ik soms gek van het gezeur over de 2e wereld oorlog (ging altijd alleen over de belangrijke personen terwijl de verhalen van gewone mensen zoveel boeiender zijn) maar het is zo ontzettend belangrijk dat iedereen weet wat er toen is gebeurd om te kunnen voorkomen dat deze geschiedenis zich ooit nog zal herhalen.

atilla, ik heb even jouw eerste link bekeken. Wat een raar verhaal zeg. Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen. Heb er ook nog nooit van gehoord dat er geen gaskamers zouden zijn geweest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:10

@Atilla; We hebben allemaal de foto's en filmpjes gezien van de gaskamers, we hebben allemaal op film gezien hoe de lijken daar weg werden gesmeten. Sommigen van ons zijn er geweest en hebben de gaskamers met eigen ogen aanschouwd. Ik kan me van Mauthausen herinneren dat daar wel degelijk gaten in het plafond zaten waar het gas door naar binnen zou zijn gekomen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:14

Wauw, wat een prachtig verslag.
Zit met kippenvel dit te lezen, door hoe jij het schrijft lijkt het alsof je er echt in zit..
Echt heel mooi.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:14

bergen dode vergaste mensen die met een tractor met schuif in een kuil geschoven worden....en dan beweren dat het niet heeft plaats gevonden.
Een vreemde redenatie van de mensen die het ontkennen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:16

Je hebt er een mooi verslag van gemaakt. Kreeg kippenvel van de foto's.. Dat ooit zo iets verschrikkelijks heeft kunnen bestaan, en dat 'mensen' hiertoe in staat zijn geweest.. :\

Wil zelf ooit ook nog eens Auschwitz/Sobibor/Dachau bezoeken. Allebei mijn opa's en oma's hebben de oorlog meegemaakt, en een opa heeft ook in interneringskamp en een concentratiekamp gezeten. Als ik die verhalen van hun zo hoor, in hoeverre ze er over willen praten, brrr.

Ik ga zo het hele topic uitgebreid lezen, moet nu eerst even m'n boodschappen doen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:21

Ik ga alle opmerkingen nog lezen later maar heb jouw verslag alvast bekeken.
"grappig" dat ik dit topic nu zie, ben zelf laatste tijd regelmatig bezig met de 2e wereldoorlog.
Mooi verslag, bedankt!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:28

indrukwekkend mooi verslag. Ooit wil ik er heen. Heb veel over dit kamp gelezen

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:31

Wat een indrukwekkend verslag. Kreeg er rillingen van!

Bedankt voor het delen!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:33

Als eerste wat 'mooi' geschreven knap dat je dat kan!

Daarnaast verbaast het mij (nog steeds) dat mensen tot zulke daden in staat zijn, die nazi soldaten, wat moeten ze gedacht hebben? Ik vraag mij dan af of ze zelf het iedee hadden dat ze goed bezig waren of het zelf net zo raar/verschrikkelijk vinden als dat ik er nu naar kijk....

Ik wil absolut NIET de dingen en daden die daar gebeurt zijn of tijdens de rest van de oorlog goed praten!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:40

Wow.. verschrikkelijk dat dit ooit is gebeurd...
Ik ben ooit in tsjechie geweest. Daar is ook een kamp. Vond het toen heel indrukwekkend.