Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MrUlbe schreef:nadat ik om 8:00 ruw gewekt werd door Laura die even kwam vragen wat we vandaag gingen doen (ehm uitslapen??) ben ik maar uit bed gegaan en heb ik besloten om dan toch maar naar San Christiano te gaan om nog wat te shoppen voor pumps en een panty.
Ik stapte uit bed, kleede me eigen aan, ontbeet en deed een hele tijd niks tot we om 9:00 naar de bushalte liepen om de bus van 9:30 te hebben. We kwamen in de smalle steegjes van Arona en zagen ontzettend grote tapijten van gekleurd zout op de groot liggen. Dit was voor Corpus Cristi (het lichaam van Christus) dat is een enorm feest wat de spanjaarden vieren door mooie tapijten op de grond te tekenen (met zout) en door 'savonds vuurwerk af te steken.
We liepen door naar de bus, want anders zouden we hem missen en toen we daar aankwamen stond deze al klaar.
We reden naar Los Christianos en ik kocht een nieuwe bonokaart, want de mijne was op aangezien we gister naar Santa Cruz waren geweest. We liepen eerst naar de markt maar daar was het zó overweldigend vol en best wel claustrofobisch dat ik al snel deze heb verlaten. wel heb ik een heel gaaf verjaaardagskado voor mama gekocht wat ik ook nog flink afgedingt heb (foeifoei Cathy).
Na de markt zijn we richting het strand gelopen en zijn we winkel in, winkel uit gelopen maar nergens vond ik wat ik zocht. zelfs geen enkele schoenenwinkel.
Toen we rond 14:00 het eigenlijk al wel gehad hadden met al die toeristenwinkeltjes zijn we bij de mac donalds iets gaan eten en toen zijn we verder gelopen.
Gelukkig kwamen we in een soort shopmall en daar vonden we eindelijk schoenenwinkels, maar nee hoor geen pumps voor mij. Sandalen in overvloed, maar geen pumps helaas.
We zijn maar met tegenzin weer richting de bus gelopen (omdat we én pijnlijke voeten hadden, en omdat ik perce wou slagen vandaag). en daar hoefde we maar heel even wachten op de bus.
Om 15:30 waren we weer terug in het huis en heb ik mezelf opgesloten in de badkamer met mijn scheerspulletjes, douchespulletjes en mijn gsm met knoerharde muziek zodat niemand me kon storen. Ik ben eerst onder een ijsdouche gaan staan (heeeeeeerlijk!) en daarna heb ik mijn benen geschoren en mijn oksels en ben nogmaals onder een ijsdouche gaan staan om al het scheerschuim van me af te spoelen. Ik heb mijn nieuwe aanwinsten van gister nogmaals bewonderd in de spiegels en heb me toen fatsoenlijk aangekleed. Helaas kan ik vandaag nog steeds geen bh aan omdat het gewoon in mijn huid snijdt, dus dat is wel vervelend. maar niemand ziet er iets van dus dat is niet erg.
We hebben echt nog heel lang moeten wachten op het eten omdat ze pas om 18:30 begonnen met eten maken. dus heb ik intussen tijd gewoon op internet gezeten en spelletjes gespeelt.
Na het eten was het meeting en Ed Bentham was weer in het huis. Helaas had hij verschrikkelijk nieuws want hij is hier nu voor de rest van de zomer omdat... hij een autoongeluk heeft gehad en hij nu 2 vingers mist.
hoe is dit gekomen? hij was na een lange vlucht aangekomen in Afrika waar hij op een taxiparkeerplaats is gaan staan bij een taxi. Hij opende de deur van de auto en legde daarbij zijn hand op de taxideur. er kwam een 4x4 aangescheurd en die is dus achter op de taxigeknald waarbij de deur eraf werd gereden en zijn vingers er onmiddelijk zijn afgesneden.
Nadat iedereen ''ooh'' en ''aah'' hard geroepen heeft hij aangekondigd dat de meeting was afgelopen.
Iedereen ging een beetje bedust zijn weg doen we allemaal ontzettend schrokken van hele harde knallen. Ze waren begonnen met het vuurwerk van Corpus Cristi.
Dat klinkt hier echt héél hard in de bergen. Het was heel grappig om te zien dat we eerst het beeld zagen (het vuurwerk) en na 3 seconden pas een knal hoorde.
Morgen zitten we met 3 vrijwilligers op een boot waar hooguit 20 mensen op gaan. Dus dat betekend dat we óf er niet op kunnen omdat hij vol zit (omdat het zo'n kleine boot is) óf dat we de hele dag niks te doen hebben omdat we met 3 mensen een kleine boot moeten begeleiden.
Slaap lekker iedereen
maandag 27-06
vanmorgen mocht ik lekker uitslapen tot 9:00 want ik had eindelijk een keer de auto van 10:00. Maar helaas had ik wel slecht geslapen omdat ik weer op mijn oude kamer moest liggen én omdat yesly het nodig vond om haar wekker al om 6:00 te laten aflopen. Dus heel erg uitslapen was er niet bij.
Samen zijn Ruud, Suzanne, Reinier, Debbie en ik naar de haven van Los Gigantes gereden (ongeveer 45 minuten) en gingen we vragen hoelaat de boot vertrok. Helaas zat de katrin (waar ruud en debbie opzaten) de eerste trip vol en konden hun dus niet mee en bij onze boot mocht er maar 1 op. maar aangezien het werk gewoon niet in je eentje te doen is en hebben we vriendelijk bedankt. we zijn naar het strand gelopen en hebben onze konten geparkeerd. iedereen had zijn zwemspullen bij, uiteraard ik niet.
Dus terwijl hun lekker in het water lagen (want het was super warm!) lag ik te bakken in de zon (wel mét kleding aan, zodat ik niet wéér kon verbranden). uiteindelijk zei suzanne: kom ook gewoon in het water, doe gewoon je broek uit en pak mijn bikinitopje (ze had een extra bij) dus ben ik met mijn blauwe stippeltjesstring en haar paarse bikinitopje het water in gegaan. Het was echt héérlijk en ik voelde zo warm dat het koude water echt even heel fijn was.
Maar het water was toch redelijk koud dus zijn we weer gaan bakken (snel weer alles aangetrokken tegen de zon)
Toen het ongeveer 15:30 was vonden we het wel genoeg geweest en zijn we richting de haven gelopen omdat de katrin weer terug was (de boot waar de andere 2 opzaten). Toen zijn we nog op het teras gaan zitten en heb ik een heel lekkere coupe ijs besteld (jammie!!! 3 bollen vanilleijs met warme bosbessen en slagroom!) en daarna zijn we weer in de hete auto richting huis gereden.
daar zijn we omde beurt in de douche gesprongen en heb ik al mijn kleding gewassen die ik in de vuilewaszak had ziten en ben ik in de meetingroom gaan zitten zodat ik iedereen kon bijkletsen.
we aten spagetti (verassend!) bolognese en ik moest natuurlijk zo lief zijn om mijn truitje daarvan mee te laten eten. dus na het eten ben ik gelijk door gegaan naar de keuken en heb ik een handwas gedaan voor enkel mijn truitje maar helaas het mocht niet baten en ik krijg het er niet meer uit.
dus ik had een beetje balend mijn msn naam veranderd in: ''oh ships nu al 2 truitjes naar de knopper hier''.
Daarna hadden we rond 20:30 meeting en die heeft heel lang geduurd, want we gingen een aantal projecten helemaal doorlopen. Toen we om 23:00 eindelijk klaar waren ben ik nog even op msn gegaan en zag ik dat ik een mailtje had van de oma van mijn vriend waarin stond:
'' Oh meisie, wat naar zeg 2 truitjes naar de knoppe! dat kun je natuurlijk niet maken.
Weet je wat? ga maar lekker nieuwe halen en laat maar weten hoeveel het kost, ik geef Frank wel wat geld mee als hij jou richting op komt.''
Veel te lief natuurlijk en ik weet ook nog niet of ik het wel moet aannemen, maar ik heb haar in iedergeval al heel erg bedankt voor het aanbod.
daarna heb ik mijn spullen weer gepakt en ben ik verkast naar de koelere kamer omdat bleek dat Ed Bentham hier toch niet zou slapen. en daar neem ik heel graag gebruik van aangezien ik echt niet meer kan slapen in het appartement door de warmte die daar heerst.
In deze kamer is gewoon een heerlijk koel briesje en het is gewoon lekker, het appartement is warm, benauwd en bedrukkend. dat slaapt dus echt niet lekker gewoon.
Maar nu gaan we nog een film kijken en dan maar weer naar bed, morgen vroeg dag
ik zit morgen op de boot met de glazen bodem, hopelijk kan ik weer wat mooie plaatjes schieten
slaapwel iedereen!