Bali 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:51

Ik ga als het goed is volgend jaar weer naar Indo, ben vorig jaar naar Bali & Java (familie) geweest maar had een ontstoken teen dus totaaal niet kunnen genieten van de vakantie, té zonde. Dus ik heb besloten om het dan volgend jaar over te doen en er wél van te kunnen genieten *D . Wil niet weer naar dezelfde badplaats (ku.ta) mij te druk, liever ga ik voor Legian. Vriendin gaat dit jaar naar een hotel daar dus als dat haar goed bevalt kiezen wij daar ook voor. Ben benieuwd naar jullie reisverslagen, wil volgend jaar van alles gaan doen dus tips zijn welkom :)

Ik zag over marinewalk, lijkt me zeer gaaf, waar op Bali kan je dat doen ?
Edit: ik zie het al op de site, kan alleen niet vinden hoe duur het is (wel zo'n pakket maar die zijn toch niet verplicht om te nemen?)

Eulogy

Re: Bali 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:42

Citroen, ben je echt het Monkey Forest in geweest? :)
Wik vonden het net zo leuk namelijk om er langs te lopen haha, daar zitten even veel aapjes.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:03

Cintroen: ja die monkey Forest is echt leuk. Er ging toen ook nog een aapje op de schouder van mijn vriend zitten := Je moet ze echt goed in de gaten houden, als je niet op let zitten ze zo bij je tas :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:49

Haha wij zijn vorig jaar ook in het apenbos geweest en toen kwam er zelfs 1 in de bus bij ons zitten die een rol koekjes pikte uit een tas van iemand :')
Wacht ik ga foto's zoeken..

Afbeelding

Afbeelding

_O-

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:13

Nathalie: Het is ongeveer 55euro per persoon er zit dan bij : vervoer naar en met de boot, een halfuur onderwater lopen, snorkelen, fietsen op nusa pendia ofzo (eiland), en een lunch :)

Apenbos is indd heel leuk! :D Echt leuke brutale beesten! :P

Vandaag helemaal verbrand! :( Wel ingesmeerd met factor 20 maarja.. Hopen dat het snel bruin wordt! :D

Morgen quad rijden! :D :D

En de Marine walk gaat door! *\o/* *\o/* *\o/* En zondag weer lekker naar huisje! Toch best zin in! :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:24

Hoooooii! :D

Marine walk was echt heel mooi! Zo gaaf! Echt een hoogtepunt van de reis! :D Hebben ongeveer 20min onderwater gelopen met een helm op, echt zoveel mooie vissen in allerlij kleuren! <3 Onderwater werden foto's voor je gemaakt en je kon de vissen voeren! Zo geweldig! :D :D Per persoon had je 1 duiker bij je die controleerde of alles goed bleef gaan! :P

Na die 20min hebben we nog een tijdje gesnorkelt ook heel mooi! :) Echt een aanrader *D

Morgen weer lekker naar huis! (stiekem toch wel zin! :D )

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:34

Hoi hoi iedereen!

Het is super hier in Java!
Alleen groot minpunt: het hele gezin is (/was) ziek! :(
Het begon met m'n vader en moeder, misselijk, hoofdpijn, diarree en beetje koorts.
Toen begon ik, en ik heb ook echt 1 dag stil op bed gelegen en 3 dagen amper wat gegeten omdat het er meteen weer uit kwam.
En nu ik weer een beetje beter ben is mijn broer ziek! Hij heeft flinke koorts en slaapt de hele dag. Hij komt er alleen uit om naar de wc te gaan en eten gaat er ook niet in...

Heel zonde dus.
Maar het land is heel mooi. Wel jammer dat het zo onwijs druk is en vervuild, maar dat hadden we kunnen verwachten.

Vanmorgen bij de Bromo vulkaan zonsopgang gekeken: prachtig!
Als ik thuis ben zal ik hier ook wel foto's neerzetten. :)

Morgen nemen we de boot naar Bali, blijven we daar 4 nachten en trekken we verder naar Lombok!
En kom dan 27 juli weer terug.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:19

Oh die marine walk klinkt wel gaaf zeg, kan je wel een beetje normaal ademen in die helm en is het koud daar beneden ? Leuke tip voor volgend jaar, waar ong. is dat op bali ? Noorden, zuiden etc ? Zag op de site een plaatsnaam maar die komt me even niet bekend voor.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:57

Hooooooii

Zo ik ben weer thuis! Wat een vlucht zeg! :P En wat en klere weer hier! *verlangt naar tempratuur van java&Bali*
Echt zo raar je bent in nl en alles is weer gehaast en stress mensen zijn zo sago als wat: BAH! Maar was weer toppie vakantie! :D

Als de foto's op de laptop staan zal k er wel wat plaatsen! :D

Tip: Neem onderwater camera mee !(voor evt marine walk ze maken wel veel foto's maar eigen foto's zijn altijd ook leuk! :D )
xloki: Zo das wel balen indd! Die reis zo om!

Nathalie: Het is in het zuid westen je stapt op de boot in sanur en vaart naar nusa lembongan ofzo:P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:07

Zo te horen heb je een leuke vakantie gehad Citroen :D ?
Kon je daar trouwens spullen voor het snorkelen huren of hadden jullie zelf spullen meegebracht?

Ik vertrek over 8 dagen, ben zo zenuwachtig :')
Toch teva sandalen gekocht, ze zaten heerlijk en ik heb geen andere schoenen waar ik fijn op loop..

Hebben jullie trouwens dollars of rupiahs meegenomen?
Zit nog een beetje te twijfelen wat en hoeveel ik mee moet nemen qua valuta :))

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:27

@ Citroen: Hoe lang duurt de 'bootreis' ?

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:11

urselin.. ik heb niets mee genomen je kunt daar gewoon pinnen.. dollars zijn wel makkelijk voor het visum. koste 2 jaar geleden 25 dollar per persoon ik weet niet wat het nu kost ?

rupiahs kun je daar gewoon uit de pinautomaat halen tenminste heb ik wel gedaan lekker makkelijk.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:13

Visum kost volgens Fox nog steeds 25 dollar, maar kan ook in euro's voldaan worden (22 euro).
Ik denk dat ik gewoon dollars haal, rupiahs pin ik inderdaad wel daar :j

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:52

Urselin: Haha ja echt onwijs leuk! Spullen kreeg je daar gewoon zelfs handoeken! *D

Nathalie: Bootreisje is een halfuurtje zee heeft wel hoge golven...

Oja, om het land te verlaten moet je ook nog eens 150.000 rupiha's perpersoon betalen aan luchthaven tax. In nl zeggen ze dat het incl is maar is niet zo... (150.000 is ongeveer 12euro)

Vandaag weer lekker bij mn paardje geweest man wat heb k die gemist! Mevrouw begon ook weer lekker te hinneken <3 <3

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:04

Hoooii! :D

Weet niet of jullie het ook al hebben gezien op de fox site maar er komt een nieuw seizoen van wie is de reislijder! Deze keer is er rondreis door de vs 18daagse rondreis wilde westen en 22daagse rondreis sumatra-java-bali! :D :D

Ben echt heel benieuwt naar Sumatra! En leuk dat we zien op tv wat we in het echt hebben gezien! *D Indonesie vertrekt op 22September en America/vs vertrekt op 30 September! :P

Ben echt benieuwt! *D

Edit; Hier even de link :P : http://www.fox.nl/groepsreizen/acties/t ... e.asp?UID={A94E1C95-69E3-4650-84B5-590236771653}

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:12

hey wat leuk dit topic, wij gaan half augustus naar bali, paar dagen aan de zuidkust en dan naar het noorden, ga dit hele topic even doorlezen.
Heeft iemand zich laten enten voor de vakantie ?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:31

Ik had het gezien Citroen :j
Kreeg er ook een mailtje over.
Ben heel benieuwd naar het nieuwe seizoen :D

Ik heb me laten enten Garny; DTP en buiktyfus (zelf nog hep. B erbij gedaan, omdat ik voor hep. A nog beschermd was). Op Bali zitten ook geen malariamuggen, volgens de GGD hier (wel op Java, maar daar heb je voldoende aan antimugmaatregels).

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:36

Garny: Wat leuk dat je naar Bali gaat! *D

Wij hebben ons wel laten enten tegen buik tyfus :) Liever verkomen dan moeten genezen... Bali is echt geweldig! Alleen ook erg toeristisch... Welke plaats zit je in Bali in het zuiden? :) Je moet ook echt zeker naar Ubud gaan en het apenwoud is echt geweldig! <3

Deet is indd wel aan te raden om mee te nemen je word soms helemaal lek gestoken #) En voor betrouwbare taxi kan je het beste met blue bird gaan die zetten de taxi meter aan en is niet duur! :) (hebben we als tip mee gekregen van de hostess op bali)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:04

hay hay!

zijn nu op het vliegveld in bali, klaar om te vertrekken naar lombok! :)
het was echt heerlijk! ookal hebben we geen moer van de omgeving gezien, maar het hotel was prachtig. :))

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:51

Loki: Wel jammer dat je niks van de omgeving heb gezien het is zo mooi!
Veel plezier in Lombok! *D

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:42

bijgelezen :D veel plezier voor degene daar of voor degene die nog gaan
Citroen jij bent dus net terug, lekker dit weer hier }>

Even de samenvatting van dit topic wat is blijven hangen :

EHBO mee, snorkelen bij Nusa Lembongan, bij sanur opstappen met de boot ?, ook voor de marine walk daar ( gaaf zeg ) onderwatercamera mee
Waterpark Waterbomb bij k.utabeach
Tanah tot tempel
discovery malle bij poedersuiker beach lekker eten
Monkey forest road voor de apen, park zien we wel als we nog niet genoeg hebben gezien
Olifanten
Blue Bird taxi
Raften en ik zag een geweldige waterval, wauw die wil ik ook zien :)

en als we gaan prikken dan is het voor de buiktyfus, verder ben ik niet zo van de prikjes, we gaan 17 dagen met Malaysian, nou die kwam ook goed uit de bus, een overstap en een totaal van 16 uur geloof ik. We zitten een paar dagen in Sanur en dan ruim een week in een huis in het noorden half uur van Lovina aan de kust en dan weer paar dagen Sanur en dan weer naar huis.

Las een gezin die allemaal ziek zijn geweest, hoe is het met de rest gegaan ?
Ik moet me er nog wel in gaan verdiepen, maar wat ik tot nu toe lees en hoor lijkt het me geweldig, als iemand nog aanvullingen heeft graag !!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:38

Marine walk indd zeker doen is echt geweldig! Onwijs mooi wat je ziet! <3 Heb even opgezocht het kan verder alleen in mexico en in Aruba! Echt heel uniek dus! :P Echt alles in Bali is geweldig!

Wij hebben wel spijd dat we niet nog naar de hooli spring zijn gegaan! Baal er nu echt flink van maar hadden te weining tijd dus als je die wel heb zeker doen! :P Dat is ook op tv geweest met Danny de munk! :D

Ook wilde we eerst naar een waar zegster maar dit hebben we toch maar niet gedaan aangezien de reislijdster het afraden omdat er scheinbaar ook verkeerde tussen zitten en die zeggen dan bijvoorbeeld dat je later niet zwanger zou kunnen worden of dat er iets ergs met je gebeurd. Niet echt heel leuk dus.:P

Ook geloven ze in Indonesie heel erg in de stille kracht en wordt er voor veel dingen promissie gevraagt! Reislijdster heeft ons ook echt een paar enge verhalen er over verteld! (Wel waar gebeurd.) Ga ze hier niet openbaar op een forum zetten omdat niet iedereen tegen die verhalen kan, kan ze wel sturen via pb. Maar door haar verhalen ben ik er in gaan geloven dat er echt heel wat meer is!

Ga ook zeker niet bij de mac donalds eten in k*uta weet niet of de rest van de mac donalds daar wel lekker is maar daar zeker niet! Er zit geen prik in je drinken, patat is koud en smaakt naar water :r Enige wat daar lekker was was een cheese burger :=
Wel apart dat je in de mac daar ook rijst kon bestellen! :')

Mis die mensen van daar echt onwijs! Ze zijn allemaal zo lief allemaal met een lach en zwaaien wat een schatten!! <3 Als je dan weer hier komt is alles weer gestrest en wordt je weer overal vies aan gekeken in plaats van met een lieve lach! Wouw dat al die lieve mensen hier heen konden komen! *D

Zou nu echt wel weer terug willen! Al moet ik eerlijk zeggen dat Thailand net iets meer had!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:45

Ben wel benieuwd naar de verhalen :j
Ik durf dus niks te kopen qua souvenirs in Indonesië door de verhalen van mijn (Indische) oma. Ik zou heel graag een wajang pop willen hebben.
Nog maar een paar daagjes :):)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:46

Wat gaaf volgend jaar wil ik graag naar bali ben benieuwd!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:54

nou kom maar op met die verhalen, ik ben wel benieuwd en waarom koop jij geen souveniers Urselin ?
We willen nog een weeshuis gaan bezoeken, wat kunnen we meenemen vanuit nederland waar we ze blij mee kunnen maken ? of zeggen jullie niet doen ..