USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:16

Toe maar.. zo'n hotel zal het voor ons niet worden :=

We willen een hostel boeken voor 22 april tm 1 mei. 2 mei vliegen we namelijk 's morgens heel vroeg naar
Sacramento dus die nacht willen we op het vliegveld doorbrengen. In Sacramento slapen we bij mensen thuis.
Vriendin heeft daar vorig jaar een jaar highschool gedaan en we zijn meer dan welkom bij haar gastgezin van toen! ;)

Ben al druk aan het kijken naar hostels. Vind een gedeelde badkamer geen probleem maar wil toch wel een
eigen slaapkamer.

Zonet ook bij de bank geweest, ik kan een creditcard krijgen maar omdat ik nog geen inkomen van 1500 euro heb
moet er 1 van mijn ouders garant staan en dus ook tekenen.

En zonet pasfoto's laten maken. Gemeentehuis was dicht, dus paspoort wordt morgen aangevraagd :j

Twaalf

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:47

Ik heb wel geluk hoor.
Als mijn vader er niet zo lang zou zitten, zou ik het ook niet kunnen betalen denk ik :')

Klinkt leuk Debbie!
Ik wist niet dat ouders garant moeten staan voor creditcard als je inkomen lager dan 1500 euro is :n

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:47

goedenavond.. al van alles geboekt lees ik hier.. top man.
ik ben nu ook serieus aan het kijken wat ik wil.
heb maar bedacht dat we maar 4 weken moetne. anders wil het niet
de eerste 1,5 week gaan we naar new york, boston en mijn oude stage adres kijken.
daarna wil ik graag verder vliegen naar het westen.

wat zijn echt dingen die je gedaan moet hebben, of gezien moet hebben?
ik wil graag naar las vegas en hollywood, daarnaast nog natuurgebieden bekijken..
iemand leuke ideen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:01

dag vervoer stad stad 2 wat doen handige sites
dag 1 vliegen amsterdam new york vliegen
dag 2 new york stad bekijken http://www.cityspotters.com/verenigde_s ... _york.html
dag 3 new york stad bekijken
dag 4 5 uur rijden new york boston stad bekijken
dag 5 boston stad bekijken
dag 6 3 uur rijden boston springfield stad bekijken
dag 7 springfield bij stage joline kijken http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 1&t=h&z=16
dag 8 3 uur rijden springfield boston bij stage joline kijken
dag 9 vliegen boston los angeles vliegen
dag 10 en verder http://www.americatravelguide.nl/rondre ... /index.php
http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... ights.html

oke.. dit heb ik nu. een weekje voor ons zelf en 2 weken met een huurauto.. zou dit wat zijn?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:44

ik blijf stalken..

mensen bekend hier met http://www.exit-reizen.nl/
ik denk dat we daarmee gaan

dan gaan we eerst een rondje western highligts.. dan naar new york. met de trein naar boston en dan springfield.. ik ben al helemaal gek.. nu mijn vriend nog haha. hij isniet zo van het autorijden in vreemd land.. mar ja.. an beleef je het wel meer vind ik.

groetjes

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 06:09

Debbie, hotels bij het vliegtuig zijn vaak helemaal niet duur, ook in NY. Ik zou liever een beetje meer geld uit geven om een goede nacht slaap te hebben, dan geld uit te sparen door ergens in de terminal te slapen met het risico dat je door alle drukte geen oog dicht doet en daardoor niet echt van de volgende dag kan genieten.

Hoi Joltsje! Ik zag je geloof al op het AA forum. Je vriend hoeft zich geen zorgen te maken; autorijden in Amerika is juist veel makkelijker dan in Nederland. Behalve in New York, maar daar kan je met de metro prima uit de voeten. ;)

Zou het een optie zijn om eerst NY, etc te doen? Des te meer naar het westen, des te erger de jetlag lijkt me. Als je eerst al 1,5 week in de VS doorbrengt dan zijn die paar uur verschil met het westen bijna niet te merken.

Begrijp ik het goed dat je er zelf met de huurauto op uit wilt en alleen de route van het reisbureau gebruiken? Ik ben met geen van beide bekend, maar vooral bij de eerste worden er volgens mij ontzettend veel kilometers gemaakt. Vergeet niet dat je in de bergen soms niet boven de 30km/h uit komt.

Ik zou of voor de grote parken kiezen, of voor California met misschien Las Vegas erbij, niet allebij.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 08:30

Justy schreef:
Hee wat leuk, een Amerika-topic :)

Ik ga in 2011 in ieder geval 3 keer naar de US: in januari 10 dagen, dan van maart t/m mei en dan in september nog een keer. Het is niet helemaal vakantie want ik ga een apprenticeship-jaar doen bij Linda Kohanov, de schrijfster van De Tao van Equus (voor wie het kent).

Ik vertrek over minder dan 4 weken al voor de eerste keer. Ik ga naar Arizona en vlieg op Tuscon, vanaf Brussel met overstap op Londen Heathrow en Dallas. Ik heb er enorm veel zin in :):) Ondanks dat mijn broertje al ruim 5 jaar in Amerika woont ben ik er nog nooit geweest.

gaaf zeg dat je naar Linda gaat, willen we uiteraard een uitgebreid verslag van straks :-)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 08:33

MoniqueT schreef:
Jee, een USA-topic van zes pagina's inmiddels en ik vind het nu pas! Ik ben een beetje van slag denk ik.

Wat vooral vreemd is, is dat ik er mijn plannen niet ga bekend maken ;-) Voor het eerst sinds 2006 gaan we in 2011 eens een jaartje (of misschien wel meer) niet naar Amerika. Na acht camperreizen, waarvan 7 in de laatste 5 jaar, vinden we het even mooi geweest voorlopig. We gaan in Spanje wonen en eens beter kennis maken met ons nieuwe woonland en de buurtjes daar.

Zou het Amerikavirus echt verdwenen zijn? Nah, dat denk ik niet, maar het is in elk geval een tijd minder heftig dan het voorheen was.

Maar ik blijf jullie volgen, Amerika blijft leuk!

nah Monique wat is dat nou??? Heb je een spaanse zonnesteek ;-) toch niet het virus eruit gezweet hé!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:47

@guinevere, tanx.
hmm da tis wel een goede tip van de jetlag innd. niet eens aan gedacht.
we gaan in new york innd niet autorijden. dan met de trein naar boston en dan auto huren naar mijn stageadres.
die reis via de site is standaard innd. ik wil sowieso, los angeles, grand canyon en las vegas zien.. maar gaat goedkomen.. heb er zin in..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:54

HCRanch schreef:
nah Monique wat is dat nou??? Heb je een spaanse zonnesteek ;-) toch niet het virus eruit gezweet hé!

Virus eruit voorlopig ja ;-) We zitten hier nu zonnig te zijn in Spanje en de centjes zijn dus ook allemaal in het Spaanse huis gestoken. We zien het dus wel verder als het huis in Nederland ooit verkocht is!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:18

MoniqueT schreef:
Virus eruit voorlopig ja ;-) We zitten hier nu zonnig te zijn in Spanje en de centjes zijn dus ook allemaal in het Spaanse huis gestoken. We zien het dus wel verder als het huis in Nederland ooit verkocht is!

Moet wel zeggen dat ik zo af en toe kwijlend dat huis uit je onderschrift aan het bekijken ben.
Prachtig ;) (Als het over 10 jaar nog te koop staat.. :P )

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:54

Pfff, Debbie, dat hoop ik niet hoor ;-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 18:12

Joltsje, op zich kan het eerste gedeelte wel, maar 2 weken voor het Zuidwesten is wel wat weinig! Dan ben je niet lang genoeg op de plekken waar je komt waardoor je eigenlijk nog niets kan doen. Ik vind het aantal km's nogal fors, een keertje 300-400 km rijden is niet erg, maar dat wil je echt niet elke dag. :n Tussendoor wil je misschien ook nog de Nationale Parken bezoeken, daar heb je geen tijd meer voor als je pas 's middags op de plaats van bestemming aankomt.

Ik zou óf minimaal 3 weken uittrekken voor het Zuidwesten, óf een aantal dingen schrappen in het Zuidwesten. Denk dan aan een rondje Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, evt. nog Bryce/Zion NP, Death Valley, Yosemite, San Fransisco en dan via Route 1 weer naar LA.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:16

Tanx voor de tip.denk ook dat het veel is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:28

Ik ga mij even verdiepen morgen op NY :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:19

Purny, hoeveel keren ben jij nu al naar NYC geweest? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:21

Dit word de derde keer :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 03:43

Arrggghhh!!! Mijn tripje naar New York gaat bijna zeker niet door. ;(

We hebben het hele jaar bijna geen sneeuw gehad en net nu hebben ze een blizzard waarschuwing uitgegeven voor New York! Boltbus stuurde me vanmiddag al een e-mail dat ze alles afgelast hadden voor morgen, maar op dat moment reed Greyhound nog wel, dus ik heb ons toen gelijk omgeboekt. Ze hebben nog steeds geen definitieve beslissing genomen voor morgen, maar alles is nu onder tot verder bericht geschrapt.

Op zich is het niet zo'n ramp, maar ik had nu eindelijk (peperdure) tickets voor Wicked bemachtigd en ik vind NY juist zo mooi in de sneeuw met alle kerstversiering ... *adem in, adem uit*

Nou ja, we zien het morgen wel. Duimen jullie voor me?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 03:58

zonde zeg, maar het weer is echt vreselijk die kant op. Wij hebben er ook een staartje van het heeft hier echt de hele dag gesneeuwd. Vrijdag zatten we vast en moest er een rescue team eraan te pas komen om ons back on track te helpen :-(
UItkijken dus

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:35

Ah.. dat zou zonde zijn! Ook van je wicked plaatsen! We duimen mee!!

purny schreef:
Ik ga mij even verdiepen morgen op NY :D

Laat je je bevindingen even weten? :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 10:41

Wow, dat zou wel super balen zijn Guinevere!!!!! :(:)

HCRanch, dat meen je toch niet? :oo Is alles weer oké?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:54

Wat een tegenvaller Guinevere.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:15

Ook ik zal duimpjes draaien... Ik zit een beetje te twijfelen tussen Continental en KLM. Continental vliegt op Newark, is wel makkelijker voor het hotel dat ik op het oog heb, maar ik wil eigelijk weer KLM...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:48

Zat je vast met de auto? Brrr, hoop dat het niet lang duurde voordat jullie weer uitgegraven werden. :brr:

Ik sta nu in de wacht bij Greyhound, hopelijk krijg ik zo iemand aan de lijn. Op de website staat niets nieuws en ik heb ook geen e-mail van ze gekregen. Hier ligt nog geen centimeter, maar dat wil natuurlijk niks zeggen over hoe NY erbij ligt. Spannend!

Purny, waarom vlieg je liever niet met continental?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:59

Ik ben nogal trouw aan KLM (A) Iemand toevallig ervaring met Continental?