Fijn he, bergje? Hier zet het ons ook vaker gezamelijk op de hoeven. Nou heeft mijn man de gewoonte om al de moeilijke puzzels te doen. Daarna gaan we dan op pad om de bijbehorende cache te zoeken. Die met de ja-knikker hebben we nog steeds niet gevonden zeg, al 5x terug geweest of zo. Er is ondertussen wel weer iemand geweest die hem vond. Gefeliciteerd met de verjaardag van de man en veel plezier vandaag!
Ik ben op zoek naar een leuke multicache in de buurt van Chester en/of Liverpool. Bijvoorbeeld een tour van de stad. Maar ik kan nog niet echt wat leuks vinden.
Staat er echt niks op de site?? Alle goedgekeurde caches moeten er op staan.. Blijven zoeken.
Motje11
Geplaatst: 27-09-10 01:10
Weten jullie misschien nog een leuke nachtcache? Ergens in het midden van het land? Ik heb er nog nooit één gedaan, dus ben benieuwd. Het lijkt me wel leuk en het wordt nu steeds vroeger donker.
nachtcache waardeloos schijnt super te zijn. Ik was van plan om die in oktober te gaan lopen, maar is teveel kilometers voor mij dus ik sla deze over. Misschien dat ik wel meega om mijn zus gezelschap te houden met soepje klaarmaken enzo wanneer de lopers terug komen.
Motje11
Geplaatst: 27-09-10 12:25
Die lijkt me ook leuk, maar voor een andere keer. Hier moet je je helemaal voor aanmelden enzo toch? Ik zoek nu een wat kleinere, om voor de eerste keer te doen. Wie weet een leuke?
Ja daar moet je je voor aanmelden en een licentie krijgen.
Zoiezo als je caches gaat lopen moet je je aanmelden en die dan loggen op het internet.
Motje11
Geplaatst: 27-09-10 12:34
Ja dat weet ik. Maar ik vind het wel leuk om spontaan te gaan cachen, en als het vandaag niet lukt dan maar morgen. Ik heb wel meer caches gevonden, alleen nog geen nachtcache. Jij wel? En hoe ging dat dan?
Nee, ik doe pas sinds kort met mijn familie meelopen. Heb zelf nog geen account aangemaakt. Wil eerst even kijken of het wat voor mij is.
In spanje heb ik een heleboel caches gehad, maar dat is daarheen lopen ding zoeken opschrijven en weer op zoek naar de volgende. En hier in Nederland heb ik 2 wandeltochten gehad. 1tje in marienwaert bij beesd en de 2e cache raiders of the lost ark.
Hoi Motje, Ik zie dat je in Lelystad woont, ik dacht dat er daar ook een nachtcache moest zijn, of anders in dronten.. maar ook in Almere daar heb je apenachie dat is een serie met een stuk of 5 nachtcaches. Als je een nachtcache gaat doen neem blubberschoenen mee want je trapt overal in en een goede sterke zaklamp en eventueel een hoofdlampje.. je zoekt namelijk reflecterende dingetjes in het bos...
Motje11
Geplaatst: 27-09-10 22:30
Bedankt voor de tip! Is er ook een manier om op de geocaching-website op nachtcaches te zoeken? Of gewoon "nachtcache" invullen bij steekwoorden?
Ik bedacht me net dat ik al heel lang niets van Mini-OTTO gehoord had, dus ik ging weer even op zijn site kijken. Hij is 31-7 in een cache in Duitsland geplaatst en daarna geen nieuws meer. Ik dacht, die zal wel verdwenen zijn. Maar nu zie ik bij die cache waar hij in zit dat die 31-7 ook voor het laatst gevonden is. Die zal dus wel weer een keer op pad gaan als er weer een cacher voorbij komt.
bertie
Geplaatst: 25-10-10 07:24
via tb-rescue.com kun je een verzoek indienen of iemend dat TB voor je wil redden.
Motje11
Geplaatst: 25-10-10 12:28
Bedankt voor de tip, leuke site is dat trouwens. Mini-OTTO is inmiddels weer verplaatst en bevindt zich in de Duitse bergen.
Toevallig wilde ik ook net weer wat leven in dit topic blazen. Ik ben de laatste tijd weer een paar keer wezen geocachen. Een paar weken geleden heb ik een leuk speurtochtje in Harderwijk gedaan. Daarbij een TB gevonden (Spinning Wheels) die anderhalf jaar kwijt is geweest en toen weer opgedoken in een andere cache. Gisteren twee caches op de Veluwe gedaan. Één speurtochtje door het bos en een korte multi bij de ruïnes van een boerderij midden in het bos. Was wel mooi om te zien. Bij die boerderij was nu een pleisterplaats voor ruiters gemaakt waar je je paard in een kraal of stand kan zetten. (wij waren gewoon te voet hoor) Ik kwam met de begincoördinaat totaal niet bij die boerderij uit dus even de weg gevraagd aan de boswachter. De eindcache was ook nog even lachen want we dachten: zo ver kan je toch niet door het bos moeten? Het pad even verder gevolgd en het maakte een rare kronkel en toen kwam je gewoon via het pad bij de cache. Dat was een tupperware beker, eigenlijk te klein voor een TB maar we hebben hem er toch ingepropt. Altijd leuk om in zo'n kleine cache toch een TB te vinden.
Firebug
Geplaatst: 25-10-10 16:40
al lang niet meer gereageerd hier :p maar wel weer even leuk om de avonturen van andere cachers te lezen.
ik ben inmiddels al weer heel lang niet geweest... niet echt tijd en ook alle leuke caches in de buurt wel weer gedaan.. keek wel net nog even bij mijn tb, was Jumper in een cache gedropt die gemaakt was voor iemand die veel te jong overleden was... wel heel mooi dat ze daar dan een cache aan koppelen die langs dingen gaat waar zij vaak kwam..
balance
Moderator Over Paarden
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-10 16:48
Dat is zeker wel heel mooi nadjajump. Ik ga zelf maar af en toe mee, mijn man is nog het meest fanatiek. Hij is heel gek op puzzel caches.
(Wij zijn team figa, overigens).
x_spekkie_x
Geplaatst: 25-10-10 17:32
Ik ben afgelopen week in Engeland gaan geocachen
Helaas was de eerste poging minder geslaagd omdat de inhoud van de gevonden cache weg was en we dus niet verder konden lopen (The Tattoin Incident @ Tatton Park). Wel een mooie wandeltocht gehad. Daarna in Chester nog wat gaan cachen. Twee gevonden en twee niet. De nano is nog te moeilijk
Ik vind multicaches het leukst om te doen. Daar waarbij je ook nog dingen van de omgeving meekrijgt, bijvoorbeeld een tour door een stad of een natuurgebied.
Motje11
Geplaatst: 26-10-10 17:07
Even een vraag aan de ervaren cachers:
"Visited", gebruik je dat om te laten zien dat je een TB bij je had terwijl je een cache bezocht, maar hem niet gedropped hebt?
En ik zie soms staan "vanaf de kruising ga je 512 m en 84,8 graden (waar)". Ik begrijp niet wat dat woordje "waar" betekent. Je moet toch gewoon 512 meter lopen in de richting 84,8 graden?
Groetjes!
Bergje
Geplaatst: 26-10-10 18:29
Geen idee wat "waar" betekent. Ik zou het hetzelfde doen als jij! Wij hadden het laatst toen bij een cache het woord "projecteren" stond. We begrepen maar niet wat we moesten doen, inmiddels weten we het wel, maar begrijpen doen we het nog steeds niet! Wij zijn al een paar weken niet meer geweest, eerst twee weken ziek geweest en daarna heel druk. Misschien komend weekend wel weer!