Kamperen in de outback gebeurd uiteraard in "swags". Dat zijn van die legerslaapzakken, lekker warm en je valt in slaap met een prachtige sterrenhemel boven je neus. Echt een geweldige ervaring! Groovy grapes is een goede organisatie!:D
Je hebt heel veel verschillende mogelijkheden. Ik heb een tour vanuit Adelaide naar Alicesprings gedaan met Groovy grapes. Hier zag je dus ook Uluru, Kings Canyon en de Olga's. Was echt super. Dat in swags slapen zit er zeg maar gewoon bij in. Ook heb je veel tours die vanuit alice springs een 3 daagse trip doen "around the red centre". De organisaties die veel tours doen om bv ook van plaats naar plaats te gaan zijn Oz experience en Groovy grapes. Waarbij je bij beide ongeveer het zelfde ziet. Bij de eerste genoemde zitten ook vaak 30/40+ lui en is duurder. Groovy is wat meer voor jongeren onder de 30. Al moet ik zeggen dat we bij de GOR een vrouw van 60 meehadden, haha.
Backpack waar je in elk geval overal makkelijk bij kan. Er zijn nu zelfs backpacks die kan openritsen als een tas, erg handig. Als zou ik persoonlijk als ik het over mocht doen een koffer meenemen. Dit omdat je haast niet hoeft te lopen en een koffer is steviger/overzichtelijker en er past meer in:)
Quinette, ik denk dat je spijt gaat krijgen als je op 1 plek blijft en niet rond gaat reizen Het is zo'n geweldig land, zou zonde zijn als je daar weinig van mee krijgt. Snap dat het eng is in je eentje. Normaal zou ik zeggen je leert daar genoeg mensen kennen, maar als je ergens werkt dan leer je misschien niet heel veel backpackers kennen (vast wel een aantal). Alles gaat er daar zo relaxed aan toe dat het op de een of andere manier allemaal wel goed komt... Of vanuit je werk adres naar een grote plaats gaan reizen, daar een week ofzo blijven om mensen te leren kennen om mee verder te reizen.
Tris_amo, wbt het veilig achterlaten van je backpack, je hoeft hem zeker niet altijd mee te slepen hoor Zou wat zijn zeg haha. Bij mij is er nooit wat gejat maar meestal had ik de meest belangrijke spullen (papieren, geld, camera) ook wel gewoon bij me. In een deel van de hostels heb je kluisjes waar je je backpack in kan doen, maar zelf gebruikte ik die niet eens altijd. Ik kwam ook wel eens ergens waar meiden alles lieten slingen op de kamer, incl laptop enzo. Kleding jatten van de waslijn hoor je idd wel veel, bij mij niet gebeurd. Wbt de bedbugs en sexen op kamers, dat zijn dan ook wel de slechtere hostels die een beetje zo'n naam hebben vaak ook goedkoop. Ik sliep veel in YHA hostels, over het algemeen dan wel iets duurder (al kan je een kortingspas aanschaffen), maar daar zal zoiets denk ik niet snel gebeuren. Die hostels zijn vaak ook goed schoon enzo.
Spikkelfire, ik ben met http://www.mulgas.com.au/mulgas/default.html naar de outback geweest, is 1 van de goedkoopste en allemaal goed georganiseerd enzo Hiermee slaap je ook in swags, aparte ervaring!
SpikkelFire
Geplaatst: 26-09-10 15:37
En welke hostels hebben dan een beetje die naam? Dan ga ik die ontwijken en dan maar iets meer betalen voor een schoon bed.
Ik zag trouwens dat als je naar Kangeroo Island gaat, dat je maar 1 kleine tas mee mag nemen.. maar waar laat ik dan mn backpack want ik wil 3 dagen gaan?
In de meeste hostels hebben ze een bagage ruimte waar je je backpack (tegen betaling) kan laten. Soms heeft de organisatie waar je je tour boekt ook wel een ruimte waar je je backpack kan laten.
Uhh namen weet ik zo uit mijn hoofd niet. Maar je komt er wel achter door recensies op internet te lezen, zijn vaak de wel bekende party hostels en welke dat zijn kom je wel achter. Heb even gezocht, volgens mij zijn Beaches, Magnums en Nomads wel meer party hostels. Maar ik wil natuurlijk niet alles over 1 kam scheren en zeggen dat ze overal slecht zijn enzo Ik heb er zelf niet geslapen maar ze hebben wel een bepaalde uitstraling en je hoort er wel bepaalde verhalen over. Maar die zijn er net zo goed over YHA waar ik tevreden over was. Aan jezelf de keus wat je ermee doet
ooh god magnums! Dat was echt een hel. Heb er 2 nachten geslapen in Airlie beach en daarna snel naar het YHA gegaan. Nomads vond ik trouwens geen partyhostel. In Cairns heb je nog gilligans zitten, echt super groot met een discotheek ernaast.
Ik doel zelf ook vooral op magnums in Airlie beach
Die bagageruimtes zijn wel afgesloten hoor. Moet je een sleutel voor vragen en soms werken ze zelfs met nummertjes ofzo om te controleren dat je je eigen tas meeneemt.
hier nog een australie ganger: ik ben nu bezig met het boeken van mijn ticket voor 8 februarie! Ik wilde eerst al in oktober gaan maar toch besloten om wat langer door te werken ( en dus meer te sparen ). Ik wil ook met australian backpackers gaan en vanaf Sydney naar het noorden reizen om vervolgens door te gaan naar Darwin en daar een tijdje te gaan werken op een cattle station oid. Daarna nog geen plannen.
Ik wil binnenkort wel eerst nog een keer naar een voorlichting gaan om ervaringen te horen van mensen. De backpack heb ik al wel binnen, volgens mij de Osprey Ariel.
@ SpikkelFire: weet je al wanneer je die kant op wil gaan?
SpikkelFire
Geplaatst: 26-09-10 18:15
Welkom btw in het topic.
Ja geloof het wel, a.s. zaterdag is het ook maar dan kan ik niet..
Ik weet het ook al; start in Darwin, Alice Springs, Adelaide (met een trip naar Kangeroo Island), Melbourne, Tasmanië Hobart, Sydney en als laatst Cairns.
Maar ik vertrek in oktober dus ik reis met het goede weer mee.
Als je vanuit Melbourne rond eind oktober/begin november naar het noorden gaat reizen dan reis je niet met het goede weer mee... Zo uit mijn hoofd begint eind oktober in Cairns het regenseizoen dus dan zou jij er waarschijnlijk tegenin reizen (als je de volgorde aanhoud zoals je net op heb geschreven)