Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:56

Ik ga 1 januari naar Les Sybelles in Fr. en dan de 16de weer!

Skien is het enige dat net zo leuk is als paardrijden:P Draag trouwens ook altijd een helm.

Colorado

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:09

Don't blame me haha, maar skien is wáys leuker dan paardrijden O:)
Maar op dit moment is mijn enige paardrij-iets dan ook op een manege waar ik al 9 jaar rijd, speelt ook mee :P

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:12

Haha begrijpelijk! Zelfs met een eigen paardje steekt het er bijna boven uit. Maar misschien komt het omdat je skien maar een weekje (of wat) per jaar doet? I.p.v. iedere dag of iedere week.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:37

niv les sybelles is leuk, kun je hele dag tochten maken. Bij mij was het mijn eerste jaar wintersport dus ik heb geen dagtocht gemaakt, maar de rest wel en dat scheen echt gaaf te zijn

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:01

Oh leuk, wij gaan ook naar Les Sybelles. En we hebben heel wat gevorderden mee (ik niet :') ) dus die vinden dat wel mooi!

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:12

Gaaf dat het zo goed bevallen is! Ik ben er nog nooit geweest. Ik was/ben eigenlijk bang dat het een beetje aan de kleine kant is (zeker omdat ik 2x vlak naar elkaar ga) maar dat valt dus mee!

In februari heb ik trouwens een huttentrektocht geskied in Italië. Dat is voor alle gevorderde skiers echt een aanrader! Je slaapt in de hutten hoog op de berg. Je vertrekt nog voor de liften open zijn met je spullentjes in je rugzak op naar je volgende slaapplaats. Het was echt zo super mooi! Zijn bijvoorbeeld achter een sneeuscooter over een bevroren bergmeer getrokken om naar 1 v.d. hutten te komen. Echt ultieme wintersport ervaring. Nog nooit zoveel uren en kilometers gemaakt en op zoveel bijzondere plekken geweest.

Iedereen die voor dit jaar nog gaat boeken kan ik het echt aanraden. Wij hadden het via sunweb geregelt.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 14:50

Ik ga dit jaar voor het eerst naat Saint Jean D'Arves in Frankrijk. Nog nooit geweest dus dat word leuk :D
Ski al jaren in La Plagne Soleil en af en toe ook naar o.a. Les Trois Valleés.
Ik ga trouwens vrijdag op zaterdag a.s.

Misschien moeten we een lijst maken met wat me mee moeten? Weten we zeker dat we niks vergeten.

Lijstje;
1. Thermo kleding
2. Ondergoed
3. Pyjama
4. Legging/shirts met lange mouwen
5. Fleece truien/kol truien
6. SNUGGIE
7. Handdoeken (in het appartenment hebben ze er zo weinig)
8. Ski pak
9. Handschoenen/ ski sokken
10. Sneeuw schoenen/uggs/slippers (zwembad)/sportschoenen (fitness.)
11. Boeken
12. Ipod
13. Laptop
14. Buff (die soort van sjaals maar dan dicht)
15. Vaseline (voor de poten van de hond)
16. Zonnebrand/Lippenbrand :+
17. Ski's (van mn ouders)
18. Honden voer
19. Mand ed. voor de hond
20. Reseverings tickets
21. Paspoort

Nog iets vergeten? Wie neemt er allemaal huisdieren mee? Ik ga een jasje voor mn hond meenemen (arm beest)
Het is daar nu ong. -9 tot -13 graden :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:29

Ik zou ook gewone t-shirts meenemen. Ik heb bijna nooit thermo-ondergoed aan omdat de zon wel erg fel is. :)
Verder zijn een lekkere muts/pet, een zonnebril en een skibril ook wel handig.

YAY!
Ik kreeg net een mail van mijn bazin. Ze gaan vanaf morgen open :):) Dus ik kan weer komen werken!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:43

NIV schreef:
Haha begrijpelijk! Zelfs met een eigen paardje steekt het er bijna boven uit. Maar misschien komt het omdat je skien maar een weekje (of wat) per jaar doet? I.p.v. iedere dag of iedere week.

Nja, skiën doe ik vaker dan paardrijden, 2 tot 7 keer per week om precies te zijn haha. Ik doe het zeg maar echt vást als sport al een tijdje, verschillende takken ook. Ik heb synchroon skien gedaan, slalom en ik doe nu aan freestyle skiën, aangezien ik in de rest niet heel veel uitdaging meer vond, was er nog superveel natuurlijk, maar ik wou weer wat anders, freestyle skien dus :) En hoe vaak ik het ook doe, het blijft leuker dan paardrijden :P Zit voor mij dus ook véél meer uitdaging in dan in dat ene manegelesje per week haha.

Mijn vakantie is nu echt geboekt trouwens, het is nu 100% zeker, yay :):)
Ik kan niet wachten haha, jammer dat het nog zo lang duurt. Gaat ook een érg leuke jongen mee trouwens, zit bij mij in het appartement, geen bezwaar tegen hoor O:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:05

Wij nemen ook altijd een beetje gewone kleding mee voor 's avonds als we even t dorp ingaan enzo :) En inderdaad heeel veel dikke warme kleren want k ben een koukleum hihi :P

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:08

inderdaad, lekkere dikke jas, uggs, en ik red me ook als ik niet op de piste sta :+

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:37

Colorado schreef:
NIV schreef:

Nja, skiën doe ik vaker dan paardrijden, 2 tot 7 keer per week om precies te zijn haha. Ik doe het zeg maar echt vást als sport al een tijdje, verschillende takken ook. Ik heb synchroon skien gedaan, slalom en ik doe nu aan freestyle skiën, aangezien ik in de rest niet heel veel uitdaging meer vond, was er nog superveel natuurlijk, maar ik wou weer wat anders, freestyle skien dus :) En hoe vaak ik het ook doe, het blijft leuker dan paardrijden :P Zit voor mij dus ook véél meer uitdaging in dan in dat ene manegelesje per week haha.

Ook begrijpelijk! Waar ski je dan niet Nederland? Of zit je in de bergen?

Zijn er hier ook mensen die eten meenemen op vakantie? Ik ga met 4 vriendinnen. Iemand nog tips voor lekker eten dat je makkelijk mee kan nemen? (buiten pasta)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:14

marrie1996 schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst naat Saint Jean D'Arves in Frankrijk. Nog nooit geweest dus dat word leuk :D
Ski al jaren in La Plagne Soleil en af en toe ook naar o.a. Les Trois Valleés.
Ik ga trouwens vrijdag op zaterdag a.s.

Misschien moeten we een lijst maken met wat me mee moeten? Weten we zeker dat we niks vergeten.

Lijstje;
1. Thermo kleding
2. Ondergoed
3. Pyjama
4. Legging/shirts met lange mouwen
5. Fleece truien/kol truien
6. SNUGGIE
7. Handdoeken (in het appartenment hebben ze er zo weinig)
8. Ski pak
9. Handschoenen/ ski sokken
10. Sneeuw schoenen/uggs/slippers (zwembad)/sportschoenen (fitness.)
11. Boeken
12. Ipod
13. Laptop
14. Buff (die soort van sjaals maar dan dicht)
15. Vaseline (voor de poten van de hond)
16. Zonnebrand/Lippenbrand :+
17. Ski's (van mn ouders)
18. Honden voer
19. Mand ed. voor de hond
20. Reseverings tickets
21. Paspoort

Nog iets vergeten? Wie neemt er allemaal huisdieren mee? Ik ga een jasje voor mn hond meenemen (arm beest)
Het is daar nu ong. -9 tot -13 graden :=

skischoenen, helm ;) Toiletspullen,fotocamera, en gewone kleren idd. Hoewel ik er daar echt weinig van meeneem, want het grootste gedeelte van de dag loop ik in skibroek en skischoenen. Ong. van 900 tot 2100/2200/2300 O:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:33

NIV wij nemen altijd lekkere dingen mee voor onderweg (en broodjes enz) maar avondeten gaan we altijd langs de weg bij een restaurant. En meestal nemen we ook eten mee voor de zondag, omdat er dan vaak geen winkels open zijn. Maar daar halen we altijd gewoon eten bij de supermarkt :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:45

tenzij je naar frankrijk gaat, daar is het eten belachelijk duur. Dan zou ik het mooi van thuis meenemen :D

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:08

verootjoo schreef:
tenzij je naar frankrijk gaat, daar is het eten belachelijk duur. Dan zou ik het mooi van thuis meenemen :D

Ja daarom! We zijn alle vier student. We nemen in iedergeval 2x pasta mee en 1 x wraps. Verder ook broodbeleg enz. Hebben jullie nog meer ideeen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:11

Ik zou gewoon véél pakken pasta meenemen. En véél pakjes saus en het daarmee maken :) Verder kun je daar nog wel eens een pizza eten, dat is best een normale prijs. Mijn moeder deed nog wel eens boerenkool bv helemaal klaarmaken thuis en dat meenemen en opwarmen. Of pakjes zuurkool, en aardappels meenemen. Maar ik weet niet hoeveel ruimte jullie hebben :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:57

Ook in Frankrijk gaan we gewoon naar de supermarkt hoor :P Vindt dat altijd een beetje raar, wel duur op wintersport gaan (want goedkoop is t echt niet) maar de halve auto vol stouwen met eten omdat de supermarkt duur is? Bovendien kan je groente enzo toch nooit zo lang goed houden.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:30

NIV schreef:
Colorado schreef:

Ook begrijpelijk! Waar ski je dan niet Nederland? Of zit je in de bergen?

Zijn er hier ook mensen die eten meenemen op vakantie? Ik ga met 4 vriendinnen. Iemand nog tips voor lekker eten dat je makkelijk mee kan nemen? (buiten pasta)

In de Uithof in Den Haag xD En soms in zoetermeer of in belgie enz. :)
Ik neem trouwens gewoon geld mee voor eten, ga met de bus, dus zoveel ruimte is er niet. Gewoon elke avond pizza of een kant-en-klaarmaaltijdje uit de supermarkt haha, komt wel goed. Hoeft echt niet duur te zijn en mijn lichaam kan het best aan om een weekje ongezond te eten :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:39

WillemYntJee schreef:
Ook in Frankrijk gaan we gewoon naar de supermarkt hoor :P Vindt dat altijd een beetje raar, wel duur op wintersport gaan (want goedkoop is t echt niet) maar de halve auto vol stouwen met eten omdat de supermarkt duur is? Bovendien kan je groente enzo toch nooit zo lang goed houden.

Wij gingen met school, dus studenten. Dat kostte nog geen 200 per week, incl. skipas. Niet duur dus. En ik ga niet mn geld verspillen aan een achterlijk dure supermarkt waar je voor een reepje milkachocola waar je in NL 1 euro voor betaald, in frankrijk 4 euro voor betaald. ;) Eigenlijk alleen om het principe :Y)

En toen we met mijn ouders gingen, namen mijn ouders ook altijd eten mee. Puur omdat wij alleen voor het skiën gaan, en echt geen zin hebben om ook nog eens boodschappen te doen, en al helemaal niet om elke avond opgedirkt in een restaurant te zitten :+

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:06

verootjoo schreef:

Wij gaan naar Frankrijk en het enige wat we daar kopen is ontbijt, vlees, en van die kleine dingetjes. Maar we nemen ook melk ed. gewoon mee.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:45

Zeg is er trouwens al een beetje sneeuw gevallen in Oostenrijk Frankrijk e.d.?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:37

www.anwb.nl even naar t onderdeel wintersport gaan en dan staan er van heeeeel veel plaatsen de sneeuwhoogtes :D Bij ons lag al meer dan een meter !

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:53

GAAF! Kirchberg staat bij de aan te raden plaatsen :Y)

Vooral dit stukje is érrug goed :D
Kirchberg is vooral beroemd om z’n après-ski. Al om vier uur ‘s middags haast iedereen zich naar het centrum en kan het feestgedruis beginnen
8-)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:00

Ja en stikvol nederlanders..Dat soort plaatsen gaan wij dus noooit heen :P Nja 1 x val thorens dan, maar verder zoeken we altijd de wat minder bekende plekken op zoals Davos, Chamonix, Zermatt, St. Moritz enz :)