Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:26

Mooi, dan scheelt in ieder geval weer een paar gram :P

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:22

Haha :P

Zijn er al mensen die binnenkort vertrekken? Heel veel plezier dan!!!

Ik ga vannacht zelf op weg naar Turkije. We waren nog ff aan het twijfelen tussen Egypte en Turkije, maar het is toch Turkije geworden ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:10

Het is nog 9 dagen voor mij :)
Veel plezier in Turkije. Turkije is cool :D Waar ga je heen?

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:56

ik heb net geboekt voor hurghada
3 juli vertrek ik:)

eerst zouden we gran canaria turkije of tunesie gaan, maar nu haddn we een hele leuke aanbeieding gezien in egypte dus hebben we daar maar voor gekozen

zijn er nog meer mensen die naar emeralda beach resort gaan??

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:47

Ben zo benieuwd naar jullie foto's.
Voor ons duurt het nog een paar weken.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:07

IK ben van plan om heelveel foto's te maken, zal hier wel wat posten als ik terug ben.

Heeft iemand ook ervaring met WWW.XTRAHURGADA.COM?
ik heb daar een mega safari gezien voor 55 euro per persoon.
dan ben je een dag weg, en ga je kameel rijden, naar een slangenhuis, quad en pilot cars, plus lunch en bbq sterren kijken en naar een dorpje...
lijkt me wel leuk om een dagje te doen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:25

Morgen vertrekken wij eindelijk naar Egypte , 5 over 2 gaan we de lucht in maar hebben nog wel ergens een tussen landing , waar weet ik niet precies , weet wel dat we rond 20 over 9 pas landen in hurghada .. pff ;) haha

Iedereen die nog gaat heel veel plzier !!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:26

laat me raden, Taba? Veel plezier in ieder geval! Ben jaloers (oke voor mij zo'n 60 dagen tot 16 dagen Mexico aan de caribbische zee 8-) )

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:20

@ Casper ,, Jaaa dat is het .
Ik zei al steeds hier thuis het lijkt zoiets als tahiti ook zo onbekend , maar het is dus Taba ..
Thnxx !! :-)

Oooohh mexico lijkt me ook heerlijk , daar is het vast ook super warm , zou wel uitkijken voor de mexicaanse griep ;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:40

Die griep kan je hier ook krijgen ;)

Als je op Taba land denk je in de eerste instantie 'waar ben ik nou weer terrecht gekomen'
Het ziet eruit als een legerbasis midden in de woestijn. Ik was de eerste keer zo snugger om te zeggen 'mijn god wens degene veel sterkte toe die hier zijn vakantie gaat houden, dit ziet er toch niet uit.' Waarna ik erachter kwam dat iedereen die om eens zat vakantie ging houden op Taba, en ze me nog even een liefdevolle blik toeworpen.... :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:47

Waar ligt dat dan ergens?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:49

Tegen de grens van Israël aan in de Sinaï

Afbeelding

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:52

Ah! Nou, ik zag gisteren Dahab in 'De weg naar Mekka' en dat zag er nou niet heel erg afschuwelijk uit, daar zou ik best een vakantie willen doorbrengen. Alleen het idee om aan de Egyptisch-Israelische grens te zitten, dat zou mij wel een beetje benauwen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:54

Ow maar ik zou best nog wel eens een reis maken door het oude egypte :j en om via Taba naar israël en jordanie te trekken. Maar als je op het vliegveld land is nou niet echt dat je denkt, hier ga ik een mega vakantie tegemoet :=

Moet ik er ook bij zeggen dat ik in het donker landde hoor.

Afbeelding

Afbeelding

http://farm4.static.flickr.com/3156/266 ... 4f.jpg?v=0

Dat zie je als je land :Y)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:58

Dat ziet er inderdaad uit als een grote zandvlakte :D

Over een paar jaar wil ik ook zo'n reis gaan maken, maar ik ben alvast begonnen om het thuisfront voor te bereiden :') Mag jij wel gewoon?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:01

Taba zelf schijnt inderdaad niet echt bijzonder te zijn (alleen resorts), maar wordt veel gebruikt als uitvalsbasis naar Jordanië (Petra) en bv. Eilat. Wil zelf nog wel een keer naar Petra toe, maar of we dan naar Taba gaan of rechtstreeks naar Jordanië weten we nog niet eigenlijk.

Voor de mensen die binnenkort op vakantie gaan naar Egypte, geniet ervan, maar dat gaat vast lukken!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:04

Dat pak ik heel subtiel aan, ik ga met een vriendin naar de stad, en kom thuis met een reisje egypte :') (zo ging het de eerste keer nl _O- ) nadat mijn ouders van de schrik bekomen waren en de eerste keer uitstekend ging hadden we al doodleuk de 2e reis geboekt. Dat zorgde even voor wat opschudding, maargoed de kinders waren weer van straat :Y)
Toen we thuis kwamen met een 16 daagse vakantie naar Mexico was het heel even stil hier thuis :') Maar daar zijn ze ook weer van bekomen :Y)
Voor dat rondtrekken moet ik eerst 1. een slachtoffer vinden die even gek is als mij om die reis te maken 2. geld hebben 3. tijd hebben en ook om die gehele reis uit te stippelen, vind het nl niet echt een Australië iets om backpackend de woestijn door te gaan.... :+

Taba is idd een grote zandbende :Y)

In tegenstelling tot mijn geliefde SSH :+:
Afbeelding
Ik zie Ntlie_ en ik daar weer helemaal over de zeik staan, iedere keer dat we daar waren kwam mijn koffer als eerste, en die van haar als laatste waardoor we heel de tijd dachten dat haar koffer weg was :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:09

Ik vind jouw manier niet echt heel subtiel, dat wil ik mijn ouders niet aandoen _O-
Ik wil een reisje maken in de richting Jordanië, Syrië, Libanon en Iran, maar die presidentsverkiezingen gooien een beetje roet in het eten. Elk uur word ik nu naar de tv geroepen om mij te laten zien dat ik daar absoluut niet naar toe mag, omdat het een onveilig wespennest is. Die timing had niet slechter gekund, een paar weken nadat ik voorzichtig ben begonnen over het plan :+

Wat is SSH? :o

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:12

In mijn geval is het wel subtiel, zo ben ik ook is thuis gekomen met een lading goudvissen... :')

Wat jij wilt doen wil ik ook doen, maar dan met egypte erbij :P

SSH = Sharm el Sheikh :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:15

Jij bent serieus zo gek dat je naar Iran wil? Dat vind ik cool, de meeste mensen rennen heel hard weg :P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:16

Ja hoor ik zou er echt wil is naartoe willen :j zelfde geld voor Afghanistan. Maar dat heb ik nog aan niemand verteld hoor, dat gaat ze denk ik een beetje te ver... :o :')

Eerst maar is Mexico overleven als ik mijn klasgenoot mag geloven _O- (kreeg al artikelen doorgestuurd over verkrachte en vermoorde vrouwen waarbij hoofden afgehakt worden etc... :+ )

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:20

Afghanistan?! Ik ben niet echt heel snel bang, Iran vind ik prima, maar Afghanistan jaagt mij ook de stuipen op het lijf.

P.S. Vergeet de Mexicaanse Griep niet, Mexico vandaag de dag is inderdaad best gevaarlijk :P Ga je daar ook Maya/Azteken/oude dingen bekijken?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:27

Ik denk ook niet dat ik zo vrolijk ben als ik daar zit hoor, maar iets aan die landen trekken me toch :Y)

Waar ik zit hebben ze geen last van de Mexicaanse griep.
Afbeelding

Alleen al voor die stranden :+:
Afbeelding

Ga de Maya tempels bekijken ja :j en naar het natuurpark xcaret (http://www.xcaret.com) kan je met dolfijnen en haaien zwemmen. Snorkelen, in grotten zwemmen en ga zo maar door, over precies 2 maanden zit ik er :+:

[off-topic] heb ik met jouw niet is in een ver verleden in een soort van 'I Love christiano ronaldo' topic gezeten? :Y)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:36

Dat lijkt mij heel erg sterk, dat Christiano Ronaldo-topic. Ik ben een groot Liverpoolfan, dus ik hoor een hekel te hebben aan alles wat te maken heeft met Manchester United, de aartsvijand. Nu is dat niet zo moeilijk in het geval Christiano Ronaldo, want dat vind ik een glibberig, eng manneke :P Wel heb ik ooit eens een blauwe maandag in het Zeeuwentopic gezeten.

Hongerige haaien? Dat lijkt mij echt heel freaky. Dan ontmoet ik nog liever de Taliban :') Dolfijnen daarentegen zijn natuurlijk wel heel leuk. En die stranden, die zijn natuurlijk ook niet verkeerd.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:40

Ow pardon :+ misschien dat je me dan een beetje bekend voorkwam van het zeeuwentopic :=

euh.. met haaien zwemmen hebbe Ntlie_ en ik heeeel stoer gezegd 'dat doen we' maar we hebben filmpjes op youtube gezien hoe die beesten eruit zien, en ik geloof dat het even onderaan ons to-do-list is gezakt :')

maar ik ben naar bed toe :wave: