Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:24

Ik maak toast of eet hier Cinnamon-Raisin brood, vind ik erg goed te doen ;-)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:16

Canadees brood is mierzoet (en niet te betalen ook), bah! Wij hebben wel een broodmaakding (hoe noem je zoiets??). We maken vaak brood met lekkere kruiden etc erin, jamm :9 Volgens mij ook veel gezonder, zonder troep erin etc. We maken tegenwoordig alles zelf wat we kunnen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:46

Ik ga zo even kijken voor meel.. Wil het ook wel zelf maken, alleen om het om de zo veel minuten te kneden is zo veel werk (te lui) en je kan het ook niet lang goed houden, is mijn ervaring met het maken van brood in Nederland.. Canadees brood is inderdaad mierzoet.. We hadden net organic brood gehaald, maar ook dat was niet te eten.. Het is ook veel ouder dan in Nederland. Achja.. Misschien moet ik niet zo zeuren :7

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:15

Ik heb laatst voor 4 broden deeg gemaakt. Dan laat ik het rijzen enz. Dan bak ik een brood van 1/4 van het deeg en verdeel de rest in 3 porties die ik in de koelkast bewaar. In plastic zakjes met een rits. Als ik dan een brood wil dan gooi ik het deeg in de oven en een half uur later heb ik vers brood.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:46

Hoi! Ik heb een vraagje en ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik ben op zoek naar een natuurschilderij van Canada. op google kan ik niet echt wat vinden.
Weten jullie misschien een site waarbij ze het thuis bezorgen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:44

Van welke schilder/onderwerp zoek je wat? Of mag het ook een repro zijn?

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:49

Ik zoek echt een foto schilderij van de natuur. Dus niet geschilderd. Net zoiets als deze site: arcticphoto.is
Dat is een site van IJsland. En nu zoek ik zoiets met foto's van Canada die je kan bestellen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:52

Ik heb iemand op FB gevraagd. Hij maakt hele mooie foto's maar ik weet niet of hij ook in Canada is geweest. Ik kom er op terug.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:26

Over brood: ik haal het mijne bij Cobs. Heeerlijk brood.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:42

Zo, onze tickets zijn geboekt, we vliegen 13 oktober naar Calgary! Nu nog een programma'tje in elkaar draaien en een slaapplek zoeken!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:05

Bedankt HippoLogic! :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:43

kleinvosje schreef:
Zo, onze tickets zijn geboekt, we vliegen 13 oktober naar Calgary! Nu nog een programma'tje in elkaar draaien en een slaapplek zoeken!

Leuk! *\o/* En waar ga je uiteindelijk mee vliegen?

Wij hebben voor het eerst lekker brood.. Eindelijk weer eens opgestaan vandaag met de gedachte ''Hmmm.. Lekker ontbijtje straks!'' In Nederland kon ik altijd genieten van lekker, goed brood. Bij de Safeway hier in de buurt een vers gebakken brood gevonden die je zelf nog moet snijden.. Dat wordt maar ons vaste broodje :j

Zo langs Burnaby, even onze boodschappen halen bij de Superstore voor de komende week.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:51

Het is toch KLM geworden Eskimo, we hebben flink zitten zoeken, maar uiteindelijk maakte het allemaal niet zo heel veel uit. En aangezien we niet veel tijd hebben, hebben we bewust gekozen voor een rechtstreekse vlucht, zodat de reis niet onnodig in beslag zou nemen!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:18

Rechtstreekse vlucht is inderdaad het beste.. Als je pech hebt krijg je al last van een jetlag, en dan is overstappen erbij niet echt een pretje.. KLM is een fijne vliegtuig maatschappij :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:28

Ja daarom! We vliegen om 12.30 uur Nl tijd en landen op 13.30 uur Ca tijd. Dan hebben we ook een beetje wat aan die dag!
Zit net je blog een beetje te lezen, zijn de winkels daar op zondag ook open? En andere faciliteiten? Als ik het goed begrijp, zijn de prijzen in de winkel zonder BTW? Dat moet er dan dus nog bij opgeteld?!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:45

De meeste winkels zijn op Zondag open, en sommige zoals de Safeway hier ook nog eens tot laat.. (tot 12 uur 's nachts) en de producten zijn inderdaad zonder belasting, dus die moet je er nog bij optellen. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat in Calgary is? Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:52

Ja hier in Calgary is dat ook zo :j

Ik zit nu in Sicamous, BC. Huis kijkt uit op een lake waar we elke dag gaan zwemmen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:02

Alles in Canada en USA is zonder tax, afhankelijk van de provincie komt er een bepaald % bij. In Vancouver/BC was het 12% denk ik. Als je gaat uit eten is alles ook excl. tip, daar reken je meestal 10-20% voor.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:09

BC is een van de duurste provincies met 12%. :j

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:52

Ja dat met die btw erbij op, heb ik nog steeds niet aan kunnen wennen. Nog iets wat ik nog steeds vergeet; bij de groentes hoef je er niets op te plakken maar bij snoep, nootjes en losse broodjes moet je er een code opschrijven. Ik heb vaak moeten terug rennen :o

Trouwens; brood van cobs is idd wel erg lekker maar duur en onze lokale winkel is na werktijd al helemaal uitverkocht. Wij krijgen op school elke donderdag gratis brood van cobs, omdat studenten natuurlijk arme sloebers zijn :D

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:53

@ Yasmine; 20% wordt als normaal gezien, belachelijk gewoon! En het is al zo duur..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:03

Ik moet er ook nog echt aan wennen.. Ook dat fooi.. Het is allemaal erg veel en het is hier inderdaad al zo duur.

Ik had vanochtend de Holland shop gebeld of ze al mensen hadden aangenomen. Niemand aangenomen. Oke, nou dan wacht ik nog wel even zei ik. Paar uurtjes later werd ik net terug gebeld of ik morgen op een Intervieuw wilde komen, om 2 uur 's middags... Spannend :D Eerste sollicitatie gesprek wat ik in het Engels moet doen..

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:19

Succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:06

Bedankt voor de tips mensen, dit is heel handig om te weten! Als je nog meer nuttigs weet te vertellen betreffende het dagelijks leven, let me know!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:12

Tips: eten is DUUR, groot inkopen maakt het betaalbaar. De prijzen per winkel (van de normale boodschappen) kunnen erg verschillen, seizoensgroente en -fruit is het best betaalbaar. Bij de toko's kun je goedkoper vlees, vis en sommige groentes halen, maar de Europese merken en andere dingen (melk) zijn daar weer veel duurder.

@Kleinvosje voor hoe lang gaan jullie en wat is het plan (dat je nog niet hebt...). Maar ik bedoel: vakantie of werkvakantie of...?