Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:12

welke winkel is deze winkel?

ik denk dat mijn ski's op zijn. heb het nagekeken en ze zijn uit 2010/2011.. ga binnenkort maar eens naar duijvestein om het te laten checken. als ze inderdaad klaar zijn, huur ik ski's in Oostenrijk om ze te testen, en als ze bevallen koop ik dezelfde :j doe ik eigenlijk altijd zo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:55

Wij hebben sinds anderhalve week weer een abonnement op Snowworld, nu ook voor onze dochter van 6. Die springt inmiddels door het funpark op haar ski’s _O-

Een maand geleden had ik dat niet verwacht _O-

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:40

Burnside in Deventer. Hebben overigens alleen snowboards etc, geen ski’s.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:58

Ik heb nog een tegoedbon van €150 euro van Burnside, moet een keer die kant op :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:52

In het volledig hypothetische geval dat ik rond kerst / oud en nieuw nog een paar dagen zou willen skien… hebben jullie aanraders?
Het liefst niet te ver rijden vanaf Enschede, anders is de tijd in de auto niet zo lekker in verhouding met het aantal dagen weg :)

Ik lees goed dingen over Montalfon, maar daar lijkt je geen accomodatie aan de piste of dicht bij de liften te hebben?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:47

Mag ik me hier melden? :)

Zeven jaar geleden ben ik ooit langs geweest bij mijn oom en tante die in Oostenrijk een huisje hadden gehuurd en een plekje over hadden, en toen heb ik daar anderhalve dag skiles gehad. Ik kom zelf niet uit een wintersportgezin dus wist niet wat ik kon verwachten, maar god, wát was dat geweldig. Mijn glimlach was op den duur ongeveer ingevroren, en ik kon met zekerheid zeggen dat het echt het allerleukste was wat ik ooit had gedaan, en ik pakte het ook aardig snel op (na die paar uur les kon ik in de pizzapunt al in nette bochtjes een groene piste af).

Het is altijd blijven kriebelen, en ik wilde ook ieder jaar skilessen gaan nemen in snowworld omdat het iets is wat ik echt goed wilde leren. Maar het kwam er nooit van, en met wie zou ik dan moeten gaan skiën?

Tot eergisteren. Mijn vriend komt wel uit een echte wintersportfamilie, en we hebben het er al vaak over gehad dat ik dan met hen mee ga. maar ja, dan moet ik het wel leren. En hij had dus stiekem geregeld dat we maandag naar snowworld gingen! Dat gevoel kwam meteen terug, en ik vond het nog even geweldig als toen. Mijn vriend gaat het me helemaal leren (hij is zelf een erg goede skiër en zijn vader heeft ook les gegeven), en dan kan ik in februari mee! :)

Maar nu: ik wil het liefst iedere dag. Gaat natuurlijk niet, maar ik wil wel vaak. Heeft er hier iemand zo'n abonnement op snowworld, en hoe snel heb je dat eruit? En ik wil nu natuurlijk ook graag mijn eigen kleding aanschaffen, heeft iemand tips over wat je moet hebben en wat raden jullie aan of juist af?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:55

super leuk!
Uit welke regio kom je? Snowworld is leuk, maar ik kan je eigenlijk voor het echr leren skien Skidiscovery aanraden. omdat je op je plek blijft en je in een les van maximaal 4 zit, kan de leraar echt goed op je letten en je blijft doorgaan (dus niet constant liftje nemen). Vond de prijs toen ook heel erg meevallen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:11

Celiien schreef:
super leuk!
Uit welke regio kom je? Snowworld is leuk, maar ik kan je eigenlijk voor het echr leren skien Skidiscovery aanraden. omdat je op je plek blijft en je in een les van maximaal 4 zit, kan de leraar echt goed op je letten en je blijft doorgaan (dus niet constant liftje nemen). Vond de prijs toen ook heel erg meevallen.

Ik woon in hartje Amsterdam. Skidiscovery ken ik niet, die ga ik even opzoeken! :) wellicht is dat om echt even goed op de techniek te letten we een idee. Bedankt voor de tip! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:27

Ik heb een abbo op Snowworld, tweede jaar nu. Met covid een jaar geen abbo gehad. (Man ook, dochter van 6 nu ook abbo) :D Wij gaan echt elke week _O- vrijdag weer! en zaterdag ook :+ meestal Zoetermeer of Landgraaf. Daar is het echt wel leuker dan Velsen of Rucphen.

November gaan we ook naar terneuzen _O-

Ik heb overigens leren skieen in snowworld, paar uur privéles genomen verspreid over een paar maanden met veel oefenen! Begonnen op mijn 31e want net als jij geen wintersportfamilie. Ik vind het zo heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:28

Hanafubuki schreef:
Ik heb een abbo op Snowworld :D Wij gaan echt elke week _O- vrijdag weer! en zaterdag ook :+ meestal Zoetermeer of Landgraaf. Daar is het echt wel leuker dan Velsen of Rucphen.

November gaan we ook naar terneuzen _O-

Hoe duur is dat per maand? :) En zitten daar nog bepaalde restricties aan vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:29

Ik had hem nog aangevuld hierboven :))

Hangt er vanaf welk abbo je neemt - met elk abbo mag je naar alle Nederlandse vestigingen onbeperkt. Met de jaarpas mag je ook naar Neuss.

https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl ... rdeelkaart

Ik heb de 12 maanden kaart, dan is het 57 euro per maand en als je dus twee keer minimaal 2 uur gaat heb je hem er al uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:32

Ik heb trouwens nieuwe skischoenen *\%/* wereld van verschil met mn oude. :D

Had de laatste keer mn eigen ski's weg voor onderhoud.. had ik ski's gehuurd (wel het hogere segment zegmaar) in snowworld. Nou joh, dat was echt zo anders dan mn eigen ski's _O- blij dat ik mn eigen nu weer heb.

Nog een snowworld tip:
Doordeweeks gaan of in het weekend in de ochtenden. Zeker in Zoetermeer op de blauwe maar ook op de steile piste :+ heb je de "spijkerbroekskiers" of de "pistepannekoeken" die zonder les naar boven gaan. De lift staat meer stil dan niet, of er liggen continu mensen in het spoor :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:52

Ohh ik word helemaal enthausiast van dot topic en omdat ik over 38 dagen weer op wintersport mag *\o/*

Ik heb vorige week een nieuwe broek gekocht. De oude en mijn coronakilotjes waren niet zo'n combi.
Ik heb mezelf ook een nieuw board en bindingen beloofd, maar denk dat ik die in Oostenrijk ga kopen.
Ik heb het zooi gemist, zijn we dec19 en maart2020 geweest, het duurde laaaaang.
Nu maar hopen dat het door mag gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:25

HIer ook al enige jaren niet meer geweest, alleen nog Winterberg. Ik heb mijn materiaal nog, is al wel 10 jaar oud, maar ja, heel weinig gebruikt en gezien het model van mijn Elan ski's zijn ze nog steeds modern qua taillering. Met deze ski's ook offpiste geweest.
En ondanks dat ik al een paar jaar weinig meer op de latten sta nog steeds lid van de NedSkiV.
In Groningen valt helaas niet veel te skien. Ik heb wel eens op zo'n lopende band gestaan, maar het werkt niet als er anderen in dezelfde les zitten, ze zijn altijd minder ervaren en de band wil ik gewoon op standje snel hebben staan. Dus dan betaal je en krijgt niet waar voor je geld helaas.
Wezeperbrug 1 keer geweest, dat is echt heel anders dan in de sneeuw. En je moet zelf een schroevenraaier meenemen, ik verloor steeds de ski's in bochten omdat ze te los afgesteld zijn. Het was leuk, maar na 1 keer genoeg en dat is al wel 20 jaar terug. Het is nog steeds een mattenbaan, dus daarmee blijft het toch anders dan sneeuw.

En wat is er mis met skien in spijkerbroek op een indoorbaan? Ik heb dat ook wel gedaan. Als zeer ervaren skier val je eigenlijk nooit.

En zonder les? Ja, ik heb mezelf 25 jaar geleden ook leren skien. De liften gingen om 9 uur open en wij moesten wachten tot 12 uur voor onze eerste les. Dus zelf begonnen en dan begint de les en verwachten ze dat je naar boven gaat lopen? Ik ging gewoon met de sleeplift. En dat botste, want ik nam dus in de les steeds al de hele piste en moest dan weer wachten op mensen die nog geen minuut op ski's gestaan hadden. Dus na 1.5 uur heb ik er voor bedankt en heb verder alles maar zelf geleerd. En ik durf gerust te zeggen dat mijn techniek behoorlijk goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:29

Germie, wat jij zegt: als zeer ervaren skier. Maar hier heb je vaak zat mensen die nog niet kunnen skieen en daardoor echt gevaarlijke situaties creeren. Niet eerst op groen of blauw maar meteen naar de steile stukken staan (waar groot bord staat "alleen voor gevordededen" en dan vier of vijf keer vallen op weg naar boven, niet wegkomen uit het spoor waardoor er problemen ontstaan. Maar ook als een raket recht omlaag gaan omdat ze dus niets kunnen en mensen omver skieen. Echt wel gevaarlijk :j

Ik ben ook zonder les begonnen, gewoon rustig achter mijn man aan maar nooit naar boven gelopen inderdaad, kan het wel maar alleen als het echt niet anders kan :') word je zo moe van. Later wel privéles genomen en daarmee ook gelijk hele pistes af gegaan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:45

Ik neem nog steeds regelmatig les. Echt goede techniek krijg je niet van filmpjes kijken maar van lessen.
Toen ik na 3 jaar weer eens privéles nam waren er zoveel foutjes ingeslopen. Toen afgesproken om het jaar 1 a 2 lesjes te nemen. Leer je ook de fijne stukjes offpiste kennen als je een beetje leuke instructeur hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:46

Mijn voornemen is ook elke wintersport een of twee lessen te nemen ja :j samen met mn man. En dochter in een klasje :D

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:56

Mijn vriend en zijn vader leren me nu dus skiën (kunnen het beiden erg goed) omdat die klasjes gewoon echt te traag gaan. Ik denk dat als die basis er eenmaal goed in zit, ik inderdaad gewoon een paar privelessen neem ook om even de boel wat te verfijnen.

Wat voor ski outfits hebben jullie, trouwens? Ik hou ook ontzettend van mode, dus ik wil wel graag mooie spullen. Ik vind Goldbergh erg mooi, maar dat is ook meteen veruit het duurst. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:08

Ik heb een merken mengelmoes :))

Zwart witte Jas van Roxy
lichtblauwe helm is een giro
brillen van decathlon
roze broek van decathlon (dure segment dat wel)
Schoenen sinds twee weken van Atomic de Hawx Prime 105 (Wereld van verschil qua aanmeten en pasvorm dan mijn oude van decathlon)
Skis van decathlon - in onderhoud bij de lokale skiwinkel, zijn prima ski;'s voor beginners. Wel echt pisteski's maar ook weer in een hoger segment. Deze worden niet meer verkocht door decathlon ook. Ze zijn wel wit, het is dat ze nog goed zijn maar witte ski's zijn zo niet handig _O-
Stokken van K2
Sokken van Falke

Maar voor ik op wintersport ga komt er op zijn minst nog een jas bij en een paar broeken _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:17

Privéles leer je zo snel van, maar alles wat je dan fout hebt moet je ook weer afleren.
Ik raad echt iedereen privéles aan. Mijn vriend had voor mij nog nooit op een board gestaan, heb ik in snowworld bochtjes en remmen geleerd en na 3 dagen privéles op de echte bergen ging offpiste achter ons aan hem prima af.
Iets goed kunnen of iets goed aanleren aan een ander zijn zulke verschillende dingen.

Ik heb altijd een dikke en goed waterdichte ( 20k waterdicht) broek, jas of trui erop ligt aan t weer.
Ik ben gek van dopesnow.
Meeste broeken die ik heb zijn brunotti, zo fijn :+:
Nitro boots, rossignol met k2 bindingen, mengelmoesje :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:19

Ik heb wel een keer een gids ingehuurd om prive off piste te gaan. Dat was niet echt les, maar heel leerzaam. En gaaf. Dan heb ik natuurlijk ook gewoon skikleding aan.

Voor gewoon skiën op de piste heb ik geen les meer nodig. Dan moet het op het gebied van slalom of racen zijn. Dat vind ik ook wel grappig om te doen.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-11-21 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:20

Oh ja dopesnow vind ik ook echt zulke toffe spullen hebben :D

Ik ben zelf wel echt Roxy fan haha, naast skien doe ik ook windsurfen dus ik heb ook vanalles uit de zomerlijn van Roxy :')

Ik ga voor mn nieuwe skibroeken ook niet meer naar Decathlon denk ik maar gewoon naar Duijvenstein. Heb als Snowworldjaarkaarthouder ook 10% korting nog :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:22

Ik kijk voor broeken altijd eerst bij de outlet van intersport (momenteel in leiden).
Vorige week nog een broek gescoord in woerden ( ook deze outlet) van 190 naar 70 afgeprijsd O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:23

Ja ik ga morgen naar Snowworld, dus ik had bedacht dat ik gelijk even de winkel in ging _O- :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:24

Hanafubuki schreef:
Oh ja dopesnow vind ik ook echt zulke toffe spullen hebben :D

Ik ben zelf wel echt Roxy fan haha, naast skien doe ik ook windsurfen dus ik heb ook vanalles uit de zomerlijn van Roxy :')

Ik ga voor mn nieuwe skibroeken ook niet meer naar Decathlon denk ik maar gewoon naar Duijvenstein. Heb als Snowworldjaarkaarthouder ook 10% korting nog :+

Kan je die jaarkaart tussentijds opzeggen? Of moet je dan een boete ofzo betalen?