USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:02

Heeft er iemand nog tips die ik echt niet moet vergeten, dingen die ik beslist mee moet nemen? Is een speciale stekker aan te raden?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:07

Jep, een Amerika stekker is aan te bevelen anders kan je niets opladen

Ik vind die sunpass hardstikke handig, stop hem in de auto en rijden. Ieder zo zijn keuze, zoals met alles. Het is slechts een tip voor mensen die meerdere keren gaan

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 13:08

Wij hebben altijd gewoon contant betaald bij de tolpoortjes.

Ik zag nog een mooie route vanuit Denver, veel plezier alvast!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:42

Auto-oplaadstekkertje voor in de auto is ook altijd handig om mee te hebben.
Wij hebben hem daar aangeschaft voor een paar euro.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:53

Fitzroy schreef:
Ik mis Moab in je route met Arches en Canyonlands NP. Canyonlands is imo nog mooier dan de Grand Canyon. Voor de rest een mooie route.

Ja! Die was ik nog vergeten!!
Daar gaan we ook nog heen! arches Is natuurlijk ook prachtig. Ik heb gehoord dat jed aar niet lang blijft, maar wel de moeite waard is.
Bedankt voor de tip van Canyonlands, ik heb idd ook gelezen dat dat bijna nog mooier is.
Misschien ook omdat het wat minder toeristisch is? Vaak zijn dat de mooiste plekken.

Iemand ervaring met kamperen? Moet je van te voren naar een camping bellen of kun je net als in de EU gewoon langs rijden en om een plek vragen?

Ik heb wel iets gelezen over wie als eerste arriveert, word als eerste geholpen.
Bij het kamperen in Europa bekeken wij vaak overdag mooie plekken en reden daarna naar een camping toe, aan het eind van de dag.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:04

Mag ik mij aanmelden?
Wij gaan over 5weken naar florida toe, op bezoek bij mijn zus en haar man.
Spannend,want dit is de eerste keer lang vliegen voor ons, en de eerste keer vliegen met kind mee( 1jaar)

Iemand nog tips voor wat kunnen gaan doen?
We gaan zowiezo naar disney en ik twijfel nog over sea world. Ik weet niet of ik dat wil sponsoren....
Maar de ego-me wil het wel graag zien.... :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:10

Disney uiteraard, Kennedy Space Center, St. Augustine, airboattour (hebben wij gedaan net boven Orlando, maar kan uiteraard ook op de everglades als je daar in de buurt zit)
Shopping Malls, Outlet centers, Walmart :)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:15

De everglades pas ik dit jaar voor, met een 1jarige op zo den boot zitten lijkt mij niet zo fijn.
Dat komt volgend jaar wel!
Mijn zus werkt in wellington, de paardenstad, daar ga ik ook wel even kijken!
We hebben 4dagen orlando in de planning zitten, 2dagen zitten al vol met dolfijnen zwemmen en Disney!
Is het nou echt zo dat je cheap ass kan shoppen in the usa?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:19

Leuk, de VS is erg kindvriendelijk.
Ga ook eens naar de westkust van Florida, bijv Naples of Sarasota, daar heb je prachtige witte stranden.

Wendybrian schreef:
Is het nou echt zo dat je cheap ass kan shoppen in the usa?

Ja, vooral bij de premium outlets in Orlando.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:22

Waar ga je dolfijnen zwemmen? Als dat in Discovery cove is krijg je een 14 dagen pas voor SeaWorld erbij. Maar ik vind universal het meer waard, 20 juni gaat diagon alley open met nieuwe attracties van Harry Potter. En daarnaast ontzettend kindvriendelijk.

In Disney zou ik in het be our guest restaurant eten, zie mijn topic @bokt. Ontzettend gaaf

Zwemmen met manatees in Kelly Park is ook erg leuk.

Winkelen logischerwijs in de premium outlets op de vineland of international drive. En ja het is supergoedkoop. Guess schoenen betaal ik 30 euro, VS bh in de outlet voor 15 euro (19 dollar) Levi jeans heb ik voor 10 euro (15 euro) en Michael Kors tas voor 128 euro. Dus shoppen is veel veel goedkoper. Ik kwam in febr met 7 paar schoenen, 5 tassen, 5 paar jeans en nog wat ander kleding thuis

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:56

Ik zat inderdaad aan de discovery cove te denken, mede door de pas voor sea world.

Ik ga even kijken in je topic over het restaurant. Thnx voor de tip:)

En waar zit de vine land of international drive?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:01

Disney/SeaWorld/universal zit in Kissimmee (buitenstad van Orlando), daar zitten ook de outlets. Je kan op de website van de premium outlets kijken voor het exacte adres, dan via navigatie er naar toe (gratis navi is bijv navfree)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:20

Fitzroy schreef:
Bij Alamo gaat het automatisch en dat is ideaal. Je betaalt alleen voor de dagen dat je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt
Ahhh, dat verklaard het, daar hadden wij onze huurauto ook vandaan. Ik vond het ideaal dat dit automatisch geregeld was en wat we moesten afrekenen stelde niks voor.

Kelly Park even gegoogeld, staat nu ook op mijn lijstje als we ooit weer naar Florida gaan :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:42

Heeft Kelly Park ook een eigen website. Ik kom op van alles terecht, maar vind geen rechtstreekse site.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:46

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:52

Is in elk geval al iets. Ik werd vooral enthousiast over de manatees, maar daar kan ik weinig over vinden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:56

Ik houd van de EZ-pass! (Virginia/DC equivalent van the sunpass).

Zo had ik nog geen EZpass in de auto (naar mijn weten) en stonden we bij een tolpoortje dat zei 'Creditcard'. Aangezien ik nooit, maar dan ook nooit cash op zak heb was dat de enige optie.
Komen we aan... ONLY CASH.
1 dollar. Nouja, dat papiertje heb ik wel.
''ONLY COINS''.

En ik gooi dus al mijn kleingeld altijd eruit thuis want dat is zo zwaar. _O-

Kon ik uitstappen en mensen achter me gaan vragen of ze konden wisselen.
Dat lukte me dus de eerste keer. De tweede keer.. zelfde gezeik maar niemand achter ons.
Klantenservice nummer gebeld. 'Only between office hours'.
Daar sta je dan, zonder geld. _O- OMG ben nog ooit zo gestressed geweest.
Je kan wel doorrijden, maar ze maken normaal een foto van je nummerplaat als je door t rood rijdt en wat kost het je dan?

Na 10 minuten staan en met m'n familie gebeld te hebben of ik gewoon moest rijden, ging opeens het lampje op groen. Haha, dus als je er lang genoeg staat heb je misschien geluk. _O-

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:07

Grit schreef:
Heeft Kelly Park ook een eigen website. Ik kom op van alles terecht, maar vind geen rechtstreekse site.

Ik heb Kelly park door elkaar gehaald met crystal river park hoor ik net van mijn moeder. Kelly park is een normaal State park, maar crystal river heeft de manatees in helder water waar je ook met ze kan zwemmen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:16

Jammer, dacht een nieuw adresje gevonden te hebben.
Crystal River is bekend, daar zijn we 3 nachten geweest en vonden we de leukste stek van onze reis in Florida :z

Hieronder een kort filmpje, compilatie van Carlo en mij bij de zeekoeien, was zo leuk :z :z Ook nog dolfijnen gezien die met de boot meezwommen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:22

Wat een geluk Nagini!

Brrr, ik zou daar echt niet mee durven zwemmen Grit :o

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:28

Nadir schreef:
Brrr, ik zou daar echt niet mee durven zwemmen Grit :o

In de eerste 5 minuten stonden we in zo'n troebel water dat je ze niet kon zien, maar ze zochten ons wel op en dan voelde je ineens een lijf of staart. Nu ben ik niet zo'n held in water, zonder te zien waar de bodem is en wat ik onder mijn voeten voel. Lang leve mijn waterschoenen, zonder was ik op de boot gebleven :+
Maar in helder water was het super, ik vind ze geweldig :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:41

He leuk, wij zijn ook in Crystal River geweest. (Wel al 16 jaar geleden)
Niet met ze gezwommen helaas.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:49

Nefertarie schreef:
Iemand ervaring met kamperen? Moet je van te voren naar een camping bellen of kun je net als in de EU gewoon langs rijden en om een plek vragen?

Ik heb wel iets gelezen over wie als eerste arriveert, word als eerste geholpen.
Bij het kamperen in Europa bekeken wij vaak overdag mooie plekken en reden daarna naar een camping toe, aan het eind van de dag.

Hier was ik ook wel erg benieuwd naar.

En waar kan ik het best een CC aanvragen?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:41

Wij hebben kampeer ervaring! We gaan met een tentje op de bonnefooi, de campings zijn geweldig, niet duur, echt een geweldige ervaring! Het is zo indrukwekkend om snachts te luisteren naar huilende coyotes, je eten te bereiden op de firepits, lekker back to basic. Ja, voor ons het mooiste kampeerland tot nog toe!

Inderdaad, sommige populaire campings hebben een first come, first serve policy, maar het hangt ook van het seizoen af. We wilden bv een camping op san juan island, die je max 90 dagen van te voren kon reserveren, die was binnen een uur volgeboekt! In yellowstone zorgen we ook dat we o m 8 uur smorgens op de volgende camping zijn. En dan wachten tot er iemand weggaat.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:29

Cool! Whaaa, nu heb ik nog meer zin!
Bedankt voor je reactie <3