Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:09

idapaulien schreef:
AfricanLady schreef:
Ik zou heel graag dit gaan doen http://www.skydivecapetown.co.za/
Iemand ervaring met hun ?

Ik heb skydiven in Grahamstown gedaan, dus ik heb met deze mensen geen ervaring. Maar ik zou sowieso skydiven. Het is zoooo gaaaaf! *\o/* *\o/*

Ik had ook een mastercard en dat werkte prima. Ik gebruikte het alleen om hostels enz. te boeken, want ik moest inderdaad 5 euro ofzo betalen als ik naar een ATM ging met mijn creditcard.

Inmiddels ben ik alweer twee weken thuis. De laatste drie weken ben ik in mijn eentje gaan backpacken en ik heb echt een fantastische tijd gehad. <3 Nu weer thuis wil ik heel graag weer terug en ik kan dan ook niet echt wennen aan mijn leventje hier. -O- Dus Zuid-Afrika ik kom weer terug!

Ik heb valangst dus doodeng maar is wel een droom hihi

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:19

AfricanLady schreef:
Ik kan mijn vakantie omboeken naar April :D
kost 27 euro maar ach die 300 euro dat het mij scheeld kan dat best.
Ik neem dan die 3 dagen verlenging in kaapstad erbij.

Ohh dan zou een meeting alsnog kunnen misschien hihi!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:20

idapaulien schreef:
AfricanLady schreef:
Ik zou heel graag dit gaan doen http://www.skydivecapetown.co.za/
Iemand ervaring met hun ?

Ik heb skydiven in Grahamstown gedaan, dus ik heb met deze mensen geen ervaring. Maar ik zou sowieso skydiven. Het is zoooo gaaaaf! *\o/* *\o/*

Ik had ook een mastercard en dat werkte prima. Ik gebruikte het alleen om hostels enz. te boeken, want ik moest inderdaad 5 euro ofzo betalen als ik naar een ATM ging met mijn creditcard.

Inmiddels ben ik alweer twee weken thuis. De laatste drie weken ben ik in mijn eentje gaan backpacken en ik heb echt een fantastische tijd gehad. <3 Nu weer thuis wil ik heel graag weer terug en ik kan dan ook niet echt wennen aan mijn leventje hier. -O- Dus Zuid-Afrika ik kom weer terug!

Super gaaf! :D Wat heb je allemaal gedaan die 3 weken? En waar heb je overnacht?

Ik heb mijn bankpas op werelddekking gezet en daarnaast een creditcard voor de 'zekerheid'

Walkure

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:25

Hallo! Ik zag dit topic net staan. Ik ga heel waarschijnlijk van de zomer 5 weken op stage naar African Dream Horse Safari in Hoedspruit.
Ik moet nog voor mijzelf gaan checken of het me allemaal gaat lukken en of ik het écht aandurf in mijn eentje (ik durf heel veel, maar alleen naar t buitenland vind ik sowieso dood eng).
Maar ze hebben er sowieso plek voor mij! :D :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:44

x_Heidi schreef:
AfricanLady schreef:
Ik kan mijn vakantie omboeken naar April :D
kost 27 euro maar ach die 300 euro dat het mij scheeld kan dat best.
Ik neem dan die 3 dagen verlenging in kaapstad erbij.

Ohh dan zou een meeting alsnog kunnen misschien hihi!

Het is geregeld ik ga 24 april :D en heb van 9 tm 11 3 vrije dagen in kaapstad.
1 van die dagen wil ik du gaan parachutespringen.
Strand wil ik ook gaan ontdekken
Waneer zou je kunnen meeten heb je een dag die je niet kan ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:32

Goedenavond allen.
Hier zit vast heel veel kennis over Z-A. Wij overwegen ook die kant op te gaan maar wat is nu de beste reistijd om dieren te spotten en ook niet al teveel regen te hebben.
En reizen zoals Fox deze aanbiedt, zijn deze te gehaast of valt dat mee?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:45

Iriscope: vriend weet het niet zeker, maar hij vraagt zijn vader even. Die is daar opgegroeid, die zal vast een mooie hike route weten :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:49

Fitzroy schreef:
Goedenavond allen.
Hier zit vast heel veel kennis over Z-A. Wij overwegen ook die kant op te gaan maar wat is nu de beste reistijd om dieren te spotten en ook niet al teveel regen te hebben.
En reizen zoals Fox deze aanbiedt, zijn deze te gehaast of valt dat mee?

September/oktober. Nog niet te dicht begroeid en heet. Makkelijk met dieren spotten. Tevens walvisperiode.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:50

Ik moest bij pinnen bij mn bankpas overigens ook gewoon kosten betalen. Verschilt per bank denk ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:58

O, die periode zou uitstekend uitkomen bij ons :j
Ga morgen op de Vakantiebeurs maar eens kijken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:01

Fitzroy schreef:
O, die periode zou uitstekend uitkomen bij ons :j
Ga morgen op de Vakantiebeurs maar eens kijken.

Kijk maar uit hoor... mijn Griekenlandliefde is overgeslagen naar ZA

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:04

Haha, we zijn er nog niet uit hoor. We hebben al 2 liefdes, GR en USA.
Maar nu eens verder kijken in de wereld. En op de shortlist staan Costa Rica en Zuid Afrika.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:19

Krijg net een mail dat Quatar airways aanbiedingen heeft voor ong 500 euro naar ctown en jburg vanaf amsterdam! Weet niet welke periode, maar voor sommigen vast interessant!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:29

Die had ik idd van de week ook gezien, maar best een lange overstap in Doha.
Wat kost een ticket gemiddeld die kant op?
Rond de 600-700 of is dat te optimistisch ?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:35

Esirene schreef:
Hallo! Ik zag dit topic net staan. Ik ga heel waarschijnlijk van de zomer 5 weken op stage naar African Dream Horse Safari in Hoedspruit.
Ik moet nog voor mijzelf gaan checken of het me allemaal gaat lukken en of ik het écht aandurf in mijn eentje (ik durf heel veel, maar alleen naar t buitenland vind ik sowieso dood eng).

Vet! Ik heb hier een keer gereden terwijl ik in Hoedspruit verbleef. Je rijdt echt op een heel mooi reservaat <3 paarden zagen er netjes uit, sowieso 10x beter dan ik had verwacht op een 'toeristische' manage.. In Zuid-Afrika.. haha! Eigenaar kwam een beetje hectisch over maar wel heel aardig

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:36

Ik heb een retourtje voor zo'n 520 met Turkish Airlines. Overstap van zo'n 2 uur geloof ik, prima te doen. Daarbij vind ik Turkish Airlines heel comfortabel en prima service. Zeker ook een kijkje waard :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:53

Van de klm ook vandaag een mailtje over korting naar Johannesburg ivm de wereldweken korting. Die was nu vanaf 557 euro.
Net gisteren geboekt.
Maar goed, even vergeleken met wat we geboekt hebben en daar verschilt niets in de prijs.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:56

De Werelddealweken zijn ook eind december al begonnen, dus je had al dat tarief waarschijnlijk.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:01

Nee het geldt voor economy en we vliegen business class aangezien dat voor mijn vader (70+) makkelijker is.
Beetje korting was wel leuk geweest.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:19

Hoe is het weer daar eind april en begin mei ?
Iemand daar ervaring mee.
Zijn de dieren daar wat te spotten

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:20

x_Heidi schreef:
Super gaaf! :D Wat heb je allemaal gedaan die 3 weken? En waar heb je overnacht?

Ik heb mijn bankpas op werelddekking gezet en daarnaast een creditcard voor de 'zekerheid'

Ik heb de Kaapstad en de Garden Route gedaan met de Bazbus. Ik ben in Kaapstad, Mossel Bay, Oudtshoorn, Wildernis, Knysna, Plettenburg en Jeffreys Bay geweest.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:22

Ik had het skydive team gemaild en 5 minuten later al een andwoord terug.
Ze hadden plek dus ik heb bevestigd.
11 mei om 09:30 :D
Ze doen niet aan transfers dus ze hebben een taxi voor mij geregeld voor een eerlijke prijs.
Helemaal blij maar super spannend.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:30

casperzazoe schreef:
Esirene schreef:

Vet! Ik heb hier een keer gereden terwijl ik in Hoedspruit verbleef. Je rijdt echt op een heel mooi reservaat <3 paarden zagen er netjes uit, sowieso 10x beter dan ik had verwacht op een 'toeristische' manage.. In Zuid-Afrika.. haha! Eigenaar kwam een beetje hectisch over maar wel heel aardig

Hoed! <3 Ik heb een halfjaar bij ADHS gezeten, heerlijke tijd gehad.

Traci is inderdaad lekker chaotisch, maar dat is omdat ze altijd voor iedereen klaar staat. Dus werkelijk iedereen met een vraag of probleem belt haar :P
Ik vond vooral haar man Glen een geweldig persoon. Je moet 'm om verhalen vragen, huilen van het lachen!

Paarden zien er inderdaad prima uit, wordt goed voor gezorgd. In de winter een deken op had ik in Afrika niet verwacht :D :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:45

Jorinda schreef:
Iriscope: vriend weet het niet zeker, maar hij vraagt zijn vader even. Die is daar opgegroeid, die zal vast een mooie hike route weten :)

Thanks voor de moeite maar ik ben helaas alweer terug!

Aquila was best de moeite waard, voor een prive game reserve lever je hier in de omgeving toch heel wat in. Leeuwen in een apart gedeelte (begrijpelijk natuurlijk, op een reserve van 10.000 HA) maar toch niet helemaal het Kruger gevoel.

Wel een heel mooie accommodatie, heerlijk zwembad, fijn gezwommen en gechild. Paarden zien er goed uit, onwijs vriendelijke mensen etc.

Beter dan geen safaria als je in de Western Cape zit en niet richting Kruger/Pilanesberg kunt, maar niet dat gevoel van zelf rondrijden in de bush.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor mensen die naar Kaapstad komen en willen meeten/tips willen etc. Altijd gezellig om bokkers te ontmoeten!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:48

AfricanLady schreef:
Hoe is het weer daar eind april en begin mei ?
Iemand daar ervaring mee.
Zijn de dieren daar wat te spotten

Het weer "hier" is een heel breed begrip aangezien het land zo groot is!

Als je richting het Kruger gaat is het een mooie periode. Regenseizoen is dan ten einde dus weinig groen en dus makkelijker om de dieren te spotten. Het is ook de koelste periode, ik denk rond de 28 graden max dus niet zo heet!
Wil je echt weten wat het weer in bepaalde plaatsen doet, dan gewoon even de maand en plaats naam + weer googlen :Y)