USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:40

Ik weet nu ook onze volledige route die we gaan rijden tijdens onze reis *D
Atlanta (daar vliegen we op) - Nashville - Memphis - New Orleans - Panama Beach - Inverness (vandaar uit gaan we naar Orlando, is uurtje ervandaan) - Atlanta (daarvandaan vertrekken we weer)

In Atlanta,Nashville, Memphis en Panama Beach blijven we 2 nachten, alleen in New Orleans 3 nachten en in Inverness 7 nachten :D
Omdat we niet alleen maar bezig willen zijn met reizen :+ Dan hebben we ook een weekje 'rust', hoeven we niet iets van 6 uur op een dag te rijden.
In totaal zijn we 23 dagen weg incl. reis.
Ondertussen zijn de meeste hotels/vakantiehuizen geboekt, moeten alleen nog voor Nashville, Memphis en Atlanta voor de laatste nacht een hotel/vakantiehuis hebben :D Morgen gaan we de visa regelen.

Gaan in Panama Beach ook nog langs Lynn Haven :+ haha :')

Ohja en hoe ervaren jullie het met jetlags enzo? Veel mensen doen daar echt spastisch over :') Dat ze zulke jetlags enzo hadden, en weken last ervan,
maar dat geloof ik echt niet hoor. Hoe is dat bij jullie? En zijn er nog tips om het zo min mogelijk te maken?
Ik moet namelijk 3 dagen na terugkomst, beginnen met mn stage :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:18

In al die jaren dat ik als mijn ouders naar de VS gaan, al sinds dat ik 8 ben (ben nu 24), heb ik nog nooit last gehad van een jetlag. Zowel vanuit Florida als Californië geen last. Ik weet niet hoe laat je land als je terugkomt, maar ga gewoon naar bed zoals je altijd doet. Dus ga niet tussendoor een dutje doen. Gewoon doorgaan en s'avonds gewoon gaan slapen. Maar dit ervaart iedereen anders

FOG

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:49

Ik had toen ik vier jaar geleden een maandje naar de VS was geweest wel last van een jetlag. Bij terugkomst 5 dagen lang ofzo, het hele gezin om 4 uur op en niet meer kunnen slapen. Dus wellicht ben je de eerste dagen wat moe op stage haha.
Tip die ik heb gehoord: 24 uur of 12 uur of weet ik veel uur voor de vlucht niks meer eten. Heb het toen geprobeerd en dat resulteerde erin dat ik (al vóór de vlucht) over m'n nek ging in de huurauto die vlak daarna in moest worden geleverd. Maar wie weet, werkt het voor anderen wel :P
Sowieso heeft eten wel invloed op je ritme, dus misschien kan je proberen vast maaltijden op NL tijden te gaan nuttigen voor vertrek naar huis?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:59

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:38

Aah okeej :D Nja K ga gewoon proberen om te zorgen dat ik er zo min mogelijk last van heb :+

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:46

Monty: Inderdaad horseshoe bend.. Zeker de moeite waard!

We willen na de reis van afgelopen september nu heel graag richting Florida, om daar rond te trekken. We kregen voor eind juli begin september de waarschuwling op het reisbureau dan niet te gaan ivm orkanen, dus wordt het pas ergens volgend jaar en dat lijkt nog zover weg... -O- Maar volgens mij wel een betere tijd om te gaan? zo rond Mei?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:30

Raar dat een reisbureau dat zegt, ik ben altijd in juli en augustus naar Florida geweest en nog nooit een orkaan meegemaakt. Ik vind dat een beetje onzin moet ik heel eerlijk zeggen.
Laatst bijgewerkt door Douraque op 28-05-12 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 10:31

Vanuit Hawaii (-12) had ik een week of 2 last van een jetlag. Je lichaam moet toch wennen aan een totaal ander ritme en het herstel van een lange reis (36u). Vanuit Florida was dat een dag of 5. De één kan er beter tegen als de ander maar om nou te zeggen dat je er niet in gelooft vind ik wel een beetje raar.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:01

Douraque schreef:
Raar dat een reisbureau dat zegt, ik ben altijd in juli en augustus naar Florida geweest en nog nooit een orkaan meegemaakt. Ik vind dat een beetje onzin moet ik heel eerlijk zeggen.

Ik vond het ook erg vreemd maar volgens hun was het in het orkaan seizoen niet slim om te gaan.. -O-
Maar jij hebt er op je reizen nooit last van gehad? Vanavond dan toch nog eens overleggen :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:10

Zoals ik al eerder heb gezegd ik kon er al sinds ik 8 ben (ben nu 24), wij zijn altijd van 17 juli tot 10 augustus geweest en nooit een orkaan meegemaakt. Ja het kan af en toe een paar uur flink regenen, maar een orkaan nee

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:44

Douraque schreef:
In al die jaren dat ik als mijn ouders naar de VS gaan, al sinds dat ik 8 ben (ben nu 24), heb ik nog nooit last gehad van een jetlag. Zowel vanuit Florida als Californië geen last. Ik weet niet hoe laat je land als je terugkomt, maar ga gewoon naar bed zoals je altijd doet. Dus ga niet tussendoor een dutje doen. Gewoon doorgaan en s'avonds gewoon gaan slapen. Maar dit ervaart iedereen anders

Doe ik ook altijd en nooit last gehad idd. Alleen dit jaar had ik echt de grootste jetlag ooit :+ Ik was in één maand tijd door alle tijdszones gegaan (van -9 naar -8 naar -7 naar -6), dan van -6 weer naar Vancouver (-9) voor 2 dagen en dan terug naar België. Dat vond mijn biologische klok echt niet fijn _O-

Orkanen zijn overigens serious business, hoor. Waar wij woonden in Missouri hadden we er elk jaar wel één.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:56

Het is inderdaad serieus en lijkt me ook wel nog, ik geef alleen aan dat ik ze in al die jaren nog nooit één hebben meegemaakt.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:47

Het schijnt dat je van hier naar daar er minder last van hebt dan andersom, het best is inderdaad zo snel mogelijk weer je gewone ritme oppakken of als je er de tijd voor hebt al van te voren ermee beginnen (maar ergens met 8/9 uur tijdsverschil is dat lastig)

Even een ander vraagje, heeft iemand van jullie wel eens electronica gekocht op vakantie? Ik wil graag een ereader kopen, ik mag hem voor de vakantie lenen van mijn schoonvader dus wil daar er een kopen, maar hoe doen jullie het dan met de stekker? Neem aan dat je dan zo'n Amerikaanse stekker erbij krijgt :\ ?
Mijn ouders willen trouwens dat ik voor hun een ipad meeneem dus daarmee hetzelfde probleem.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:51

Soms krijg je verschillende stekkers mee, ik had daar een fotocamera van Kodak gekocht en er zat in de doos een Europese en Amerikaanse stekker die zelf kon veranderen. Sommige apparaten leveren ook Europese stekkers mee, maar anders gewoon standaard de wereldstekker in Nederland gebruiken. Of in Nederland voor een universele oplader gaan

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:57

aaaah leuk ik ben vprig jaar zomervakantie naar amerika geweest eerst naar NYC en toe naar california enz
maar ik hn met te horgen gekregen dat ik mijn zus en mijn moeder dit jaar in de herfst vakamtie weer naar NY gaan :)

edit ik heb daar toen ook een ipad gekocht en gevraagt of ze er een stekker voor ons bij hadden die heb ik toen gewoon gekregen :) en anders kan je die ook in nl kopen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:32

Ohh oke nou dan komt het vast wel goed.. Las trouwens dat de ereader die ik wss wil met een USB op te laden is dus die past gewoon in de computer.
Zal wel naar een iets grotere electronicazaak gaan denk ik dan, grotere kans dat ze daar een europese stekker hebben :)

Leuk hoor dat je weer naar NYC gaat :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:35

Ik heb mijn Kindle in Canada gekocht en daar zit alleen een USB-kabel bij om 'm op te laten :) Geen probleem dus. En mijn spiegelreflex is ook een Amerikaanse en daar gebruik ik gewoon een wereldstekker voor.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 03:22

wij zijn aangekomen in orlando..
vlucht ging goed 1x turbelentie en een wat hobbelige landing maar zonder angst, pijn in oren of misselijk gevlogen dus helemaal super..

we hebben een mooie auto gehuurd een dodge.
even bagage naar hotel gebracht toen bij de mac gegeten en wat boodschapjes gedaan bij wal0mart..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:52

Fijne vakantie lies! Maar dat komt vast goed hihi

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:26

Wat voor een omvormer moet je eigenlijk aanschaffen om bijvoorbeeld je laptop mee op te laden in de VS? Ik heb daar echt de ballen verstand van :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:10

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:42

Ik krijg de hoofdpagina te zien, ik heb even gekeken, maar hoe heet het?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:54

Wereldstekker US. Vreemd, als ik op de link klik krijg ik gewoon de foto?
Zo dan:
Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:11

Ik krijg ook de hoofdpagina ;)
Je moet ook even kijken op je oplader of je laptop op 110 volt werkt, vaak staat er iets vn 110~220 volt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:50

Wel last gehad van jetlag, maar dat had ik denk ik kunnen voorkomen.
Op de heenweg elke morgen heel vroeg wakker, maar dat was na 2 dagen al opgelost, dan zat ik wel in het ritme.

Terug was lastiger. Rond 1 uur 's middags viel ik echt om van de slaap. Daar heb ik toen aan toegegeven en vervolgens kon ik dan 's avonds niet meer slapen. Wat me heel erg geholpen heeft is gaan werken. Je bent verplicht om 's morgens vroeg op te staan en je kunt niet 's middags even een dutje doen. Ik was echt binnen 1 dag van de jetlag af. Doe ik de volgende keer dus ook weer zo.