Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:17

Nah, in de trein was de wereld vanmorgen blijkbaar al soort van vergaan. Ik zou met een kanon door de coupe kunnen schieten als die twee andere pasagiers even zouden bukken..........

TessaVB

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:11

Nou in de sprinters van Breukelen-Utrecht en Utrecht-Houten niet hoor. :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:22

... Komt er vanmorgen een vrouw tegenover mij zitten, eerst komt er een appel uit de tas. Vervolgens een mandarijn, een sinaasappel, en nog een mandarijn. Meuren dat 't deed. En mevrouw deed nog zo mooi de eerste helft van d'r zooi van 't fruit in de prullenbak, toen ze opstond lag de hele vloer eronder. Like ... om half 8 s'ochtends hoef ik niet vergast te worden door dat soort dingen :') En ruim 't dan op z'n minst op mens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:59

Courses schreef:
... Komt er vanmorgen een vrouw tegenover mij zitten, eerst komt er een appel uit de tas. Vervolgens een mandarijn, een sinaasappel, en nog een mandarijn. Meuren dat 't deed. En mevrouw deed nog zo mooi de eerste helft van d'r zooi van 't fruit in de prullenbak, toen ze opstond lag de hele vloer eronder. Like ... om half 8 s'ochtends hoef ik niet vergast te worden door dat soort dingen :') En ruim 't dan op z'n minst op mens.

:D :D
Maar opruimen is inderdaad wel gewenst.

Zo zat ik eens in de trein met een wat oudere man en een of andere hulpverlener (aan het telefoongesprek te horen) en dat ging met nogal wat omhaal en wollig taalgebruik gepaard dat die man en ik elkaar eens aankeken en we vervolgens lachbui kregen die weinig te gissen overliet :D :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:12

Trein van Houten naar Utrecht heeft op de vroege morgen standaard vertraging geloof ik. En gister van Utrecht naar Houten was ook een leuke, trein ruim optijd binnen maar ging zeker enkele minuten te laat weg, met als reden sanitaire stop. Was voor mij geen probleem, moest dr wel om lachen maar wel vreemd dat een trein daardoor vertraging oploopt terwijl die ruim op tijd al op het perron stond :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:14

Hmm hier iets vaags... Ik ging net mijn weekend vrij abbo ophalen bij de automaat bij AH en toen kreeg ik de melding dt er geen bestellingen klaar stonden... dus ik bel met NS klantenservice en die zagen dat het abbo wel als actief op de kaart stond... Hopelijk is het ook daadwerkelijk zo dan... Merk het dalijk gauw genoeg, of ik korting krijg met in- en uitchecken, want vanmiddag moet ik eerst nog naar Groningen :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:12

Je kan ook op de automaat zien welke abonnementen er al actief zijn op je kaart, of stond daar ook niets bij? Hopelijk staat het er wel goed op in ieder geval :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:36

Mocht 't fout gegaan zijn o.i.d voordat je de trein instapt kijken waar de conducteur is, naar 'm toe lopen en uitleggen. Veel zijn, als je verhaal gewoon logisch klinkt, wel bereid je dan mee te laten reizen als je van zelf al naar ze toe komt ( toont goede wil ). Ik bedoel, het blijft een systeem, kunnen dingen in fout gaan :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:49

Gisteren dacht ik: kopm, ik neem een vroege trein. Trekt er 100 meter van het station iemand aan de noodrem en zie ik de volgende treinen zo voorbijrijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:05

Weet je ook waarom aan de noodrem werd getrokken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:17

Nee, dat is niet duidelijk geworden...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:18

Sheran schreef:
Nee, dat is niet duidelijk geworden...

Wat raar. Krijg je daar geen informatie over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:21

Hmm, dan is het wel vervelend ja.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:25

Nee, ze riepen alleen maar om dat ze de oorzaak nog steeds probeerden te achterhalen en of degene die aan de noodrem had getrokken zich even wilde melden :+. In A'foort werd de trein buiten dienst gesteld omdat hij toch maar even nagekeken moest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:29

Haha, alsof zo iemand zich vrijwillig gaat melden :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:36

Banjer schreef:
Hmm hier iets vaags... Ik ging net mijn weekend vrij abbo ophalen bij de automaat bij AH en toen kreeg ik de melding dt er geen bestellingen klaar stonden... dus ik bel met NS klantenservice en die zagen dat het abbo wel als actief op de kaart stond... Hopelijk is het ook daadwerkelijk zo dan... Merk het dalijk gauw genoeg, of ik korting krijg met in- en uitchecken, want vanmiddag moet ik eerst nog naar Groningen :)

NS abonnementen moet je ook bij een NS kaartautomaat activeren. De automaten bij de AH zijn voor de week en weekend OV's

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 09:18

Vandaag maar een reisje van Gent naar Wierden.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:58

Hallo, mag ik me ook melden? Ik heb een vraag het gaat om de studenten ov.
Ik heb een persoonlijke OV chipkaart aangevraagd en die heb ik inmiddels. Nu was de bedoeling dat ik een bestelling op mijn ov chipkaart moest zetten d.m.v een automaat. Begrijpen jullie het nog? Dus ik ben naar verschillende automaten geweest om te proberen mijn bestelling op te halen, zonder succes. Hij gaf aan dat er geen bestelling was. Toen dacht ik misschien is het de bedoeling dat er eerst wat opzet, dus ik heb er €5,- opgezet. Daarna had ik nog steeds geen bestelling. Wie o wie kan mij helpen ik wordt er een beetje radeloos van.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:41

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:51

Bedankt voor je reactie ik heb het nu ingevuld :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:58

Vandaag weer lelystad - delfzijl, behoorlijke reis, maar ben er bijna. Allemaal goed gegaan!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:04

Mijn eerste werkdag weer en val direct in de prijzen...

Trein in de fik gestoken en daardoor rijden mijn treinen vanaf Amstel niet. Nu wel de trein van 17:04 maar half uur later thuis.. Kan gelijk declareren :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:02

Echt bizar, hoe haal je het in je kop?! Moet je de foto.s eens kijken op nu.nl. :n

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:36

Ja en dus? Niemand gewond of overleden hoor. Beetje normaal taalgebruik zou je sieren.

Vertraging is vertraging. Dan kan je ook niet declareren als er op last van de politie wordt stilgelegd, iemand voor de trein is gesprongen etc.

Inmiddels al gedeclareerd. Ik declareer ALTIJD bij een half uur of meer. Kan t ff, mijn kaart is 3000,--!!! keiharde euro's per jaar.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:45

Babsiej volgens mij doelde Marrieleen op het feit dat iemand brand aangestoken heeft, niet op het feit dat jij geld gedeclareerd hebt.